BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Informacje ogólne

dot. wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej
1. Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej jest jednocześnie:

• wnioskiem o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (URZĄD MIEJSKI),

• wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON – URZĄD STATYSTYCZNY),

• zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym, o którym mowa
w przepisach o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (URZĄD SKARBOWY),

• zgłoszeniem płatnika składek albo jego zmiany w rozumieniu przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych albo zgłoszeniem oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników (ZUS lub KRUS).

2. Wniosek należy wypełnić wyraźnie, literami drukowanymi i bez skreśleń (wniosku z poprawkami nie przyjmą naczelnicy urzędów skarbowych i jednostki terenowe ZUS).
W razie potrzeby dokonania korekty złożonego Wniosku, należy wypełnić dodatkowy formularz EDG – POPR.

3. W każdym Wniosku powinna być wypełniona część EDG-1 (zgodnie z opisem zawartym w Instrukcji oraz niniejszym opracowaniu) oraz część EDG – RB, jeżeli Wnioskodawca posiada rachunek bankowy.
W przypadku wykonywania działalności gospodarczej w wielu miejscach konieczne jest złożenie części EDG – MW.
Jeżeli deklaruje się więcej niż 10 rodzajów działalności należy złożyć również część EDG – RD.

4. Wniosek o wpis do ewidencji działalności nie podlega opłatom.

5. Jeżeli Wniosek składany jest przez pełnomocnika Wnioskodawcy, należy do niego dołączyć ważne pełnomocnictwo przy każdej sprawie prowadzonej przez Referat Spraw Obywatelskich, a związanej z ewidencja działalności gospodarczej.

6. Jeżeli Wniosek zostanie przesłany do Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej ( Referat Spraw Obywatelskich – ul. Plac Adama Mickiewicza 25, 12-230 Biała Piska) listem poleconym to podpis Wnioskodawcy musi być poświadczony przez notariusza.




UWAGA:
Pracownik Referatu Spraw Obywatelskich sprawdzi Wniosek pod względem formalnym – dotyczy to danych identyfikacyjnych Wnioskodawcy / pełnomocnika oraz danych z Wniosku podlegających wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z określeniem danych w rubrykach dotyczących spraw podatkowych lub ubezpieczeń społecznych należy skontaktować się z przedstawicielami merytorycznych instytucji.



Porady zasięgnąć można również w Urzędzie Skarbowym w Piszu deklarującym współpracę w zakresie wypełniania wniosku EDG-1:


Urząd Skarbowy
ul. Okopowa 2;
12-200 Pisz
telefon:
W sprawach rejestrowych
087 4252017
087 4252010
W sprawach podatku VAT oraz kas fiskalnych
087 4252036
087 4252038
W sprawach podatku dochodowego
087 4252039 – ryczałt ewidencyjny
087 4252004 – karta podatkowa
087 4252004 – zasady ogólne i podatek liniowy



Informacji zasięgnąć można również w jednostkach terenowych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych:


Oddział ZUS w OLSZTYNIE
Biuro Terenowe w Piszu
Ul. Czerniewskiego 3
12-200 Pisz
telefon dot. ubezpieczeń
087 4232621
087 4235990
087 4234890 - fax



Centrala KRUS
w Warszawie
al. Niepodległości 190
00-608 Warszawa
022-592-64-05;
022-592 65 90

Data powstania: piątek, 22 maj 2009 08:01
Data opublikowania: piątek, 22 maj 2009 08:06
Data przejścia do archiwum: środa, 4 mar 2015 09:39
Opublikował(a): Administrator
Zaakceptował(a): Administrator
Artykuł był czytany: 1672 razy