Wnoszenie dokumentów w postaci elektronicznej
Szanowni Państwo,
Urząd Miejski w Białej Piskiej udostępnia Państwu cztery możliwości przekazywania dokumentów w postaci elektronicznej:
1. Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie ePUAP
2. Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Urząd Miejski w Białej Piskiej
3. Poczta elektroniczna (e-mail)
4. Informatyczny nośnik danych
Informacja o stanie spraw:
Interesanci mają możliwość uzyskiwania informacji o stanie rozpatrywanych spraw, niezależnie od postaci dokumentów (elektronicznej lub papierowej), w jakiej zostały wniesione do Urzędu.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej znajduje się na
Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Adres skrytki Urzędu to:
/bialapiska/skrytka
Przesyłanie dokumentu elektronicznego:
Po założeniu konta i zalogowaniu się na platformie ePUAP, użytkownik powinien przejść do Katalogu spraw, gdzie ma możliwość wyszukania typu sprawy powiązanej ze stosownym formularzem, umożliwiającym wypełnienie i przesłanie dokumentu elektronicznego.
Dokumenty mogą być przesyłane przy użyciu usługi centralnej o nazwie Pismo ogólne do podmiotu publicznego lub przy użyciu innych usług, znajdujących się w Katalogu spraw. Po wybraniu linku do usługi, należy kliknąć przycisk "Załatw sprawę", następnie zalogować się, lub utworzyć konto użytkownika (jeśli użytkownik go nie posiada). Potem w polu "Ustaw/zmień adresata" należy wyszukać adresata "URZĄD MIEJSKI w BIAŁEJ PISKIEJ" poprzez wpisanie w wyszukiwarce frazy "Urząd Miejski w Białej Piskiej" lub "urzadmiejskibialapiska”. Następnie należy wypełnić treść pisma oraz ewentualnie dodać załączniki.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5 MB.
Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) muszą zostać uwierzytelnione poprzez zastosowanie podpisu elektronicznego, lub profilu zaufanego ePUAP, natomiast nie muszą być podpisywane elektronicznie skargi oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
Nadawca otrzymuje automatycznie potwierdzenie o odebraniu przesyłki przez Urząd - tzw. Urzędowe Potwierdzenie Przedłożenia.
Odpowiedzi na pisma złożone do Urzędu przez ESP są wysyłane w postaci wskazanej przez nadawcę dokumentu (papierowej lub elektronicznej). W przypadku wysyłki elektronicznej adresat ma 14 dni na potwierdzenie odbioru dokumentu. Jeżeli tego nie uczyni dokument uważa się za skutecznie doręczony.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Urząd Miejski w Białej Piskiej
znajduje się pod adresem https://bialapiska.eboi.pl/
EBOI to najszybsza i najwygodniejsza forma komunikacji interesanta z urzędem z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Dzięki EBOI konieczność osobistego stawiania się w urzędzie zostaje zredukowana do minimum.
Z poziomu Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta mają Państwo możliwość m.in.:
- przesyłania nowych pism w formie eFormularzy,
- podpisywania i szyfrowania przesyłki przy zastosowaniu podpisu elektronicznego,
- śledzenia toku postępowania sprawy,
- zaznajamiania się z listą spraw załatwianych w urzędzie,
- pobierania wzorów dokumentów.
Otrzymanie każdego elektronicznego formularza przez urząd jest potwierdzane wysłaniem urzędowego poświadczenia odbioru. Usługa ta zapewniana jest przez system Hardware Security Module (HSM).
Dzięki zastosowaniu modułu HSM jesteśmy w stanie zagwarantować Państwu w pełni bezpieczną komunikację z poziomu Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta.
Wnoszenie przesyłek pocztą elektroniczną (e-mail)
Na adres e-mail Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej:
um@bialapiska.pl
Klienci mogą składać pisma, które nie wszczynają postępowania administracyjnego rozstrzyganego w drodze decyzji administracyjnej.
Są to przesyłki składane w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, stanowiące jedynie elektroniczną formę kontaktu Klienta z Urzędem.
Pocztą elektroniczną mogą być przesyłane w szczególności skargi oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które nie muszą być składane przy użyciu Elektronicznej Skrzynki Podawczej na ePUAP (ESP).
Odpowiedzi na przesyłki złożone na adres e-mail, są wysyłane w formie elektronicznej na zwrotny adres e-mail Klienta.
Wnoszenie dokumentów na informatycznym nośniku danych
Przesyłki na informatycznym nośniku danych, kierowane do Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej , mogą być wnoszone w Sekretariacie Urzędu, II piętro pokój nr 16.
Przesyłki przekazane na informatycznym nośniku danych dzielimy na:
- przekazane bezpośrednio na informatycznym nośniku danych,
- stanowiące załącznik do pisma przekazanego na nośniku papierowym.
WAŻNE: Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem.
Przyjmujemy następujące typy nośników danych:
• dysk CD (CD-RW) lub DVD (DVD-RW),
• pamięć flash,
• dysk USB.
Akceptowane są następujące struktury fizyczne dokumentów elektronicznych:
1) do danych zawierających dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne lub multimedialne - formaty danych, umożliwiające ich przeglądanie i drukowanie przy użyciu popularnych przeglądarek i edytorów: .txt, .rtf, .pdf, .xps, .odt, .ods, .odp, .doc, .xls, .ppt, Open XML (.docx, .xlsx, .pptx),
2) do danych zawierających informację graficzną - formaty danych: .gif, .jpg (.jpeg), .geotiff, .tif (.tiff), .png, .svg,
3) do danych zawierających informację dźwiękową lub filmową: .wav, .mp3, .avi, .mpeg, .mp4,
4) do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych: .zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z,
5) do określenia struktury i wizualizacji dokumentu elektronicznego:
a) do definiowania układu informacji: .xml, .xsd, .gml, .rng,
b) do przetwarzania dokumentów zapisanych w formacie XML: .xls, .xslt,
6) do elektronicznego podpisywania i szyfrowania dokumentów elektronicznych: XMLsig, .XAdES, PAdES, CAdES, XMLenc.
W przypadku większej liczby załączników (powyżej 1) należy je spakować do nieskompilowanego pliku o rozszerzeniu .zip, .tar, .gz (.gzip), .7Z.
Nośniki danych przekazane do Urzędu powinny być opatrzone: imieniem i nazwiskiem, oraz adresem korespondencyjnym osoby wnoszącej.
Odpowiedzi na pisma złożone na nośniku informatycznym, są wysyłane w postaci wskazanej przez wnoszącego dokument (papierowej lub elektronicznej).