Raport o stanie gminy
Rok 2019 jest pierwszym, w którym zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy o samorządzie gminnym, Burmistrz Białej Piskiej zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Miejskiej w Białej Piskiej raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim. Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi.
Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy.
Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.
Planowany termin sesji: 24 czerwca 2019 r.
Termin składania zgłoszeń udziału w debacie – do 21 czerwca 2019 r.
- Zarządzenie (pdf) 4 cze 2019 12:56 0,12 MB
- Raport o stanie gminy (pdf) 4 cze 2019 12:57 2,16 MB
- Zgłoszenie do debaty (rtf) 4 cze 2019 12:57 4,16 MB