Odpowiedź na zapytanie do SIWZ
Biała Piska, 21.04.2015 r.
Do wszystkich wykonawców
Znak sprawy:
BiRG ZP.272.1.2015
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ
Dotyczy: Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie:
Część I Zamówienia:
Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,
Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej,
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej,
Ubezpieczenie szyb od stłuczenia,
Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków,
Część II Zamówienia:
Ubezpieczenia komunikacyjne.
Dotyczy: Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAMAWIAJĄCEGO”.
Gmina Biała Piska na podstawie art. 38 ust 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późn. zm., informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęły zapytania od jednego z wykonawców, których treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
Pytanie 1:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności, medycznej, badawczej, farmaceutycznej, a także udzielaniem świadczeń medycznych.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 2:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez masowych nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez obejmujących sporty motorowe, motoro-wodne, lotnicze ekstremalne, a także imprez, których celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 3:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres odpowiedzialności cywilnej z tytułu zanieczyszczenia środowiska naturalnego nie obejmuje szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów, a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
W przypadku negatywnej odpowiedzi na powyższe, prosimy o szczegółowe informacje na temat składowiska odpadów – lokalizacja, otoczenie, wielkość, ilość i rodzaj przyjmowanych odpadów..
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 4:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony w ramach rozszerzenia zakresu ubezpieczenia o odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone w związku z podawaniem (serwowaniem) produktów żywnościowych w ramach prowadzonej działalności lub organizowanych imprez okolicznościowych przez wszystkie jednostki, nie obejmuje szkód spowodowanych przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.
Pytanie 5:
Odnośnie szkód wyrządzonych podczas pokazów ogni sztucznych, prosimy o dodanie zapisu: pod warunkiem, że pokaz był organizowany przez firmę zawodowo trudniącą się organizacją pokazów.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 6:
Jaki jest obecnie stan dróg administrowanych przez Zamawiającego? Ile wynosił fundusz remontowy w 2014 r., ile wynosi na rok 2015?
Odpowiedź:
Stan dróg jest dobry. Fundusz remontowy w roku 2014 wynosił 160 000,00 zł, w roku 2015 wynosi 131 000,00 zł.
Pytanie 7:
Prosimy o zmianę zapisu pkt i, ppkt 3 ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody w środowisku na :
(….) 3) przedostanie się substancji niebezpiecznej zostało stwierdzone przez ubezpieczonego lub inne osoby w ciągu 72 godzin od chwili rozpoczęcia procesu przedostania.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 8:
Prosimy o zmianę zapisu w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności na:
Ubezpieczenie dotyczy wypadków ubezpieczeniowych powstałych na terytorium RP oraz poza terytorium RP (…)z wyłączeniem USA Kanady Australii
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 9:
Prosimy o potwierdzenie, że Klauzula warunków i taryf nie dotyczy ryzyka odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności i posiadania mienia, lub wyłączenie tego ryzyka z powyższej klauzuli lub przeniesienie jej do zbioru klauzul fakultatywnych
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.
Pytanie 10:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację klauzuli warunków i taryf poprzez dopisanie poniższego: Postanowienia niniejszej klauzuli nie mają zastosowania do przypadku uregulowanego w art. 816 kodeksu cywilnego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 11:
Prosimy o odpowiedz na pytania dotyczące dróg:
a) czy usuwanie zagrożeń na zarządzanych drogach jest zlecane podmiotom zewnętrznym (jeśli tak to czy podmioty te mają polisy OC)
b) prosimy o informację o obowiązujących wewnętrznych przepisach dotyczących:
- częstości objazdów kontrolujących stan nawierzchni i innych elementów wpływających na bezpieczeństwo użytkowników dróg
- maksymalnego czasu reakcji na zgłaszane zagrożenia
- sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia (m.in. chodzi o zabezpieczenie dziur i stawianie znaków)
Odpowiedź:
Zagrożenia usuwane są we własnym zakresie. Objazdy wykonywane są dwa razy w roku, na zgłoszenia reakcja jest niezwłoczna (oznakowanie, zabezpieczanie, usuwanie zagrożeń) .
Pytanie 12:
Prosimy o wyłączenie z zakresu ochrony ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej za szkody w mieniu lokatorów powstałe w wyniku przepięcia i przetężenia w przypadku odpowiedzi negatywnej prosimy o wyrażenie zgody na wprowadzenie franszyzy redukcyjne w kwocie 500 zł w rozszerzeniu zakresu o odpowiedzialność o szkody powstałe w mieniu lokatorów, w wyniku przepięcia i przetężenia
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 13:
Czy Zamawiający zgadza się na wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 1.000zl w OC władzy publicznej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 14:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela w ubezpieczeniu OC z tyt. posiadanego mienia i prowadzonej działalności nie obejmuje odpowiedzialności z tytułu zarządzania/administrowania obiektów mieszkalnych. W przypadku braku potwierdzenia powyższego prosimy o wyrażenie zgody na wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 500zł na każdy lokal w budynkach mieszkalnych dla ryzyka zalania lub prosimy o podanie innej akceptowalnej przez Zamawiającego oraz informacje na temat stanu technicznego budynków mieszkalnych
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza. Zamawiający nie wyraża zgody. Dostępne Zamawiającemu dane dot. stanu technicznego budynków znajdują się w Załączniku nr 4 w Tabeli nr 2.
Pytanie 15:
Prosimy o uzupełnienie wykazu budynków o rok budowy, materiał budulcowy oraz uzupełnienie danych dot stanu technicznego wszystkich budynków wg gradacji; dobry, dostateczny , zły, awaryjny.
Odpowiedź:
Dostępne Zamawiającemu dane dot. stanu technicznego budynków i materiałów budulcowych znajdują się w Załączniku nr 4 w Tabeli nr 2.
Pytanie 16:
W kontekście obligatoryjnej klauzuli akceptacji zabezpieczeń, prosimy o uzupełnienie wykazu budynków o zabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciw kradzieżowe. W przypadku braku możliwości podania tych informacji dla wszystkich budynków zgłoszonych do ubezpieczenia, prosimy o przeniesienie klauzuli do puli klauzul fakultatywnych
Odpowiedź:
Dostępne Zamawiającemu dane dot. zabezpieczeń budynków znajdują się w Załączniku nr 4 w Tabeli nr 2. Zamawiający nie wyraża zgody na przeniesienie klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciw kradzieżowych do puli klauzul fakultatywnych.
Pytanie 17:
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami, w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie 18:
Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
a) budynki przeznaczone do rozbiórki
b) budynki w złym lub awaryjnym stanie technicznym
c) budynki wynajmowane w których prowadzona jest działalność stwarzająca zagrożenie wybuchu pożaru
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, jednostkowych sum ubezpieczenia i sposobu zabezpieczenia.
W przypadku odpowiedzi twierdzącej czy zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie z zakresu ochrony:
- budynki przeznaczone do rozbiórki
- budynki w złym lub awaryjnym stanie technicznym.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w żadnym budynku wynajmowanym nie jest prowadzona działalność stwarzająca zagrożenie wybuchu pożaru. Żaden z budynków nie jest przeznaczony do rozbiórki. Wszelkie pozostałe informacje, zgodnie ze stanem wiedzy Zamawiającego, znajdują się w Załączniku nr 4 w Tabeli nr 2.
Pytanie 19:
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia;
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny..
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.
Pytanie 20:
Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza
Pytanie 21:
Prosimy o informację na temat obecnie prowadzonych oraz planowanych przez Zamawiającego w okresie ubezpieczenia robót budowlano-montażowych wraz z informacją o ich wartości.
Odpowiedź:
Zamawiający w latach 2015 - 2018 planuje na inwestycje budowlano – montażowe przeznaczyć ok. 15 000 000,00 zł. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo, jakiego rodzaju będą to inwestycje.
Pytanie 22:
Prosimy o potwierdzenie, że wszędzie gdzie jest mowa o limicie odpowiedzialności należy rozumieć, że jest to limit na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że wszędzie gdzie jest mowa o limicie odpowiedzialności należy rozumieć, że jest to limit na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.
Pytanie 23:
Prosimy o informację czy w miejscach wskazanych w SIWZ jako miejsca ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź i podtopienia mienia.
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie lokalizacji oraz informację na temat wysokości poniesionych strat.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że we wskazanych lokalizacjach w ciągu ostatnich 20 lat nie wystąpiły podtopienia ani powodzie.
Pytanie 24:
Prosimy o określenie wartości PML i wskazanie lokalizacji, której dotyczy.
Jeżeli nie jest to możliwe – prosimy o wskazanie obiektu/lokalizacji o najwyższej łącznej sumie ubezpieczenia mienia zgłoszonego do ubezpieczenia (budynek/kompleks budynków wraz z mieniem w nim/nich znajdującym się) oraz określenie tej wartości.
Odpowiedź:
PML wynosi ok. 15 500 000,00 zł, lokalizacja to 12-230 Biała Piska, ul. Moniuszki 7.
Pytanie 25:
Czy Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia pustostany/ budynki nieużytkowane.
Odpowiedź:
Zgodnie z Załącznikiem nr 4, Tabela nr 2 – brak jest budynków nieużytkowanych.
Pytanie 26:
W odniesieniu do pustostanów i mienia wyłączonego z eksploatacji oraz budynków w złym lub awaryjnym stanie technicznym wnioskujemy o zastosowanie podstawowego zakresu ubezpieczenia (pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego).
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 27:
Dla budynków wyłączonych z eksploatacji( pustostanów) prosimy o przesłanie;
-wykazu ich lokalizacji (adresu),
-jednostkowych sum ubezpieczenia,
- czy są dozorowane 24 h/ dobę, jeśli tak czy przez firmę ochroniarska, własna ochronę, inne?
-sposobu ich zabezpieczenia
-podanie przyczyny ich wyłączenia,
- czy zostały wyłączone w nich wszelkiego rodzaju media, takie jak : woda, gaz, prąd, itd.
- czy wewnątrz budynków znajdują się jakiekolwiek mienie, jeśli tak to jakie?..
Odpowiedź:
Na dzień udzielenia odpowiedzi brak jest pustostanów.
Pytanie 28:
Czy Zamawiający dopuszcza ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat do wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody. Zamawiający nie zawsze jest w stanie określić dokładny wiek budynku. W Tabeli nr 2 Załącznika nr 4 dla niektórych budynków z powodu braku informacji o roku budowy podano rok przejęcia przez Gminę.
Pytanie 29:
Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone budynki lub budowle kryte palnie w szczególności drewnem (np. gontem) lub materiałem roślinnym (np. strzechą, trzciną,…)?
W przypadku odpowiedzi twierdzącej – prosimy o wskazanie lokalizacji tych budynków / budowli oraz określenie ich wartości jednostkowej.
Odpowiedź:
Dostępne Zamawiającemu dane dot. materiałów budulcowych znajdują się w Załączniku nr 4 w Tabeli nr 2.
Pytanie 30:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na przełożenie wszystkich (lub wybranych) klauzul obligatoryjnych do klauzul fakultatywnych:
-klauzula likwidacyjna
- klauzula miejsc ubezpieczenia
- klauzula składowania mienia
- klauzula ochrony mienia wyłączonego z eksploatacji,
- klauzula przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 31:
Czy zmawiający wyraża zgodę na modyfikację klauzuli zmiany lokalizacji odbudowy poprzez dodanie słów: „oraz wysokość odszkodowania w żadnym wypadku nie przekroczy kwoty, którą ubezpieczyciel zobowiązany byłby wypłacić, gdyby uszkodzone bądź zniszczone mienie było przywrócone do poprzedniego stanu w dotychczasowej lokalizacji.”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 32:
Prosze o szczegółowe informacje co składa się na sumę ubezpieczenia pozycji wyposażenie plaży miejskiej.
Odpowiedź:
Plaża w Rudzie
a) Siedziska –szt. 4
b) Palenisko szt. 1
c) Pomost szt. 1
d) Wiata szt. 1
Plaża w Sokołach Jeziornych
a) Siedziska –szt. 4
b) Palenisko szt. 1
c) Wiata szt. 1
Pytanie 33:
Proszę o szczegółowe informacje co składa się na sumy ubezpieczenia budowli określanych w wykazie mienia jako "zagospodarowanie terenu " w poszczególnych lokalizacjach?
- w odniesieniu do wszelkiego rodzaju budowli hydrotechnicznych jak jaz na rzece Kamiennej, mosty, kąpieliska itp. wnosimy o ograniczenie zakresu ubezpieczenia do ryzyk pożaru, wybuchu, uderzenia pioruna
Odpowiedź:
Zagospodarowanie terenu między ulicami Piłsudskiego i Kościuszki w Białej Piskiej.
a) krawężniki betonowe drogowe – 206,7 mb,
b) nawierzchnia parkingu z kostki betonowej gr. 8 cm typ Behaton – 328,4 m²,
c) nawierzchnia parkingu z płyt ażurowych typu MEBA- 107,7 m²
d) obrzeża betonowe: gr 6cm – 302,4 mb, gr. 8 cm – 36,1 mb,
e) ciągi piesze z kostki gr. 6 cm typ Starobruk – 209,1 m²
f) kosze na śmieci – szt. 3,
g) ławeczki parkowe - szt. 6
Zagospodarowanie terenu przy ul. Kajki w Białej Piskiej.
a) krawężniki betonowe drogowe – 53,7 mb,
b) nawierzchnia parkingu z kostki betonowej gr. 8 cm typ Behaton – 196,2 m²,
c) nawierzchnia parkingu z płyt ażurowych typu MEBA- 16,3 m²
Zagospodarowanie terenu przy ul. Sienkiewicza w Białej Piskiej.
a) krawężniki betonowe drogowe – 161,0 mb,
b) nawierzchnia placu z kostki betonowej gr. 8 cm typ Behaton – 479,85 m²,
c) obrzeża betonowe: gr 6cm – 73,4 mb, gr. 8 cm – 13,5 mb,
d) ciągi piesze z kostki gr. 6 cm typ Starobruk – 81,0 m²
e) krzewy iglaste – szt. 10,
f) odprowadzenie wód opadowych
Zagospodarowanie terenu przy ul. Krótkiej w Białej Piskiej.
a) krawężniki betonowe drogowe – 45,2 mb,
b) wykonanie nawierzchni parkingu z kostki betonowej gr. 8 cm typ Behaton – 285,2 m²,
Zagospodarowanie terenu przy ul. Targowej w Białej Piskiej.
a) krawężniki betonowe drogowe – 139,4 mb,
b) nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm typ Behaton – 434,2 m²,
c) obrzeża betonowe: gr 6cm – 302,4 mb, gr. 8 cm – 51,4 mb,
d) ciągi piesze z kostki gr. 6 cm typ Starobruk – 43,1 m²
Zamawiający nie wyraża zgody na ograniczenie zakresu.
Pytanie 34:
Prosimy o wykreślenie klauzuli prewencyjnej sumy ubezpieczenia z katalogu klauzul obligatoryjnych i przeniesienie jej do katalogu klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 35:
W odniesieniu do obligatoryjnej klauzuli reprezentantów wnosimy o wyłączenie z jej zakresu szkód wyrządzonych wskutek rażącego niedbalstwa reprezentantów Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 36:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu odpowiedzialności do wysokości sumy ubezpieczenia mienia dla:
- koszty zabezpieczenia ubezpieczonego mienia przed bezpośrednim zagrożeniem ze strony zdarzenia losowego objętego ubezpieczeniem, koszty akcji ratowniczej, koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie,
- zanieczyszczenie lub skażenie ubezpieczonego mienia w wyniku zdarzeń losowych objętych umową ubezpieczenia, uszkodzenie mienia w wyniku przeprowadzanej akcji ratunkowej,
lub na wprowadzenie limitu odpowiedzialności do wysokości 100 000,00 zł ponad sumę ubezpieczonego mienia dla w/w kosztów
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody
Pytanie 37:
Proszę o zmianę zapisu w AC ,, ubezpieczeniem objęte są szkody powstałe podczas nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia z innym pojazdem (zderzenie pojazdów), osobami, zwierzętami lub innymi przedmiotami pochodzącymi z zewnątrz pojazdu lub z wewnątrz pojazdu” na ,, ubezpieczeniem objęte są szkody powstałe podczas nagłego działania siły mechanicznej w chwili zetknięcia z innym pojazdem (zderzenie pojazdów), osobami, zwierzętami lub innymi przedmiotami pochodzącymi z zewnątrz pojazdu
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 38:
Proszę o zmianą zapisu z,, koszty holowania pojazdu po szkodzie objętej umową ubezpieczenia do wysokości minimum 2.000 zł na pojazd do siedziby Ubezpieczającego/Ubezpieczonego lub warsztatu naprawczego bez stosowania ograniczenia w postaci limitu kilometrów (dot. pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t)” na ,,transport uszkodzonego pojazdu do miejsca zamieszkania albo zakładu naprawczego do kwoty brutto 1000 zł ale nie więcej niż 10% sumy ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 39:
Proszę o usunięcie zapisu AC ,,koszty związane z wymianą płynów eksploatacyjnych w przypadku uszkodzenia układów silnika ubezpieczonego pojazdu na skutek wypadku ubezpieczeniowego objętego umową ubezpieczenia”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 40:
Proszę o informację czy będzie wymagana ZK na Rosję, Iran, Izrael, Maroko, Turcję. Jeśli tak, proszę o podanie nr rejestracyjnych pojazdów.
Odpowiedź:
ZK na wymienione kraje nie będzie potrzebna.
Pytanie 41:
Proszę o zmianę zapisu assistance z,, pokrycie kosztów holowania do miejsca wskazanego przez ubezpieczonego (limit kilometrów – minimum 300 km od miejsca wypadku, awarii)” na ,, pokrycie kosztów holowania do miejsca wskazanego przez ubezpieczonego (limit kilometrów – minimum 200 km od miejsca wypadku, awarii)
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 42:
Czy instalacje i sieci elektryczne (elektroenergetyczne zgłoszone w ramach limitu 100 000zł są sieciami napowietrznymi czy podziemnymi? Jeżeli napowietrznymi prosimy o informację o ogólnej wartości tych sieci, najdłuższym odcinku i jego wartości
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że ok. 60% sieci elektrycznych stanowią sieci napowietrzne, a 40% podziemne. Zamawiający nie posiada informacji o wartości sieci ani jej odcinków. Najdłuższy odcinek napowietrzny ma ok. 400 m.
Pytanie 43:
Niezależnie od powyższego prosimy o zmniejszenie limitu dla urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych etc do wartości 50 000zł.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.