Spis spraw
Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie zadań:
- własnych, wynikających z ustawy,
- zleconych, z zakresu administracji rządowej,
- wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej,
- publicznych, powierzonych Gminie w drodze porozumienia pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego.
Do zadań Urzędu należą pomoc organom Gminy w wykonywaniu ich zadań. W szczególności do zadań Urzędu należy:
- przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, zarządzeń, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowanie innych czynności prawnych przez organy Gminy,
- wykonywanie budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy,
- zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady i posiedzeń jej komisji,
- prowadzenia zbioru przepisów gminnych dostępnych do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu, realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.