BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Odpowiedzi na zapytania do SiWZ

Remont zewnętrzny zabytkowego budynku Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej
Odpowiedź na zapytanie dotyczące SIWZ dla zadania:
„Remont zewnętrzny zabytkowego budynku Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej”

Po ogłoszeniu przetargu na „Remont zewnętrzny zabytkowego budynku Urzędu Miejskiego
w Białej Piskiej” do Zamawiającego wpłynęły pisma z zapytaniem:

Na podstawie art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych z 29 stycznia 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.) Zamawiający odpowiada:
Pytanie 1:
Czy Zamawiający posiada zezwolenie na prowadzenie robót budowlanych obiektu wpisanego do rejestru zabytków?
Odpowiedź 1:
Tak.

Pytanie 2:
Czy do oferty należy dołączyć kosztorys? Jeżeli tak, to jaki?
Odpowiedź 2:
Do oferty nie należy dołączyć kosztorysu ofertowego. Zgodnie z pkt. 15 ppkt. 15.2 SiWZ Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu kosztorys ofertowy
na podstawie którego, obliczono cenę oferty.

Pytanie 3:
Co Zamawiający ma na myśli §2 pkt,2 umowy: „Doprowadzenie urządzeń infrastruktury do potrzeb remontu”?
Odpowiedź 3:
Urządzenia niezbędne do doprowadzenia wody i energii elektrycznej na plac budowy.

Pytanie 4:
Czy Zamawiający udostępni jakieś pomieszczenie gospodarcze?
Odpowiedź 4:
Zamawiający nie posiada wolnych pomieszczeń gospodarczych.

Pytanie 5:
Czy Zamawiający uwzględnił w przedmiarze zajęcie pasa komunikacyjnego? Czy należy wziąć to pod uwagę? Jeżeli tak, to prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź 5:
Zajęcie pasa drogowego (powierzchnia, czas) zależy od sposobu i technologii
realizacji Zamówienia przez Wykonawcę. W związku z tym to Wykonawca winien uwzględnić ewentualne koszty zajęcia pasa drogowego w swojej ofercie.

Pytanie 6:
Czy Zamawiający umożliwi dostęp do medii (prądu, wody) za rozliczeniem z zużycia na podstawie zainstalowanych podliczników?
Odpowiedź 6:
Istnieje taka możliwość.

Pytanie 7:
Czy Zamawiający przewiduje fakturowanie częściowe za wykonane elementy robót?
Odpowiedź 7:
Tak.

Pytanie 8:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na przelew wierzytelności?
Odpowiedź 8:
Nie.

Pytanie 9:
Czy uprawnienia kierownika budowy muszą odpowiadać wymogom zawartym w § 3 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. (Dz.U, z 2004r, nr 150 poz. 1579) czy wg § 24 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. (1)7,.U. z 2O04r. nr 150 poz. 1579)? Prosimy o określenie wymagań, uprawnień kierownika budowy?
Odpowiedź 9:
Zgodnie z warunkami pozwolenia nr 201/2011 z dnia 28 czerwca 2011 r. wydanego przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie Delegatura Ełk Wykonawca winien ustanowić kierownika robót zgodnie z wymogami § 3 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. Na etapie wykonawczym robotami budowlanymi kieruje osoba posiadająca uprawnienia budowlane przewidziane ustawą Prawo budowlane oraz 2 – letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych
§ 8.1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r.

Pytanie 10:
W projekcie Zamawiający umieścił zapis: „Ponadto z uwagi na wymianę stolarki wskazane jest dokonanie przeglądu technicznego wentylacji w celu weryfikacji czy pomieszczenia są wystarczająco wentylowane” - Czy zakres w/w prac Zamawiający zawarł w przedmiarze? Jeżeli nie, to prosimy o uzupełnienie przedmiaru. Co w sytuacji, jeżeli Wykonawca przy udziale Zamawiającego stwierdzi, iź wentylacja nie jest w pełni wystarczająca? Czy roboty z tym związane zostaną uznane jako roboty dodatkowe?
Odpowiedź 10:
Zapis w dokumentacji projektowej „Ponadto z uwagi na wymianę stolarki wskazane jest dokonanie przeglądu technicznego wentylacji w celu weryfikacji czy pomieszczenia są wystarczająco wentylowane” dotyczy użytkownika i nie jest przedmiotem zamówienia.


Pytanie 11:
Prosimy o podanie parametrów wyłazów dachowych, jakie Zamawiający przewiduje zamontować;
Odpowiedź 11:
Należy zamontować wyłazy dachowe fabrycznie wykończone dopuszczone do stosowania
w budownictwie poz. kosztorysu 39.






Pytanie 12:
Zamawiający zamieścił informację, iż „Bliskie sąsiedztwo drogi o wysokim natężeniu ruchu przyczyniło się do nasilenia pęknięć oraz zarysowań ścian zewnętrznych” prosimy o informację czy pęknięcia w związku z tą przyczyną będą wchodzić w zakres gwarancji
i jak czysto dokonywane będą przeglądy gwarancyjne z tego tytułu? Lokalizacja budynku w takim miejscu będzie powodować stale pęknięcia na ścianach, nawet po wykonaniu remontu. Jak Zamawiający proponuje rozwiązać ten problem?
Odpowiedź 12:
W chwili obecnej prowadzony jest remont drogi której lokalizacja została zmieniona (oddalona od budynku Urzędu Miejskiego). Zakres remontu przedmiotowej drogi przewiduje poprawę parametrów technicznych i nośności drogi co w znacznym stopniu wyeliminuje drgania mogące mieć w pływ na pęknięcia elewacji.
Przeglądy gwarancyjne będą wykonywane raz w roku albo od zaistniałych potrzeb.
W przypadku pojawienia się pęknięć i zarysowań na części elewacji która stanowi przedmiot remontu a Wykonawca wykaże że powstały w wyniku natężonego ruchu kołowego to nie będą one objęte tytułem gwarancji.

Pytanie 13:
W projekcie jest zapis, iż parapety zewnętrzne należy wykonać - z blachy powlekanej, natomiast w STWiOR- z blachy tytanowo-cynkowęj, prosimy o sprecyzowanie;
Odpowiedź 13:
Zgodnie z zapisami w dokumentacji projektowej parapety zewnętrzne należy wykonać
z blachy powlekanej.

Pytanie 14:
Z uwagi, iż Zamawiający nie potrafi określić robót naprawczych wieży ze względu na brak dostępu proponujemy rozliczyć roboty z tym związane kosztorysem powykonawczym;
Odpowiedź 14:
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia robót kosztorysem powykonawczym. Zakres robót wieży został opisany w dokumentacji technicznej str. 11. Zgodnie z zapisami w SiWZ
pkt. 13 ppkt. 13.4 przed obliczeniem ceny oferty Wykonawca powinien dokładnie
i szczegółowo zapoznać się z opisem przedmiotu zamówienia, miejscem wykonywanych robót. Dodatkowo w dokumentacji technicznej str.12 zaleca się sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia.

Pytanie 15:
Czy kable, które nie muszą być na powierzchni elewacji, należy ukryć we wcześniej przygotowanych bruzdach zostały ujęte w przedmiarze? Jeżeli nie, to prosimy
o uzupełnienie przedmiaru;
Odpowiedź 15:
W/w prace zostały ujęte w przedmiarze robót poz. 59.







Pytanie 16:
Czy w przedmiarze została uwzględniona hydrofobizacja cokołów i uzupełnienie tynków w bramie przy budynku, wyrównanie powierzchni oraz malowanie? Jeżeli tak, to prosimy o wskazanie pozycji w przedmiarze, jeżeli nie, to prosimy uzupełnić;
Odpowiedź 16:
Hydrofobizacja cokołów i uzupełnienie tynków w bramie przy budynku, wyrównanie powierzchni oraz malowanie zostało uwzględnione w dokumentacji projektowej str.13. Zgodnie z zapisami w dokumentacji projektowej str.12 „Przedmiar i kosztorys inwestorski stanowi jedynie uzupełnienie niniejszej dokumentacji. W przypadku, gdy kosztorys nie przewiduje jakichkolwiek robót a ujęte są one w projekcie budowlanym bądź wynikają
z konieczności technologicznej Wykonawca winien je uwzględnić na etapie wyceny robót budowlanych przed złożeniem oferty przetargowej”.

Pytanie 17:
Czy Wykonawca zapewnić ma obsługę geodezyjną, czy koszty z tym związane należy doliczyć do przedmiaru?
Odpowiedź 17:
Tak. Wykonawca zapewnia obsługę geodezyjną której koszty winien uwzględnić obliczając cenę oferty.

Pytanie 18:
Prosimy o podanie ilości nawiewników oraz rodzaj i parametry oraz o uzupełnienie przedmiaru o tę pozycję;
Odpowiedź 18:
Zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej str. 11 stolarka okienna winna posiadać nawiewniki powietrzne umożliwiające regulację wentylacji we wszystkich pomieszczeniach. Ilość, rodzaj i typ nawiewników zależy od producenta i technologii wykonania okien.

Pytanie 19:
Czy Zamawiający w przedmiarze uwzględnił przemurowanie kominów z cegły ceramicznej pełnej od posadzki strychu do dachu? Jeżeli tak, to prosimy o wskazanie pozycji lub uzupełnienie przedmiaru;
Odpowiedź 19:
Z godnie z zapisami w dokumentacji projektowej str.11 od podłogi strychu do dachu kominy przemurować z cegły ceramicznej pełnej, powyżej dachu z cegły klinkierowej pełnej poz. kosztorysowa 38.

Pytanie 20:
Zamawiający przewidział 30% powierzchni ścian nadającej się do remontu. Co
w przypadku, jeżeli okaże się, iż należy wykonać więcej prac niż Zamawiający założył? Jak będzie to wówczas rozliczone?
Odpowiedź 20:
Zamawiający przewidział taką sytuację i szczegółowo opisał w § 5 umowy.







Pytanie 21:
Czy w związku z wymianą stolarki okiennej Wykonawca w wycenie winien przewidzieć koszty wykonania obróbek ościeży wewnętrznych.

Odpowiedź 21:
Tak. Zgodnie z zapisami w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlano
– Montażowych str.13.
„W związku z demontażem okien skrzynkowych należy wykonać podmurowanie parapetów cegłą pełną ceramiczną, oraz uzupełnić tynkiem. Wykonać należy obróbkę ościeży wewnętrznych polegającą na obmurowaniu ościeży otynkowaniu i wymalowaniu ościeży farbą emulsyjną w kolorze ścian w poszczególnych pomieszczeniach.
Należy wykonać również obróbkę okien z zewnątrz zaprawą w kolorze zgodnym z częścią graficzną”.
„Uzupełnienie tynków wewnętrznych na ościeżach i przylegających ścianach wraz
z wykonaniem gładzi gipsowej z gipsu szpachlowego dwuwarstwowego”.
„Malowanie farbą emulsyjną tynków wewnętrznych ościeży i przyległości po osadzenie okien w kolorach takich jak kolor ścian poszczególnych pomieszczeniach”.

Pytanie 22:
W przedmiarze w dziale ”Elewacja” nie ma uwzględnionego szpachlowania elewacji budynku. W poz. 53 występuje przecieranie tynków a w poz. 52 ułożenie tynków renowacyjnych, wykonanie tych robót budowlanych bez szpachlowania elewacji
i montażu kątowników na gzymsach budynku nie gwarantuje estetycznego wyglądu elewacji budynku
Odpowiedź 22:
Remont elewacji należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną i przedmiarem robót oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robot.


Pytanie 23:
Poz. 43 przedmiaru: proszę o wyjaśnienie na czym ma polegać naprawa i konserwacja pokrycia dachowego wieży.
Odpowiedź 23:
Zakres robót wieży został opisany w dokumentacji technicznej str. 11. Jednocześnie Zamawiający zaleca aby zgodnie z zapisami w SiWZ pkt. 13 ppkt. 13.4 przed obliczeniem ceny oferty Wykonawca powinien dokładnie i szczegółowo zapoznać się z miejscem wykonywanych robót. Dodatkowo w dokumentacji technicznej str.12 zaleca się sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia.
Data powstania: poniedziałek, 21 sty 2013 14:41
Data opublikowania: poniedziałek, 21 sty 2013 14:44
Data przejścia do archiwum: czwartek, 8 cze 2017 14:19
Opublikował(a): Sławomir Słonawski
Zaakceptował(a): Sławomir Słonawski
Artykuł był czytany: 96070 razy