Ogłoszenie o przetargu
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Inżynier Kontraktu dla projektu
„Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno-ściekowej w Regionie Wielkich Jezior Mazurskich – MASTERPLAN dla Wielkich Jezior Mazurskich” Gmina Biała Piska
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi Inżyniera Kontraktu związane z: administrowaniem kontraktem – zarządzaniem przedsięwzięciem, nadzorem technicznym i prawnym na budowie, kontrolą i weryfikacją dokumentów wystawianych przez Wykonawców projektu „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno-ściekowej w Regionie Wielkich Jezior Mazurskich – MASTERPLAN dla Wielkich Jezior Mazurskich” Gmina Biała Piska.
2. W/w projekt obejmuje realizację w latach 2010 – 2012 następujących zadań inwestycyjnych:
1) Modernizacja oczyszczalni ścieków w Białej Piskiej.
2) Modernizacja stacji uzdatniania wody w Białej Piskiej.
3) Budowa kanalizacji sanitarnej Bemowo Piskie – Drygały.
4) Budowa kanalizacji sanitarnej Kumielsk – Szkody – Radysy.
5) Budowa kanalizacji sanitarnej Sulimy.
6) Budowa kanalizacji sanitarnej Nowe Drygały.
7) Budowa kanalizacji sanitarnej Komorowo.
z następującym zakresem rzeczowym:
- długość sieci kanalizacji sanitarnej – 21 697 m
- długość przyłączy – 2 232 m
- liczba przyłączy – 174 szt.
- liczba przepompowni ścieków -17 szt.
Dokumentacja techniczna dla przedmiotowych zadań oraz umowa o dofinansowanie w/w projektu pozostają do wglądu w siedzibie Zamawiającego, w godzinach pracy Urzędu Miejskiego: poniedziałek-piątek od 7 do 15.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Obowiązki Inżyniera Kontraktu (zwanego w dalszej części SIWZ Wykonawcą).
W imieniu i na rzecz Zamawiającego przejmuje obowiązki:
- przygotowania,
- zorganizowania,
- koordynowania,
- kontrolowania procesu inwestycyjnego - wykonywanie obowiązków inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz innymi obowiązującymi w tym zakresie aktami prawnymi poprzez reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności wykonywanych robót z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- rozliczenia finansowego projektu z uwzględnieniem kwalifikowalności kosztów zgodnie z wymaganiami dla projektów współfinansowanych z EFRR w ramach RPO,
- monitorowania, raportowania i sprawozdawczości w zakresie rzeczowym i finansowym,
- obsługi okresu gwarancyjnego.
Inżynier Kontraktu (Wykonawca) w ramach swoich obowiązków przy realizacji projektu zobowiązany jest do:
3.1. Bezwzględnego przestrzegania warunków umowy o dofinansowanie projektu oraz wnikających z niej terminów i obowiązków.
3.2. Przeprowadzenia analizy dokumentacji technicznej projektu:
a) sprawdzenie, zgodnie z warunkami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r., Nr 120, poz. 1133 z późn.zm.) dokumentacji budowlanej dostarczonej przez Zamawiającego,
b) sprawdzenie zgodności dokumentacji projektowej ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
c) przygotowanie ewentualnych wniosków do projektanta w celu naniesienia uwag w dokumentacji projektowej.
3.3. Przygotowanie 5 procedur przetargowych w celu wyłonienia Wykonawców zadań wymienionych w ust. 2. pkt 1-7:
a) sporządzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami oraz ogłoszeniem o zamówieniu na w/w zadania,
b) pomoc w trakcie procesu przetargowego na roboty budowlane - odpowiedzi na pytania oferentów,
c) uczestnictwo w roli eksperta w procesie oceny ofert na roboty budowlane,
d) przygotowanie umów z Wykonawcami robót budowlanych.
3.4. Współpraca z Wykonawcami robót budowlanych poszczególnych zadań projektu:
a) dostarczenie Wykonawcy robót budowlanych dokumentacji projektowej robót wraz z wymaganymi decyzjami i pozwoleniami oraz ewentualnych rozwiązań dodatkowych i zamiennych zatwierdzonych przez Zamawiającego,
b) przekazywanie terenu budowy Wykonawcom robót, w imieniu Zamawiającego i przy jego udziale,
c) powiadamianie organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót,
z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzającym przyjęcie obowiązków na budowie,
d) przekazywanie Wykonawcom dzienników budowy, kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót,
e) ustalenie metod składania i wzorów wszystkich wymaganych raportów,
raportów inspekcyjnych, protokółów odbiorów częściowych i końcowego oraz
innych dokumentów obowiązujących w ramach realizacji projektu,
f) ustalanie harmonogramu realizacji prac budowlano-montażowych,
g) organizowanie narad koordynacyjnych zgodnie z ustalonym harmonogramem.
3.5. Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji zgodnie
z prawem budowlanym oraz obowiązującymi przepisami w branżach:
instalacji sanitarnych,
instalacji elektrycznych,
budowlano - konstrukcyjnej,
drogowej,
oraz koordynacji robót poszczególnych branż:
a) kontrola posiadanych kwalifikacji oraz uprawnień do prowadzenia prac budowlanych osób odpowiedzialnych za ich prowadzenie, świadectw i certyfikatów urządzeń
i materiałów, które będą wymagane kontraktem oraz ważności ubezpieczeń osób zatrudnionych oraz używanego sprzętu,
b) wizytowanie budowy (min.1 raz/tydzień), sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót,
c) kontrolowanie dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, itp.,
w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w Polsce,
d) sprawdzania zgodności dostaw urządzeń z zawartymi umowami na roboty budowlane
i sprawdzanie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na w/w dostarczone urządzenia,
e) sporządzania wszystkich dokumentów niezbędnych do prowadzenia nadzoru nad robotami budowlanymi i montażowymi, objętych przedmiotem kontraktu,
f) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowym jak również przygotowywanie
i udział w odbiorach gotowych obiektów i konstrukcji,
g) wydawanie kierownikowi budowy poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: wykonania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń
technicznych,
h) wydawanie zgody na wykonanie robót dodatkowych, zamiennych po uprzedniej uzgodnieniu z Zamawiającym,
i) nadzorowanie przeprowadzanych prób, badań, testów i rozruchów instalacji i urządzeń oraz sprawdzanie instrukcji obsługi (gdzie jest to konieczne) opracowanej przez Wykonawcę w celu przekazania inwestycji Zamawiającemu,
j) przyjmowanie od Wykonawców robót wszelkich dokumentów wymaganych w terminie odbioru (atesty, aprobaty techniczne, protokoły badań, protokoły pomiarów, gwarancje, DTR i instrukcje obsługi zainstalowanych urządzeń i systemów, geodezyjne inwentaryzacje powykonawcze obiektów, itp),
k) przygotowanie dokumentów do wniosku w celu uzyskania pozwoleń na użytkowanie.
3.6. Rozliczenia finansowe:
a) prowadzenie rozliczeń finansowych zgodnie z odpowiednimi Wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego dla Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013, a także obowiązującymi przepisami prawa polskiego,
b) weryfikacja kosztów realizacji robót budowlanych objętych kontraktami zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu, wytycznymi w sprawie kwalifikowalności wydatków, zgodnie z warunkami umowy o dofinansowanie projektu,
c) przygotowanie wszystkich dokumentów niezbędnych do realizacji projektu, w tym wniosków o płatność, płatność zaliczkową, sprawozdań rzeczowych i finansowych, dokumentacji niezbędnej do rozliczenia projektu,
d) przestrzeganie wytycznych i wymagań oraz opracowywanie wszelkich dokumentów
i rozliczeń z dofinansowania (w tym sporządzanie odpowiednich okresowych
i ostatecznych sprawozdań wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami),
e) całkowite końcowe rozliczenie rzeczowe i finansowe projektu zgodnie z umową o dofinansowaniu i ustalonymi zasadami rozliczania inwestycji,
f) przygotowanie dokumentów niezbędnych do audytu.
3.7. Współpraca z Zamawiającym:
a) składanie Zamawiającemu raportów na temat postępu robót budowlanych objętych przedmiotem kontraktu, umożliwiających wczesną analizę ewentualnych zagrożeń oraz przedkładanie zaleceń i propozycji rozwiązań w tym zakresie w formie sprawozdań miesięcznych i kwartalnych do oceny Zamawiającego,
b) bieżące informowanie Zamawiającego o obowiązujących uregulowaniach prawnych, w tym o ewentualnej zmianie wytycznych w zakresie warunków i zasad realizacji kontraktu, będącego przedmiotem dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013,
c) współpraca z Zamawiającym w zakresie wszystkich niezbędnych, żądanych dokumentów, raportów, dotyczących rozliczeń, zgodnie z procedurami rozliczeniowymi RPO,
d) stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego,
e) współpraca przy promocji projektu,
f) zestawienie dla Zamawiającego danych nowopowstałych środków trwałych.
3.8. Obsługa okresu gwarancyjnego:
a) w ramach umowy Inżyniera Kontraktu bez dodatkowego wynagrodzenia Wykonawca zapewni obsługę w okresie gwarancji liczonego od odbioru końcowego poszczególnych robót budowlanych,
b) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji po upływie każdego roku od odbioru obiektu,
c) uczestnictwo inspektorów nadzoru odpowiednich branż, w terminie określonym przez Zamawiającego w rozpatrzeniu zgłoszonych przez Użytkownika i Zamawiającego usterek i wad w okresie gwarancji,
d) wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych usunięcia stwierdzonych wad
i usterek w okresie gwarancji.
3.9. Kierowanie i koordynowanie realizacji projektu:
a) systematyczny monitoring postępu w realizacji projektu zgodnie z dokumentacją techniczną, dokumentami przetargowymi na roboty budowlane oraz zatwierdzonymi harmonogramami,
b) zapewnienie terminowego i prawidłowego zakończenia robót zgodnie z harmonogramami określonymi w stosownych dokumentacjach technicznych,
c) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót,
d) przygotowanie dokumentacji do rozstrzygnięcia ewentualnych sporów w trybie sądowym,
e) stałe uczestniczenie w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez wszystkie strony procesu inwestycyjnego,
f) podejmowanie czynności mających na celu ochronę interesów Zamawiającego,
g) pełnienie funkcji koordynacyjnych na budowie.
3.10. Inżynier Kontraktu w ramach umówionej ceny ryczałtowej, wykona wszystkie inne obowiązki, czynności i zadania, które będą konieczne do prawidłowej realizacji kontraktów na roboty oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
3.11. Zaleca się, aby Inżynier Kontraktu dokonał wizji lokalnej terenu budów, a także zapoznał się z dokumentacją techniczną i projektową, pozwoleniami, decyzjami, umowami, wytycznymi itp. oraz wszelkimi dodatkowymi informacjami, które jego zdaniem mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca.
Dokładne informacje zawarte są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, która dostępna jest poniżej w formie elektronicznej oraz w formie papierowej w pokoju nr 9 Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej.
W kwestiach technicznych zamówienia należy kontaktować się z
Panem Wojciechem Stępniakiem - Zastępcą Burmistrza Białej Piskiej tel. 0-87 424-13-53,
z Panem Sławomirem Słonawskim - Kierownikiem Referatu Budownictwa i Rozwoju Gminy Tel. (0 87) 424-13-67
lub Panem Jerzym Wiszowatym - Inspektorem Referatu Budownictwa i Rozwoju Gminy Tel. (0 87) 424-13-69
2. W/w projekt obejmuje realizację w latach 2010 – 2012 następujących zadań inwestycyjnych:
1) Modernizacja oczyszczalni ścieków w Białej Piskiej.
2) Modernizacja stacji uzdatniania wody w Białej Piskiej.
3) Budowa kanalizacji sanitarnej Bemowo Piskie – Drygały.
4) Budowa kanalizacji sanitarnej Kumielsk – Szkody – Radysy.
5) Budowa kanalizacji sanitarnej Sulimy.
6) Budowa kanalizacji sanitarnej Nowe Drygały.
7) Budowa kanalizacji sanitarnej Komorowo.
z następującym zakresem rzeczowym:
- długość sieci kanalizacji sanitarnej – 21 697 m
- długość przyłączy – 2 232 m
- liczba przyłączy – 174 szt.
- liczba przepompowni ścieków -17 szt.
Dokumentacja techniczna dla przedmiotowych zadań oraz umowa o dofinansowanie w/w projektu pozostają do wglądu w siedzibie Zamawiającego, w godzinach pracy Urzędu Miejskiego: poniedziałek-piątek od 7 do 15.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Obowiązki Inżyniera Kontraktu (zwanego w dalszej części SIWZ Wykonawcą).
W imieniu i na rzecz Zamawiającego przejmuje obowiązki:
- przygotowania,
- zorganizowania,
- koordynowania,
- kontrolowania procesu inwestycyjnego - wykonywanie obowiązków inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz innymi obowiązującymi w tym zakresie aktami prawnymi poprzez reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności wykonywanych robót z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- rozliczenia finansowego projektu z uwzględnieniem kwalifikowalności kosztów zgodnie z wymaganiami dla projektów współfinansowanych z EFRR w ramach RPO,
- monitorowania, raportowania i sprawozdawczości w zakresie rzeczowym i finansowym,
- obsługi okresu gwarancyjnego.
Inżynier Kontraktu (Wykonawca) w ramach swoich obowiązków przy realizacji projektu zobowiązany jest do:
3.1. Bezwzględnego przestrzegania warunków umowy o dofinansowanie projektu oraz wnikających z niej terminów i obowiązków.
3.2. Przeprowadzenia analizy dokumentacji technicznej projektu:
a) sprawdzenie, zgodnie z warunkami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r., Nr 120, poz. 1133 z późn.zm.) dokumentacji budowlanej dostarczonej przez Zamawiającego,
b) sprawdzenie zgodności dokumentacji projektowej ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
c) przygotowanie ewentualnych wniosków do projektanta w celu naniesienia uwag w dokumentacji projektowej.
3.3. Przygotowanie 5 procedur przetargowych w celu wyłonienia Wykonawców zadań wymienionych w ust. 2. pkt 1-7:
a) sporządzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami oraz ogłoszeniem o zamówieniu na w/w zadania,
b) pomoc w trakcie procesu przetargowego na roboty budowlane - odpowiedzi na pytania oferentów,
c) uczestnictwo w roli eksperta w procesie oceny ofert na roboty budowlane,
d) przygotowanie umów z Wykonawcami robót budowlanych.
3.4. Współpraca z Wykonawcami robót budowlanych poszczególnych zadań projektu:
a) dostarczenie Wykonawcy robót budowlanych dokumentacji projektowej robót wraz z wymaganymi decyzjami i pozwoleniami oraz ewentualnych rozwiązań dodatkowych i zamiennych zatwierdzonych przez Zamawiającego,
b) przekazywanie terenu budowy Wykonawcom robót, w imieniu Zamawiającego i przy jego udziale,
c) powiadamianie organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót,
z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzającym przyjęcie obowiązków na budowie,
d) przekazywanie Wykonawcom dzienników budowy, kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót,
e) ustalenie metod składania i wzorów wszystkich wymaganych raportów,
raportów inspekcyjnych, protokółów odbiorów częściowych i końcowego oraz
innych dokumentów obowiązujących w ramach realizacji projektu,
f) ustalanie harmonogramu realizacji prac budowlano-montażowych,
g) organizowanie narad koordynacyjnych zgodnie z ustalonym harmonogramem.
3.5. Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji zgodnie
z prawem budowlanym oraz obowiązującymi przepisami w branżach:
instalacji sanitarnych,
instalacji elektrycznych,
budowlano - konstrukcyjnej,
drogowej,
oraz koordynacji robót poszczególnych branż:
a) kontrola posiadanych kwalifikacji oraz uprawnień do prowadzenia prac budowlanych osób odpowiedzialnych za ich prowadzenie, świadectw i certyfikatów urządzeń
i materiałów, które będą wymagane kontraktem oraz ważności ubezpieczeń osób zatrudnionych oraz używanego sprzętu,
b) wizytowanie budowy (min.1 raz/tydzień), sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót,
c) kontrolowanie dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, itp.,
w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w Polsce,
d) sprawdzania zgodności dostaw urządzeń z zawartymi umowami na roboty budowlane
i sprawdzanie kompletności wymaganych atestów, aprobat i gwarancji na w/w dostarczone urządzenia,
e) sporządzania wszystkich dokumentów niezbędnych do prowadzenia nadzoru nad robotami budowlanymi i montażowymi, objętych przedmiotem kontraktu,
f) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowym jak również przygotowywanie
i udział w odbiorach gotowych obiektów i konstrukcji,
g) wydawanie kierownikowi budowy poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: wykonania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń
technicznych,
h) wydawanie zgody na wykonanie robót dodatkowych, zamiennych po uprzedniej uzgodnieniu z Zamawiającym,
i) nadzorowanie przeprowadzanych prób, badań, testów i rozruchów instalacji i urządzeń oraz sprawdzanie instrukcji obsługi (gdzie jest to konieczne) opracowanej przez Wykonawcę w celu przekazania inwestycji Zamawiającemu,
j) przyjmowanie od Wykonawców robót wszelkich dokumentów wymaganych w terminie odbioru (atesty, aprobaty techniczne, protokoły badań, protokoły pomiarów, gwarancje, DTR i instrukcje obsługi zainstalowanych urządzeń i systemów, geodezyjne inwentaryzacje powykonawcze obiektów, itp),
k) przygotowanie dokumentów do wniosku w celu uzyskania pozwoleń na użytkowanie.
3.6. Rozliczenia finansowe:
a) prowadzenie rozliczeń finansowych zgodnie z odpowiednimi Wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego dla Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013, a także obowiązującymi przepisami prawa polskiego,
b) weryfikacja kosztów realizacji robót budowlanych objętych kontraktami zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu, wytycznymi w sprawie kwalifikowalności wydatków, zgodnie z warunkami umowy o dofinansowanie projektu,
c) przygotowanie wszystkich dokumentów niezbędnych do realizacji projektu, w tym wniosków o płatność, płatność zaliczkową, sprawozdań rzeczowych i finansowych, dokumentacji niezbędnej do rozliczenia projektu,
d) przestrzeganie wytycznych i wymagań oraz opracowywanie wszelkich dokumentów
i rozliczeń z dofinansowania (w tym sporządzanie odpowiednich okresowych
i ostatecznych sprawozdań wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami),
e) całkowite końcowe rozliczenie rzeczowe i finansowe projektu zgodnie z umową o dofinansowaniu i ustalonymi zasadami rozliczania inwestycji,
f) przygotowanie dokumentów niezbędnych do audytu.
3.7. Współpraca z Zamawiającym:
a) składanie Zamawiającemu raportów na temat postępu robót budowlanych objętych przedmiotem kontraktu, umożliwiających wczesną analizę ewentualnych zagrożeń oraz przedkładanie zaleceń i propozycji rozwiązań w tym zakresie w formie sprawozdań miesięcznych i kwartalnych do oceny Zamawiającego,
b) bieżące informowanie Zamawiającego o obowiązujących uregulowaniach prawnych, w tym o ewentualnej zmianie wytycznych w zakresie warunków i zasad realizacji kontraktu, będącego przedmiotem dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013,
c) współpraca z Zamawiającym w zakresie wszystkich niezbędnych, żądanych dokumentów, raportów, dotyczących rozliczeń, zgodnie z procedurami rozliczeniowymi RPO,
d) stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego,
e) współpraca przy promocji projektu,
f) zestawienie dla Zamawiającego danych nowopowstałych środków trwałych.
3.8. Obsługa okresu gwarancyjnego:
a) w ramach umowy Inżyniera Kontraktu bez dodatkowego wynagrodzenia Wykonawca zapewni obsługę w okresie gwarancji liczonego od odbioru końcowego poszczególnych robót budowlanych,
b) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji po upływie każdego roku od odbioru obiektu,
c) uczestnictwo inspektorów nadzoru odpowiednich branż, w terminie określonym przez Zamawiającego w rozpatrzeniu zgłoszonych przez Użytkownika i Zamawiającego usterek i wad w okresie gwarancji,
d) wyegzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych usunięcia stwierdzonych wad
i usterek w okresie gwarancji.
3.9. Kierowanie i koordynowanie realizacji projektu:
a) systematyczny monitoring postępu w realizacji projektu zgodnie z dokumentacją techniczną, dokumentami przetargowymi na roboty budowlane oraz zatwierdzonymi harmonogramami,
b) zapewnienie terminowego i prawidłowego zakończenia robót zgodnie z harmonogramami określonymi w stosownych dokumentacjach technicznych,
c) rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót,
d) przygotowanie dokumentacji do rozstrzygnięcia ewentualnych sporów w trybie sądowym,
e) stałe uczestniczenie w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez wszystkie strony procesu inwestycyjnego,
f) podejmowanie czynności mających na celu ochronę interesów Zamawiającego,
g) pełnienie funkcji koordynacyjnych na budowie.
3.10. Inżynier Kontraktu w ramach umówionej ceny ryczałtowej, wykona wszystkie inne obowiązki, czynności i zadania, które będą konieczne do prawidłowej realizacji kontraktów na roboty oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
3.11. Zaleca się, aby Inżynier Kontraktu dokonał wizji lokalnej terenu budów, a także zapoznał się z dokumentacją techniczną i projektową, pozwoleniami, decyzjami, umowami, wytycznymi itp. oraz wszelkimi dodatkowymi informacjami, które jego zdaniem mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca.
Dokładne informacje zawarte są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, która dostępna jest poniżej w formie elektronicznej oraz w formie papierowej w pokoju nr 9 Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej.
W kwestiach technicznych zamówienia należy kontaktować się z
Panem Wojciechem Stępniakiem - Zastępcą Burmistrza Białej Piskiej tel. 0-87 424-13-53,
z Panem Sławomirem Słonawskim - Kierownikiem Referatu Budownictwa i Rozwoju Gminy Tel. (0 87) 424-13-67
lub Panem Jerzym Wiszowatym - Inspektorem Referatu Budownictwa i Rozwoju Gminy Tel. (0 87) 424-13-69
Pliki do pobrania:
- Ogłoszenie o zamówieniu (doc) 29 cze 2010 12:17 0,07 MB