Odpowiedź na pytania
Biała Piska, dn. 4.04.2018 r.
Do wszystkich wykonawców
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytania z dnia 3.04.2018 r.)
Dotyczy: Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Biała Piska”.
Gmina Biała Piska na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2017 poz. 1579), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęły zapytania od wykonawców, których treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
Pytanie 1:
Prosimy o przesunięcie składania ofert do 13.04.2018r.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 2:
Prosimy o odstąpienie od stosowania kar określonych w §14 Istotnych Postanowień Umowy – część I zamówienia, §13 Istotnych Postanowień Umowy – część II zamówienia, §13 Istotnych Postanowień Umowy – część III zamówienia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 3:
Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z racji na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę?
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje wymóg, o którym mowa powyżej.
Pytanie 4:
Biorąc pod uwagę kwestię poruszoną we wcześniejszym pytaniu uprzejmie prosimy o odstąpienie od wymogu stosowania się do zapisów art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 5:
W celu oceny informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń – prosimy o informację:
- a) czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie istotnych różnic
- b) czy podana szkodowość obejmuje wszystkie zgłoszone do ubezpieczenia lokalizacje tj. czy podana szkodowość uwzględnia wszystkie szkody jakie wystąpiły w okresie 3 ostatnich lat we wszystkich zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach?
- c) czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że:
- w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony co najmniej w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ;
- podana szkodowość obejmuje wszystkie zgłoszone do ubezpieczenia lokalizacje;
- zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ.
Pytanie 6:
Prosimy o potwierdzenie, że limity odpowiedzialności wprowadzone zapisami SIWZ będą miały zastosowanie do umowy, choćby OWU Wykonawcy nie przewidywały limitu odpowiedzialności dla danego ryzyka lub przewidywały go w wyższej wysokości niż limit określony zapisami SIWZ, chyba, że w SIWZ zaznaczono wprost inaczej.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 7:
Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli nie wskazano inaczej, określone w SIWZ limity odpowiedzialności są limitami na jedno i wszystkie zdarzenia w (rocznym) okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 8:
Prosimy o informację, czy w okresie realizacji zamówienia Zamawiający planuje wyłączyć z eksploatacji obiekty budowlane.
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie tych obiektów oraz określenie ich jednostkowych sum ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w okresie realizacji zamówienia Zamawiający nie planuje wyłączać z eksploatacji obiektów budowlanych.
Pytanie 9:
Prosimy o informacje czy wszystkie budynki, budowle oraz lokale posiadają pozwolenie na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie obiektów nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że budynki, budowle oraz lokale wybudowane po 1995 r. posiadają pozwolenie na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, dla pozostałych budowli, budynków oraz lokali wybudowanych przed 1995 r. nie ma obowiązku przechowywania tego typu dokumentów przez cały okres użytkowania.
Pytanie 10:
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami;
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami.
Pytanie 11:
Prosimy o informacje, czy sporządzone protokoły pokontrolne z ostatniego okresowego przeglądu technicznego obiektów zgłoszonych do ubezpieczenia zwierają uwagi, zastrzeżenia, sugestie lub inne sformułowania o podobnym charakterze mające charakter zastrzeżeń warunkujących użytkowanie obiektów. W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o udzielenie bliższych informacji: którego obiektu dotyczą, jakie jest zastrzeżenie, czy zalecenia zostały zrealizowane, jeżeli nie – kiedy Zamawiający planuje je wykonać).
Odpowiedź:
Protokoły pokontrolne z ostatniego okresu przeglądów technicznych za 2017 rok nie zawierają uwag i zastrzeżeń warunkujących użytkowanie obiektów będących w zasobach mieszkaniowych Gminy Biała Piska.
Pytanie 12:
Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania;
w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania.
Pytanie 13:
Prosimy o wskazanie lokalizacji z wartością PML (prawdopodobną maksymalną szkodą) oraz określenie tej wartości.
Odpowiedź:
PML to 15 000 000,00 zł pod adresem: 12-230 Biała Piska, ul. Moniuszki 7.
Pytanie 14:
Prosimy o informacje jakiego rodzaju mienie znajdujące się na wolnym powietrzu ma zostać objęte ubezpieczeniem.
Odpowiedź:
Chodzi o mienie, które nie jest wewnątrz budynku. Przykładem mogą być gabloty, tablice, znaki, wyposażenie terenów zielonych wokół posiadanych nieruchomości, wiaty przystankowe, pojemniki na odpady, place zabaw, boiska, siłownie itp.
Pytanie 15:
Prosimy o udzielenie informacji dodatkowej, czy wśród lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia są lokalizację zagrożone powodzią?
W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o wskazanie lokalizacji zagrożonych powodzią i/lub takich w których w okresie ostatnich 20 lat miały miejsce powódź lub lokalne podtopienia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wśród lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia nie ma lokalizacji zagrożonych powodzią.
Pytanie 16:
Prosimy o informacje czy od 2010 r. w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach wystąpiły podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wod.-kan. Jeżeli zdarzenia te miały miejsce, prosimy o podanie: daty (roku) wystąpienia i miejsca wystąpienia; charakteru zdarzenia (podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wod.-kan.); wielkości poniesionych strat (bez względu na fakt, czy zdarzenie było objęte ochroną ubezpieczeniową).
Odpowiedź:
Data Szkody |
Opis szkody |
Wypłata |
2010-05-15 |
Zalanie budynku wskutek deszczu nawalnego |
31 358,63 zł |
2010-06-23 |
Zalanie sprzętu nagłaśniającego wskutek deszczu nawalnego |
941,44 zł |
2011-07-22 |
Zalanie sufitów i ścian w pomieszczeniach budynku Gimnazjum spowodowane ulewnymi deszczami |
2 757,00 zł |
2014-02-11 |
zalanie sufitu w wyniku topniejących mas śniegu |
311,34 zł |
2014-02-17 |
zalanie pomieszczeń wskutek topnienia śniegu |
652,35 zł |
2014-10-08 |
zalanie pomieszczeń wskutek wskutek uszkodzenia zaworu |
1 410,50 zł |
2015-03-17 |
zalanie pomieszczeń wskutek uszkodzenia pokrycia dachu podczas silnego wiatru i ulewnych deszczy |
4 262,44 zł |
41 693,70 zł |
Pytanie 17:
Prosimy o informację czy przedmiotem ubezpieczenia mienia od ognia i zdarzeń losowych mają być drogi.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że przedmiotem ubezpieczenia mienia od ognia i zdarzeń losowych nie mają być drogi publiczne.
Pytanie 18:
W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe, w celu oceny ekspozycji na ryzyko, prosimy o podanie całkowitej ich długości oraz wartości.
Odpowiedź:
Zamawiający nie jest w stanie określić wartości ani długości dróg nie będących drogami publicznymi.
Pytanie 19:
Prosimy o informację, czy w ramach ubezpieczenia mienia od ognia i zdarzeń losowych zostają zgłoszone mosty, przepusty i wiadukty?
Odpowiedź:
Zamawiający nie zgłasza do ubezpieczenia mienia od ognia i zdarzeń losowych mostów ani wiaduktów. Przepusty na drogach gminnych ujęte są do ubezpieczenia w systemie na pierwsze ryzyko w budowlach.
Pytanie 20:
W przypadku potwierdzenia na powyższe pytanie prosimy o udostępnienie wykazu z wskazaniem lokalizacji, opisem konstrukcji i długości przęseł poszczególnego mostu oraz jednostkowych wartości.
Odpowiedź:
Nie dotyczy.
Pytanie 21:
Prosimy o modyfikację zapisów SIWZ poprzez zmianę wartości budynków mieszkalnych starszych niż 50 lat na wartość "rzeczywistą".
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 22:
Prosimy o informację o prowadzonych i planowanych inwestycjach w ciągu trwania przedmiotowego Zamówienia, które byłyby objęte ochroną ubezpieczeniową zgodnie z programem określonym w SIWZ, z podaniem rodzaju inwestycji, szacowanej wartości inwestycji oraz terminu rozpoczęcia/ukończenia jej realizacji.
Odpowiedź:
Zamawiający na ta chwilę planuje następujące inwestycje:
1. Budowa budynku sali teatralno – kinowej wraz z czytelnią w Białej Piskiej.
a) Szacunkowy koszt – 1 535 000,00 zł
b) Planowany termin wykonania zadania 2018 r.- 2019 r.
2.Budowa stacji uzdatniania wody w Bemowie Piskim.
a) Szacunkowy koszt – 1 700 000,00 zł
b) Planowany termin wykonania zadania – 2018 r.
3. Modernizacja oczyszczalni ścieków w Białej Piskiej.
a) Szacunkowy koszt – 3 300 000,00 zł
b) Planowany termin wykonania zadania – 2018 r. - 2019 r.
4. Modernizacja targowiska w Białej Piskiej.
a) Szacunkowy koszt – 1 800 000,00 zł
b) Planowany termin wykonania zadania – 2018 r.
Pytanie 23:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w mieniu znajdującym się na wysypisku lub składowisku odpadów lub wykorzystywanym w działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 24:
Jeśli do ubezpieczenia zostało zgłoszone mienie biogazowni prosimy o informację:
- Jaka jest wartość biogazowni?
- Jaka jest wartość instalacji znajdujących się wewnątrz biogazowni?
Jakie zabezpieczenia przeciwpożarowe mają zastosowanie?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie zgłasza do ubezpieczenia mienia biogazowni.
Pytanie 25:
W odniesieniu do ubezpieczenia wartości pieniężnych – prosimy o potwierdzenie, że transport wartości pieniężnych odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 07.09.2010 roku w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne lub aktu zastępującego przywołane rozporządzenie.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 26:
Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych – prosimy o potwierdzenie, że środki trwałe zadeklarowane do ubezpieczenia w systemie na pierwsze ryzyko to środki trwałe nie wykazane do ubezpieczenia w systemie na sumy stałe.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 27:
Klauzula likwidacyjna dotycząca środków trwałych – prosimy o informacje czy możliwa jest modyfikacja SIWZ poprzez wykreślenie klauzuli z ochrony ubezpieczeniowej lub przeniesienie do rejestru klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 28:
Wnosimy o zmianę treści klauzuli likwidacyjne dotyczącej środków trwałych w następujący sposób: zmiana ostatniego zdania klauzuli na następujące: "W przypadku nie odtwarzania przedmiotu ubezpieczenia wypłata odszkodowania następuje wg wartości rzeczywistej tego przedmiotu."
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 29:
Klauzula warunków i taryf - prosimy o potwierdzenie, że postanowienia niniejszej klauzuli nie mają zastosowania do przypadku uregulowanego w art. 816 kodeksu cywilnego oraz, że klauzula nie dotyczy ryzyk wcześniej nie obejmowanych ochroną.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 30:
Odnośnie klauzuli ochrony mienia wyłączonego z eksploatacji prosimy o dopisanie: „Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność za szkody w w/w mieniu pod warunkiem, że:
1) maszyny i urządzenia są oczyszczone, konserwowane oraz odłączone od źródeł zasilania,
2) gaśnice oraz inne instalacje ppoż. znajdują się w wyznaczonym miejscu, są sprawne technicznie i gotowe do użycia,
3) z urządzeń (instalacji) wodno-kanalizacyjnych, grzewczych i technologicznych została usunięta woda, inne ciecze oraz para.
4) budynek odłączony jest od źródła zasilania elektrycznego.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 31:
Klauzula zalaniowa – prosimy o wyłączenie z zakresu ochrony szkód „w przypadku gdy do szkody doszło w związku z zaniedbaniami polegającymi na braku konserwacji i przeglądów lub niewykonaniu remontów zaleconych w protokole po ww. przeglądzie.”
Odszkodowanie wypłacane przez Ubezpieczyciela nie powinno pełnić funkcji funduszu remontowego Zamawiającego. Koszty powinny być pokrywane w ramach kosztów działalności Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 32:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o przeniesienie klauzuli do katalogu klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 33:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wyłącznie z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą szkód powstałych wskutek katastrofy budowlanej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 34:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wyłącznie z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą szkód powstałych wskutek wadliwego wykonania robót, w tym niewłaściwego zabezpieczenia mienia sąsiadującego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 35:
Klauzula ubezpieczenia prac budowlano-montażowych – prosimy o wyłącznie z zakresu ochrony ubezpieczeniowej przewidzianego niniejszą klauzulą szkód powstałych wskutek prac budowlanych naruszających stabilność konstrukcji nośnej lub dachowej (w tym pokrycia) budynku/budowli.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej
Pytanie 1:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej, udzielaniem świadczeń zdrowotnych (powyższe nie dotyczy drobnych usług świadczonych przez personel domów opieki społecznej na rzecz podopiecznych) oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 2:
Prosimy o potwierdzenie, że ochroną nie są obejmowane żadne jednostki, które prowadzą działalność leczniczą, jednostki udzielające świadczeń medycznych (ZOZ-y, Szpitale, przychodnie lecznictwa otwartego) oraz o potwierdzenie, że nie jest planowane rozpoczęcie takiej działalności w okresie ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 3:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje odpowiedzialności za szkody spowodowane przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 4:
Prosimy o potwierdzenie, że ochroną nie będzie obejmować szkód powstałych wskutek przyjęcia przez Ubezpieczonego umownego zwiększenia odpowiedzialności poza zakres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa albo umownego przejęcia odpowiedzialności osoby trzeciej.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 5:
Prosimy o potwierdzenie, że kwestia wyłączeń odpowiedzialności nie została uregulowana w SIWZ, Umowie – a więc będą miały zastosowanie wyłączenia ujęte w OWU i klauzulach do OWU Wykonawcy.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 6:
Prosimy o potwierdzenie, że OC za szkody w powierzonych dokumentach będzie obejmować tylko koszty ich odtworzenia.
Odpowiedź:
Zamawiający nie potwierdza.
Pytanie 7:
Prosimy o potwierdzenie, że koszty dodatkowe objęte ochroną ubezpieczeniową w ramach tego ubezpieczenia będą pokrywane w granicy sumy gwarancyjnej.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 8:
Prosimy o akceptację w OC działalności limitu w wysokości 20.000 zł na lokal mieszkalny / użytkowy dla szkód zalaniowych i przepięciowych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 9:
W odniesieniu do szkód powstałych podczas pokazów sztucznych ogni (w OC z tytułu organizacji imprez) prosimy o potwierdzenie, że ochrona istnieje pod warunkiem, że pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem takich pokazów.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 10:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony OC z tyt. organizacji imprez masowych nie obejmuje i nie będzie obejmować imprez związanych ze sportami motorowymi, motorowodnymi, lotniczymi.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 11:
Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ochrony nie są i nie będą obejmowane imprezy związane ze sportami ekstremalnymi takimi jak: skoki bungee, B.A.S.E. jumping, speleologia, rafting, canyoning itp.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 12:
Prosimy o wprowadzenie limitu dla odpowiedzialność za szkody, w tym czyste straty finansowe będące skutkiem wydania lub braku wydania aktu normatywnego, prawomocnego orzeczenia lub decyzji przez jednostkę samorządu terytorialnego (odpowiedzialność JST na podstawie art. 417¹ kc). - pkt „aa” w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego dogodnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 13:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z działalnością związaną z przetwarzaniem, unieszkodliwianiem, utylizacją odpadów.
W przypadku braku potwierdzenia w odpowiedzi na powyższe pytanie, prosimy o:
a) wprowadzenie limitu dla tej działalności w wysokości 50.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego dogodnego dla Zamawiającego.
b) wprowadzenie limitu w wysokości 50.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia dla OC za szkody w środowisku naturalnym powstałe w związku z działalnością związaną z przetwarzaniem, unieszkodliwianiem, utylizacją odpadów. (lub innego dogodnego dla Zamawiającego nie wyższego niż 200.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia).
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z działalnością związaną z przetwarzaniem, unieszkodliwianiem, utylizacją odpadów.
Pytanie 14:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem oraz administrowaniem składowiskiem odpadów (wysypiskiem śmieci).
W przypadku braku potwierdzenia w odpowiedzi na powyższe pytanie, prosimy o wprowadzenie limitu w wysokości 50.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia (lub innego dogodnego dla Zamawiającego nie wyższego niż 200.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia).
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 15:
Jeżeli Zamawiający posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów to prosimy o podanie poniższych informacji:
- Gdzie się znajduję – adres
- Od kiedy funkcjonuje
- Na jak dużym obszarze
- Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy
- rodzaj odpadów (czy są również niebezpieczne)
- Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada/zarządza/administruje wysypiskiem śmieci ani zakładem utylizacji odpadów.
Pytanie 16:
Prosimy o potwierdzenie, że zmiany umowy w zakresie ubezpieczenia OC w stosunku do oferty, na podstawie której umowę zawarto, wymagają zawsze zgody obu stron.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 17:
Prosimy o potwierdzenie, że w OC pracodawcy franszyza redukcyjna wnosi wysokość świadczenia ZUS ? KRUS
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 18:
Prosimy o potwierdzenie, że obowiązujący trigger to loss occurrence.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że obowiązujący trigger to occurence, dla czystych strat finansowych act commited.
Pytanie 19:
Prosimy o potwierdzenie, że ochrona nie obejmuje szkód na terenie USA, Kanady, Australii i Nowej Zelandii.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 20:
Prosimy o potwierdzenie, że ochrona w OC nie obejmuje kradzieży mienia z pojazdu i pojazdu - pkt „u”
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 21:
Prosimy o potwierdzenie, że wszędzie, gdzie jest mowa o osobie fizycznej = dotyczy to osoby nieprowadzącej działalności gospodarczej (np. pkt „q”).
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany są wiążące dla wszystkich wykonawców i stanowią integralną część SIWZ.