Przedłużenie terminu składania ofert. Odpowiedź na pytania dotyczące SIWZ
Znak sprawy
BiRG ZP.272.3.2015
Przedłużenie terminu składania ofert
Odpowiedzi na pytania dotyczące SIWZ
Dotyczy przetargu nieograniczonego prowadzonego pod nazwą „Remont ulicy Sportowej w Białej Piskiej od drogi powiatowej nr 1871N do drogi krajowej nr 58” .
W związku z otrzymanymi pytaniami dotyczącym treści SIWZ i niezbędnym dłuższym czasem związanym z przygotowaniem odpowiedzi, działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający przedłuża termin składania ofert oraz złożenia wadium w w/w przetargu nieograniczonym z dnia 14.08.2015 r. do dnia 19.08.2015 r. do godz. 11:00
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.08.2015 r. o godz. 1110w Urzędzie Miejskim 12-230 Biała Piska, ul. Plac Adama Mickiewicza 25, wpokoju nr18.
Uwaga:
Aktualność dokumentów wymaganych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia winna być ważna na dzień 19.08.2015 r. Wadium musi zachować ważność przez cały okres związania ofertą to jest 30 dni licząc od dnia 19.08.2015 r.
Zgodnie z art. 38 ust.2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 poz.907) w odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytanie informujemy, że
Pytanie 1:
Zwracamy się o potwierdzenie, że Zamawiający posiada niezbędne decyzje i zezwolenia ważne na czas trwania inwestycji.
Odpowiedź 1:
Tak, Zamawiający dokonał wymaganego prawem budowlanym zgłoszenia wykonywania robót budowlanych.
Pytanie 2:
Zwracamy się z prośba o potwierdzenie, że Zamawiający jest właścicielem gruntów na których ma być prowadzona inwestycja.
Odpowiedź 2:
Tak, Zamawiający jest właścicielem dz. geod. nr 294, obręb Biała Piska na której ma być prowadzona inwestycja.
Pytanie 3:
W opisie technicznym oraz na przekrojach konstrukcyjnych grubość warstwy ścieralnej wynosi – 4 cm, zaś w poz. nr 1.5.4 Przedmiaru robót ujęto wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego na istniejącym podłożu, budowa nawierzchni o gr.5 cm z transportem – warstwa ścieralna. Prosimy o sprecyzowanie jakiej grubości należy wykonać warstwę ścieralną ?
Odpowiedź 3:
Grubość warstwy ścieralnej wynosi 4 cm.
Grubość warstwy wiążącej 5 cm.
Pytanie 4:
W opisie technicznym przyjęto wykonanie ścianek oporowych z betonu C12/15, zaś w SST Przebudowa przepustu D-02 poszczególne elementy konstrukcji wlotów i wylotów przepustów należy wykonać z betonu klasy co najmniej B30; B25; i B10. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuści wykonanie ścianek czołowych dla przepustu o śr.800 mm z elementów prefabrykowanych na ławie.
Prosimy o uściślenie materiału z którego ma być wykonana ława pod w/w ścianki –
w opisie technicznym: ława betonowa z mieszanki bet. C12/15 o wymiarach 60x40 cm w SST ława fundamentowa z pospółki.
Prosimy o załączenie szczegółów rozwiązań technicznych :
- murków ( ścianek) czołowych przepustu i fundamentu
- zbrojenia ścianki czołowej ( czy ścianka ma być zbrojona?)
- zamocowania barierki ochronnej na przepuście oraz określenie rodzaju barierki
Odpowiedź 4:
Zamawiający dopuszcza wykonanie ścianek czołowych przepustu z elementów prefabrykowanych zbrojonych. W przypadku wykonywania ścianek czołowych z mieszanki betonowej szczegóły wykonania robót zostaną uzgodnione pomiędzy Zamawiającym, Wykonawcą i Inspektorem Nadzoru. Na przepuście należy zastosować obustronnie bariery drogowe energochłonne typu N1W2 ( lub równoważne) o długości 4 mb/stronę.
Pytanie 5:
W ramach remontu ul. Sportowej należy dokonać przebudowy istniejącego przepustu. Wiąże się to z rozbiórką istniejącej nawierzchni oraz dokonania odbudowy jej po ukończeniu w/w robót. Prosimy o podanie przekroju konstrukcyjnego nowej nawierzchni na przepuście (grubość i rodzaj materiału na podbudowę + grubość w-w konstrukcyjnych bitumicznych ) oraz zakres - ilość m2.
Odpowiedź 5:
Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego– 4 cm.
Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego - 5 cm.
Warstwa górna podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego z domieszką kruszywa łamanego – 15 cm
Warstwa dolna podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego – 20 cm.
Pytanie 6:
W projekcie ujęto wykonanie w-wy wiążącej o stałej grubości 4 cm na istniejącej nawierzchni. Po dokonaniu wizji lokalnej stwierdzono, że niweleta istniejącej nawierzchni wymaga korekt. Czy Zamawiający dopuści aby zaprojektowana w-wa wiążąca stanowiła warstwę profilowo-wiążącą o grubości średniej 4 cm? Czy dodatkowo ma być wykonana w-wa wyrównawcza, jeżeli tak to prosimy o dodatkowy obmiar ( brak takiej poz. w przedmiarze). Dodatkowo prosimy o uzupełnienie SST dla w-wy wiążącej. W dokumentach przetargowych umieszczono SST dla podbudowy z mma.
Odpowiedź 6:
Przyjęta w projekcie warstwa wiążąca istniejącą nawierzchnię z warstwą ścieralną nawierzchni projektowanej jest warstwą wyrównawczo-wiążącą o średniej grubości 5 cm.
Pytanie 7:
W dokumentach przetargowych brak SST wykonania i odbioru dla studzienek ściekowych wraz z przykanalikami . Prosimy o uzupełnienie. Dodatkowo prosimy o załączenie szczegółu rozwiązania studzienek ściekowych i odprowadzenia z nich wód opadowych do ist. cieku.
Odpowiedź 7:
Odprowadzenie wód opadowych ze studzienek ściekowych z osadnikiem należy wykonać przykanalikiem Ø 200 bezpośrednio do rury przepustu.
Pytanie 8:
Obowiązujący przekrój normalny określa szerokość ulicy na 6,00 m. Istniejąca szerokość ulicy jest zmienna – od 6,25 do 7,25 m. Czy nowe krawężniki należy ustawiać po śladzie istniejących, czy należy dokonać korekty szerokości i ustawiać krawężniki do stałej szerokości jak w przekroju konstrukcyjnym ? Jeżeli tak to prosimy o określenie ilości rozbiórki istniejącej podbudowy.
Odpowiedź 8:
Zgodnie z rysunkiem Planu syt.-wys. krawężniki należy ustawiać po obu krawędziach jezdni o szer. 6,0 m.
Pytanie 9:
Prosimy o podanie lokalizacji oraz rodzaju bariery ochronnej ujętej w poz. przedmiaru robót nr 1.7.6.
Odpowiedź 9:
Bariera typu olsztyńskiego lub równoważna o dł. 7 m przed wejściem na teren warsztatów szkolnych.
Pytanie 10:
Prosimy o uściślenie klasy betonu na podbudowę pod nawierzchnię z kostki brukowej na zjazdach na posesje.
Odpowiedź 10:
Do wykonania podbudowy na zjazdach należy zastosować beton klasy C12/15.
Pytanie 11:
Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że ilości i zakres robót do wykonania są zgodne z załączonym przedmiarem robót.
Odpowiedź 11:
Zamawiający dokonał korekty ilości i zakresu robót ujętych w przedmiarze robót. Zaktualizowany przedmiar stanowi załącznik do odpowiedzi na pytania do SIWZ.
Pytanie 12:
W przedmiarze robót brak jest pozycji związanej z rozbiórką ścianek czołowych
istniejącego przepustu.
Zwracamy się o uzupełnienie wraz z podaniem ilości robót rozbiórkowych.
Odpowiedź 12:
4,72 m³ - poz. 1.2.3 zaktualizowanego przedmiaru robót.
Pytanie 13:
W przedmiarze robót brak jest pozycji związanej z rozbiórką barier stalowych na istniejącym przepuście.
Zwracamy się o uzupełnienie wraz z podaniem ilości robót rozbiórkowych.
Odpowiedź 13:
8 mb, poz.1.2.2. zaktualizowanego przedmiaru robót.
Pytanie 14:
Zgodnie z przedmiarem robót (poz. 1.3.3) należywykonać przepust fi 800 mm o długości 10,5 m. W opisie technicznym i na przekrojach konstrukcyjnych długość przepustu wynosi 10,0 m. Zwracamy się
o wyjaśnienie rozbieżności.
Odpowiedź 14:
Zgodnie z przekrojem wymiar 10,0 m to wymiar wewnątrz ścianek czołowych, 10,5 m to wymiar z ściankami czołowymi o gr. 25 cm.
Pytanie 15:
Zgodnie z przedmiarem robót (poz. 1.3.3) należy wykonać przepust fi 800 mm z rur PCV. W opisie technicznym, na przekrojach konstrukcyjnych oraz w SST mowajesto rurach PEHD. Zwracamy się o potwierdzenie, że do wykonania przepustu należy zastosować rury PEHD fi 800 mm o sztywności obwodowej SN 8.
Odpowiedź 15:
Należy zastosować rury PEHD Ø 800 o sztywności obwodowej SN8kN/m².
Pytanie 16:
Zwracamy się o załączenie szczegółu konstrukcyjnego ścianek czołowych przepustu wraz z podaniem wymiarów (długość) oraz ilości betonu i stali zbrojeniowej.
Odpowiedź 16:
Zamawiający dopuszcza wykonanie ścianek czołowych przepustu z elementów prefabrykowanych zbrojonych. W przypadku wykonywania ścianek czołowych z mieszanki betonowej szczegóły wykonania robót zostaną uzgodnione pomiędzy Zamawiającym, Wykonawcą i Inspektorem Nadzoru.
Pytanie 17:
Zwracamy się o potwierdzenie, że do wykonania podbudowy betonowej pod zjazdami (poz. 1,4,2 i 1.4.3przedmiaru robót) należy zastosować beton klasy C 8/10.
Odpowiedź 17:
Do wykonania podbudowy na zjazdach należy zastosować beton klasy C12/15.
Pytanie 18:
Zwracamy się o podanie wymiarów ławy betonowej do wykonania pod obrzeżami betonowymi.
Odpowiedź: 18
Pytanie 19:
Zwracamy się o potwierdzenie, że do wykonania ławy betonowej pod obrzeżami oraz krawężnikami natęży zastosować beton klasy C 12/15.
Odpowiedź 19:
Tak, do wykonania ław betonowych pod obrzeża i krawężniki należy zastosować beton klasy C12/15
Pytanie 20:
Zgodnie z przedmiarem robót (poz. 14.6) należy ustawić obrzeża betonowe o wymiarach 8x30 cm. W opisie technicznym i na przekrojach konstrukcyjnych obrzeża mają wymiary 6x20 cm, Zwracamy się o wyjaśnienie rozbieżności.
Odpowiedź 20:
Należy zastosować obrzeża betonowe 6 x20cm.
Pytanie 21:
Zwracamy się o potwierdzanie, że grubość podsypki cementowo-piaskowej pod chodnikami oraz zjazdami powinna wynosić 5 cm.
Odpowiedź 21:
Tak, 5 cm.
Pytanie 22:
Zgodne z przedmiarem robót (poz. 1.5.4) należy wykonać warstwę ścieralną z betonu asfaltowego o grubości 5 cm. w opisie technicznym i na przekrojach konstrukcyjnych grubość warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego wynosi 4 cm. Zwracamy się o wyjaśnienia rozbieżności.
Odpowiedź 22:
Warstwa ścieralna 4 cm.
Warstwa wiążąca 5 cm.
Pytanie 23:
Zwracamy się opotwierdzenie, że na przedmiotowym zadaniu zastosowania będą miały wytyczne techniczne WT-1 2010 dla kruszyw do mieszanek mineralno-asfaltowych oraz WT-2 2010 dla mieszanek mineralno-asfaltowych opartych o normę PN-EN 13108-1. W obecnej formie SST i powoływanie się na nieaktualną normę PN-S 96025 uniemożliwia wprowadzenie do obrotu mieszanek mineralno-asfaltowych jako wyrób budowlany oznakowany znakiem CE.
Odpowiedź 23:
Tak, Zamawiający potwierdza że na przedmiotowym zadaniu zastosowania będą miały wytyczne techniczne WT-1 2010 dla kruszyw do mieszanek mineralno-asfaltowych oraz WT-2 2010 dla mieszanek mineralno-asfaltowych opartych o normę PN-EN 13108-1.
Pytanie 24:
Zwracamy się o potwierdzenie, że do wyceny pozycji 1.1.7 przedmiaru robót nie należy uwzględniać kosztu zakupu nowego materiału (pierścienie odciążające, włazy, pokrywy).
Odpowiedź 24:
Regulacja pionowa studzienek nie zakłada ich wymiany na nowe. Materiał do ponownego wbudowania.
Pytanie 25:
Zwracamy się o potwierdzenie, że gwarancja na oznakowanie poziome cienkowarstwowe wynosi 12 miesięcy. W przypadku braku zgody na proponowany termin gwarancji zwracamy się o zamianę oznakowania poziomego cienkowarstwowego na oznakowanie poziome grubowarstwowe.
Odpowiedź 25:
Należy wykonać oznakowanie poziome grubowarstwowe.
Pytanie 26:
Zwracamy się o potwierdzenie, że do wykonania barier ochronnych (poz. 1.7.6 przedmiaru robót) należy zastosować bariery typu „Olsztyńskiego".
Odpowiedź 26:
Tak, należy zastosować bariery ochronne typu „Olsztyńskiego” lub równoważne.
Pytanie 27:
Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że Zamawiający jest właścicielem gruntów, na których ma być prowadzona inwestycja.
Odpowiedź 27:
Tak, Zamawiający jest właścicielem dz. geod. nr 294, obręb Biała Piska na której ma być prowadzona inwestycja.
Pytanie 28:
Zwracamy się i prośbą o potwierdzenie, że ilości i zakres robót do wykonania są zgodne z załączonym przedmiarem.
Odpowiedź 28:
Zamawiający dokonał korekty ilości i zakresu robót ujętych w przedmiarze robót. Zaktualizowany przedmiar stanowi załącznik do odpowiedzi na pytania do SIWZ.
Pytanie 29:
Zwracamy się o potwierdzenie, że w przypadku zmniejszenia lub zwiększenia ilości robót, bądź też braku konieczności wykonania danej pozycji przedmiarowej cena ryczałtowa nie ulegnie zmianie.
Odpowiedź 29:
Cena ryczałtowa nie ulega zmianie.
Pytanie 30:
Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że Zamawiający posiada aktualne uzgodnienia z gestorami sieci oraz, że ilości i zakres robót branżowych wymienionych w przedmiarze robót (poz. 1.9.1 - rury ochronne z rur PVC średnica do fi 110 mm) jest zgodny z powyższymi ustaleniami.
Odpowiedź 30:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 31:
Zwracamy się o podanie typu I rodzaju barier ochronnych stalowych do wykonania na przepuście (poz. 1.6.1 przedmiaru robót).
Odpowiedź 31:
Na przepuście należy zastosować obustronnie bariery drogowe energochłonne typu N1W2 ( lub równoważne) o długości 4 mb/stronę.
Pytanie 32:
Prosimy o potwierdzenie, iż do oferty nie należy dołączyć kosztorysu ofertowego.
Odpowiedź 32:
Zgodnie z pkt. 15.2 SIWZ kosztorys ofertowy należyprzedłożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
- Zaktualizowany przedmiar robót – Załącznik nr 1
- Zaktualizowany przedmiar robót (pdf) 11 sie 2015 14:57 1,09 MB