Postępowanie administracyjne o wymeldowanie
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Spraw Obywatelskich, pokój nr 1
telefon (87) 4241372, centrala (87) 4241350.
Wymagane dokumenty:
- Podanie o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub pobytu czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się
- Kserokopia dokumentu / oryginał do wglądu / potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie
- Pełnomocnictwo, jeżeli strona działa przez pełnomocnika
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo, jeżeli strona działa przez pełnomocnika
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej 10 zł
Opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa wynosi 17 zł
Jeżeli pełnomocnikiem strony jest małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo – opłaty nie pobiera się.
Wpłaty należy dokonać na konto Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej
WARMIŃSKO-MAZURSKI BANK SPÓŁDZIELCZY
39 9364 0000 2007 0003 0316 0001
Termin załatwienia sprawy:
- Sprawa wymagająca postępowania wyjaśniającego powinna być załatwiona nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania
- Sprawa szczególnie skomplikowana powinna być załatwiona nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko – Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Białej Piskiej w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji
Podstawa prawna:
- art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności / Dz.U. z 2010 r., Nr 217, poz. 1427 ze zm. /
- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego /Dz.U. z 2013 r. poz. 267 ze zm. /
- art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej / Dz.U. z 2014r., poz. 1628 / oraz ust. 1 część IV załącznika do tej ustawy
- art. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej / Dz.U. z 2014r., poz. 1628 / oraz ust. 53 części I załącznika do tej ustawy
We wniosku o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się, należy podać :
- okoliczności towarzyszące opuszczeniu lokalu, wskazujące na trwałe i dobrowolne opuszczenie miejsca pobytu stałego lub czasowego przez osobę wskazaną we wniosku
- czy opuszczenie lokalu nie było spowodowane innymi okolicznościami
- datę opuszczenia lokalu
- stopień pokrewieństwa lub inne relacje wnioskodawcy z osobą wskazaną we wniosku
- czy w lokalu pozostały rzeczy osobiste należące do osoby wskazanej we wniosku
- czy osoba ta posiada klucze do przedmiotowego lokalu
- adres aktualnego miejsca pobytu wskazanej osoby
- wskazanie innych osób mogących mieć wiedzę o aktualnym adresie wskazanej osoby
- wniosek podpisany czytelnym podpisem osoby wnioskującej o wymeldowanie
W przypadku ustanowienia przez wnioskodawcę pełnomocnika do doręczeń, należy podać Jego imię i nazwisko oraz adres, pod który należy kierować pisma w powyższej sprawie – zgodnie z art. 40 Kodeksu postępowania administracyjnego.