Odpowiedź na pytania
Biała Piska, dn. 5.04.2018 r.
Do wszystkich wykonawców
Informacja o treści zapytania i wyjaśnienia zamawiającego dot. treści SIWZ (zapytania z dnia 4.04.2018 r.)
Dotyczy: Postępowania przetargowego o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Biała Piska”.
Gmina Biała Piska na podstawie art. 38 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2017 poz. 1579), informuje, że w ramach prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne jw. wpłynęły zapytania od wykonawców, których treść przedstawiamy poniżej wraz z wyjaśnieniami zamawiającego.
Pytanie 1:
Prosimy o przeniesienie klauzuli ochrony mienia wyłączonego z eksploatacji do klauzul fakultatywnych
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 2:
Prosimy o podanie informacji o poszczególnych budynkach dotyczących konstrukcji ścian ewentualnie prosimy o wskazanie budynków o drewnianej konstrukcji ścian i podanie ich jednostkowych wartości.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wszelkie dostępne mu informacje wykazał w Załączniku nr 6 w Tabeli nr 1.
Pytanie 3:
Czy Zamawiający dopuszcza ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat według wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 4:
Prosimy o potwierdzenie, iż do ubezpieczenie nie zostają zgłoszone żadne pustostany.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że w wykazie mienia do ubezpieczenia nie ma żadnych pustostanów.
Pytanie 5:
Prosimy o wykaz planowanych remontów w okresie najbliższych 2 lat, w jakim zakresie będą przeprowadzane prace oraz ich wartość.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż w okresie najbliższych 2 lat planuje przeprowadzenie następujących remontów:
- Remont remizy OSP w Skarżynie – koszt ok. 250 000 tys.
- Przebudowa wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych Nr 6 i 15 przy ul. Plac Adama Mickiewicza w Białej Piskiej – koszt ok. 100 000 tys.
- Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Ruda – koszt ok. 50 000 tys.
Pytanie 6:
W odniesieniu do budynków drewnianych, pustostanów i budynków w złym stanie technicznym prosimy o wyłączenie w/w mienia z zakresu ubezpieczenia. W przypadku braku możliwości wyłączenia z zakresu ubezpieczenia przedmiotowego mienia prosimy o ograniczenie zakresu do FLEX-y z limitem odpowiedzialności do 200.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. W przypadku braku akceptacji w/w limitu proszę o określenie max. limitu akceptowalnego przez Zamawiającego
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 7:
Odnośnie mienia znajdującego się na terenach dotkniętych powodzią po 1996 roku proszę o podanie wysokości wypłaconych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie posiada mienia znajdującego się na terenach dotkniętych powodzią po 1996 roku.
Pytanie 8:
Odnośnie mienia znajdującego się na terenach dotkniętych podtopieniem proszę o podanie wysokości wypłaconych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie posiada mienia znajdującego się na terenach dotkniętych podtopieniem.
Pytanie 9:
Odnośnie mienia znajdującego się w miejscu gdzie wystąpiło podniesienie się wód gruntowych proszę o podanie wysokości wypłaconych poszczególnych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie posiada mienia znajdującego się w miejscu gdzie wystąpiło podniesienie się wód gruntowych.
Pytanie 10:
Czy w ubezpieczeniu mienia Zamawiający dla ryzyka powodzi dopuszcza możliwość wprowadzenia limitu odpowiedzialności w wysokości 1.000.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego przez Zamawiającego?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 11:
Proszę o wprowadzenie limitu w wysokości 200 000 PLN na podtopienia i zalania powstałe wskutek podniesienia się poziomu wód gruntowych.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 12:
Proszę o wprowadzenie do klauzuli katastrofy budowlanej limitu odpowiedzialności i franszyzy redukcyjnej w wysokości 1000 PLN.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 13:
Prosimy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 1 000 zł w odpowiedzialności cywilnej – rozszerzenie o szkody środowiskowe.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie 14:
Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku organizacji imprez z pokazami sztucznych ogni Gmina korzysta z usług profesjonalnych firm świadczących tego typu usługi.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza powyższe.
Pytanie 15:
Prosimy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 500 zł w każdej szkodzie rzeczowej przy odpowiedzialności cywilnej zarządcy drogi publicznej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pozostałe warunki i wymagania określone w SIWZ pozostają bez zmian.
Powyższe wyjaśnienia i zmiany są wiążące dla wszystkich wykonawców i stanowią integralną część SIWZ.