BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin Imprezy Rekreacyjnej - Dożynki 2009

23-08-2009 - Dożynki
Regulamin Imprezy Rekreacyjnej
Dożynki 2009
odbywającej się w dniu 23 sierpnia 2009 r. w Parku Miejskim
w Białej Piskiej

§ 1.
1. Niniejszy regulamin (zwany dalej ,,Regulaminem’’) został wydany na podstawie przepisów
Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz.909, z późn. zm.) - zwanej dalej ,,Ustawą” oraz na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego.
2. Regulamin jest wydany przez organizatora imprezy - Miejsko - Gminny Ośrodek Kultury w Białej Piskiej .
Impreza rekreacyjna o nazwie Dożynki 2009 odbywa się w Parku Miejskim w Białej Piskiej, w dniu 23 sierpnia 2009 r. , w godz. od 12.30 - 3.00 .
3. Regulamin kierowany jest do wszystkich osób, które w czasie trwania imprezy będą przebywały na terenie, na którym przeprowadzana jest impreza. Każda osoba przebywająca na tym terenie w czasie trwania imprezy obowiązana jest stosować się do postanowień niniejszego Regulaminu.
4. Celem Regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa imprezy poprzez określenie zasad zachowania się osób obecnych na imprezie i korzystania przez nie z terenu, na którym przeprowadzana jest impreza, a także urządzeń znajdujących się na nim.
5. Poniższe określenia używane w regulaminie będą miały następujące znaczenie:
,,Służby Porządkowe” - oznacza powołane przez Organizatora osoby, w tym pracowników agencji ochrony osób i mienia, legitymujących się identyfikatorami, do
dbania o bezpieczeństwo osób uczestniczących w imprezie. Członkowie Służb
Porządkowych posiadają identyfikatory umieszczone w widocznym miejscu zawierające: nazwę wystawcy, numer identyfikacyjny, okres ważności, pieczęć i podpis wystawcy;
,,Teren Imprezy” - wytyczony przez organizatora i oznaczony taśmą teren przy scenie w Parku Miejskim w Białej Piskiej, na którym przeprowadzana jest impreza.
Osoby przebywające poza terenem wytyczonym nie podlegają ochronie służb porządkowych.
,,Uczestnik Imprezy” - oznacza osobę uczestniczącą w Imprezie.

§ 2.
1. Wstęp na teren imprezy jest wolny i przysługuje wszystkim osobom zainteresowanym wydarzeniem.
2. Zabrania się wnoszenia i posiadania w trakcie Imprezy:
- broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów,
- materiałów wybuchowych,
- wyrobów pirotechnicznych,
- materiałów pożarowo - niebezpiecznych,
- środków odurzających lub substancji psychotropowych,
3. Ponadto zakazuje się wprowadzania psów i innych zwierząt na teren imprezy oraz prowadzenia bez autoryzacji Organizatora jakiejkolwiek działalności handlowej lub innej zarobkowej na terenie imprezy.
4. Organizator imprezy może odmówić wstępu na imprezę oraz przebywania na niej osobom:
a) znajdującym się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych podobnie działających środków;
b) posiadającym broń lub inne niebezpieczne przedmioty, materiały, wyroby, napoje, środki lub substancje;
c) zachowującym się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającym zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku imprezy.
5. Osoby uczestniczące w imprezie zobowiązane są do podporządkowania się wymogom organizatora i służbom porządkowym.
6. W przypadku niedostosowania się do wymagań organizatora osoby zakłócające porządek imprezy zostaną pouczone prze służby porządkowe, a w razie stawiania oporu doprowadzone i przekazane organom Policji.
7. Osoby małoletnie uczestniczą w imprezie na wyłączną odpowiedzialność osób, które sprawują nad nimi opiekę.
8. Organizator zastrzega sobie prawo ustalenia zmian w przebiegu imprezy z uzasadnionych powodów, np. odwołania przyjazdu przez artystę, Siłę Wyższą (np. zjawiska atmosferyczne typu: burza, powódź, a także pożar, brak dostawy energii elektrycznej, itp), a ponadto prawo
do zmiany programu pod względem artystycznym i czasowym bez uprzedniej konsultacji.

§ 3.
9. Służby Porządkowe, legitymujące się identyfikatorami umieszczonymi w widocznym miejscu, są uprawnione zgodnie z przepisami Ustawy do:
a) sprawdzania uprawnień do przebywania na Imprezie;
b) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;
c) przeglądania zawartości bagaży, odzieży osób, w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub posiadają niebezpieczne przedmioty;
d) wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem imprezy , a w przypadku nie wykonania takich poleceń – wezwania ich do opuszczenia imprezy;
e) stosowania siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na członka Służb Porządkowych lub inną osobę, na zasadach określonych w art. 38 ustawy z dnia
22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. Nr 114, poz. 740, z późn. zm.)
f) ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także chronionego mienia.
10. Służby porządkowe mogą wydawać własne instrukcje bezpieczeństwa oraz p. poż., zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 4.
11. Wszelkie reklamacje można składać w formie pisemnej najpóźniej w terminie 14 dni od dnia zakończenia imprezy na następujący adres korespondencyjny Organizatora:

Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury
w Białej Piskiej
ul. Sikorskiego 4
tel. ( 087) 4239 127

12. Organizator rozpatruje reklamacje w terminie 21 dni od dnia ich doręczenia Organizatorowi listem poleconym. Składający reklamację musi posiadać dowód nadania listu poleconego.
§ 5.
13. Niniejszy Regulamin jest dostępny:
- na tablicy ogłoszeń na terenie imprezy,
- w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Białej Piskiej,
- na stronie internetowej : www.domkulturybiala.pl.


Organizator
Data powstania: środa, 19 sie 2009 11:15
Data opublikowania: środa, 19 sie 2009 11:17
Opublikował(a): Hanna Zawalich
Zaakceptował(a): Hanna Zawalich
Artykuł był czytany: 2468 razy