Plan nadzoru pedagogicznego
Szkoła Podstawowa
im. Tadeusza Kościuszki
w Białej Piskiej
Plan nadzoru pedagogicznego
Dyrekcji Szkoły Podstawowej
w Białej Piskiej
w roku szkolnym 2003/2004
Mierzenie jakości pracy Szkoły:
I. Diagnozowanie wybranych obszarów pracy Szkoły.
II. Badanie wyników nauczania i analiza efektów edukacyjnych.
III. Hospitacje.
IV. Monitoring.
V. Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli.
VI. Kierowanie rozwojem zawodowym nauczycieli.
VII. Ewaluacja
Założenia nadzoru pedagogicznego:
Stosowanie aktualnych dokumentów programowych.
Realizacja wybranych programów nauczania.
Prowadzenie dokumentacji pedagogicznej i uczniowskiej.
Wykorzystywanie środków dydaktycznych w procesie nauczania.
Bezpieczeństwo dzieci w szkole i na zajęciach poza szkołą.
Badanie jakości kształcenia na różnych poziomach.
Formy i metody pracy wychowawczo- opiekuńczej.
Realizacja programu wychowawczego szkoły.
Stosowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
Stosowanie na co dzień prawa oświatowego.
Poprawa warunków pracy szkoły.
Cele nadzoru pedagogicznego:
Diagnozowanie i ocena poziomu pracy dydaktycznej ,wychowawczej i opiekuńcze nauczycieli.
Udzielanie nauczycielom merytorycznej pomocy i inspirowanie ich do pracy twórczej i innowacyjnej oraz doskonalenia zawodowego.
Umożliwienie wymiany dobrych doświadczeń między nauczycielami i wykorzystanie ich do skuteczniejszego osiągania celów i zadań szkoły.
Ocena prawidłowości stosowania obowiązujących podstaw i dokumentacji programowych.
Ocena jakości nauczania.
Przestrzeganie przepisów BHP podczas pracy z uczniem.
Inspirowanie nauczycieli do stałego doskonalenia zawodowego
Integracja zespołu klasowego, zwalczanie patologii, promowanie zdrowego stylu życia, uczenie samodzielności
Zadania nadzoru pedagogicznego:
Mierzenie jakości pracy szkoły.
Wspomaganie nauczycieli w spełnianiu wymagań w zakresie jakości pracy.
Wspomaganie nauczycieli w realizacji planów rozwoju zawodowego.
Opracowanie szkolnego programu profilaktyki.
Gromadzenie informacji o pracy nauczycieli.
Obserwacja jakości pracy szkoły w / g ustalonych kryteriów.
Badanie skuteczności pracy szkoły przez porównywanie efektów z celami.
Diagnozowanie wybranych obszarów działalności szkoły.
Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów.
I. Diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły.
1. Zakres mierzenia – obszary i dziedziny pracy szkoły:
Nazwa obszaru |
Nazwa dziedziny |
Termin |
Kształcenie ucznia |
Szkolny zestaw programów nauczania |
maj |
Wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce |
cały rok |
|
Ocenianie z zajęć edukacyjnych
|
cały rok |
|
Wychowanie i opieka |
Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim Przedszkolem w Białej Piskiej Komunikowanie się z rodzicami
|
cały rok
cały rok |
Rozwój zawodowy nauczycieli |
Doskonalenie zawodowe nauczycieli |
Czerwiec |
2. Cele mierzenia:
Szkolne zestawy programów nauczania
Poznanie, przyjętych przez nauczycieli i zespoły nauczycielskie, zasad funkcjonowania szkolnego zestawu programów nauczania i stopnia jego dostosowania do potrzeb i możliwości uczniów i szkoły oraz oczekiwań rodziców.
Wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce
Umiejętność poprawnego zachowania się w społeczeństwie.
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w celu poprawy ochrony środowiska.
Ocenianie z zajęć edukacyjnych
Zdiagnozowanie przyjętego do realizacji WSO.
Określenie poziomu akceptacji przyjętych w szkole zasad oceniania przez uczniów i rodziców.
Określenie stopnia rozumienia przez uczniów kryteriów zawartych w PSO.
Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim Przedszkolem w Białej Piskiej w kierunku badań dzieci z oddziałów „O”
na dojrzałość szkolną
Opracowanie narzędzi do określenia dojrzałości szkolnej.
Komunikowanie się z rodzicami
Określenie potrzeb wychowawców i rodziców w zakresie współpracy i wymiany
informacji w celu podejmowania działań wspierających.
Poznanie opinii rodziców na temat ich współpracy ze szkołą i możliwość
współuczestnictwa w życiu szkoły.
Dostarczenie rodzicom informacji o stworzonych dla nich w szkole możliwościach
współpracy z nauczycielami i wychowawcami.
Doskonalenie zawodowe nauczycieli
Zdiagnozowanie potrzeb szkoły i nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego w celu właściwego ukierunkowania wspólnych działań w tym zakresie w przyszłym roku szkolnym.
3. Opisy standardów:
Szkolne zestawy programów nauczania
Szkolny zestaw programów nauczania zapewnia pełną realizację podstawy programowej i osiągnięcie standardów wymagań, uwzględnia korelację międzyprzedmiotową, jest dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów i ukierunkowany na ich rozwój.
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce
Podniesienie poziomu wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności na podstawie
sprawdzianu po klasie szóstej.
Ocenianie z zajęć edukacyjnych
Ocena z zajęć edukacyjnych oparta jest o przyjęty WSO i PSO i sprzyja efektywnej
pracy ucznia.
Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim Przedszkolem w Białej Piskiej
Doprowadzenie do stanu by do klasy I przychodziły dzieci, które osiągnęły doirzałość
szkolną.
Komunikowanie się z rodzicami
Szeroka oferta współpracy nauczycieli i wychowawców oraz metody i sposoby
Uzyskiwania n rzetelnej informacji na temat swoich dzieci przez rodziców, którzy
Wspierają i uczestniczą w codziennym życiu szkoły.
Doskonalenie zawodowe nauczycieli
Wszyscy nauczyciele są zainteresowani, zgodnie z potrzebami szkoły, podnoszeniem swojej wiedzy i umiejętności pedagogicznych, dając temu wyraz poprzez udział w zewnątrzszkolnych i wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego oraz podejmując samokształcenie.
4. Wskaźniki jakości:
Szkolne zestawy programów nauczania
a) czy wszyscy nauczyciele realizują programy nauczania ze szkolnego zestawu programów nauczania ?
b) czy na poziomie danego oddziału istnieje korelacja programów nauczania i czy uwzględniają one całość podstawy programowej.
c) w jaki sposób nauczyciele starają się zachować spójność szkolnego zestawu programów ?
d) czym się kierowali nauczyciele dokonując wyboru konkretnego programu ?
e) czy nauczyciele podjęli modyfikację wybranych przez siebie programów nauczania celem dostosowania do potrzeb uczniów i możliwości szkoły – na czym te modyfikacje polegają ?
f) czy szkolne programy nauczania uwzględniają możliwości uczniów i ich oczekiwania ?
g) czy dobór programów nauczania uwzględnia zasoby szkoły ?
h) czy szkolny zestaw programów nauczania uwzględnia założenia programu wychowawczego szkoły i wspiera go w kontekście wartości uniwersalnych,
i) czy i z jakich materiałów pomocniczych korzystają nauczyciele przy realizacji tych programów,
j) w jaki sposób nauczyciele przeprowadzają ewaluację wykorzystywanych programów ?
k) czy opracowane przez nauczycieli plany dydaktyczne są zgodne z wybranymi programami nauczania i podstawą programową,
l) czy uczniowie posiadają dostosowane do realizowanych programów nauczania podręczniki ?
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce
a) czy uczniowie potrafią wykorzystać otrzymaną wiedzę w życiu codziennym?
b) czy potrafią zachować się poprawnie w miejscu publicznym?
c) czy potrafią prowadzić higieniczny tryb życia?
d) czy uczniowie są świadomi jak ważnym jest ochrona środowiska naturalnego?
Ocenianie z zajęć edukacyjnych
a) czy uczniowie są systematycznie oceniani?
b) czy uczniowie są doceniani za swoją wiedzę i umiejętności?
c) czy nauczyciel potrafi zmobilizować uczniów do pracy?
d) w jakim stopniu nauczyciel respektuje ustalone w szkole zasady oceniania?
e) czy uczniowie i rodzice zostali zapoznani z zakresem wymagań edukacyjnych?
f) w jaki sposób informowani są rodzice o postępach swoich dzieci?
Komunikowanie się z rodzicami
a) czy rodzice chętnie uczestniczą w zebraniach?
b) czy rodzice mają wpływ na sprawy klasy?
c) czy nauczyciel zna oczekiwania rodziców?
d) czy rodzice chętnie uczestniczą w uroczystościach i imprezach klasowych?
e) czy w każdej klasie powołana została rada klasowa?
f) czy rodzice akceptują działania wychowawcy?
g) w jakich działaniach na rzecz klasy uczestniczyli rodzice?
h) jaki procent rodziców systematycznie uczestniczy w zebraniach organizowanych
przez wychowawcę klasy?
Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim
Przedszkolem w Białej Piskiej
a) czy organizowane są spotkania robocze nauczycieli Przedszkola Miejskiego w
Białej Piskiej z nauczycielami nauczania zintegrowanego SP Biała Piska?
b) czy istnieje wymiana doświadczeń w tym zakresie?
c) czy nauczyciele przedszkola miejskiego i nauczyciele nauczania zintegrowanego
na bieżąco współpracują z PPP-P i pedagogiem?
Doskonalenie zawodowe nauczycieli
a) czy nauczyciele wykazują zainteresowanie podnoszeniem własnych kwalifikacji?
b) czy podejmowane przez nauczycieli kształcenie i doskonalenie zewnętrzne jest zgodne z potrzebami szkoły ?
c) jaki jest stopień zainteresowania nauczycieli osiąganiem kolejnych stopni awansu zawodowego ?
d) czy wszyscy nauczyciele posiadają wymagane kwalifikacje ?
e) ilu nauczycieli posiada kwalifikacje dodatkowe ?
f) czy nauczyciele korzystają z bieżącej literatury pedagogicznej znajdującej się w szkolnej bibliotece?
g) na czym polega samokształcenie nauczycieli ?
h) jakie jest zaangażowanie nauczycieli w organizowanym przez szkołę doskonaleniu ?
i) jakie są indywidualne potrzeby szkoleniowe nauczycieli ?
j) czy nauczyciele korzystają z doradztwa metodycznego ?
k) ilu nauczycieli w jakich zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego uczestniczyło ?
l) jak oceniają otrzymywaną w szkole pomoc nauczyciele stażyści ?
m) jak oceniają nauczyciele skuteczność szkoleń organizowanych w ramach rady pedagogicznej ?
n) czy nauczyciele dzielą się z innymi wiedzą i doświadczeniem zdobytymi w trakcie doskonalenia.
o) jaki jest udział nauczycieli w planowaniu i organizowaniu wewnątrzszkolnego doskonalenia ?
5. Osoby prowadzące mierzenie oraz techniki zbierania informacji:
Lp. |
Dziedzina |
Osoby dokonujące pomiaru |
Osoby lub zespoły współpracujące |
1. |
Szkolne zestawy programów nauczania |
Dyrektor Szkoły, Liderzy zespołów przedmiotowych |
Nauczyciele |
2. |
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce |
Dyrektor, Zastępcy dyrektora,
|
Nauczyciele, wychowawcy |
3. |
Ocena z zajęć edukacyjnych |
Dyrektor Szkoły, Zespół ds. ewaluacji WSO i PSO |
Nauczyciele |
4. |
Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim Przedszkolem w Białej Piskie |
Dyrektor Szkoły, Kierownicy Filii |
Nauczyciele |
5. |
Komunikowanie się z rodzicami |
Dyrektor Szkoły, Zastępcy dyr.,Kierownicy Filii |
Nauczyciele |
6.
|
Doskonalenie zawodowe nauczycieli
|
Zastępca dyrektora II, |
Nauczyciele |
1) rozmowy informacyjno-wyjaśniające z wychowawcami klas,
2) rozmowy z nauczycielami, rodzicami i uczniami,
3) ankiety wśród uczniów, nauczycieli, rodziców,
4) hospitacje problemowe,
5) analiza dokumentacji: protokołów posiedzeń rady pedagogicznej, dzienników lekcyjnych, planów wychowawczych, przedmiotowych systemów oceniania, planów dydaktycznych oraz dodatkowej dokumentacji wychowawczej.
6) badanie wskaźników,
7) przeglądy.
II. Badanie wyników nauczania i analiza efektów edukacyjnych.
1. Cele badania:
a) dostarczenie nauczycielom i uczniom informacji o poziomie wiedzy i umiejętności uczniów w porównaniu do standardów osiągnięć określonych w podstawach programowych oraz standardów wymagań opisanych w przedmiotowych systemach oceniania.
b) zebranie informacji w celu podjęcia działań wspierających, w tym organizacji wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
2. Narzędzia:
a) testy standaryzowane,
b) testy sprawnościowe,
c) ankiety.
Badający: Dyrekcja szkoły, Liderzy zespołów przedmiotowych
Termin |
Zakres badania |
Odpowiedzialny |
Współpracujący |
październik |
Rozpoznanie możliwości uczniów rozpoczynających naukę w szkole (arkusze wyników obserwacji) |
Przewodnicząca zespołu przedmiotowego nauczania zintegrowanego |
Nauczyciele klas I |
maj |
Znajomość poziomu wiedzy ucznia przed sprawdzianem zewnętrznym (sprawdziany kompetencji) |
Przewodniczący zespołów przedmiotowych: humanistycznego i matematyczno - przyrodniczego |
Przewodniczący pozostałych zespołów przedmiotowych II etapu kształcenia |
czerwiec |
Analiza wyników zewnętrznych badań efektów kształcenia (raporty OKE – analiza porównawcza) |
Dyrektor |
Wicedyrektorzy |
październik |
Diagnozowanie klimatu wychowawczego wychowawczego zakresie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego uczniów (ankiety, opracowanie szkolnego programu profilaktyki) |
Pedagog szkolny |
Wychowawcy klas |
grudzień / maj |
Wyniki nauczania na podstawie samokontrolnych badań (testy, sprawdziany, badanie sprawności i umiejętności) |
Dyrektor szkoły, Wicedyrektorzy, Nauczyciele
|
|
III. Hospitacje
Cele hospitacji na cały rok szkolny
1. FORMALNA KONTROLA PRZEPROWADZONA POD KĄTEM
POPRAWNOŚCI MERYTORYCZNEJ I METODYCZNEJ LEKCJI
- sprawność organizacyjna lekcji,
- wykorzystanie środków dydaktycznych,
- ocenianie uczniów,
- jakość nauczania,
2. OKREŚLENIE BŁĘDÓW I NIEDOCIĄGNIĘĆ , A TAKŻE OSIĄGNIĘĆ
NAUCZYCIELA
3. ZEBRANIE MATERIAŁÓW DO OCENY PRACY MAUCZYCIELA
4. REALIZACJA PROGRAMU PROFILAKTYKI SZKOLNE
Załącznik nr 1 – Plan hospitacji
IV. Monitoring.
Zakres monitoringu |
Termin |
1. Przygotowanie sal lekcyjnych i pomocy dydaktycznych do realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych. |
wrzesień |
2. Sposób opracowania i zgodność z podstawą programową planów dydaktyczno-wychowawczych i planów wynikowych zajęć. |
wrzesień |
3. Sposób prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania. |
styczeń / czerwiec |
4. Sposób funkcjonowania szkolnych organizacji: regulaminy, plany działania, jakość opieki ze strony nauczycieli |
luty |
5. Przygotowanie techniczne biblioteki szkolnej oraz merytoryczne bibliotekarki do prawidłowej realizacji zadań statutowych |
marzec |
6. Sposób realizacji ścieżek edukacyjnych. |
cały rok |
7. Sposób przygotowywania naszych uczniów do zawodów i konkursów oraz uzyskiwane efekty w tym zakresie |
czerwiec |
8. Wyniki nauczania śródroczne i końcoworoczne. |
styczeń / czerwiec |
9. Wyniki sprawdzianu po szkole podstawowej |
czerwiec |
10. Systematyczność oceniania uczniów przez nauczycieli |
raz w semestrze |
11. Śledzenie wyników osiąganych przez zawodników zrzeszonych UKS „SOKÓŁ” |
cały rok |
Zakres i tematyka badań bieżących
Lp. |
Cel lustracji problematyka badawcza |
Rodzaj zajęć |
Nauczyciel prowadzący |
Termin |
Uwagi o realizacji |
1 |
Zorganizowanie zespołu klasowego |
lustracja dokumentacji klas
|
wychowawcy klas |
wrzesień |
|
2 |
Jakość przygotowania i przeprowadzenia uroczystości szkolnych Rola nauczyciela i wychowawcy w czasie organizacji imprez. |
apele i uroczystości szkolne w /g kalendarza imprez, uroczystości i apeli |
nauczyciele odpowiedzialni w /g harmonogramu – załącznik nr 2 |
w /g kalendarza |
|
3 |
Organizacja współpracy z rodzicami i środowiskiem. Sposób przeprowadzania i przygotowania spotkań z rodzicami. |
spotkania z rodzicami |
wychowawcy klas
|
|
|
4 |
Gazetki w klasach i szkole . Dokonanie lustracji. |
|
opiekunowie pracowni i nauczyciele odpowiedzialni za gabloty i gazetki na korytarzu w /g harmonogramu |
październik / kwiecień |
|
5 |
Przeprowadzenie lustracji pod kątem wyposażenia dzieci w podręczniki szkolne |
|
pedagog, wychowawcy klas |
wrzesień |
|
Plan kontroli dokumentacji szkolne
Miesiąc. |
Problematyka kontroli |
Klasa |
Odpowiedzialny |
Uwagi |
Wrzesień |
1.Podstawowa dokumentacja nauczyciela a) prawidłowość wypełniania dziennika lekcyjnego b) arkusze ocen uczniów c) plany wychowawcze klasy d) tematyka godzin wychowawczych e) plan wychowawczy przedmiotu 2. Plan wynikowy z poszczególnych przedmiotów 3. Plany pracy ,dzienniki zajęć pozalekcyjnych |
I-VI |
dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji |
|
Październik |
|
|
dyrektor szkoły |
|
Kwiecień |
1.Zeszyty przedmiotowe z wybranych przedmiotów -sposób prowadzenia zeszytu jakość poprawy przez nauczyciela |
I-V |
dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji |
|
Marzec |
1.Częstotliwość i rytmiczność oceniania uczniów z poszczególnych przedmiotów-oceny cząstkowe
|
|
dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji |
|
Styczeń Czerwiec |
Podstawowa dokumentacja pedagogiczna po zakończeniu I okresu i po zakończeniu roku szkolnego (dzienniki ,arkusze ocen) |
I-VI |
dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji |
|
Grudzień |
Dokumentacja biblioteki szkolnej |
|
dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji |
|
Raz w semestrze |
Systematyczne i prawidłowe prowadzenie dziennika lekcyjnego |
I-VI |
dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji |
|
Czynności administracyjne wychowawcy klasy
Prowadzenie dziennika lekcyjnego i arkuszy ocen.
Dziennik lekcyjny:
wpisy wychowawcy do dziennika,
stała kontrola wpisów dokonywanych przez innych nauczycieli ( tematy lekcji, oceny cząstkowe, końcowa kontrola frekwencji),
semestralne i roczne zestawienia i obliczenia statystyczne.
Arkusze ocen:
regularne wpisywanie ocen,
wpisywanie ocen z egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych,
inne wpisy do arkuszy ocen ( notatki o egzaminach, ukończeniu szkoły, szczególne osiągnięcia).
Wypisywanie świadectw szkolnych i dyplomów.
Wypisywanie świadectw na koniec r. szk..
Przygotowywanie dokumentacji uczniów kończących naukę.
Sporządzanie zestawień statystycznych dotyczących klasy.
Sporządzanie list i rejestrów.
Sprawozdawczość ( średnie ocen i frekwencji ).
Wypisywanie opinii o uczniach dla innych szkół, poradni, organów policji .
Różne pisma urzędowe w sprawie klasy i poszczególnych uczniów.
Informacje dla władz szkoły o klasie i uczniach.
Teczka wychowawcy klasowego lub inne formy gromadzenia danych o klasie i uczniach.
Wykonywanie innych czynności administracyjnych dotyczących klasy, zgodnie z zarządzeniami dyrektora szkoły oraz uchwałami Rady Pedagogicznej.
Korespondencja z rodzicami:
korespondencja stała ( zawiadamianie, informowanie),
korespondencja związana z doraźnymi potrzebami.
Sprawy finansowe:
bieżąca kontrola wpłat na ubezpieczenie,
rozliczenia finansowe z uczniami i rodzicami np. po wycieczkach, imprezach ).
Planowanie, kontrola i ocena wyników pracy wychowawcy z klasą.
Organizacja prac społeczno – użytecznych.
Pośrednictwo między klasą a dyrektorem szkoły, nauczycielami przedmiotów, rodzicami.
Organizacja klasowej Rady Rodziców i samorządu klasowego.
V. Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli.
Plan posiedzeń szkoleniowych rady pedagogicznej
Lp. |
Temat |
Termin |
Odpowiedzialny |
1. |
|
I semestr |
dyrektor szkoły |
2. |
|
II semestr |
dyrektor szkoły |
|
|
|
|
Tematyka i terminarz posiedzeń rady pedagogicznej
Termin i miejsce |
Tematyka |
Przygot. |
Odpow. |
Uwagi |
27. 08. 2003r. |
Organizacja nowego roku szkolnego |
Dyrektor szkoły |
Dyrektor szkoły |
|
19.01 2004r. |
Wyniki klasyfikacji i podsumowanie pracy w I semestrze |
nauczyciele – wychowawcy klas |
Dyrektor szkoły, Zastępcy dyrektora |
|
|
|
|
|
|
14.06. 2004r. |
Wyniki klasyfikacji rocznej |
nauczyciele – wychowawcy klas |
Zastępcy dyrektora |
|
25.06
2003r. |
Podsumowanie pracy szkoły Rok szkolny 2003/2004 |
nauczyciele |
Dyrektor szkoły |
|
V.Plan wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
VI. Kierowanie rozwojem zawodowym nauczycieli.
Lp. |
Termin |
Zadanie dla dyrektora |
Nauczyciele, których zadanie dotyczy |
1. |
wrzesień |
Przyjęcie wniosków nauczycieli, ubiegających się o kolejny stopień awansu zawodowego, o rozpoczęcie stażu. |
|
2. |
wrzesień |
Opracowanie podstawowych zasad dla nauczycieli, opiekunów stażu. |
|
3. |
wrzesień |
Przydzielenie opiekunów stażu |
|
4. |
październik |
Spotkanie organizacyjne z nauczycielami odbywającymi staż i ich opiekunami. |
|
5. |
październik |
Zatwierdzenie planów rozwoju zawodowego nauczycieli odbywających staż. |
|
6. |
Zgodnie z planami rozwoju zawodowego |
Obserwowanie i omawianie zajęć i innych zadań realizowanych przez nauczycieli zgodnie z ich planami rozwoju zawodowego. |
|
7. |
czerwiec |
Ocena dorobku zawodowego nauczycieli za okres stażu |
|
8. |
czerwiec |
Powołanie komisji kwalifikacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego oraz udział w jej pracach jako przewodniczący. |
|
9. |
lipiec |
Nadanie stopnia awansu zawodowego nauczycielowi stażyście na stopień nauczyciela kontraktowego. |
|
VII. Ewaluacja
1. Przygotowanie rocznego raportu i zapoznanie z nim nauczycieli.
2. Określenie celów i działań w zakresie podniesienia poziomu jakości pracy.
3. Opracowanie wytycznych do planu na rok 2004/2005.
4. Opracowanie szkolnego planu doskonalenia nauczycieli na rok 2004/2005.