BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Plan nadzoru pedagogicznego

Szkoła Podstawowa

im. Tadeusza Kościuszki

w Białej Piskiej


 

Plan nadzoru pedagogicznego

Dyrekcji Szkoły Podstawowej

w Białej Piskiej

w roku szkolnym 2003/2004

 

 

 

 

Mierzenie jakości pracy Szkoły:

 

I.            Diagnozowanie wybranych obszarów pracy Szkoły.

II.        Badanie wyników nauczania i analiza efektów edukacyjnych.

III.    Hospitacje.

IV.    Monitoring.

V.        Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli.

VI. Kierowanie rozwojem zawodowym nauczycieli.

VII.     Ewaluacja




Założenia nadzoru pedagogicznego:

  1. Stosowanie aktualnych dokumentów programowych.

  2. Realizacja wybranych programów nauczania.

  3. Prowadzenie dokumentacji pedagogicznej i uczniowskiej.

  4. Wykorzystywanie środków dydaktycznych w procesie nauczania.

  5. Bezpieczeństwo dzieci w szkole i na zajęciach poza szkołą.

  6. Badanie jakości kształcenia na różnych poziomach.

  7. Formy i metody pracy wychowawczo- opiekuńczej.

  8. Realizacja programu wychowawczego szkoły.

  9. Stosowanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.

  10. Stosowanie na co dzień prawa oświatowego.

  11. Poprawa warunków pracy szkoły.

Cele nadzoru pedagogicznego:

  1. Diagnozowanie i ocena poziomu pracy dydaktycznej ,wychowawczej i opiekuńcze nauczycieli.

  2. Udzielanie nauczycielom merytorycznej pomocy i inspirowanie ich do pracy twórczej i innowacyjnej oraz doskonalenia zawodowego.

  3. Umożliwienie wymiany dobrych doświadczeń między nauczycielami i wykorzystanie ich do skuteczniejszego osiągania celów i zadań szkoły.

  4. Ocena prawidłowości stosowania obowiązujących podstaw i dokumentacji programowych.

  5. Ocena jakości nauczania.

  6. Przestrzeganie przepisów BHP podczas pracy z uczniem.

  7. Inspirowanie nauczycieli do stałego doskonalenia zawodowego

  8. Integracja zespołu klasowego, zwalczanie patologii, promowanie zdrowego stylu życia, uczenie samodzielności

 Zadania nadzoru pedagogicznego:

  1. Mierzenie jakości pracy szkoły.

  2. Wspomaganie nauczycieli w spełnianiu wymagań w zakresie jakości pracy.

  3. Wspomaganie nauczycieli w realizacji planów rozwoju zawodowego.

  4. Opracowanie szkolnego programu profilaktyki.

  5. Gromadzenie informacji o pracy nauczycieli.

  6. Obserwacja jakości pracy szkoły w / g ustalonych kryteriów.

  7. Badanie skuteczności pracy szkoły przez porównywanie efektów z celami.

  8. Diagnozowanie wybranych obszarów działalności szkoły.

  9. Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów.








I. Diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły.

 

 

1.    Zakres mierzenia – obszary i dziedziny pracy szkoły:

 

Nazwa obszaru

Nazwa dziedziny

Termin

Kształcenie ucznia

Szkolny zestaw programów nauczania

maj

Wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce

cały rok

Ocenianie z zajęć edukacyjnych


cały rok

Wychowanie i opieka

Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim Przedszkolem w Białej Piskiej

Komunikowanie się z rodzicami


cały rok



cały rok

Rozwój zawodowy nauczycieli

Doskonalenie zawodowe nauczycieli

Czerwiec

 

 

2.    Cele mierzenia:

 

Szkolne zestawy programów nauczania

Poznanie, przyjętych przez nauczycieli i zespoły nauczycielskie, zasad funkcjonowania szkolnego zestawu programów nauczania i stopnia jego dostosowania do potrzeb i możliwości uczniów i szkoły oraz oczekiwań rodziców.

 

Wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce

Umiejętność poprawnego zachowania się w społeczeństwie.

Wykorzystanie zdobytej wiedzy w celu poprawy ochrony środowiska.

 

Ocenianie z zajęć edukacyjnych

Zdiagnozowanie przyjętego do realizacji WSO.

Określenie poziomu akceptacji przyjętych w szkole zasad oceniania przez uczniów i rodziców.

Określenie stopnia rozumienia przez uczniów kryteriów zawartych w PSO.





Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim Przedszkolem w Białej Piskiej w kierunku badań dzieci z oddziałów „O”

na dojrzałość szkolną

Opracowanie narzędzi do określenia dojrzałości szkolnej.


Komunikowanie się z rodzicami

Określenie potrzeb wychowawców i rodziców w zakresie współpracy i wymiany

informacji w celu podejmowania działań wspierających.

Poznanie opinii rodziców na temat ich współpracy ze szkołą i możliwość

współuczestnictwa w życiu szkoły.

Dostarczenie rodzicom informacji o stworzonych dla nich w szkole możliwościach

współpracy z nauczycielami i wychowawcami.

 

Doskonalenie zawodowe nauczycieli

Zdiagnozowanie potrzeb szkoły i nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego w celu właściwego ukierunkowania wspólnych działań w tym zakresie w przyszłym roku szkolnym.

 

 

 

 3.    Opisy standardów:

 

Szkolne zestawy programów nauczania

Szkolny zestaw programów nauczania zapewnia pełną realizację podstawy programowej i osiągnięcie standardów wymagań, uwzględnia korelację międzyprzedmiotową, jest dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów i ukierunkowany na ich rozwój.

 

Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce

Podniesienie poziomu wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności na podstawie

sprawdzianu po klasie szóstej.


Ocenianie z zajęć edukacyjnych

Ocena z zajęć edukacyjnych oparta jest o przyjęty WSO i PSO i sprzyja efektywnej

pracy ucznia.


Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim Przedszkolem w Białej Piskiej

Doprowadzenie do stanu by do klasy I przychodziły dzieci, które osiągnęły doirzałość

szkolną.

 Komunikowanie się z rodzicami

Szeroka oferta współpracy nauczycieli i wychowawców oraz metody i sposoby

Uzyskiwania n rzetelnej informacji na temat swoich dzieci przez rodziców, którzy

Wspierają i uczestniczą w codziennym życiu szkoły.

 

 

Doskonalenie zawodowe nauczycieli

 

Wszyscy nauczyciele są zainteresowani, zgodnie z potrzebami szkoły, podnoszeniem swojej wiedzy i umiejętności pedagogicznych, dając temu wyraz poprzez udział w zewnątrzszkolnych i wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego oraz podejmując samokształcenie.

 

 

 

4.    Wskaźniki jakości:

 

Szkolne zestawy programów nauczania

a)       czy wszyscy nauczyciele realizują programy nauczania ze szkolnego zestawu programów nauczania ?

b)      czy na poziomie danego oddziału istnieje korelacja programów nauczania i czy uwzględniają one całość podstawy programowej.

c)      w jaki sposób nauczyciele starają się zachować spójność szkolnego zestawu programów ?

d)      czym się kierowali nauczyciele dokonując wyboru konkretnego programu ?

e)      czy nauczyciele podjęli modyfikację wybranych przez siebie programów nauczania celem dostosowania do potrzeb uczniów i możliwości szkoły – na czym te modyfikacje polegają ?

f)       czy szkolne programy nauczania uwzględniają możliwości uczniów i ich oczekiwania ?

g)      czy dobór programów nauczania uwzględnia zasoby szkoły ?

h)      czy szkolny zestaw programów nauczania uwzględnia założenia programu wychowawczego szkoły i wspiera go w kontekście wartości uniwersalnych,

i)        czy i z jakich materiałów pomocniczych korzystają nauczyciele przy realizacji tych programów,

j)         w jaki sposób nauczyciele przeprowadzają ewaluację wykorzystywanych programów ?

k)        czy opracowane przez nauczycieli plany dydaktyczne są zgodne z wybranymi programami nauczania i podstawą programową,

l)     czy uczniowie posiadają dostosowane do realizowanych programów nauczania podręczniki ?

 

 

Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce

a) czy uczniowie potrafią wykorzystać otrzymaną wiedzę w życiu codziennym?

b) czy potrafią zachować się poprawnie w miejscu publicznym?

c) czy potrafią prowadzić higieniczny tryb życia?

d) czy uczniowie są świadomi jak ważnym jest ochrona środowiska naturalnego?




Ocenianie z zajęć edukacyjnych

a) czy uczniowie są systematycznie oceniani?

b) czy uczniowie są doceniani za swoją wiedzę i umiejętności?


c) czy nauczyciel potrafi zmobilizować uczniów do pracy?

d) w jakim stopniu nauczyciel respektuje ustalone w szkole zasady oceniania?

e) czy uczniowie i rodzice zostali zapoznani z zakresem wymagań edukacyjnych?

f) w jaki sposób informowani są rodzice o postępach swoich dzieci?


Komunikowanie się z rodzicami

a) czy rodzice chętnie uczestniczą w zebraniach?

b) czy rodzice mają wpływ na sprawy klasy?

c) czy nauczyciel zna oczekiwania rodziców?

d) czy rodzice chętnie uczestniczą w uroczystościach i imprezach klasowych?

e) czy w każdej klasie powołana została rada klasowa?

f) czy rodzice akceptują działania wychowawcy?

g) w jakich działaniach na rzecz klasy uczestniczyli rodzice?

h) jaki procent rodziców systematycznie uczestniczy w zebraniach organizowanych

przez wychowawcę klasy?


Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim

Przedszkolem w Białej Piskiej

a) czy organizowane są spotkania robocze nauczycieli Przedszkola Miejskiego w

Białej Piskiej z nauczycielami nauczania zintegrowanego SP Biała Piska?

b) czy istnieje wymiana doświadczeń w tym zakresie?

c) czy nauczyciele przedszkola miejskiego i nauczyciele nauczania zintegrowanego

na bieżąco współpracują z PPP-P i pedagogiem?


Doskonalenie zawodowe nauczycieli

a)       czy nauczyciele wykazują zainteresowanie podnoszeniem własnych kwalifikacji?

b)      czy podejmowane przez nauczycieli kształcenie i doskonalenie zewnętrzne jest zgodne z potrzebami szkoły ?

c)      jaki jest stopień zainteresowania nauczycieli osiąganiem kolejnych stopni awansu zawodowego ?

d)       czy wszyscy nauczyciele posiadają wymagane kwalifikacje ?

e)      ilu nauczycieli posiada kwalifikacje dodatkowe ?

f)      czy nauczyciele korzystają z bieżącej literatury pedagogicznej znajdującej się w szkolnej bibliotece?

g)        na czym polega samokształcenie nauczycieli ?

h)        jakie jest zaangażowanie nauczycieli w organizowanym przez szkołę doskonaleniu ?

i)      jakie są indywidualne potrzeby szkoleniowe nauczycieli ?

j)        czy nauczyciele korzystają z doradztwa metodycznego ?

k)    ilu nauczycieli w jakich zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego uczestniczyło ?

l)      jak oceniają otrzymywaną w szkole pomoc nauczyciele stażyści ?

m)      jak oceniają nauczyciele skuteczność szkoleń organizowanych w ramach rady pedagogicznej ?

n)      czy nauczyciele dzielą się z innymi wiedzą i doświadczeniem zdobytymi w trakcie doskonalenia.

o)      jaki jest udział nauczycieli w planowaniu i organizowaniu wewnątrzszkolnego doskonalenia ?


5.    Osoby prowadzące mierzenie oraz techniki zbierania informacji:

 

Lp.

Dziedzina

Osoby dokonujące pomiaru

Osoby lub zespoły współpracujące

1.

Szkolne zestawy programów nauczania

Dyrektor Szkoły,

Liderzy zespołów przedmiotowych

Nauczyciele

2.

Wykorzystanie zdobytej

wiedzy w praktyce

Dyrektor,

Zastępcy dyrektora,


Nauczyciele,

wychowawcy

3.

Ocena z zajęć edukacyjnych

Dyrektor Szkoły,

Zespół ds. ewaluacji

WSO i PSO

Nauczyciele

4.

Współpraca dyrekcji i pedagoga szkolnego z Miejskim

Przedszkolem w Białej Piskie

Dyrektor Szkoły,

Kierownicy Filii


Nauczyciele

5.

Komunikowanie się z

rodzicami

Dyrektor Szkoły, Zastępcy dyr.,Kierownicy Filii

Nauczyciele

6.



Doskonalenie zawodowe nauczycieli



Zastępca dyrektora II,


Nauczyciele


1)            rozmowy informacyjno-wyjaśniające z wychowawcami klas,

2)            rozmowy z nauczycielami, rodzicami i uczniami,

3)            ankiety wśród uczniów, nauczycieli, rodziców,

4)            hospitacje problemowe,

5)           analiza dokumentacji: protokołów posiedzeń rady pedagogicznej, dzienników lekcyjnych, planów wychowawczych, przedmiotowych systemów oceniania, planów dydaktycznych oraz dodatkowej dokumentacji wychowawczej.

6)            badanie wskaźników,

7)            przeglądy.





II.          Badanie wyników nauczania i analiza efektów edukacyjnych.

 

1.    Cele badania:

a)       dostarczenie nauczycielom i uczniom informacji o poziomie wiedzy i umiejętności uczniów w porównaniu do standardów osiągnięć określonych w podstawach programowych oraz standardów wymagań opisanych w przedmiotowych systemach oceniania.

b)      zebranie informacji w celu podjęcia działań wspierających, w tym organizacji wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.

 

2.    Narzędzia:

a)       testy standaryzowane,

b)      testy sprawnościowe,

c)      ankiety.

 




















 

Badający: Dyrekcja szkoły, Liderzy zespołów przedmiotowych

 

 

 

Termin

Zakres badania

Odpowiedzialny

Współpracujący

październik

Rozpoznanie możliwości uczniów rozpoczynających naukę w szkole (arkusze wyników obserwacji)

Przewodnicząca zespołu przedmiotowego nauczania zintegrowanego

Nauczyciele klas I

maj

Znajomość poziomu wiedzy ucznia przed sprawdzianem zewnętrznym (sprawdziany kompetencji)

Przewodniczący zespołów przedmiotowych: humanistycznego i matematyczno - przyrodniczego

Przewodniczący pozostałych zespołów przedmiotowych II etapu kształcenia

czerwiec

Analiza wyników zewnętrznych badań efektów kształcenia (raporty OKE – analiza porównawcza)

Dyrektor

Wicedyrektorzy

październik

Diagnozowanie klimatu wychowawczego wychowawczego zakresie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego uczniów (ankiety, opracowanie szkolnego programu profilaktyki)

Pedagog szkolny

Wychowawcy klas

grudzień / maj

Wyniki nauczania na podstawie samokontrolnych badań (testy, sprawdziany, badanie sprawności i umiejętności)

Dyrektor szkoły, Wicedyrektorzy, Nauczyciele











 III. Hospitacje

Cele hospitacji na cały rok szkolny

1. FORMALNA KONTROLA PRZEPROWADZONA POD KĄTEM

POPRAWNOŚCI MERYTORYCZNEJ I METODYCZNEJ LEKCJI

- sprawność organizacyjna lekcji,

- wykorzystanie środków dydaktycznych,

- ocenianie uczniów,

- jakość nauczania,

2. OKREŚLENIE BŁĘDÓW I NIEDOCIĄGNIĘĆ , A TAKŻE OSIĄGNIĘĆ

NAUCZYCIELA

3. ZEBRANIE MATERIAŁÓW DO OCENY PRACY MAUCZYCIELA

4. REALIZACJA PROGRAMU PROFILAKTYKI SZKOLNE



Załącznik nr 1 – Plan hospitacji

























IV.      Monitoring.

 

Zakres monitoringu

Termin

1.        Przygotowanie sal lekcyjnych i pomocy dydaktycznych do realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych.

wrzesień

2.        Sposób opracowania i zgodność z podstawą programową planów dydaktyczno-wychowawczych i planów wynikowych zajęć.

wrzesień

3.        Sposób prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania.

styczeń / czerwiec

4.        Sposób funkcjonowania szkolnych organizacji: regulaminy, plany działania, jakość opieki ze strony nauczycieli

luty

5.        Przygotowanie techniczne biblioteki szkolnej oraz merytoryczne bibliotekarki do prawidłowej realizacji zadań statutowych

marzec

6.        Sposób realizacji ścieżek edukacyjnych.

cały rok

7.        Sposób przygotowywania naszych uczniów do zawodów i konkursów oraz uzyskiwane efekty w tym zakresie

czerwiec

8.        Wyniki nauczania śródroczne i końcoworoczne.

styczeń / czerwiec

9.        Wyniki sprawdzianu po szkole podstawowej

czerwiec

10.    Systematyczność oceniania uczniów przez nauczycieli

raz w semestrze

11. Śledzenie wyników osiąganych przez zawodników

zrzeszonych UKS „SOKÓŁ”

cały rok













Zakres i tematyka badań bieżących

Lp.

Cel lustracji problematyka badawcza

Rodzaj zajęć

Nauczyciel prowadzący

Termin

Uwagi o realizacji

1

Zorganizowanie zespołu klasowego

lustracja dokumentacji klas


wychowawcy klas

wrzesień

 

2

Jakość przygotowania i przeprowadzenia uroczystości szkolnych Rola nauczyciela i wychowawcy w czasie organizacji imprez.

apele i uroczystości szkolne w /g kalendarza imprez, uroczystości i apeli

nauczyciele odpowiedzialni w /g harmonogramu – załącznik nr 2

w /g kalendarza

 

3

Organizacja współpracy z rodzicami i środowiskiem. Sposób przeprowadzania i przygotowania spotkań z rodzicami.

spotkania z rodzicami

wychowawcy klas

 

 

 

 

4

Gazetki w klasach i szkole . Dokonanie lustracji.

 

opiekunowie pracowni i nauczyciele odpowiedzialni za gabloty i gazetki na korytarzu w /g harmonogramu

październik / kwiecień

 

5

Przeprowadzenie lustracji pod kątem wyposażenia dzieci w podręczniki szkolne

 

pedagog, wychowawcy klas

wrzesień

 








Plan kontroli dokumentacji szkolne

 

Miesiąc.

Problematyka kontroli

Klasa

Odpowiedzialny

Uwagi

Wrzesień

1.Podstawowa dokumentacja nauczyciela

a) prawidłowość wypełniania dziennika lekcyjnego

b) arkusze ocen uczniów

c) plany wychowawcze klasy

d) tematyka godzin wychowawczych

e) plan wychowawczy przedmiotu

2. Plan wynikowy z poszczególnych przedmiotów

3. Plany pracy ,dzienniki zajęć pozalekcyjnych

I-VI

dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji

 

Październik

  1. Realizacja obowiązku szkolnego

  2. Systematyczne dokonywanie zapisów lekcji

 

dyrektor szkoły

 

Kwiecień

1.Zeszyty przedmiotowe z wybranych przedmiotów

-sposób prowadzenia zeszytu jakość poprawy przez nauczyciela

I-V

dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji

 

Marzec

1.Częstotliwość i rytmiczność oceniania uczniów z poszczególnych przedmiotów-oceny cząstkowe


 

dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji

 

Styczeń

Czerwiec

Podstawowa dokumentacja pedagogiczna po zakończeniu I okresu i po zakończeniu roku szkolnego (dzienniki ,arkusze ocen)

I-VI

dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji

 

Grudzień

Dokumentacja biblioteki szkolnej

 

dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji

 

Raz w semestrze

Systematyczne i prawidłowe prowadzenie dziennika lekcyjnego

I-VI

dyrektor szkoły i wicedyrektorzy wg przydziału hospitacji

 



























Czynności administracyjne wychowawcy klasy

 

  1. Prowadzenie dziennika lekcyjnego i arkuszy ocen.

  1. Dziennik lekcyjny:

  1. wpisy wychowawcy do dziennika,

  2. stała kontrola wpisów dokonywanych przez innych nauczycieli ( tematy lekcji, oceny cząstkowe, końcowa kontrola frekwencji),

  3. semestralne i roczne zestawienia i obliczenia statystyczne.

  1. Arkusze ocen:

  1. regularne wpisywanie ocen,

  2. wpisywanie ocen z egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych,

  3. inne wpisy do arkuszy ocen ( notatki o egzaminach, ukończeniu szkoły, szczególne osiągnięcia).

  1. Wypisywanie świadectw szkolnych i dyplomów.

  1. Wypisywanie świadectw na koniec r. szk..

  2. Przygotowywanie dokumentacji uczniów kończących naukę.

  1. Sporządzanie zestawień statystycznych dotyczących klasy.

  1. Sporządzanie list i rejestrów.

  2. Sprawozdawczość ( średnie ocen i frekwencji ).

  3. Wypisywanie opinii o uczniach dla innych szkół, poradni, organów policji .

  4. Różne pisma urzędowe w sprawie klasy i poszczególnych uczniów.

  5. Informacje dla władz szkoły o klasie i uczniach.

  6. Teczka wychowawcy klasowego lub inne formy gromadzenia danych o klasie i uczniach.

  1. Wykonywanie innych czynności administracyjnych dotyczących klasy, zgodnie z zarządzeniami dyrektora szkoły oraz uchwałami Rady Pedagogicznej.

  1. Korespondencja z rodzicami:

  1. korespondencja stała ( zawiadamianie, informowanie),

  2. korespondencja związana z doraźnymi potrzebami.

  1. Sprawy finansowe:

  1. bieżąca kontrola wpłat na ubezpieczenie,

  2. rozliczenia finansowe z uczniami i rodzicami np. po wycieczkach, imprezach ).

  1. Planowanie, kontrola i ocena wyników pracy wychowawcy z klasą.

  2. Organizacja prac społeczno – użytecznych.

  3. Pośrednictwo między klasą a dyrektorem szkoły, nauczycielami przedmiotów, rodzicami.

  4. Organizacja klasowej Rady Rodziców i samorządu klasowego.





































V.           Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli.

 

Plan posiedzeń szkoleniowych rady pedagogicznej

 

Lp.

Temat

Termin

Odpowiedzialny

1.


I semestr

dyrektor szkoły

2.

II semestr

dyrektor szkoły





Tematyka i terminarz posiedzeń rady pedagogicznej



Termin i miejsce

Tematyka

Przygot.

Odpow.

Uwagi

27. 08.

2003r.

Organizacja nowego roku szkolnego

 Dyrektor szkoły

Dyrektor szkoły

 

19.01

2004r.

Wyniki klasyfikacji i podsumowanie pracy w I semestrze

nauczyciele – wychowawcy klas

Dyrektor

szkoły,

Zastępcy

dyrektora







14.06.

2004r.

Wyniki klasyfikacji rocznej

nauczyciele – wychowawcy klas

Zastępcy

dyrektora


25.06


2003r.

Podsumowanie pracy szkoły

Rok szkolny 2003/2004

nauczyciele

Dyrektor szkoły


V.Plan wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.






























VI.      Kierowanie rozwojem zawodowym nauczycieli.

 

Lp.

Termin

Zadanie dla dyrektora

Nauczyciele, których zadanie dotyczy

1.

wrzesień

Przyjęcie wniosków nauczycieli, ubiegających się o kolejny stopień awansu zawodowego, o rozpoczęcie stażu.


2.

wrzesień

Opracowanie podstawowych zasad dla nauczycieli, opiekunów stażu.


3.

wrzesień

Przydzielenie opiekunów stażu


4.

październik

Spotkanie organizacyjne z nauczycielami odbywającymi staż i ich opiekunami.


5.

październik

Zatwierdzenie planów rozwoju zawodowego nauczycieli odbywających staż.


6.

Zgodnie z planami rozwoju zawodowego

Obserwowanie i omawianie zajęć i innych zadań realizowanych przez nauczycieli zgodnie z ich planami rozwoju zawodowego.


7.

czerwiec

Ocena dorobku zawodowego nauczycieli za okres stażu


8.

czerwiec

Powołanie komisji kwalifikacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego oraz udział w jej pracach jako przewodniczący.


9.

lipiec

Nadanie stopnia awansu zawodowego nauczycielowi stażyście na stopień nauczyciela kontraktowego.















VII.                   Ewaluacja

 

1.         Przygotowanie rocznego raportu i zapoznanie z nim nauczycieli.

2.         Określenie celów i działań w zakresie podniesienia poziomu jakości pracy.

3.         Opracowanie wytycznych do planu na rok 2004/2005.

4.         Opracowanie szkolnego planu doskonalenia nauczycieli na rok 2004/2005.


Data powstania: środa, 17 wrz 2003 08:26
Data opublikowania: środa, 17 wrz 2003 08:30
Data przejścia do archiwum: środa, 13 wrz 2006 11:00
Opublikował(a): Damian Modzelewski
Zaakceptował(a): Damian Modzelewski
Artykuł był czytany: 25560 razy