Uchwała Nr XLV/353/09 Rady Miejskiej w Białej Piskiej
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Biała Piska na 2009 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, art. 165a, art. 166, art. 184,
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Biała Piska na 2009r. art. 188 ust. 2 pkt. 1 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.) - Rada Miejska w Białej Piskiej uchwala, co następuje:
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 33 723 661 zł. zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
dochody bieżące w wysokości 31 665 906 zł.
dochody majątkowe w wysokości
2 057 755 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości
40 348 992 zł. zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
wydatki bieżące w wysokości 34 366 822 zł.
wydatki majątkowe w wysokości 5 982 170 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku i limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne
w latach 2009‑2011, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków
pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności 2009 roku w wysokości 2 077 653 zł. zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 6 625 331 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie 6 033 961 zł. oraz wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku budżetu gminy w kwocie 591 370,00 zł. zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Przychody budżetu w wysokości
7 888 254 zł., rozchody w wysokości 1 262 923 zł. zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1. ogólną w wysokości 220 000 zł.
2. celową w wysokości 2 000 zł.
z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
3. celową w wysokości 220 000 zł.
z przeznaczeniem na wydatki związane
z funkcjonowaniem szkół.
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie
z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 100 000 zł. z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 94 000 zł. na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 6 000 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 650 000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 330 000 zł. zgodnie załącznikiem nr 9.
§ 8
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody 80 000 zł.
2) wydatki 319 000 zł. zgodnie
z załącznikiem nr 10.
§ 9
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000 zł.
2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 6 033 961 zł.
3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie
1 262 923 zł.
§ 10
Upoważnia się Burmistrza do:
1. Do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1 000 000 zł.
2. Do zaciągania zobowiązań:
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa
w 2010 roku,
b) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4.
3. Dokonywania zmian w planie wydatków:
a) w zadaniach inwestycyjnych w danym dziale pomiędzy zadaniami
b) przenoszenia wynagrodzeń i pochodnych w dziale bez ich zwiększania
c) do dokonywania zmian w planie wydatków pomiędzy rozdziałam i paragrafami
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami
d) do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Określa się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielonych w roku budżetowym 2009 w wysokości 200 000,00 zł.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie
z załącznikiem nr 11 i nr 11a.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Piskiej.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Adam Kazimierz Sobolewski
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Biała Piska na 2009r. art. 188 ust. 2 pkt. 1 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.) - Rada Miejska w Białej Piskiej uchwala, co następuje:
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 33 723 661 zł. zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
dochody bieżące w wysokości 31 665 906 zł.
dochody majątkowe w wysokości
2 057 755 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości
40 348 992 zł. zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
wydatki bieżące w wysokości 34 366 822 zł.
wydatki majątkowe w wysokości 5 982 170 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku i limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne
w latach 2009‑2011, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków
pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności 2009 roku w wysokości 2 077 653 zł. zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 6 625 331 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie 6 033 961 zł. oraz wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku budżetu gminy w kwocie 591 370,00 zł. zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Przychody budżetu w wysokości
7 888 254 zł., rozchody w wysokości 1 262 923 zł. zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1. ogólną w wysokości 220 000 zł.
2. celową w wysokości 2 000 zł.
z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
3. celową w wysokości 220 000 zł.
z przeznaczeniem na wydatki związane
z funkcjonowaniem szkół.
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie
z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 100 000 zł. z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 94 000 zł. na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 6 000 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 650 000 zł. zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 330 000 zł. zgodnie załącznikiem nr 9.
§ 8
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody 80 000 zł.
2) wydatki 319 000 zł. zgodnie
z załącznikiem nr 10.
§ 9
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000 zł.
2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 6 033 961 zł.
3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie
1 262 923 zł.
§ 10
Upoważnia się Burmistrza do:
1. Do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1 000 000 zł.
2. Do zaciągania zobowiązań:
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa
w 2010 roku,
b) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4.
3. Dokonywania zmian w planie wydatków:
a) w zadaniach inwestycyjnych w danym dziale pomiędzy zadaniami
b) przenoszenia wynagrodzeń i pochodnych w dziale bez ich zwiększania
c) do dokonywania zmian w planie wydatków pomiędzy rozdziałam i paragrafami
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami
d) do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Określa się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielonych w roku budżetowym 2009 w wysokości 200 000,00 zł.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie
z załącznikiem nr 11 i nr 11a.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Białej Piskiej.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Adam Kazimierz Sobolewski
Pliki do pobrania:
- Załącznik (xls) 9 mar 2009 10:12 0,33 MB