Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Wiadomość przeniesiona do archiwum
SIWZ do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na dowożenie dzieci i uczniów z terenu Gminy bła Piska do placówek oświatowych w roku szkolnym 2008/2009
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej
12-230 Biała Piska, ul. Pl. Mickiewicza 23
NIP 849-14-47-601, Regon 510967859
tel. (087) 423 90 14,
www.bip.bialapiska.pl
zopo1@op.pl
ZOPO-3410-1/08
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia:
Dowożenie dzieci i uczniów z terenu Gminy Biała Piska do placówek oświatowych
w roku szkolnym 2008/2009
Zawartość dokumentacji:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załączniki:
1) Oświadczenie -załącznik nr 1.
2) Wzór oferty - załącznik nr 2.
3) Wykaz kierowców -załącznik nr 3.
4) Potencjał techniczny- załącznik nr 4.
5) Wzór umowy -załącznik nr 5.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Dokumentacja przetargowa dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych. Realizacja zamówienia nastąpić powinna od 1 września 2008 roku do 19 czerwca 2009 roku.
Wspólny Słownik Zamówień ; CPV 60-11-30-00-3
1. Zamawiający:
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej
12-230 Biała Piska, ul. Pl. Mickiewicza 23
NIP 849-14-47-601, Regon 510967859
tel. (087) 423 90 90 lub 423 90 14
www.bip.bialapiska.pl
zopo1@op.pl
2. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na części o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych
(j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) zwanej dalej ustawą.
3. Opis przedmiotu zamówienia.
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowożenia dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych w roku szkolnym 2008/2009.
3.2 Zakres usługi obejmuje dowożenie i odwożenie dzieci i uczniów do przedszkola i szkół na niżej wymienionych trasach (częściach), na podane odległości i wg podanej liczby osób:
a) Część I- Trasa I. Biała Piska-Pawłocin-Cibory-Świdry-Łodygowo-Kożuchy-Świdry-Biała Piska (154 km ); SP – 65; PG – 34;
b) Część II- Trasa II. Biała Piska-Myśliki-Wojny-Włosty-Skarżyn-Rogale-Sokoły Jeziorne-Skarżyn-Biała Piska.(112 km ); SP; 42; PG 36;
c) Część III- Trasa III. Biała Piska-Oblewo-Zabielne-Orłowo-Ruda-Giętkie-Orłowo-Kaliszki-Biała Piska.(145 km ); SP 49; PG 30;
d) Część IV- Trasa IV. Biała Piska-Szymki-Kukły-Kumielsk-Guzki-Gruzy-Grodzisko-Jakuby-Cwaliny-Szkody-Radysy-Biała Piska. (193 km); SP 67; PG 53;
e) Część V- Trasa V. Biała Piska-Nowe Drygały-Drygały-Myszki-Zalesie-Drygały-Nitki-Pogorzel-Drygały-Biała Piska. (120 km); SP 72; PG 47;
f) Część VI- Trasa VI. Biała Piska-Kózki-Mikuty-Długi Kąt-Kowalewo- Biała Piska-Komorowo-Biała Piska-Bełcząc- Biała Piska. (142 km); SP 64; PG 32;
g) Część VII- Trasa VII. Biała Piska- Dmusy- Lipińskie- Skarżyn-Lipińskie-Dmusy-Lisy-Biała Piska-Kruszewo-Konopki-Biała Piska. (138 km); SP 37; PG - 28
h) Częśc VIII-Łupki-Biała Piska ; Drygały - Zalesie. (72 km); 13 uczniów.
UWAGA: podana liczba uczniów jest wartością szacunkową (może ulec zmianie).
3.3 Obowiązki wykonawcy:
a. Przewóz uczniów i dzieci do placówek oświatowych w dni powszednie między godziną 6:35, a godziną 7:50 oraz przewóz uczniów i dzieci po zakończeniu zajęć zgodnie z tygodniowym planem zajęć w placówkach.
b. Przewóz wg szczegółowego, godzinowego rozkładu kursów wraz z wyznaczonymi przystankami, wg uzgodnień z dyrektorami szkół.
c. Wykonawca z chwilą rozpoczęcia realizacji usługi przewozowej przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za czynności przewozowe i przewożone dzieci od punktu zbiorczego do placówki i od placówki do punktu zbiorczego w danej miejscowości, zgodnie z dopuszczalną ilością przewożonych osób. Tym samym zapewni właściwą opiekę nad przewożonymi.
d. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych autobusami oznakowanymi zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym.
e. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania szczególnej ostrożności podczas postoju, jak i w czasie wsiadania i wysiadania dzieci.
4. Termin wykonania.
Realizacja przedmiotu zamówienia od 01 września 2008r. do 19 czerwca 2009r.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie dokumentów określonych w ust. 6 pkt 1 SIWZ jak również złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 4 SIWZ;
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i kierowcami posiadającymi wymagane uprawnienia i kwalifikacje do wykonywania zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie dokumentów określonych w ust. 6 pkt 2 SIWZ, ust. 6 pkt 3 SIWZ, oraz złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 4 SIWZ;
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 5 SIWZ;
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 4 SIWZ.
6. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
6.1 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.2 Wykaz kierowców, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dokumentami na temat ich uprawnień i kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia.
6.3 Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia środków transportowych, jakimi dysponuje Wykonawca ( zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty potwierdzające ważność badań technicznych.
6.4 Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ);
7 Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami;
7.1 W porozumiewaniu się pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą obowiązuje zasada pisemności. Zamawiający dopuszcza przekazywanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pomocą faksu, jednak każda ze stron niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
7.2 Treść przekazanych oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazanych za pomocą faksu powinna być niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
7.3 Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami są:
a) Dariusz Jurczykowski -Dyrektor ZOPO
b) Aneta Mróz -Starszy Referent ZOPO
8 Termin związania ofertą.
Postanowienia zawarte w złożonej ofercie wiążą Wykonawcę przez 30 dni kalendarzowych od upływu terminu składania ofert. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców
o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
9 Wymagania dotyczące wadium.
Nie jest wymagane.
10 Opis sposobu przygotowania ofert.
10.1 Oferta wykonawcy na wykonanie przedmiotu zamówienia winna być sporządzona
w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej, w języku polskim, napisana na maszynie do pisania, komputerze albo ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem.
10.2 Wszystkie załączniki do oferty winny być napisane w sposób czytelny i trwały, w języku polskim.
10.3 Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc muszą być parafowane przez Wykonawcę.
10.4 Oferta i wszelkie oświadczenia muszą zawierać nazwę i adres wykonawcy oraz podpis
i pieczątkę imienną osoby upoważnionej do występowania w imieniu wykonawcy.
10.5 Wzór oferty stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
10.6 Oferta musi być złożona w dwóch kopertach, z których:
a) pierwsza koperta (zewnętrzna) zabezpieczona poprzez zaklejenie powinna zawierać tylko adres Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej oraz oznaczenie ;Przetarg na dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych,
b) druga koperta (wewnętrzna) zabezpieczona przez oklejenie taśmą samoprzylepną, ewentualnie w inny sposób uniemożliwiający jej otwarcie w sposób niewidoczny, powinna zawierać: nazwę i pełny adres wykonawcy oraz napis Przetarg na dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych;.
Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) Wykaz kierowców, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dokumentami na temat ich uprawnień i kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ);
c) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia środków transportowych, jakimi dysponuje Wykonawca (zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty potwierdzające ważność badań technicznych.
d) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ);
10.7 Dokumenty powinny być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę. Kopie dokumentów urzędowych powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez urząd, który je wydał lub za okazaniem oryginału w miejscu składania ofert. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
10.8 Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. z 2006r. Nr 87 poz. 605).
10.9 Wszystkie strony załączników do oferty muszą być spięte (zszyte) w sposób zapobiegający zdekompletowaniu ich zawartości, a każda strona oferty winna być czytelnie opatrzona kolejnym numerem.
10.10 ofercie należy podać cenę wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z poniższym wzorem:
Trasa nr (.....)-(netto- ...........zł./km), słownie: ;....... .......;% VAT .................zł. (słownie...............................................................),
łączna cena brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)
10.11 Oferty złożone wspólnie przez dwóch lub więcej wykonawców, będą musiały spełnić następujące wymagania:
a) Oferta będzie zawierać informacje i dokumenty wymienione w ust. 6 pkt 1 SIWZ, dotyczące każdego z wykonawców składających wspólnie ofertę;
b) Oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę;
c) Wszyscy wykonawcy składający wspólnie ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami
d) Jeden z wykonawców składających wspólnie ofertę zostanie ustanowiony jako pełnomocnik, upoważniony do reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę w postępowaniu albo reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
e) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy
w całości przez wykonawcę kierującego lub od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie zawartej przez wykonawców składających wspólnie ofertę.
10.12 Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Jeżeli wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę samodzielnie lub samodzielnie i wspólnie z innymi Wykonawcami, wszystkie złożone przez niego oferty zostaną odrzucone.
10.13 Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi wykonawca składający ofertę.
11 Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Oferty na wykonanie zamówienia należy składać w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, Plac Mickiewicza 23, 12-230 Biała Piska, w sekretariacie do dnia 23 czerwca 2008r. do godz. 10.00.
2. Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego - w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, Plac Mickiewicza 23, 12-230 Biała Piska, w dniu 23 czerwca 2008r. r. o godz. 10.15.
12 Opis sposobu obliczania ceny.
1. Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy wyszczególnione przy określeniu przedmiotu zamówienia oraz zawierać podatek VAT.
2. Cena musi być podana w złotych cyfrowo do dwóch miejsc po przecinku.
3. Podana w ofercie cena nie będzie zmieniana przez cały okres obowiązywania zawartej umowy.
4. Zamawiający nie dopuszcza stosowania upustów.
13 Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze ofert, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria:
łączna cena brutto za realizację przedmiotu zamówienia - 100%
1. Ocena nastąpi w skali od 0 do 100 pkt.
2. Kryterium oceny:
Do porównania oceny ofert w kryterium cena zostanie zastosowany następujący wzór:
najniższa cena oferty brutto
C= -------------------------------- x 100 pkt x w.kryter.
cena brutto oferty badanej
3. Punkty przyznane przez poszczególnych (obecnych na posiedzeniu) członków komisji podlegają sumowaniu. Za najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta , która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
a) Po dokonaniu oceny ofert przez poszczególnych członków komisji, nastąpi podsumowanie przyznanych przez każdego z nich punktów, do dwóch miejsc po przecinku. Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów zostanie wybrana. W toku oceny ofert Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę, może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
b) Zamawiający poprawi w tekście oferty omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z art. 88 ustawy oraz oczywiste omyłki pisarskie, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
c) Ocena ofert, w poszczególnych zadaniach, w oparciu o podane w ust. 13 kryterium nastąpi na odrębnym posiedzeniu komisji przetargowej, po otwarciu ofert.
d) Zamawiający wyklucza z udziału w postępowaniu wykonawcę w sytuacjach, o których mowa w art. 24 ust. 1-2 ustawy. Ofertę takiego wykonawcy uznaje się za odrzuconą.
4. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
- jest niezgodna z ustawą;
- jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
- zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy, lub błędy w obliczeniu ceny;
- wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, w poszczególnych zadaniach, zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru,
b) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne
c) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieści informację
o wyborze najkorzystniejszej oferty również na własnej stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. W przypadku złożenia protestu umowa zostanie zawarta w ciągu 7 dni od daty ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
XV. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
1. Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryterium przyjętego w niniejszej specyfikacji,
2. O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem,
3. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie,
4. Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
XVI. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
1. Przed upływem terminu do składania ofert w przypadku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym wykonawców wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
2. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący treści ogłoszenia, a także postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się w terminie 7 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.
3. Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy. Po otrzymaniu wezwania do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu pozostali wykonawcy, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron, mogą przystąpić do postępowania.
4. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony lub protest niedopuszczalny na podstawie art. 181 ust. 6 ustawy. Protest zostanie rozstrzygnięty w terminie określonym w art. 183 ustawy.
XVII. Maksymalna liczba wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XVIII. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy, oraz okoliczności, po których zaistnieniu będą one udzielane, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających
XIX. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
XX. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną
Nie dopuszcza się porozumiewania drogą elektroniczną.
XXI. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między zamawiającym
a wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (PLN).
XXII. Zasady przeprowadzania aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
XXIII. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich zwrot.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Z A T W I E R D Z A M
Dariusz Jurczykowski
12-230 Biała Piska, ul. Pl. Mickiewicza 23
NIP 849-14-47-601, Regon 510967859
tel. (087) 423 90 14,
www.bip.bialapiska.pl
zopo1@op.pl
ZOPO-3410-1/08
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia:
Dowożenie dzieci i uczniów z terenu Gminy Biała Piska do placówek oświatowych
w roku szkolnym 2008/2009
Zawartość dokumentacji:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załączniki:
1) Oświadczenie -załącznik nr 1.
2) Wzór oferty - załącznik nr 2.
3) Wykaz kierowców -załącznik nr 3.
4) Potencjał techniczny- załącznik nr 4.
5) Wzór umowy -załącznik nr 5.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Dokumentacja przetargowa dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych. Realizacja zamówienia nastąpić powinna od 1 września 2008 roku do 19 czerwca 2009 roku.
Wspólny Słownik Zamówień ; CPV 60-11-30-00-3
1. Zamawiający:
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej
12-230 Biała Piska, ul. Pl. Mickiewicza 23
NIP 849-14-47-601, Regon 510967859
tel. (087) 423 90 90 lub 423 90 14
www.bip.bialapiska.pl
zopo1@op.pl
2. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na części o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych
(j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) zwanej dalej ustawą.
3. Opis przedmiotu zamówienia.
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowożenia dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych w roku szkolnym 2008/2009.
3.2 Zakres usługi obejmuje dowożenie i odwożenie dzieci i uczniów do przedszkola i szkół na niżej wymienionych trasach (częściach), na podane odległości i wg podanej liczby osób:
a) Część I- Trasa I. Biała Piska-Pawłocin-Cibory-Świdry-Łodygowo-Kożuchy-Świdry-Biała Piska (154 km ); SP – 65; PG – 34;
b) Część II- Trasa II. Biała Piska-Myśliki-Wojny-Włosty-Skarżyn-Rogale-Sokoły Jeziorne-Skarżyn-Biała Piska.(112 km ); SP; 42; PG 36;
c) Część III- Trasa III. Biała Piska-Oblewo-Zabielne-Orłowo-Ruda-Giętkie-Orłowo-Kaliszki-Biała Piska.(145 km ); SP 49; PG 30;
d) Część IV- Trasa IV. Biała Piska-Szymki-Kukły-Kumielsk-Guzki-Gruzy-Grodzisko-Jakuby-Cwaliny-Szkody-Radysy-Biała Piska. (193 km); SP 67; PG 53;
e) Część V- Trasa V. Biała Piska-Nowe Drygały-Drygały-Myszki-Zalesie-Drygały-Nitki-Pogorzel-Drygały-Biała Piska. (120 km); SP 72; PG 47;
f) Część VI- Trasa VI. Biała Piska-Kózki-Mikuty-Długi Kąt-Kowalewo- Biała Piska-Komorowo-Biała Piska-Bełcząc- Biała Piska. (142 km); SP 64; PG 32;
g) Część VII- Trasa VII. Biała Piska- Dmusy- Lipińskie- Skarżyn-Lipińskie-Dmusy-Lisy-Biała Piska-Kruszewo-Konopki-Biała Piska. (138 km); SP 37; PG - 28
h) Częśc VIII-Łupki-Biała Piska ; Drygały - Zalesie. (72 km); 13 uczniów.
UWAGA: podana liczba uczniów jest wartością szacunkową (może ulec zmianie).
3.3 Obowiązki wykonawcy:
a. Przewóz uczniów i dzieci do placówek oświatowych w dni powszednie między godziną 6:35, a godziną 7:50 oraz przewóz uczniów i dzieci po zakończeniu zajęć zgodnie z tygodniowym planem zajęć w placówkach.
b. Przewóz wg szczegółowego, godzinowego rozkładu kursów wraz z wyznaczonymi przystankami, wg uzgodnień z dyrektorami szkół.
c. Wykonawca z chwilą rozpoczęcia realizacji usługi przewozowej przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za czynności przewozowe i przewożone dzieci od punktu zbiorczego do placówki i od placówki do punktu zbiorczego w danej miejscowości, zgodnie z dopuszczalną ilością przewożonych osób. Tym samym zapewni właściwą opiekę nad przewożonymi.
d. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych autobusami oznakowanymi zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym.
e. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania szczególnej ostrożności podczas postoju, jak i w czasie wsiadania i wysiadania dzieci.
4. Termin wykonania.
Realizacja przedmiotu zamówienia od 01 września 2008r. do 19 czerwca 2009r.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie dokumentów określonych w ust. 6 pkt 1 SIWZ jak również złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 4 SIWZ;
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i kierowcami posiadającymi wymagane uprawnienia i kwalifikacje do wykonywania zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie dokumentów określonych w ust. 6 pkt 2 SIWZ, ust. 6 pkt 3 SIWZ, oraz złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 4 SIWZ;
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 5 SIWZ;
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 4 SIWZ.
6. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
6.1 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.2 Wykaz kierowców, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dokumentami na temat ich uprawnień i kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia.
6.3 Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia środków transportowych, jakimi dysponuje Wykonawca ( zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty potwierdzające ważność badań technicznych.
6.4 Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ);
7 Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami;
7.1 W porozumiewaniu się pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą obowiązuje zasada pisemności. Zamawiający dopuszcza przekazywanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pomocą faksu, jednak każda ze stron niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
7.2 Treść przekazanych oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazanych za pomocą faksu powinna być niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
7.3 Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami są:
a) Dariusz Jurczykowski -Dyrektor ZOPO
b) Aneta Mróz -Starszy Referent ZOPO
8 Termin związania ofertą.
Postanowienia zawarte w złożonej ofercie wiążą Wykonawcę przez 30 dni kalendarzowych od upływu terminu składania ofert. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców
o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
9 Wymagania dotyczące wadium.
Nie jest wymagane.
10 Opis sposobu przygotowania ofert.
10.1 Oferta wykonawcy na wykonanie przedmiotu zamówienia winna być sporządzona
w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej, w języku polskim, napisana na maszynie do pisania, komputerze albo ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem.
10.2 Wszystkie załączniki do oferty winny być napisane w sposób czytelny i trwały, w języku polskim.
10.3 Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc muszą być parafowane przez Wykonawcę.
10.4 Oferta i wszelkie oświadczenia muszą zawierać nazwę i adres wykonawcy oraz podpis
i pieczątkę imienną osoby upoważnionej do występowania w imieniu wykonawcy.
10.5 Wzór oferty stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
10.6 Oferta musi być złożona w dwóch kopertach, z których:
a) pierwsza koperta (zewnętrzna) zabezpieczona poprzez zaklejenie powinna zawierać tylko adres Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej oraz oznaczenie ;Przetarg na dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych,
b) druga koperta (wewnętrzna) zabezpieczona przez oklejenie taśmą samoprzylepną, ewentualnie w inny sposób uniemożliwiający jej otwarcie w sposób niewidoczny, powinna zawierać: nazwę i pełny adres wykonawcy oraz napis Przetarg na dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych;.
Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) Wykaz kierowców, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dokumentami na temat ich uprawnień i kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ);
c) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia środków transportowych, jakimi dysponuje Wykonawca (zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty potwierdzające ważność badań technicznych.
d) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ);
10.7 Dokumenty powinny być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę. Kopie dokumentów urzędowych powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez urząd, który je wydał lub za okazaniem oryginału w miejscu składania ofert. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
10.8 Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. z 2006r. Nr 87 poz. 605).
10.9 Wszystkie strony załączników do oferty muszą być spięte (zszyte) w sposób zapobiegający zdekompletowaniu ich zawartości, a każda strona oferty winna być czytelnie opatrzona kolejnym numerem.
10.10 ofercie należy podać cenę wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z poniższym wzorem:
Trasa nr (.....)-(netto- ...........zł./km), słownie: ;....... .......;% VAT .................zł. (słownie...............................................................),
łączna cena brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)
10.11 Oferty złożone wspólnie przez dwóch lub więcej wykonawców, będą musiały spełnić następujące wymagania:
a) Oferta będzie zawierać informacje i dokumenty wymienione w ust. 6 pkt 1 SIWZ, dotyczące każdego z wykonawców składających wspólnie ofertę;
b) Oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę;
c) Wszyscy wykonawcy składający wspólnie ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami
d) Jeden z wykonawców składających wspólnie ofertę zostanie ustanowiony jako pełnomocnik, upoważniony do reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę w postępowaniu albo reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
e) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy
w całości przez wykonawcę kierującego lub od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie zawartej przez wykonawców składających wspólnie ofertę.
10.12 Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Jeżeli wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę samodzielnie lub samodzielnie i wspólnie z innymi Wykonawcami, wszystkie złożone przez niego oferty zostaną odrzucone.
10.13 Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi wykonawca składający ofertę.
11 Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Oferty na wykonanie zamówienia należy składać w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, Plac Mickiewicza 23, 12-230 Biała Piska, w sekretariacie do dnia 23 czerwca 2008r. do godz. 10.00.
2. Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego - w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, Plac Mickiewicza 23, 12-230 Biała Piska, w dniu 23 czerwca 2008r. r. o godz. 10.15.
12 Opis sposobu obliczania ceny.
1. Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy wyszczególnione przy określeniu przedmiotu zamówienia oraz zawierać podatek VAT.
2. Cena musi być podana w złotych cyfrowo do dwóch miejsc po przecinku.
3. Podana w ofercie cena nie będzie zmieniana przez cały okres obowiązywania zawartej umowy.
4. Zamawiający nie dopuszcza stosowania upustów.
13 Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze ofert, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria:
łączna cena brutto za realizację przedmiotu zamówienia - 100%
1. Ocena nastąpi w skali od 0 do 100 pkt.
2. Kryterium oceny:
Do porównania oceny ofert w kryterium cena zostanie zastosowany następujący wzór:
najniższa cena oferty brutto
C= -------------------------------- x 100 pkt x w.kryter.
cena brutto oferty badanej
3. Punkty przyznane przez poszczególnych (obecnych na posiedzeniu) członków komisji podlegają sumowaniu. Za najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta , która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
a) Po dokonaniu oceny ofert przez poszczególnych członków komisji, nastąpi podsumowanie przyznanych przez każdego z nich punktów, do dwóch miejsc po przecinku. Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów zostanie wybrana. W toku oceny ofert Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę, może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
b) Zamawiający poprawi w tekście oferty omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z art. 88 ustawy oraz oczywiste omyłki pisarskie, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
c) Ocena ofert, w poszczególnych zadaniach, w oparciu o podane w ust. 13 kryterium nastąpi na odrębnym posiedzeniu komisji przetargowej, po otwarciu ofert.
d) Zamawiający wyklucza z udziału w postępowaniu wykonawcę w sytuacjach, o których mowa w art. 24 ust. 1-2 ustawy. Ofertę takiego wykonawcy uznaje się za odrzuconą.
4. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
- jest niezgodna z ustawą;
- jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
- zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy, lub błędy w obliczeniu ceny;
- wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, w poszczególnych zadaniach, zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru,
b) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne
c) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieści informację
o wyborze najkorzystniejszej oferty również na własnej stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. W przypadku złożenia protestu umowa zostanie zawarta w ciągu 7 dni od daty ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
XV. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
1. Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryterium przyjętego w niniejszej specyfikacji,
2. O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem,
3. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie,
4. Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
XVI. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
1. Przed upływem terminu do składania ofert w przypadku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym wykonawców wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
2. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący treści ogłoszenia, a także postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się w terminie 7 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.
3. Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy. Po otrzymaniu wezwania do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu pozostali wykonawcy, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron, mogą przystąpić do postępowania.
4. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony lub protest niedopuszczalny na podstawie art. 181 ust. 6 ustawy. Protest zostanie rozstrzygnięty w terminie określonym w art. 183 ustawy.
XVII. Maksymalna liczba wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XVIII. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy, oraz okoliczności, po których zaistnieniu będą one udzielane, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających
XIX. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
XX. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną
Nie dopuszcza się porozumiewania drogą elektroniczną.
XXI. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między zamawiającym
a wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (PLN).
XXII. Zasady przeprowadzania aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
XXIII. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich zwrot.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Z A T W I E R D Z A M
Dariusz Jurczykowski
Pliki do pobrania:
- Załącznik nr 1 (doc) 12 cze 2008 14:52 0,06 MB
- Załącznik nr 2 (doc) 12 cze 2008 13:59 0,08 MB
- Załącznik nr 3 (doc) 12 cze 2008 14:00 0,06 MB
- Załącznik nr 4 (doc) 12 cze 2008 14:43 0,09 MB
- Załącznik nr 5 (doc) 12 cze 2008 14:01 0,09 MB