BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

PRZETARG NA DOWOŻENIE DZIECI I UCZNIÓW

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dla zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej wartości progowych określonych w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych


dotyczy:


PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA DOWOŻENIE DZIECI I UCZNIÓW
Z TERENU GMINY BIAŁA PISKA DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
w roku szkolnym 2009/2010




Zawartość dokumentacji:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załączniki:
1) Oświadczenie – załącznik nr 1.
2) Formularz ofertowy - załącznik nr 2.
3) Wykaz kierowców – załącznik nr 3.
4) Potencjał techniczny- załącznik nr 4.
5) Wzór umowy – załącznik nr 5.










SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Dokumentacja przetargowa dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych. Realizacja zamówienia nastąpić powinna od 1 września 2009 roku do 25 czerwca 2010 roku.
Wspólny Słownik Zamówień – CPV 60112000 - 6

1. Zamawiający:
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej
12-230 Biała Piska, ul. Pl. Mickiewicza 23
NIP 849-14-47-601, Regon 510967859
tel. (087) 423 90 14 lub 423 90 90
www.bip.bialapiska.pl

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zostało zamieszczone:
• na stronie portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych www.uzp.gov.pl,
• w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego – tablica ogłoszeń Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej,
• na stronie internetowej www.bip.bialapiska.pl. (zakładka: jednostki organizacyjne - Zespół Obsługi Placówek Oświatowych – plany i zamierzenia).

2. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na części o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, których oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i spełnia wymagania określone w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

Podstawa prawna opracowania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
• Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz.1655 z późn. zm.),
• Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006r., Nr 87, poz. 605 z późn. zm.),
• Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 241, poz. 1763).

3. Opis przedmiotu zamówienia.
3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowożenia dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych w roku szkolnym 2009/2010.

3.2 Zakres usługi obejmuje dowożenie i odwożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych na niżej wymienionych trasach (częściach), na podane odległości i wg podanej liczby osób:

a) Część I- Trasa I. Biała Piska-Pawłocin-Cibory-Świdry-Łodygowo-Kożuchy-Świdry-Biała Piska (154 km ); SP – 61; PG – 33, (placówki: Szkoła Podstawowa w Kożuchach, Publiczne Gimnazjum w Białej Piskiej),

b) Część II- Trasa II. Biała Piska-Myśliki-Wojny-Włosty-Skarżyn-Rogale-Sokoły Jeziorne-Skarżyn-Biała Piska.(112 km ); SP – 35; PG – 35, (placówki: Szkoła Podstawowa w Skarżynie i Publiczne Gimnazjum w Białej Piskiej),

c) Część III- Trasa III. Biała Piska-Oblewo-Zabielne-Orłowo-Ruda-Giętkie-Orłowo-Kaliszki-Biała Piska.(145 km ); SP – 45; PG – 27, (placówki: Miejskie Przedszkole Białej Piskiej, Szkoła Podstawowa w Białej Piskiej i Publiczne Gimnazjum w Białej Piskiej),

d) Część IV- Trasa IV. Biała Piska-Szymki-Kukły-Kumielsk-Guzki-Gruzy-Grodzisko-Jakuby-Cwaliny-Szkody-Radysy-Biała Piska. (193 km); SP – 57; PG – 51, (placówki: Szkoła Podstawowa w Kumielsku, Miejskie Przedszkole w Białej Piskiej, Szkoła Podstawowa w Białej Piskiej i Publiczne Gimnazjum w Białej Piskiej),

e) Część V- Trasa V. Biała Piska-Nowe Drygały-Drygały-Myszki-Zalesie-Drygały-Nitki-Pogorzel-Drygały-Biała Piska. (120 km); SP – 67; PG – 34, (placówki: Zespół Szkół w Drygałach: Szkoła Podstawowa i Publiczne Gimnazjum),

f) Część VI- Trasa VI. Biała Piska-Kózki-Mikuty-Długi Kąt-Kowalewo- Biała Piska-Komorowo-Biała Piska-Bełcząc- Biała Piska. (142 km); SP – 59; PG – 38, (placówki: Miejskie Przedszkole Białej Piskiej, Szkoła Podstawowa w Białej Piskiej i Publiczne Gimnazjum w Białej Piskiej),

g) Część VII- Trasa VII. Biała Piska- Dmusy- Lipińskie- Skarżyn-Lipińskie-Dmusy-Lisy-Biała Piska-Kruszewo-Konopki-Biała Piska. (138 km); SP – 36; PG – 26, (placówki: Szkoła Podstawowa w Skarżynie, Miejskie Przedszkole w Białej Piskiej, Szkoła Podstawowa w Białej Piskiej i Publiczne Gimnazjum w Białej Piskiej),

h) Częśc VIII-Łupki-Biała Piska – Drygały - Zalesie. (72 km); 15 uczniów, (punkty zbiorcze: teren szkoły przy Publicznym Gimnazjum w Białej Piskiej i Zespole Szkół w Drygałach).
UWAGA: podana liczba uczniów jest wartością szacunkową i może ulec zmianie.

3.3 Wymagana liczba autobusów niezbędna do obsługi poszczególnych tras, z minimalną liczbą miejsc:
a) Trasa nr I – 2 autobusy (48 miejsc),
b) Trasa nr II – 1 autobus (50 miejsc),
c) Trasa nr III – 1 autobus (48 miejsc),
d) Trasa nr IV – 2 autobusy (48 miejsc),
e) Trasa nr V – 1 autobus (48 miejsc),
f) Trasa nr VI – 2 autobusy (50 miejsc),
g) Trasa nr VII – 1 autobus (50 miejsc),
h) Trasa nr VIII – wskazany jest pojazd z ilością miejsc siedzących nie mniejszą niż 15 (bus).


3.4 Obowiązki wykonawcy:
a. Przewóz uczniów i dzieci do placówek oświatowych w dni powszednie między godziną 6:35, a godziną 7:50 oraz przewóz uczniów i dzieci po zakończeniu zajęć zgodnie z tygodniowym planem zajęć w placówkach.
b. Przewóz według szczegółowego, godzinowego rozkładu kursów wraz z wyznaczonymi przystankami, według uzgodnień z dyrektorami szkół, po uzgodnieniu planu zajęć w poszczególnych placówkach.
c. Wykonawca z chwilą rozpoczęcia realizacji usługi przewozowej przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za czynności przewozowe i przewożone dzieci od punktu zbiorczego do placówki i od placówki do punktu zbiorczego w danej miejscowości, zgodnie z dopuszczalną ilością przewożonych osób. Tym samym zapewni właściwą opiekę nad przewożonymi.
d. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych autobusami oznakowanymi zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym.
e. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania szczególnej ostrożności podczas postoju, jak i w czasie wsiadania i wysiadania dzieci.

4. Termin wykonania.
Realizacja przedmiotu zamówienia od 01 września 2009r. do 25 czerwca 2010r.

5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie dokumentów określonych w ust. 9.7.1 SIWZ jak również złożenie oświadczenia określonego w ust. 9.7.4 SIWZ;
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i kierowcami posiadającymi wymagane uprawnienia i kwalifikacje do wykonywania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie dokumentów określonych w ust. 9.7.2 SIWZ, ust. 9.7.3 SIWZ, oraz złożenie oświadczenia określonego w ust. 9.7.4 SIWZ i pisemnego zobowiązania określonego w ust. 9.7.6 SIWZ.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się przedłożenie aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, określonych w ust. 9.7.5 SIWZ.
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w ust. 9.7.4 SIWZ.

6. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami;
a. W porozumiewaniu się pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą obowiązuje zasada pisemności. Zamawiający dopuszcza przekazywanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pomocą faksu, jednak każda ze stron niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
b. Treść przekazanych oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazanych za pomocą faksu powinna być niezwłocznie potwierdzona pisemnie.

c. Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami są:
a) Dariusz Jurczykowski – Dyrektor Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych
b) Aneta Mróz – Starszy Referent Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych.

7. Termin związania ofertą.
7.1 Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni.
7.2 Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
7.3 Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
8. Wymagania dotyczące wadium.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

9. Opis sposobu przygotowania ofert.
9.1 Ofertę stanowi wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ), wymagane dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 9.7 SIWZ.
9.2 Oferta wykonawcy na wykonanie przedmiotu zamówienia winna być sporządzona w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej, w języku polskim, napisana na maszynie do pisania, komputerze albo ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem.
9.3 Wszystkie załączniki do oferty winny być napisane w sposób czytelny i trwały, w języku polskim.
9.4 Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc muszą być parafowane przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do złożenia oferty.
9.5 Oferta, wszystkie załączniki i oświadczenia muszą zawierać nazwę i adres Wykonawcy oraz muszą być podpisane. Podpis (parafka) winien być naniesiony w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (podpis czytelny lub podpis nieczytelny + pieczątka imienna).
9.6 Formularz ofertowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
9.7 Oferta musi być złożona w dwóch kopertach, z których:
a) pierwsza koperta (zewnętrzna) zabezpieczona przed otwarciem poprzez oklejenie taśmą samoprzylepną, ewentualnie w inny sposób uniemożliwiający jej otwarcie w sposób niewidoczny powinna zawierać tylko adres Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej oraz oznaczenie „Dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych w roku szkolnym 2009/2010”,
b) druga koperta (wewnętrzna) zabezpieczona przed otwarciem przez oklejenie taśmą samoprzylepną, ewentualnie w inny sposób uniemożliwiający jej otwarcie w sposób niewidoczny, powinna zawierać: nazwę i pełny adres Wykonawcy oraz napis „Dowożenie dzieci i uczniów z terenu gminy Biała Piska do placówek oświatowych w roku szkolnym 2009/2010”.
Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jakie należy dołączyć do oferty:
9.7.1 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

9.7.2 Wykaz kierowców, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dokumentami na temat ich uprawnień i kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ);
9.7.3 Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia środków transportowych, jakimi dysponuje Wykonawca (zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty potwierdzające ważność badań technicznych.

9.7.4 Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ);
9.7.5 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9.7.6 Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia – wymagane jeśli Wykonawca wykona przedmiot zamówienia przy pomocy innych podmiotów.
9.7.7 Oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa, określającego jego zakres i wystawionego przez osoby do tego upoważnione.

9.8 Oświadczenia i dokumenty powinny być składane w formie oryginałów lub kserokopii. Dokumenty przedstawione w formie oryginałów muszą być parafowane przez Wykonawcę lub osobę-osoby upoważnione do złożenia oferty. Dokumenty złożone w formie kserokopii zaopatrzone klauzulą (Za zgodność z oryginałem) muszą być poświadczone przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do złożenia oferty. Kopie dokumentów urzędowych powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez urząd, który je wydał lub za okazaniem oryginału w miejscu składania ofert. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
9.9 Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Złożenie przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty samodzielnie lub samodzielnie i wspólnie z innymi Wykonawcami bądź oferty zawierającej rozwiązania wariantowe spowoduje jej odrzucenie.
9.10 Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub pełnomocnictwa wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby.
9.11 Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Jeżeli nie wynika ono wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa, określającego jego zakres i wystawionego przez osoby do tego upoważnione.
9.12 Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. z 2006r. Nr 87 poz. 605 z późn. zm.) Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę lub osobę-osoby upoważnione do złożenia oferty.

9.13 Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami musi być trwale spięta (zszyta) w sposób zapobiegający zdekompletowaniu jej zawartości, a zapisane strony oferty muszą być czytelnie opatrzone kolejnym numerem.
9.14 Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści art. 93 ust. 4 Prawo zamówień publicznych.
9.15 W przypadku złożenia oferty przez Spółkę Cywilną należy dołączyć kopię umowy spółki cywilnej.
9.16 W przypadku, kiedy o udzielenie zamówienia Wykonawcy ubiegają się wspólnie, wówczas wymaga się, aby żaden z Wykonawców nie podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
9.17 W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w pkt 9.7.1, 9.7.4 i 9.7.5 przedstawi każdy z partnerów. Pozostałe dokumenty wymienione w pkt 9.1, 9.7.2 i 9.7.3 należy złożyć wspólnie dla podmiotów składających ofertę wspólną.
9.18 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagany jest dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
9.19 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
9.20 Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez wykonawcę kierującego lub od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie zawartej przez wykonawców składających wspólnie ofertę.
9.21 Przed podpisaniem umowy na realizację przedmiotu zamówienia (w przypadku wybrania oferty wspólnej) Zamawiający będzie żądał przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

9.22 W ofercie należy podać cenę wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z poniższym wzorem:

Trasa nr (….)-………(brutto zł za km), słownie: ……………………………….., w tym ……%VAT.

10 Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
10.1 Oferty na wykonanie zamówienia należy składać w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, Plac Mickiewicza 23, 12-230 Biała Piska, w sekretariacie do dnia 05 czerwca 2009r. do godz. 10:00.
10.2 Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
10.3 Wykonawca może dokonać zmiany lub wycofać swoją ofertę po jej złożeniu, jeżeli pisemne powiadomienie o tej zmianie lub wycofaniu zostanie dostarczone Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert.
10.4 Zmiany i poprawki złożonej oferty i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem ZMIANA lub WYCOFANIE.
10.5 Koperty oznaczone ZMIANA będą otwarte w pierwszej kolejności. Oferty WYCOFANE nie zostaną otwarte.
10.6 Wykonawca nie może dokonać zmian i wycofać oferty po upływie terminu składania ofert.
10.7 Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 05 czerwca 2009r. o godz. 10:15 w siedzibie Zamawiającego - w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, Plac Mickiewicza 23, 12-230 Biała Piska. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

10.8 Otwarcie i ocena ofert zostanie dokonana przez Komisję Przetargową powołaną przez Dyrektora Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej. Po otwarciu kopert z ofertami Zamawiający ogłosi nazwy firm oraz adresy (siedziby) Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny i terminu wykonania zamówienia na poszczególnych trasach, zawarte w ofertach. Informacje te odnotowane będą w protokole postępowania.
10.9 Na pisemny wniosek Wykonawców, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, zostanie przesłana informacja, o której mowa powyżej.
11 Opis sposobu obliczania ceny.
11.1 Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy wyszczególnione przy określeniu przedmiotu zamówienia oraz zawierać podatek VAT.
11.2 Przed obliczeniem ceny oferty Wykonawca powinien dokładnie i szczegółowo zapoznać się z:
a) opisem przedmiotu zamówienia,
b) miejscem wykonywania usługi oraz uzyskać niezbędne do sporządzenia oferty informacje mające wpływ na obliczenie ceny.
11.3 Cena brutto musi być podana w złotych cyfrowo i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, ze wskazaniem stawki podatku VAT.
11.4 Podana w ofercie cena nie będzie zmieniana przez cały okres obowiązywania zawartej umowy.
11.5 Zamawiający nie dopuszcza stosowania upustów.
12 Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze ofert, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
12.1 Zamawiający dokona oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty jedynie spośród ofert nie podlegających odrzuceniu, spełniających wymogi SIWZ
12.2 Ocena ofert, ma poszczególnych częściach, w oparciu o podane w ust. 12 kryterium nastąpi na odrębnym posiedzeniu komisji przetargowej, po otwarciu ofert.
12.3 Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria:
a) cena brutto za 1 km trasy na danej części będącej przedmiotem zamówienia - 100%
12.4 Ocena nastąpi w skali od 0 do 100 pkt.
12.5 Do porównania oceny ofert w kryterium cena zostanie zastosowany następujący wzór:

najniższa cena oferty brutto
C= -------------------------------------------- x 100 pkt
cena brutto oferty badanej

12.6 Za najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
12.7 Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy w ofertach dodatkowych nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
12.8 W toku oceny ofert Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę, może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
12.9 Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

12.10 Zamawiający wyklucza z udziału w postępowaniu Wykonawcę w sytuacjach, o których mowa w art. 24 ust. 1-2 ustawy prawo zamówień publicznych. Ofertę takiego Wykonawcy uznaje się za odrzuconą.
12.11 Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
- jest niezgodna z ustawą,
- jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 prawa zamówień publicznych,
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
- zawiera błędy w obliczeniu ceny;
- Wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy prawo zamówień publicznych,
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
12.13 Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, na poszczególnych częściach, Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru,
b) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
c) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
12.14 Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty na daną część Zamawiający zamieści informację o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej bip.bialapiska.pl. (zakładka: jednostki organizacyjne - Zespół Obsługi Placówek Oświatowych – plany i zamierzenia) oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

13 Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. W przypadku złożenia protestu umowa zostanie zawarta w ciągu 7 dni od daty ostatecznego rozstrzygnięcia protestu. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

14 Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
14.1 Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryterium przyjętego w niniejszej specyfikacji.
14.2 O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem.
14.3 Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.

14.4 Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
14.5 Termin płatności faktur – 21 dni od daty jej otrzymania.

15 Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.
15.1 Przed upływem terminu do składania ofert w przypadku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym Wykonawców wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
15.2 Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do Zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do Zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący treści ogłoszenia, a także postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się w terminie 7 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie Zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.
15.3 Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy. Po otrzymaniu wezwania do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu pozostali Wykonawcy, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron, mogą przystąpić do postępowania.
15.4 Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony lub protest niedopuszczalny na podstawie art. 181 ust. 6 ustawy prawo zamówień publicznych. Protest zostanie rozstrzygnięty w terminie określonym w art. 183 ustawy prawo zamówień publicznych.

16 Maksymalna liczba wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

17 Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy, oraz okoliczności, po których zaistnieniu będą one udzielane, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

18 Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

19 Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną
Nie dopuszcza się porozumiewania drogą elektroniczną.

20 Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między Zamawiającym
a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (PLN).

21 Zasady przeprowadzania aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

22 Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich zwrot.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.



Z A T W I E R D Z A M

Dariusz Jurczykowski


Pliki do pobrania:
Data powstania: czwartek, 21 maj 2009 13:53
Data opublikowania: czwartek, 21 maj 2009 14:12
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 7 cze 2010 13:46
Opublikował(a): Dariusz Jurczykowski
Zaakceptował(a): Dariusz Jurczykowski
Artykuł był czytany: 1598 razy