BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

przetarg nieograniczony

Dowożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu Gminy Biała Piska.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA DOWOŻENIE DZIECI I UCZNIÓW DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Z TERENU GMINY BIAŁA PISKA.
opublikowane na www.portal.uzp.gov.pl
pod numerem 106736-2007 w dniu 26.06.2007r.

Dyrektor Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych
12-230 Biała Piska, Plac Mickiewicza 23,

działając na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, Nr 170, poz. 1217 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 64, poz. 427 i Nr 82, poz. 560),) zwanej dalej ustawą;

ogłasza przetarg nieograniczony z podziałem na części, o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych na dowożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu Gminy Biała Piska.


Przedmiotem zamówienia jest przewóz dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu Gminy Biała Piska. Przewóz ten będzie odbywał się wg tras wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Termin realizacji usługi: od 3 września 2007 r. do 20 czerwca 2008 r.

W przetargu mogą brać udział Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz spełniają warunki zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówień publicznych.

Ocena spełniania żądanych warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana poprzez sprawdzenie kompletności złożonych oświadczeń oraz dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, oferty które nie zawierają oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków będą odrzucone.

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

Wadium nie pobiera się.

Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie – cena brutto – 100%.

Termin związania z ofertą – 30 dni licząc od upływu terminu wyznaczonego na składania ofert.


Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych
12-230 Biała Piska, Plac Mickiewicza 23, (sekretariat).

Termin składania ofert upływa w dniu 6 lipca 2007 r. do godz. 10.00.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 6 lipca 2007 r. o godz. 10.15

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie Zamawiającego – Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych
12-230 Biała Piska, Plac Mickiewicza 23,

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona jest na stronie internetowej: www.bip.bialapiska.pl

Przetarg ogłoszono na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej
w dniu 26 czerwca 2007r.


Dariusz Jurczykowski
Dyrektor ZOPO w Białej Piskiej


SPECYFIAKCJA ISTOTNYCH WARUNKóW ZAMóWIENIA
z załącznikami:


Zespół Obsługi Placów Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej
12-230 Biała Piska, ul. Pl. Mickiewicza 23
NIP 849-14-47-601, Regon 510967859
tel. (087) 423 90 14,
www.bip.bialapiska.pl
zopo1@op.pl
ZOPO-3410-1/07







SPECYFIKACJA ISTOTNYCH
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA








Przedmiot zamówienia:
Dowożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu gminy Biała Piska.




Zawartość dokumentacji:

1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
2. Załączniki:
1) Oświadczenie – załącznik nr 1.
2) Wzór oferty - załącznik nr 2.
3) Wykaz osób – załącznik nr 3.
4) Potencjał techniczny- załącznik nr 4.
5) Wzór umowy – załącznik nr 5.















Biała Piska, 2007-06-25


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Dokumentacja przetargowa dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dowożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu gminy Biała Piska. Realizacja zamówienia nastąpić powinna od 3 września 2007 roku do 20 czerwca 2008.
Wspólny Słownik Zamówień – CPV 60-11-30-00-3

I. Zamawiający:
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej
12-230 Biała Piska, ul. Pl. Mickiewicza 23
NIP 849-14-47-601, Regon 510967859
tel. (087) 423 90 90 lub 423 90 14
www.bip.bialapiska.pl
zopo1@op.pl


II. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na części o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, Nr 170, poz. 1217 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 64, poz. 427 i Nr 82, poz. 560),) zwanej dalej ustawą.

III. Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowożenia dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu gminy Biała Piska.
2. Zakres dowożenia obejmuje dowożenie i odwożenie dzieci i uczniów do szkół i przedszkola na niżej wymienionych trasach (częściach) i na podane odległości:

a) Część I- Trasa I. Biała Piska-Pawłocin-Cibory-Świdry-Łodygowo-Kożuchy-Świdry-Biała Piska (149 km )

b) Część II- Trasa II. Biała Piska-Myśliki-Wojny-Włosty-Skarżyn-Rogale-Sokoły Jeziorne-Skarżyn-Biała Piska.(112 km )
UWAGA! wprowadza się modyfikację dotyczącą długości trasy nr II.

c) Część III- Trasa III. Biała Piska-Oblewo-Zabielne-Orłowo-Ruda-Giętkie-Orłowo-Kaliszki-Biała Piska.(150 km )

d) Część IV- Trasa IV. Biała Piska-Szymki-Kukły-Kumielsk-Guzki-Gruzy-Grodzisko-Jakuby-Cwaliny-Szkody-Radysy-Biała Piska. (193 km)
UWAGA! Wprowadza się modyfikację długości trasy nr IV.

e) Część V- Trasa V. Biała Piska-Nowe Drygały-Drygały-Myszki-Zalesie-Drygały-Nitki-Pogorzel-Drygały-Biała Piska. (120 km)

f) Część VI- Trasa VI. Biała Piska-Kózki-Mikuty-Długi Kąt-Kowalewo- Biała Piska-Komorowo-Biała Piska-Bełcząc- Biała Piska. (110 km)

g) Część VII- Trasa VII. Biała Piska-Dmusy-Lipińskie-Skarżyn-Lipińskie-Dmusy-Lisy-Biała Piska-Kruszewo-Konopki-Biała Piska. (138 km)



Razem Łączna długość tras dziennie ze wszystkich szkół -972 km (Modyfikacja łącznej długości tras w ciągu dnia).
Długości poszczególnych tras mogą ulec nieznacznym zmianom i ostatecznie zostaną określone w umowie z wykonawcą.

W roku szkolnym jest średnio 195 dni nauki.
Modyfikacja łącznej ilości kilometrów w okresie realizacji usługi.
972 km x 195 dni = 189540,00 km -prognozowana ilość kilometrów w całym okresie realizacji usługi.

3. Obowiązki wykonawcy:
a) Przewóz uczniów i dzieci do placówek oświatowych w dni powszednie między godziną 7:00, a godziną 7:50 oraz przewóz uczniów i dzieci po zakończeniu zajęć zgodnie z tygodniowym planem zajęć w placówkach.
b) Przewóz wg szczegółowego, godzinowego rozkładu kursów wraz z wyznaczonymi przystankami, wg uzgodnień z dyrektorami szkół.
c) Wykonawca z chwilą rozpoczęcia realizacji usługi przewozowej przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za czynności przewozowe i przewożone dzieci od punktu zbiorczego do placówki i od placówki do punktu zbiorczego w danej miejscowości, zgodnie z dopuszczalną ilością przewożonych osób. Tym samym zapewni właściwą opiekę nad przewożonymi.
d) Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych autobusami oznakowanymi zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym.
e) Wykonawca zobowiązuje się do zachowania szczególnej ostrożności podczas postoju, jak i w czasie wsiadania i wysiadania dzieci.


IV. Termin wykonania.
Realizacja przedmiotu zamówienia od 03 września 2007 r. do 20 czerwca 2008 r.


V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy:

1. Posiadają ilość autobusów wystarczającą na wykonanie usługi na danej trasie, w tym dodatkowo jeden autobus na wypadek awarii lub innej sytuacji wymagającej użycia dodatkowego pojazdu (autobusu) tj.:
a) Część I- Trasa I (dwa autobusy plus jeden)
b) Część II- Trasa II (jeden autobus plus jeden)
c) Część III- Trasa III (jeden autobus plus jeden)
d) Część IV- Trasa IV (dwa autobusy plus jeden)
e) Część V- Trasa V (jeden autobus plus jeden)
f) Część VI- Trasa VI (jeden autobus plus jeden)
g) Część VII- Trasa VII (jeden autobus plus jeden)

2. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie dokumentów określonych w ust. 6 pkt 1 SIWZ jak również złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 5 SIWZ;
3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie dokumentów określonych w ust. 6 pkt 2 SIWZ, ust. 6 pkt 3 SIWZ ust. 6 pkt 4 SIWZ, oraz złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 5 SIWZ;
4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 5 SIWZ;
5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w ust. 6 pkt 5 SIWZ.

VI. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia.
3. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
4. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia środków transportowych, jakimi dysponuje Wykonawca ( zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty potwierdzające ważność badań technicznych.
5. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ);

VII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami;

1. W porozumiewaniu się pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą obowiązuje zasada pisemności. Zamawiający dopuszcza przekazywanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pomocą faksu, jednak każda ze stron niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Treść przekazanych oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazanych za pomocą faksu powinna być niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
3. Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami są:
a) Dariusz Jurczykowski, 0-87 -423-90-90, Dyrektor ZOPO
b) Aneta Mróz, tel. 0-87 -423-90-14, St. Referent ZOPO,


VIII. Termin związania ofertą.
Postanowienia zawarte w złożonej ofercie wiążą Wykonawcę przez 30 dni kalendarzowych od upływu terminu składania ofert. W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców
o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
IX. Wymagania dotyczące wadium.

Nie jest wymagane

X. Opis sposobu przygotowania ofert.
1. Oferta wykonawcy na wykonanie przedmiotu zamówienia winna być sporządzona
w 1 egzemplarzu, w formie pisemnej, w języku polskim, napisana na maszynie do pisania, komputerze albo ręcznie długopisem lub nieścieralnym atramentem.
2. Wszystkie załączniki do oferty winny być napisane w sposób czytelny i trwały, w języku polskim.
3. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc muszą być parafowane przez Wykonawcę.
4. Oferta i wszelkie oświadczenia muszą zawierać nazwę i adres wykonawcy oraz podpis
i pieczątkę imienną osoby upoważnionej do występowania w imieniu wykonawcy.
5. Wzór oferty stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
6. Oferta musi być złożona w dwóch kopertach, z których:
a) pierwsza koperta (zewnętrzna) zabezpieczona poprzez zaklejenie powinna zawierać tylko adres Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej oraz oznaczenie “Przetarg na dowożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu gminy Biała Piska”,
b) druga koperta (wewnętrzna) zabezpieczona przez oklejenie taśmą samoprzylepną, ewentualnie w inny sposób uniemożliwiający jej otwarcie w sposób niewidoczny, powinna zawierać: nazwę i pełny adres wykonawcy oraz napis “ Przetarg na dowożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu gminy Biała Piska”.
Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:

a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia. (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ)
c) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
d) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia środków transportowych, jakimi dysponuje Wykonawca (zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty potwierdzające ważność badań technicznych.
e) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ);

7. Dokumenty powinny być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz
z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
8. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 19 maja 2006r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. Nr 87 poz. 605).


9. Wszystkie strony załączników do oferty muszą być spięte (zszyte) w sposób zapobiegający zdekompletowaniu ich zawartości, a każda strona oferty winna być czytelnie opatrzona kolejnym numerem.


10. W ofercie należy podać cenę wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z poniższym wzorem:


Trasa nr (….)- …………(netto- zł./km), słownie: …………………………………….., ……% VAT .................zł. (słownie: ........................................................), łączna cena brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)


11. Oferty złożone wspólnie przez dwóch lub więcej wykonawców, będą musiały spełnić następujące wymagania:
a) Oferta będzie zawierać informacje i dokumenty wymienione w ust. 6 pkt 1 SIWZ, dotyczące każdego z wykonawców składających wspólnie ofertę;
b) Oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę;
c) Wszyscy wykonawcy składający wspólnie ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami
d) Jeden z wykonawców składających wspólnie ofertę zostanie ustanowiony jako pełnomocnik, upoważniony do reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę w postępowaniu albo reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólnie ofertę w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
e) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy
w całości przez wykonawcę kierującego lub od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie zawartej przez wykonawców składających wspólnie ofertę;

12. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Jeżeli wykonawca złoży więcej niż jedną ofertę samodzielnie lub samodzielnie i wspólnie z innymi Wykonawcami, wszystkie złożone przez niego oferty zostaną odrzucone.
13. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi wykonawca składający ofertę.

XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Oferty na wykonanie zamówienia należy składać w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, Plac Mickiewicza 23, 12-230 Biała Piska, w sekretariacie do dnia 06 lipca 2007 r. do godz. 10.00.
2. Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, Plac Mickiewicza 23, 12-230 Biała Piska, w dniu 06 lipca 2007 r. o godz. 10.15
XII. Opis sposobu obliczania ceny.
1. Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy wyszczególnione przy określeniu przedmiotu zamówienia oraz zawierać podatek VAT.
2. Cena musi być podana w złotych cyfrowo do dwóch miejsc po przecinku.
3. Podana w ofercie cena nie będzie zmieniana przez cały okres obowiązywania zawartej umowy.
4. Zamawiający nie dopuszcza stosowania upustów.

XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze ofert, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.


Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria:
łączna cena brutto za realizację przedmiotu zamówienia - 100%
1. Ocena nastąpi w skali od 0 do 100 pkt.
2. Kryterium oceny:
Do porównania oceny ofert w kryterium cena zostanie zastosowany następujący wzór:

najniższa cena oferty brutto
C= -------------------------------------------- x 100 pkt x waga kryterium
cena brutto oferty badanej

3. Punkty przyznane przez poszczególnych (obecnych na posiedzeniu) członków komisji podlegają sumowaniu. Za najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta , która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

a) Po dokonaniu oceny ofert przez poszczególnych członków komisji, nastąpi podsumowanie przyznanych przez każdego z nich punktów, do dwóch miejsc po przecinku. Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów zostanie wybrana. W toku oceny ofert Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę, może żądać od Wykonawcy pisemnych wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
b) Zamawiający poprawi w tekście oferty omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z art. 88 ustawy oraz oczywiste omyłki pisarskie, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
c) Ocena ofert, w poszczególnych zadaniach, w oparciu o podane w ust. 13 kryterium nastąpi na odrębnym posiedzeniu komisji przetargowej, po otwarciu ofert.
d) Zamawiający wyklucza z udziału w postępowaniu wykonawcę w sytuacjach, o których mowa w art. 24 ust. 1-2 ustawy. Ofertę takiego wykonawcy uznaje się za odrzuconą.
e) Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
- jest niezgodna z ustawą;
- jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
- zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy, lub błędy w obliczeniu ceny;
- wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, w poszczególnych zadaniach, zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru,
b) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne
c) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
6. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieści informację
o wyborze najkorzystniejszej oferty również na własnej stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.


XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. W przypadku złożenia protestu umowa zostanie zawarta w ciągu 7 dni od daty ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.

XV. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.


1. Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryterium przyjętego w niniejszej specyfikacji,
2. O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem,
3. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie,
4. Wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

XVI. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
Przed upływem terminu do składania ofert w przypadku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym wykonawców wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący treści ogłoszenia, a także postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się w terminie 7 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.

Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy. Po otrzymaniu wezwania do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu pozostali wykonawcy, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron, mogą przystąpić do postępowania.

Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony lub protest niedopuszczalny na podstawie art. 181 ust. 6 ustawy. Protest zostanie rozstrzygnięty w terminie określonym w art. 183 ustawy.

XVII. Maksymalna liczba wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

XVIII. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy, oraz okoliczności, po których zaistnieniu będą one udzielane, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających

XIX. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.


XX. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli dopuszcza porozumiewanie się droga elektroniczną
Nie dopuszcza się porozumiewania drogą elektroniczną.

XXI. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między zamawiającym
a wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (PLN).

XXII. Zasady przeprowadzania aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

XXIII. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich zwrot.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.






Z A T W I E R D Z A M
































Załącznik nr 1





Pełna nazwa i adres wykonawcy




O Ś W I A D C Z E N I E


Przystępując do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: „Świadczenie usług dowożenia dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu Gminy Biała Piska”, oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 164 poz. 1163 z późn. zm.):
1. Posiadam uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. Posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuję potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3. Znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. Nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 i 2 ustawy).





…………………, dnia………….. .....................…………………………………….
(podpis wykonawcy lub upoważnionego przedstawiciela wykonawcy)















Załącznik nr 2

OFERTA

.........................................................
pełna nazwa i adres Wykonawcy
.............................................................
nr telefonu
.............................................................
nr faxu

Ja, niżej podpisany ………………………...........................................................działając w imieniu ............................................i na rzecz ...................................................................................................
z siedzibą ............................................................................................................. zarejestrowaną w .........................................pod numerem ..............................................................
NIP ............................................ REGON ..........................................Numer rachunku bankowego ................................................................... w banku: .............................................................................
................................................................................................................................................................
w odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na dowożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych z terenu Gminy Biała Piska składam niniejszą ofertę:
Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami SIWZ
na trasach ……………………………………….. ( trasy nie objęte ofertą należy skreślić) za cenę:
Trasa nr 1-…………(netto-zł./km), słownie: ……………………………………., …..% VAT .................zł (słownie: ...................................................................), łączna cena brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)
Trasa nr 2 -…………(netto- zł./km) – słownie złotych:………………………….,…… % VAT .......................zł (słownie: ...............................................................................), łączną cenę brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)

Trasa nr 3 -…………(netto- zł./km) – słownie złotych:………………………….,…… % VAT .......................zł (słownie: ...............................................................................), łączną cenę brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)

Trasa nr 4 -…………(cenę netto- zł./km) – słownie złotych:…………………………., …… % VAT .......................zł (słownie: ...............................................................................), łączną cenę brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)

Trasa nr 5 -…………(netto- zł./km) – słownie złotych,…………………………………., ….. % VAT .......................zł (słownie: ...............................................................................), łączną cenę brutto ...................zł (słownie: ………………………………………………….)

Trasa nr 6 -…………(netto- zł./km) – słownie złotych:……………………………….,……... % VAT .......................zł (słownie: ...............................................................................), łączną cenę brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)

Trasa nr 7 -…………(netto- zł./km) – słownie złotych:…………………………,….. % VAT .......................zł (słownie: ...............................................................................), łączną cenę brutto ...................zł (słownie: ....................................................................................)

Oferuję realizację zamówienia w okresie od 03 września 2007r. do 20 czerwca 2008r.
Oświadczam, że zapoznałem się z dokumentacją przetargową udostępnioną przez Zamawiającego i nie wnoszę do niej żadnych zastrzeżeń.
Uważam się za związanego niniejszą ofertą przez okres 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.
W razie wybrania mojej oferty zobowiązuję się do podpisania umowy na warunkach zawartych w załączonym do dokumentacji przetargowej w wzorze umowy oraz w miejscu i terminie określonym przez Zamawiającego.
Załącznikami do niniejszego formularza oferty, które stanowią integralną jej część są:
1. ………………………………………………..
2.……………………………………………….
3 ........................................................................
4 .........................................................................
5 .........................................................................
6 .........................................................................
7 ..........................................................................

Składam ofertę wraz z załącznikami na ...... kolejno ponumerowanych stronach



.............................. dnia ................. ........................................................................
(podpis wykonawcy lub upoważnionego przedstawiciela)












Załącznik nr 3


WYKAZ OSÓB

Pełna nazwa wykonawcy ..................................................................................
Adres ......................................................................................................................
Numer telefonu ............................ numer telexu/ fax .........................................

LP Nazwisko i imię Funkcja (rola) w realizacji zamówienia Opis posiadanych uprawnień, kwalifikacje











.............................. dnia ................. ........................................................................
(podpis wykonawcy lub upoważnionego przedstawiciela)












Załącznik nr 4


................................................................
( pieczęć Wykonawcy i nr tel./ faksu)






POTENCJAŁ TECHNICZNY


Wykaz, niezbędnych do wykonania zamówienia, środków transportu, jakimi dysponuje Wykonawca.



Nazwa pojazdu Ilość Forma władania
(np. własność, dzierżawa)













.................................... ............................................................................................
miejscowość i data /podpis i pieczęć imienna osób uprawnionych
do reprezentowania Wykonawcy/













Załącznik nr 5



UMOWA nr ………/2007r.
zawarta w Białej Piskiej w dniu……………..r. pomiędzy:
Zespołem Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej reprezentowanym przez Dyrektora ZOPO Dariusza Jurczykowskiego zwanym dalej „ Zamawiającym",
a firmą-
reprezentowaną przez……………………………………………………………………….. zwanym dalej „wykonawcą" uprawnionym do wykonania zamówienia objętego niniejszą umową na podstawie przetargu nieograniczonego z dnia …………………….
§1
1. Wykonawca zobowiązuje się w ramach wykonania zamówienia objętego niniejszą umową do przewozu własnymi pojazdami, uczniów i dzieci do placówek oświatowych z terenu gminy Biała Piska na trasach o numerach …………………………………
liczących łącznie …..km, t.j.:
- Trasa nr ……………
- Trasa nr
- Trasa nr
- Trasa nr
- Trasa nr
- Trasa nr
- Trasa nr
2. W godzinach od 7:00 do 7:50 i po zajęciach szkolnych w/g planu zajęć na warunkach ustalonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - zwanej w dalszej części „specyfikacją".
3. Zapewnić bezpieczeństwo i opiekę uczniom przez osobę fizyczną pełnoletnią z punktu zbiorczego w miejscowości zamieszkania uczniów do szkoły i ze szkoły do punktu zbiorczego. Oświadczenie opiekuna o sprawowaniu opieki należy załączyć do umowy.
4. Wykonawca rozpocznie wykonanie umowy w dniu 3 września 2007r i będzie realizował we wszystkie dni, w których odbywają się zajęcia szkolne do 20 czerwca 2008r.
5. W przypadku odwołania lub zawieszenia zajęć szkolnych Zamawiający zobowiązany jest zawiadomić Wykonawcę z trzydniowym wyprzedzeniem.

§2
1. Za wykonanie zamówienia określonego w § l Wykonawcy przysługuje
wynagrodzenie w wysokości ……………….zł netto plus podatek VAT należny w dniu wystawienia faktury w wysokości za każdy kilometr trasy wymienionej w § 1 ust.1
2. Wynagrodzenie przysługuje za trasę faktycznie przebytą w wykonaniu niniejszej umowy.
3. Wynagrodzenie wypłacane będzie po upływie miesiąca realizacji umowy -14 dni od dostarczenia Zamawiającemu faktury VAT.
4. W przypadku zwiększenia cen paliwa powyżej 10% Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia ceny usługi, ale tylko w zakresie odzwierciedlającym wzrost ceny paliwa. Zmiany te dokonuje się w formie aneksu do umowy.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji złożonej faktury VAT i jej realizacji dopiero po wyjaśnieniu wątpliwych danych - w tym wypadku nie obowiązuje czternastodniowy termin określony w ust.3.
§3
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
a) w wysokości 5% rocznej wysokości wynagrodzenia ryczałtowego w wypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca, bądź w wypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę,
b) w wysokości 0,2 % rocznej wysokości wynagrodzenia ryczałtowego za każdy dzień zwłoki w wypadku opóźnienia rozpoczęcia wykonania umowy, bądź wstrzymania jej realizacji z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
§4
1. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości wykonania usług w okresie i na warunkach określonych w § l.
2. Wykonawca powinien posiadać dodatkowe środki transportu w celu zapewnienia przewozu w przypadku awarii autobusu, lub innych zdarzeń losowych.
3. W wypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w ust. 2, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o nich Zamawiającego.
§5
Wykonawca zobowiązuje się do posiadania przez cały okres realizacji niniejszej umowy ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej obligatoryjnego przy zarobkowych przewozach pasażerskich autobusami, jak również do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień i badań technicznych pojazdów, wymaganych przy wykonaniu tego rodzaj przewozów.

§6
1. Zmawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy:
a) wypadku naruszenia przez Wykonawcę warunków niniejszej umowy, a w szczególności w wypadku wystąpienia przerw w realizacji zamówienia, niepunktualnego kursowania pojazdu, bądź nieprzestrzegania przez Wykonawcę obowiązków określonych w § 4 i 5,
b) w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym , czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
2. W wypadku wymienionych w ust. l, Wykonawcy należy się jedynie wynagrodzenie za przejazdy zrealizowane do czasu odstąpienia od umowy, z którego zamawiający może potrącić kary umowne wymienione w § 3 .
§7
Zmiany i uzupełnienia umowy dokonane z naruszeniem postanowień § l są nieważne z mocy prawa.
§8
W sprawach nieregulowanych umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy Prawo zamówień publicznych.
§9
Wszelkie spory, jakie mogą wyniknąć w wykonywaniu niniejszej umowy strony zobowiązują się rozwiązywać w drodze negocjacji, a w wypadku ich niepowodzenia poddają rozstrzygnięciu właściwemu rzeczowo Sądowi Powszechnemu w miejscu siedziby Zamawiającego.
§10
Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§11
Załącznikami do niniejszej umowy są:
- Wszelkie dokumenty wymienione w SIWZ oraz oferta wykonawcy.
§12
Umowa wchodzi w życie z dniem …………………….
§13
Umowę sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach po dwa dla każdej ze stron.

Zamawiający: Wykonawca:

Data powstania: czwartek, 5 lip 2007 12:12
Data opublikowania: czwartek, 5 lip 2007 12:15
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 16 lip 2007 12:55
Opublikował(a): Krystyna Marcińczyk
Zaakceptował(a): Krystyna Marcińczyk
Artykuł był czytany: 1527 razy