BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

WYJAŚNIENIA DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), w związku ze zwróceniem się o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu nieograniczonym na dowożenie dzieci i uczniów do placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Biała Piska oraz Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Łupkach w latach szkolnych 2013/2014, 2014/2015 i 2015/2016, udziela się wyjaśnień, jak niżej.

1.Autobusy, które są wyposażone w ilość miejsc siedzących 50 i powyżej to autobusy turystyczne, a takie nie mogą jeździć po trasach wymienionych w specyfikacji z uwagi na stan dróg na tych trasach. Proszę o modyfikację zapisu dotyczącego minimalnej ilości miejsc siedzących w autobusach.
Ad. 1
Nie przewiduje się zmiany zapisów dotyczących wymaganej minimalnej ilości miejsc siedzących w autobusach.
2.Dot: projektu umowy: proszę o wprowadzenie zapisu, że za awarię autobusu nie uznaje się zdarzenia losowego, niezależnego od Wykonawcy.
Ad. 2
Nie przewiduje się zmiany zapisów umowy określonych w § 3 pkt 11 i 12.
3.Dot. projektu umowy: proszę o wprowadzenie zapisu, że zamawiający zapewnia i jest odpowiedzialny za przejezdność dróg, po których przebiegają poszczególne trasy.
Ad. 3
Nie przewiduje się wprowadzenia zmian do umowy w zakresie wskazanym w pkt 3.
4.Dot. § 4 projektu umowy: proszę o wprowadzenie zapisu umożliwiającego waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy, zgodnie z ogłaszanym przez Główny Urząd Statystyczny wzrostem cen towarów i usług lub w inny sposób zapewniający równość stron umowy, a także zmianę terminu płatności za fakturę z 21 dni na 14 dni, gdyż czas oczekiwania na zapłatę jest zbyt długi, przy wkładzie finansowym przez wykonawcę, do należytego wykonania usługi np. opłaty ZUS – do 15-go każdego miesiąca; pobory pracowników do 10-go każdego miesiąca; podatek dochodowy do 20-go każdego miesiąca.
Ad. 4
Nie przewiduje się zmiany zapisów umowy określonych w § 4 pkt 5, tj. możliwości waloryzacji wynagrodzenia w okresie obowiązywania umowy, a także nie przewiduje się zmian zapisów umowy określonych w § 4 pkt 4 dotyczących terinu płatności wynagrodzenia.
5.Dot. § 10, pkt 6: żądanie od wykonawcy oświadczeń od podwykonawców z chwilą złożenia faktury o rozliczeniu za miesiąc, za który wykonawca oczekuje na zapłatę, jest absurdem, gdyż wykonawca musiałby otrzymać zapłatę zaliczkową przed złożeniem faktury, aby móc zapłacić podwykonawcom. Proszę o zniesienie tego zapisu lub wprowadzenie zapisu o wspomnianej zaliczce.
Ad. 5
Nie przewiduje się zmiany zapisów umowy określonych w § 10 pkt 6, dotyczących obowiązku przedłożenia przez Wykonawcę wraz z fakturą za dany miesiąc oświadczeń podwykonawców o otrzymaniu kwot należnych im z tytułu umowy z Wykonawcą.
6.Dot. § 6 projektu umowy: proszę o wprowadzenie zapisów dotyczących możliwości zapłaty kar umownych (5% wynagrodzenia brutto) przez Zamawiającego w przypadkach odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca. Jednocześnie prosimy o wprowadzenie zapisu, że Wykonawca nie będzie zobowiązany do zapłaty kar umownych, o których mowa w § 6 ust. 1 jeśli udowodni, że zwłoka wynikła z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Ad. 7
Nie przewiduje się zmiany zapisów umowy określonych w § 6 dotyczących kar umownych.
7.Dot. § 8 projektu umowy: prosimy o wprowadzenie zapisu o możliwości odstąpienia od umowy przez Wykonawcę w przypadkach: naruszenia przez Zamawiającego warunków umowy.
Ad. 8
Nie przewiduje się zmiany zapisów umowy określonych w § 8 dotyczących odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania.
Data powstania: czwartek, 16 maj 2013 14:43
Data opublikowania: piątek, 17 maj 2013 08:23
Data przejścia do archiwum: środa, 29 maj 2013 14:10
Opublikował(a): Aneta Mróz
Zaakceptował(a): Dariusz Jurczykowski
Artykuł był czytany: 1151 razy