BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

ZASADY PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ROZSTRZYGNIĘCIA

INDYWIDUALNYCH SPRAW ORAZ SKARG I WNIOSKÓW

INTERESANTÓW

1.

  1. Indywidualne sprawy interesantów rozpatrywane są w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz w przepisach szczególnych.
  2. Sprawy wniesione przez interesantów do Urzędu są ewidencjonowane w Dzienniku Korespondencji prowadzonym na Stanowisku ds. Kancelaryjnych oraz w spisach spraw na stanowiskach pracy.
  3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe rozpatrywanie indywidualnych spraw interesantów ponoszą pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

2.

  1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
    • udzielania informacji niezbędnych do rozpatrzenia danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów prawnych,
    • rozstrzygnięcia sprawy niezwłocznie lub określenia terminu rozstrzygnięcia sprawy,
    • poinformowania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy, w przypadku zaistnienia takiej konieczności.
  2. Kontrolę w zakresie rozstrzygania indywidualnych spraw interesantów sprawują kierownicy referatów i Sekretarz.

3.

  1. Skargi rozpatrują i rozstrzygają:
    • Rada, w sprawach dotyczących Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
    • Burmistrz lub Zastępca Burmistrza, w sprawach objętych zakresem działania Gminy,
      z wyjątkiem kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
    • Burmistrz – w sprawach skarg na pracowników Urzędu,
    • Sekretarz, Skarbnik i kierownicy referatów w sprawach dotyczących działalności podlegających im komórek organizacyjnych Urzędu.
  2. Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
  • Burmistrz lub Zastępca Burmistrza, w każdy poniedziałek, w godzinach od 10.00 do 14.00.
    W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo wolnym od pracy, interesanci są przyjmowani w następnym dniu roboczym,
  • Sekretarz, Skarbnik i Kierownicy Referatów – codziennie w godzinach pracy Urzędu.
  1. Obsługę interesantów przyjmowanych w sprawach skarg i wniosków przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, prowadzi pracownik zatrudniony na Stanowisku ds. Kancelaryjnych.
  2. Dekretacji wpływających do Urzędu skarg, oprócz Burmistrza, mogą dokonywać:
  • Zastępca Burmistrza,
  • Sekretarz.

 4.

  1. Skargi i wnioski złożone ustnie przyjmuje się do protokołu.
  2. Skargi i wnioski wniesione do Urzędu:
    • ustnie do protokołu,
    • w formie pisemnej,

podlegają rejestracji w Głównym Rejestrze Skarg, prowadzonym na Stanowisku ds. Kancelaryjnych.

  1. Kierownicy referatów mają obowiązek natychmiastowego zgłoszenia skarg, które wpłynęły do Urzędu z pominięciem referatu w celu zarejestrowania ich w Głównym Rejestrze Skarg, prowadzonym na Stanowisku ds. Kancelaryjnych.
  2. Po zarejestrowaniu skargi w Głównym Rejestrze Skarg, przekazuje się ją do załatwienia do referatów lub na samodzielne stanowiska pracy, właściwe ze względu na przedmiot sprawy.
  3. Jeżeli skarga wchodzi w zakres działania kilku referatów, Burmistrz wyznacza referat koordynujący do zbadania i załatwienia sprawy.

 5.

  1. Odpowiedź na skargę lub wniosek powinna zawierać wyczerpujące wyjaśnienia istotnych okoliczności sprawy oraz ustosunkowanie się do wszystkich zarzutów podnoszonych w skardze lub propozycji zawartych we wniosku, a także informacje o podjętych rozstrzygnięciach.
  2. Odpowiedź na skargi i wnioski podpisuje Burmistrz lub Zastępca Burmistrza, a w razie ich nieobecności Sekretarz.
  3. Kierownicy referatów, pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy, którym przekazano skargę lub wniosek do załatwienia, obowiązani są zawiadomić pracownika zatrudnionego na Stanowisku ds. Kancelaryjnych o sposobie załatwienia skargi, przekazując kopię odpowiedzi udzielonej zainteresowanemu.

 6.

  1. Skargi i wnioski, które nie wymagają postępowania wyjaśniającego, powinny być rozpatrzone
    i załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni.
  2. Inne skargi i wnioski, które wymagają przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, powinny być załatwione w terminie jednego miesiąca od daty wpływu.

7.

  1. Bieżący nadzór nad organizacją przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie sprawuje Sekretarz.
  2. O przypadkach stwierdzenia powtarzających się uchybień w zakresie załatwiania skarg, Sekretarz informuje Burmistrza, przedkładając stosowne wnioski.
  3. W okresach rocznych Sekretarz przedstawia Burmistrzowi analizę z rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie.
Data powstania: środa, 25 cze 2003 19:33
Data opublikowania: środa, 25 cze 2003 20:02
Opublikował(a): Krystyna Marcińczyk
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 2231 razy