BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr X/2003r.

z Sesji Rady Miejskiej Biała Piska odbytej 30 czerwca 2003r w sali nr 16 Ośrodka Kultury i Sportu w Białej Piskiej Obradom przewodniczy – Jerzy Dobrzycki – Przewodniczący Rady Miejskiej w Białej Piskiej.
Obrady rozpoczęto o godz. 10.00 , a zakończono o godz. 15.40
Stan radnych 15. Obecnych na Sesji - 13
Nieobecni Radni


1. P. Bazyl Adamiec - nieobecność usprawiedliwiona
2. P. Jarosław Wysocki – nieobecność usprawiedliwiona


Przewodniczący Rady Miejskiej P. Jerzy Dobrzycki – o godzinie 10.00 otworzył X Sesję Rady Miejskiej w Białej Piskiej i po powitaniu radnych i gości : dyrektorów i kierowników zakładów pracy z terenu MiG Biała Piska , kierowników jednostek organizacyjnych gminy ,radnych powiatu piskiego, sołtysów , przewodniczących Samorządów Mieszkańców w Białej Piskiej, Komitetu Osiedlowego w Bemowie Piskim, przedstawicieli organizacji politycznych oraz mieszkańców MiG Biała Piska przybyłych na obrady Sesji – oświadczył ,iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych , co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – listy obecności radnych oraz gości zaproszonych stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Poinformował ,że w obradach Sesji Rady uczestniczy Burmistrz Miasta i Gminy Pan Andrzej Kurzątkowski , wraz z pracownikami merytorycznymi UMiG Biała Piska.


Stosownie do § 25 ust 4 Statutu Miasta i Gminy Białej Piskiej upoważnił Wiceprzewodniczącego Rady P. Wojciecha Zielińskiego i Wiceprzewodniczącą Rady Miejskiej Panią Grażynę Marię Gołębiewską do prowadzenia listy mówców, rejestrowania zgłaszanych wniosków, obliczania wyników głosowania jawnego, sprawdzania quorum oraz wykonywanie innych czynności o podobnym charakterze.
Ad.pkt 2

Przewodniczący Rady Miejskiej P.Jerzy Dobrzycki przypomniał ,że porządek obrad Sesji Rady Miejskiej przedstawia się następująco:
Porządek dzienny obrad.

1. Otwarcie obrad , stwierdzenie prawomocności quorum.
2. Dokonanie zmian lub uzupełnień porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z obrad VIII Sesji Rady Miejskiej.
4. Przyjęcie protokołu z obrad IX Sesji Rady Miejskiej.
5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG w okresie międzysesyjnym.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Zapytania i wnioski mieszkańców.
8. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej ze zleconej kontroli treści Uchwały budżetowej na 2003r w zakresie sprawdzenia naniesionych poprawek zgłoszonych i przegłosowanych przez Radę Miejską na Sesji w dniu 24 lutego 2003r.
9. Efekty rzeczowo- finansowe Spółek z o.o. ZEC, ZWiK oraz Zarządzania Mieszkaniowym Zasobem Gminy za 2002r i I kw. 2003r.- dyskusja
10. Ocena wdrażania uchwalonej Strategii Rozwoju Zrównoważonego Miasta i Gminy Biała Piska - dyskusja
11. Informacja na temat remontów dróg i ulic w mieście i gminie Biała Piska - dyskusja
12. Informacja na temat działalności Ośrodka Kultury i Sportu oraz Biblioteki za 2002r i I kw 2003r.- dyskusja
13. Podjęcie uchwał w sprawie:

1/ zmiany składów osobowym Komisji stałych Rady Miejskiej oraz zmiany Uchwały
Nr II(6)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady.
2/ zmiany składów osobowych Komisji stałych Rady Miejskiej oraz zmiany Uchwały
Nr II(6)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady.
3/ zmiany Uchwały Nr II(7)02 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej.
4/ uchwalenia programu gospodarczego dla Miasta i Gminy Biała Piska na lata 2003-2006.
5/ zmiany uchwały Nr XXI(158)2000 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia
27 kwietnia 2000r. w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Biała Piska.
6/ powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników Sądu Rejonowego w Piszu.
7/ regulaminu przeprowadzenia wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Piszu.
14. Udzielenie odpowiedzi na wolne wnioski, zapytania i interpelacje radnych.
15. Zamknięcie obrad.

Jednocześnie zwrócił się z zapytaniem, czy ktoś z pośród radnych chciałby wystąpić z wnioskiem o dokonanie zmian w wyżej wymienionym porządku dziennym obrad Sesji Rady?
Pan Z.Mackiewicz – Przewodniczący Komisji Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego, Przestrzegania Prawa, Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska
zaproponował w punkcie 13. Podjęcie uchwał podpunkt 8 wprowadzić projekt uchwały w sprawie ustalenia kierunków działania Burmistrza Miasta i Gminy Biała Piska.
Uzasadnił, że w ramach środków na remonty budynków komunalnych uchwalonych uchwałą nr IX/51/03 – komisja na posiedzeniu w dniu 26 czerwca 2003 r. zaproponowała wykonanie gruntownego remontu budynków komunalnych i tak: Plac Mickiewicza nr 2, Plac Mickiewicza nr 21 oraz Plac Mickiewicza nr 20.. W budynkach, w których będą wykonywane remonty gruntowe, są podpisane umowy ze wspólnotami mieszkaniowymi o partycypacji w kosztach remontu.
Przewodniczący Rady zapytał - czy są inne propozycje zmian.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Adam Sobolewski zawnioskował o wprowadzenie do porządku obrad zmiany w pkt 13 „Podjęcie uchwał „ wprowadzić następujące projekty uchwał:
- w sprawie wstrzymania realizacji inwestycji, pod nazwą „Budowa drogi Biała Piska – Szkody”,
- w sprawie zawiadomienia Prokuratury Rejonowej w Piszu o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
- w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej kontroli realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa Gimnazjum z salą gimnastyczną 2000-2003: etap I, etap II.
Ponadto w pkt 8 , który brzmi „Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej.....” rozszerzyć o sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli pracy Zarządu Miasta i Gminy.
Dodał, że uzasadnienie przedstawi przy podejmowaniu uchwał.
Pan Jerzy Dobrzycki – Przewodniczący Rady Miejskiej – zaproponował wprowadzenie nowej kolejności podjęcia uchwał, a mianowicie: te projekty, które zgłosił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej P. A.Sobolewski wprowadzić jako pierwszą kolejność, później projekt uchwały proponowany przez Pana Z.Mackiewicza, a w dalszej kolejności uchwały wyszczególnione w porządku obrad.
Pan M. Kropiewnicki zgłosił wniosek, żeby te uchwały zostały odrzucone i zostały skierowane pod obrady komisji stałych Rady Miejskiej.Zapytał – dlaczego remonty budynków analizowano tylko na jednej komisji i nie uwzględniono żadnego remontu w miejscowości Drygały.
Pan Jerzy Dobrzycki – Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził,że wniosek Pana M.Kropiewnickiego jest dalej idący i poddał go pod głosowanie.

Zapytał się - kto jest za przyjęciem wniosku zechce podnieść rękę?.
Stwierdził, że Rada Miejska w obecności 12 radnych – w wyniku głosowania jawnego
2 głosami „za” przy 10 „ przeciw „odrzuciła w)w wniosek.
Pan Jerzy Dobrzycki – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski:
1. wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej – wprowadzenie w pkt 13 ppkt 1/ wstrzymania realizacji inwestycji, pod nazwą „Budowa drogi Biała Piska – Szkody”
W wyniku głosowania jawnego stosunkiem głosów 8”za”, 1”przeciw”i 3 „wstrzymujących się” został przyjęty przez Wysoką Radę.
2. wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej – wprowadzenie w –pkt 13 ppkt 2/ zawiadomienia Prokuratury Rejonowej w Piszu o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
. W wyniku głosowania jawnego stosunkiem głosów 9”za”, 3 „przeciw” został przyjęty
przez Wysoką Radę.
3. wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej - wprowadzenie w pkt 13 ppkt 3/zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej kontroli realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa Gimnazjum z salą gimnastyczną 2000-2003:etap I,etap II.
W wyniku głosowania jawnego stosunkiem głosów 10 „za”, 1”przeciw” i 1 „wstrzymującym się” został przyjęty przez Wysoką Radę.
4. Wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej o rozszerzenie pkt. 8 o sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli pracy Zarządu Miasta i Gminy Biała Piska.
W wyniku głosowania jawnego stosunkiem głosów 11 „za” i 1” wstrzymującym się” został przyjęty przez Wysoką Radę.
5. Wniosek Komisji Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego, Przestrzegania
Prawa Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska o wprowadzenie w punkcie 13
podpunkt 4 projektu uchwały w sprawie ustalenia kierunków działania Burmistrza Miasta
i Gminy Biała Piska.
W wyniku głosowania jawnego stosunkiem głosów 10 „za” 1 „przeciw” 1 „wstrzymującym się” został przyjęty przez Wysoką Radę.
Przewodniczący Rady – poddał pod głosowanie porządek obrad poszerzony o wyżej wymienione wnioski, który w wyniku głosowania jawnego został przyjęty 10 głosami „za” i 2 „wstrzymujących się” przez Wysoką Radę.
Uchwalony porządek obrad przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad , stwierdzenie prawomocności quorum.
2. Dokonanie zmian lub uzupełnień porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z obrad VIII Sesji Rady Miejskiej.
4. Przyjęcie protokołu z obrad IX Sesji Rady Miejskiej.
5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG w okresie międzysesyjnym.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Zapytania i wnioski mieszkańców.
8. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej ze zleconej kontroli treści Uchwały budżetowej na 2003r w zakresie sprawdzenia naniesionych poprawek zgłoszonych i przegłosowanych przez Radę Miejską na Sesji w dniu 24 lutego 2003r.
Poszerzone o sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli z prac Zarządu Miasta i Gminy.
9. Efekty rzeczowo- finansowe Spółek z o.o. ZEC, ZWiK oraz Zarządzania Mieszkaniowym Zasobem Gminy za 2002r i I kw. 2003r.- dyskusja
10. Ocena wdrażania uchwalonej Strategii Rozwoju Zrównoważonego Miasta i Gminy Biała Piska - dyskusja
11. Informacja na temat remontów dróg i ulic w mieście i gminie Biała Piska - dyskusja
12. Informacja na temat działalności Ośrodka Kultury i Sportu oraz Biblioteki za 2002r i I kw 2003r.- dyskusja
13. Podjęcie uchwał w sprawie:

1/ Wstrzymania realizacji inwestycji, pod nazwą „Budowa drogi Biała Piska – Szkody”.
2/ Zawiadomienia Prokuratury Rejonowej w Piszu o podejrzenie popełnienia przestępstwa.
3/ Zalecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej kontroli realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa Gimnazjum z salą gimnastyczną 2000 – 2003”: etap I , etap II.
4/ Ustalenia kierunków działania Burmistrza Miasta i Gminy Biała Piska
5/ zmiany składów osobowym Komisji stałych Rady Miejskiej oraz zmiany Uchwały
Nr II(6)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady.
6/ zmiany składów osobowych Komisji stałych Rady Miejskiej oraz zmiany Uchwały
Nr II(6)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady.
7/ zmiany Uchwały Nr II(7)02 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej.
8/ uchwalenia programu gospodarczego dla Miasta i Gminy Biała Piska na lata 2003-2006.
9/ zmiany uchwały Nr XXI(158)2000 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia
27 kwietnia 2000r. w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Biała Piska.
10/ powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników Sądu Rejonowego w Piszu.
11/ regulaminu przeprowadzenia wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Piszu.
14. Udzielenie odpowiedzi na wolne wnioski, zapytania i interpelacje radnych.
15. Zamknięcie obrad.


Ad. pkt. 3

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z obrad VIII Sesji Rady Miejskiej w Białej Piskiej był wyłożony do wglądu w Biurze Rady oraz na sali obrad.
Następnie zapytał się - czy są uwagi do treści protokołu?
Uwag i innych propozycji zmian nie wniesiono. W związku z tym zaproponował jego przyjęcie.
Zapytał się - kto z Państwa Radnych jest za przyjęciem protokołu z obrad VIII Sesji zechce podnieść rękę?.
W trakcie głosowania na ustawowy stan 15 radnych na sali obrad obecnych było 12 radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Miejska stosunkiem głosów 11” za „przy braku „przeciw „ 1” wstrzymującym się” przyjęła protokół z obrad VIII Sesji Rady Miejskiej w Białej Piskiej.


Ad. pkt 4
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z IX Sesji Rady Miejskiej był wyłożony do wglądu w biurze Rady Miejskiej oraz na sali obrad. Następnie zapytał się – czy są uwagi, co do treści protokołu?
Uwag innych propozycji zmian nie wniesiono. W związku z tym zaproponował jego przyjęcie.
Zapytał się – Kto z państwa Radnych jest za przyjęciem protokołu z obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Białej Piskiej zechce podnieść rękę?
W trakcie głosowania na ustawowy stan 15 Radnych na sali obrad obecnych było 12 Radnych. Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada jednogłośnie przyjęła protokół z obrad IX Sesji Rady Miejskiej.

Ad. pkt 5
Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG – przedstawił P. Andrzej Kurzątkowski stanowi ono załącznik do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat przedstawionej informacji. Pytań i uwag nie zgłoszono..
Przewodniczący stwierdził, że Rada Miejska przez aklamację przyjęła powyższe sprawozdanie do akceptującej wiadomości.


Ad. pkt 6


1. P. Radny Michał Żarski – zapytał się – kiedy zostaną założone telefony we wsi Drygały – Iłki , ponieważ posiada odpowiedź ,że inwestycja ta nastąpi w 2001r lecz do dnia dzisiejszego brak jest jakichkolwiek działań w tym zakresie.
2. Radny Wojciech Zieliński - zgłosił wniosek o zabezpieczenie budynku przy Pl. Mickiewicza 14 w Białej Piskiej ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców.



Ad pkt 7

1. P. Synowczyk – wystąpił w imieniu własnym ,jak również został zobowiązany przez mieszkańców wsi do przedstawienia opinii odnośnie budowy drogi asfaltowej Biała Piska – Szkody. Podkreślił, że droga ta do wsi Szkody nie prowadzi, tylko do gospodarstwa P. Burmistrza Andrzeja Kurzątkowskiego. Budowa tej drogi asfaltowej to wielki koszt i czy gmina jest tak bogata i czy stać na budowę drogi do Pana Burmistrza . Zwrócił uwagę na miasto i gmine Biała Piska, gdzie budynki mieszkalne są w opłakanym stanie, rolnicy się skarżą, że na wsiach brak wody ,stan dróg jest w fatalnym stanie, od wielu lat mieszkańcy domagają się remontów dróg, chodników. Zdaniem mówcy, gdyby za darmo były środki to żaden dobry gospodarz nie powinien budować drogi do swego gospodarstwa, ponieważ są inne potrzeby. Dodał, że gmina wyłoży środki własne i zostanie wybudowany asfalt własny do zabudowań P. Burmistrza, a w projekcie jest dalsza budowa aż do Milewa. Ten fakt jest wręcz zniewagą. Mieszkańcy są wręcz zbulwersowani. Uważa że Rada i mieszkańcy zostali wprowadzeni w błąd, ponieważ w projekcie jest budowa drogi Biała Piska – Szkody. Mieszkańcy Szkód byli zadowoleni, że będą mieli asfalt. Uważa, że w celach prywatnych zostali wykorzystani pracownicy gminy i przypomniał aspekt moralny..
Pan A.Kurzątkowski – Burmistrz Miasta i Gminy – powiedział –„ że Pan Synowczyk udaje pseudo działacza. Wystąpi z wnioskiem do Prokuratora za znieważenie pracowników i dodał wielki głupi i Pan jest głupi za przeproszeniem.
2. P. Teresa Gutowska – sołtys wsi Konopki – zapytała się czy został złożony wniosek do Wojewody Warmińsko -Mazurskiego w związku z występującą suszą na naszym terenie? Zgłosiła wniosek o zabezpieczenie kąpieliska nie strzeżonego stawu „Kożuchowskiego Młynu”, ponieważ kąpią się tam dzieci i może dojść do tragedii. Były już takie przypadki tonięcia dzieci
3. P. Bogdan Kownacki zawnioskował o usunięcie wyrwy w asfalcie na zakręcie drogi Biała Piska – Bełcząc.
Zgłosił sprawę braku wody, hydrantu przeciwpożarowego w miejscowości Bełcząc.
4. P. Kamiński Jan – sołtys wsi Kumielsk – wrócił do problemu dotyczącego braku możliwości kupna działki pod budownictwo usługowe w miejscowości Kumielsk. Dodał, że znalazł przepis, że dzierżawca musi użytkować przez co najmniej 3 lata a obecny dzierżawca nie użytkuje tylu lat, w związku z tym należy podzielić działkę i przeznaczyć do sprzedaży.
5. P. Marek Sikorski – Przewodniczący SM Obwód Nr 2 – zawnioskował o zabezpieczenie przejścia dla pieszych (dzieci do szkół) między Szkołą Podstawową, a Publicznym Gimnazjum w Białej Piskiej na drodze Biała Piska – Pisz, ze względu na bezpieczeństwo dzieci. Zgłosił wniosek o naprawienie mostku przy ul. Targowej w Białej Piskiej.
6. P. Malinowski Jan – sołtys wsi Giętkie – zawnioskował naprawę mostu, który został zerwany w Rudzie od jeziora oraz zorganizowanie kursu autobusu do miejscowości Giętkie.
7. P. Henryk Lenda – sołtys wsi Lipińskie – zawnioskował o ustawienie drogowskazu w miejscowości Lipińskie i znaku ograniczenia prędkości.
8. P. Zarzecki – sołtys wsi Szkody –zapytał kiedy będzie remont świetlicy w Szkodach. Ponadto zapytał w imieniu mieszkańców, czy będzie budowa drogi asfaltowej przez wieś Szkody.
9. P. Janina Konopka – sołtys wsi Cwaliny – zawnioskowała o zamontowanie poręczy na moście we wsi Cwaliny.
10. P. Lucjan Płaskowicki – sołtys wsi Zalesie – zgłosił ponownie wniosek o wykonanie remontu drogi Drygały – Zalesie.
11. P. Zduńczyk M. – sołtys wsi Drygały – zapytał się, kiedy będzie robiona droga w Drygałach na ul. Grunwaldzkiej.
12. P. I. Kalista – zapytała się, kiedy będzie robiona droga i chodniki na Pl. Mickiewicza w Białej Piskiej oraz czy sesja jest dla wszystkich mieszkańców. Ponadto zażądała przeprosin publicznie od P. M. Kropiewnickiego, ponieważ powiedział, że przychodzi na każdą sesję i bzdury opowiada
13. P. Wesołowski W. –sołtys wsi Cibory – ponownie prosił o remont drogi Cibory – Danowo.
14. P. M. Konopka – radny powiatu – zwrócił się z apelem, żeby wnioski które należą do kompetencji powiatu zgłaszać bezpośrednio do radnych powiatu.
15. P. Jurski Mariusz – sołtys wsi Myszki – zgłosił wniosek o skuteczne usunięcie wyrwy w asfalcie, która została załatana, a ponownie się zrobiła na drodze Drygały – Dmusy w miejscowości Myszki. Zapytał się kiedy będzie wykonany przystanek autobusowy w tej miejscowości.

Przewodniczący obrad ogłosił 10 minut przerwy.


P. J. Dobrzycki – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że Radny powiatowy P. Ryszard Szumowski poprosił o głos oraz P. Burmistrz Miasta i Gminy musi opuścić obrady sesji ze względu na odbiór prac przy budowie gimnazjum, związku z tym w chwili obecnej udzieli odpowiedzi na interpelacje i zapytania. Następnie zapytał czy są inne uwagi. Uwag nie zgłoszono.
P. Ryszard Szumowski – radny powiatu podziękował za uwagi odnośnie dróg. Zwrócił się z prośbą – zachęcił, że jeżeli mieszkańcy mają sprawy – sygnalizować bezpośrednio radnemu.
Poinformował również, że z inicjatywy grupy radnych: P. Sulimy, P. Zarzeckiego, P. Chruścielewskiej i P. Szumowskiego utworzona została filia Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Piszu.
P. Andrzej Kurzątkowski – Burmistrz Miasta i Gminy Biała Piska udzielił odpowiedzi na wnioski, zapytania i interpelacje:
- odnośnie dróg – gmina wykonuje remonty dróg gminnych. Drogi dojazdowe do wsi, to są drogi powiatowe a nawierzchnia tych dróg jest w stanie fatalnym. Brak środków finansowych uniemożliwia remonty tych dróg. W roku bieżącym będzie wykonana tylko ul. Różana.,a środki finansowe nie starczą nawet na łatanie dziur.
- Odnośnie wypowiedzi P. Synowczyka – wyjaśnił, że P. Synowczyk reprezentuje pewien poziom i powinien być zorientowany, która droga jest drogą powiatową, a która gminną, a które należą do innych zarządców.
W poprzedniej kadencji zostało wybudowanych 70 km wodociągów, kilkadziesiąt przyłączy. Wykonano w bardzo krótkim czasie ciężką pracę. Dodał, że mało kto zdaje sobie sprawę jak można zdobyć środki pomocowe z programu SAPARD. Dużo trudu i wkładu włożono w opracowanie programu wodociągowania wsi na teren Skarżyna, jeżeli ten wniosek przejdzie, to wtedy będzie można dyskutować
- Odnośnie wypowiedzi P. Kamińskiego – wyjaśnił, że jeżeli Rada Miejska podejmie decyzję o przystąpieniu do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego we wsi Kumielsk. Uchwalenie planu trwa 5 – 15 lat. Pracuje przy tym sztab ludzi, ale żeby odbyła się ta procedura to decyzja należy do Rady Miejskiej.
- Odnośnie spraw wycen – wyjaśnił, że prawo w tej sprawie stanowi, że tylko rzeczoznawca majątkowy dokonuje wyceny. Rzeczoznawcę wybiera się w drodze przetargu i on odpowiada za daną wycenę.
- Odnośnie świetlic – wyjaśnił, że Komisja Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego, Przestrzegania Prawa. Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska wytypowała do remontów w 2003 roku 3 świetlice: Radysy, Kowalewo, Ruda. Kwota pozostała zostanie przekazana na drobne remonty, malowania itp. Ponadto poinformował, że Komisja Rolnictwa ustaliła lokalizację wiat przystankowych: Guzki, Komorowo, Giętkie.
- Odnośnie ul. Grunwaldzkiej w Drygałach – wyjaśnił, że jest przygotowany projekt, ale wykonanie tej ul. przeniesiono na rok przyszły.
- Odnośnie wypowiedzi P. Sobolewskiego – wyjaśnił, że P. Sobolewski posiada wiedzę i wie,że jeżeli ktoś dopuścił się przestępstwa to automatycznie obliguje do zgłoszenia do Prokuratury. Jeżeli tego nie zgłosił – to tak samo odpowiada. Dodał, że przeprowadził rozmowę i nie stwierdził naruszenia prawa. Z załącznikami do protokołu kontroli nie mógł się zapoznać bo ich nie otrzymał. W związku z tym zwrócił się z prośbą do Przewodniczącego Rady Miejskiej o przekazanie tych załączników.
P. Adam Sobolewski sprostował, że Komisja Rewizyjna nie jest organem do występowania z wnioskami do organów ścigania. Protokół otrzymał P. Burmistrz a załączniki znajdują się w Biurze Rady Miejskiej, które P. Przewodniczący Rady udostępni. Zwrócił się do P. Burmistrza,że jak będzie opuszczał salę obrad,to niech upoważni Vice Burmistrza P. Zbigniewa Żbikowskiego do udostępnienia dokumentów, które znajdują się w biurze UMiG, a które będą niezbędne do tematów poruszanych podczas obrad Sesji. Nadmienił, że Komisja Rewizyjna złożyła wniosek o wstrzymanie realizacji inwestycji „budowa drogi Biała Piska – Szkody”,ponieważ ta droga do Szkód nie prowadzi,zaczyna się w polu i kończy się w polu.W dokumentacji jest, że droga będzie łączyła ciąg komunikacyjny Biała Piska – Kumielsk.Droga ta nie będzie łączyła się nigdy ze wsią Kumielsk.Dla swoich własnych korzyści P. Burmistrz wprowadził Radę w błąd. Jest protokół,w którym jest ilość kilometrów, jaki odcinek drogi i jest zapisane od cmentarza w kierunku Kowalewa .W trybie pilnym Pan Burmistrz wprowadził uchwałę – to trafna decyzja, ale ta inwestycja nie jest skierowana do Szkód.Dlatego w temacie przy omawianiu projektu uchwały potrzebna będzie dokumentacja przetargowa na ten odcinek drogi, a mianowicie: kiedy odbył się przetarg, jakie firmy stanęły do przetargu. Dodał,że zamierzenia Komisji Rewizyjnej są zrozumiałe,że jeżeli budowa tej drogi jest realizowana niezgodnie z dokumentacją, to Pan Burmistrz za ten odcinek drogi zapłaci z własnej kieszeni.Wyraził swoje odczucie, że Pan Burmistrz w trybie pilnym wprowadza Radę w błąd.Zwrócił się z prośbą do Pana Burmistrza o upoważnienie Pana V-ce Burmistrza do udostępnienia tych dokumentów.
Pan Jerzy Dobrzycki – Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił Pana Burmistrza Miasta i Gminy o ustosunkowanie się do w/w sprawy.
Pan Burmistrz Miasta i Gminy wyjaśnił, że procedura przetargowa jest przeprowadzona zgodnie z przepisami.Wniosek złożony przez Urząd Miasta i Gminy do Programu SAPART jest zgodny z realizowaną inwestycją.We wniosku są dwa protokoły z kontroli realizacji tej inwestycji i każdy ma prawo wejrzeć do tej dokumentacji.
Radny – Pan A.Sobolewski zapytał się kiedy odbył się przetarg?
Pan Burmistrz Miasta i Gminy wyjaśnił, że w miesiącach kwiecień-maj.
Radny – Pan A.Sobolewski zapytał się ile firm brało udział w przetargu i która wygrała?
Pan Burmistrz Miasta i Gminy wyjaśnił,że w przetargu brały udział 3 firmy.Przetarg wygrała firma z Pisza.Dodał, że w przypadku tego przetargu nie obowiązywała ustawa o zamówieniach publicznych i nie była stosowana.Odnośnie tej inwestycji stosowana była procedura bardzo skomplikowana z mocy reguł SAPARTU.Następnie zapytał w jakim temacie i czego dotyczy wniosek do Prokuratury Rejonowej.
Radny – Pan A.Sobolewski wyjaśnił,że to są zarzuty wynikające z przeprowadzonej kontroli.Następnie, żeby ukrócić pomówienia pracowników i mieszkańców odnośnie jego osoby odczytał uchwałę nr XIX/188/2003 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 28 maja 2003 r., w której nie stwierdzono naruszenia prawa w jej treści i sposobie podjęcia.W dalszej kolejności odczytał uchwałę nr 549/2003 Składu Orzekającego Reginalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 3o maja 2003 r.w sprawie pozytywnego zaopiniowania Uchwały Nr VII/472003 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy w Białej Piskiej.Poinformował, że to są fakty,które wyjaśnią wątpliwości mieszkańcom.



Ad. pkt. 8.

P. A. Sobolewski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - przedstawił sprawozdanie ze zleconej kontroli treści uchwały budżetowej na 2003 rok. W czasie tej kontroli ustalono, że w:
- dział 750 Administracja Publiczna – rozdz. 75023 – urzędy gmin zmniejszono wydatki o kwotę 70.000 zł – przegłosowany wniosek Rady Miejskiej dotyczył kwoty 90.000 zł.
- dział 750 Administracja Publiczna – rozdz. 75022 – rady gmin – wydatki rzeczowe w kwoce 20.000 zł z przeznaczeniem na zakup kopiarki cyfrowej, wydawnictwo Biuletynu Rady Miejskiej oraz do dyspozycji przewodniczącego Rady Miejskiej na (na ekspertyzy powołano rzeczoznawców, biegłych itp.) pozostawiono w wydatkach urzędu w dziale 75023; decyzją Rady Miejskiej zwiększono wydatki rzeczowe Rady Gmin o kwotę 20.000 zł. Brak było decyzji radnych dotyczących przeniesienia wyżej wymienionych wydatków do działu 75023 dotyczącego wydatków urzędu. W toku przeprowadzonej kontroli zespól kontrolny stwierdził, że uchwała budżetowa nr V/26/03 na rok 2003 posiada zapisy sprzeczne z ustaleniami podjętymi przez Radę Miejską. Środki budżetowe zostały rozdysponowane w sposób nieprawidłowy, samowolny, wbrew przyjętym wnioskom.
Następnie przedstawił sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli w zakresie prac Zarządu Miasta i Gminy.Szczegółowo omówił nieprawidłowości wykryte w toku kontroli..Protokół ten stanowi odrębną dokumentację w biurze Rady Miejskiej
Poinformował,że w dniu dzisiejszym Komisja Rewizyjna przegłosowała wniosek o skierowanie wniosku do Pana Burmistrza o odwołanie z funkcji V-ce Burmistrza Pana Zbigniewa Zbikowskiego.za niedociągnięcia w sprawach oświatowych, a wynikłych w poprzedniej kadencji.
Następnie zwrócił się do Pana Przewodniczącego o przegłosowanie zgłoszonego wniosku.
W trakcie referowania Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej na salę przybył Radny Pan Dariusz Charubin,co stanowi 13 Radnych.
Przewodniczący Rady – poddał pod głosowanie w/w wniosek. Stwierdził,że w wyniku głosowania jawnego stosunkiem głosów 8”za”i 5”przeciw”Rada podjęła wniosek.
Następnie zapytał czy są uwagi lub ktoś chce złożyć wyjaśnienie.Nie zgłoszono.

Ad pkt 9/
Pan Jerzy Dobrzycki – Przewodniczący Rady zapytał się czy wystarczą informacje przesłane w tym temacie wszystkim Radnym.. Radni wyrazili aprobatę i Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny A.Sobolewski poinformował, że zespół kontrolny dokonał kontroli w Spółdzielni Mieszkaniowej –Zarządzanie Mieszkaniowym Zasobem Gminy i są przypuszczenia popełnienia przestępstwa.Komisja Rewizyjna złożyła wniosek do Przewodniczącego Rady Powiatu o odwołanie z funkcji członka Zarządu Powiatu Pana J.Cukrowskiego oraz takie samo pismo wystosowano do Starosty Powiatu Odczytał treść pisma .Następnie na ręce Przewodniczącego Rady złożył wniosek dotyczący podjęcia działań zmierzających do odwołania Radnego Józefa Cukrowskiego z funkcji członka Zarządu Powiatu Pisz i poprosił o przegłosowanie tego wniosku
Pan Jerzy Dobrzycki- Przewodniczący Rady poinformował,że w pierwszej kolejności zgłaszać zapytania, a wnioski na końcu.formuować.Następnie dodał,żeby uporządkować w tym punkcie sprawy, to w pierwszej kolejności zgłaszać zapytania i uwagi pod adresem ZEC Sp.z o.o., w dalszej kolejności Z WiK Sp.z o.o.oraz Zarządzanie Mieszkaniowym Zasobem Gminy.
Radna Pani Grażyna Gołębiewska – zapytała czy ZEC partycypuje w kosztach wykonywanego remontu na ul.Dolnej?
Pan J.Bąbka wyjaśnił,że do chwili obecnej wspólnoty mieszkaniowe nie zgłaszały takich potrzeb.ZEC wykonuje wiele prac- drobne remonty,które są związane z funkcjonowaniem kotłowni.
V-ce Przewodniczący Rady Pan Wojciech Zieliński poinformował,że został upoważniony przez Komisję Finansów,Rozwoju Gospodarczego i ds. Bezrobocia , która w miesiącu maju rozpatrywała efekty rzeczowo finansowe Spółek.Na Komisję przybył Pan Jan Bąbka,przedstawił wizję funkcjonowania zakładu, złożył ustną deklarację, że przez okres 3 lat nie będzie podwyżek cen ciepła. Ocena Komisji – dobra. Pan Jan Bąbka jest jednym z lepszych dyrektorów. Gratulując życzył dalszych sukcesów.
Pan Robert Barma powiedział, że te ceny jeszcze nie są zatwierdzone przez Urząd Regulacji Energetycznej Cen, a muszą być zatwierdzone i zapytał – czy nikt nie narzuci ceny?
Pan Jan Bąbka wyjaśnił,że nastąpi niewielki wzrost cen ciepła 0,5 %.Jest to minimum ze względu na inflację. Będzie zmieniony tryb rozliczania ciepła z kotłowni przy ul.Witosa
Innych uwag nie było. Przewodniczący Rady dołączył się do wypowiedzi Pana V-ce Przewodniczącego i podkreślił, ze ZEC jest jedyną Spółką, która jest poprawnie zarządzana i są efekty. Podziękował i życzył dalszej owocnej pracy.
P. Jerzy Dobrzycki – Przewodniczący Rady poprosił o dyskusję na temat efektów rzeczowo – finansowych Zakładu Wodociągów i Kanalizacji.
P. Wojciech Zieliński – Vice Przewodniczący Rady nawiązał do posiedzenia Komisji Finansów na które P. Dyrektor nie przybył. Wykonano również telefon do ZWiK w wyniku którego otrzymano odpowiedz, że P. Dyrektora nie ma. P. Dyrektor w sposób rażący lekceważy Komisję, która nie przyjęła sprawozdania bo są rozbieżności. Chodzi o sprawozdanie, które złożono przy podwyżce wody i ścieków, gdzie na 18 zatrudnionych jest 4 pracowników administracyjnych. W sprawozdaniu następnym napisano, że średnia płaca wynosi 2.000 zł. a z naszych obliczeń wynika że ponad 2.000 zł. Natomiast P. Burmistrz MiG Biała Piska podał średnią płacę 1.700 zł. Komisja Finansów występowała z wnioskiem do Burmistrza MiG o wyciągnięcie sankcji dyscyplinarnych w stosunku do P. Dyrektora ZWiK. Takowych informacji nie otrzymaliśmy pomimo, że upłynęło już 30 dni. W związku z powyższym w imieniu Komisji Finansów, Rozwoju Gospodarczego i do Spraw Bezrobocia wystąpił z wnioskiem o odwołanie P. Lecha Jabłońskiego z funkcji Dyrektora ZWiK. P. B. Bednarski Przewodniczący Rady Osiedlowej w Bemowie Piskim przypomniał, że pytał już na którejś sesji czy ekonomicznie uzasadnione jest podnoszenie wynagrodzeń w tej jednostce. Dodał, że analizował poziom wynagrodzenia w 2002 roku które wynosi 2226 zł z poziomem wynagrodzenia za I kwartał 2003 roku, które wynosi 2380 zł. i zapytał, czy przy tak złej sytuacji ekonomicznej jest uzasadnione ekonomicznie. Następnie zapytał dlaczego są rozbieżności w tabeli „Struktura rodzajowa kosztów”- usługi obce ogółem i inne ogółem. Zapytał, skąd wynika ta różnica. Dodał, że również jest różnica w kosztach ogółem (z działalności wod-kan.), które wg tabelki „Wynik na działalności podstawowej” wynoszą 1039 zł a w strukturze rodzajowej kosztów 1070 zł. różnice te również występują za I kwartał 2003 roku.
P. M. Nagórska – główny księgowy ZWiK – wyjaśniła, że w skład wynagrodzenia wchodzą oprócz płac, pochodnych od tych płac, świadczenia urlopowe i inne. Natomiast różnice w poszczególnych usługach występują dlatego, że w tabelach tych jest uwzględniona tylko działalność wodociągowa oraz działalność kanalizacyjna, a nie ma doliczonych kosztów usług. Dodała również że w I kwartale 2003 roku te różnice występują dlatego, że nie zafakturowano wszystkich robót, ponieważ nie były zakończone. Wyjaśniła, że średnia płaca pracownika ZWiK kształtuje się w wysokości 1750,93 zł. brutto, natomiast netto 1150 zł. Za I kwartał -średnie wynagrodzenie pracownika wynosi 1762 zł i wzrosło o 12 zł.
P. E. Dąbkowski – poprosił o wyjaśnienie czy Zakład otrzymuje 13 –stą pensję.
P. M. Nagórska wyjaśniła, że odkąd pracuje w ZWiK nie było wypłacanej 13 –stej pensji.
P. M. Żarski – zapytał jak kształtuje się wynik finansowy zakładu.
P. M. Nagórska wyjaśniła, iż za 2002 rok strata wynosi 182 tys. zł. , natomiast za I kwartał 2003 roku strata wynosi 73 tys. zł.
Innych uwag nie było. Przewodniczący Rady P. J. Dobrzycki zamknął dyskusję na temat działalności tego zakładu. Dodał iż z roku na rok straty się pogłębiają a zadłużenie rośnie i należy się zastanowić jak polepszyć sytuację tego zakładu.
Otworzył dyskusję nad sprawozdaniem finansowym z działalności zarządzania mieniem gminy.
Pan A.Sobolewski – zapytał, czy Spółdzielnia Mieszkaniowa przymierza się do przystąpienia do ponownego przetargu odnośnie zarządzania zasobem gminy oraz czy podejmie działania związane z wykrytymi nieprawidłowościami przez Komisję Rewizyjną w stosunku do byłego Prezesa,jak również do pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej, którzy współadministrowali mienie gminne.
Pan A.Braun – Prezes SM wyjaśnił, że o przystąpieniu do przetargu zadecyduje wówczas, jak będzie dokumentacja przetargowa oraz zostanie ogłoszony przetarg. Natomiast sprawa nieprawidłowości stwierdzonych przez Komisję Rewizyjną jest przedmiotem analizy Zarządu Spółdzielni,który zadecyduje- czy zostanie nadany dalszy bieg tym wnioskom.
Pan M. Konert- mieszkaniec Bemowa Piskiego poruszył sprawę ceny wywozu śmieci, która waha się od 2,80 zł do 4,40 zł za 1 m3 i jest najdroższa w tej SM.Wiąże się to z tym,że część mieszkańców ma dodatek mieszkaniowy ale większość nie ,a następnie zapytał czy cena ta zostanie zweryfikowana.Ponadto zapytał – kto jest odpowiedzialny za sprzątanie placu”tzw.rynku”,Osoba, która pobiera opłatę targową z pieczątką Spółdzielni Mieszkaniowej – nie sprząta i pozostaje bałagan.
Pan A.Braun-Prezes SM wyjaśnił,że śmieci są rozliczane dla każdego budynku.Cena wywozu śmieci wynika z ilości śmieci,częstotliwości wywozu,ilości osób zamieszkałych w danym budynku.
Pan M.Konert wyjaśnił, że nie jest zadowolony z odpowiedzi Pana Prezesa SM, ponieważ osoby mieszkające w budynkach zasobów komunalnych płacą 4,40 zł za 1 m 3 śmieci,natomiast osoby zamieszkujące w budynkach WAM płacą 2,80 zł za 1 m3 śmieci, a ten sam koszt wywozu.
Pan J.Dobrzycki – Przewodniczący Rady poinformował, że Pan Prezes SM wyjaśni na piśmie dla w/w.
Pan A.Sobolewski zapytał-czy Spółdzielnia Mieszkaniowa ma podpisaną cesję z firmą,która dokonuje wywozu śmieci.
Pan Andrzej .Braun-Prezes SM wyjaśnił,że cesja została podpisana aneksem do umowy.
Innych uwag nie było.Przewodniczący Rady Pan J.Dobrzycki zamknął dyskusję na temat zarządzania mieniem gminy i przystąpił do głosowania nad zgłoszonymi wnioskami.
Zapytał się – kto z państwa Radnych jest za wnioskiem dotyczącym podjęcia działań zmierzających do odwołania Radnego Józefa Cukrowskiego z funkcji członka Zarządu Powiatu Pisz-zechce podnieść rękę.
Rada Miejska w obecności 13 radnych - 10 głosami „za”,przy 2 głosach „przeciwnych”oraz 1 głosie „wstrzymującym się”- wniosek przyjęła.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o odwołanie z funkcji Dyrektora Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o.Pana Lecha Jabłońskiego.
Rada Miejska w obecności 13 radnych – 8 głosami „za”,przy 2 „przeciwnych”oraz 3 „wstrzymujących się”wniosek przyjęła..


Ad pkt 10

Pan J.Dobrzycki –Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat informacji o realizacji Strategii Rozwoju Zrównoważonego Miasta i Gminy Biała Piska na lata 2001-2015.
Pan A.Sobolewski przytoczył wstęp z informacji:”Czy Biała Piska może stać się miastem i gminą bogatą jak Zurich, a naukową jak Getynga,bezpieczną jak Helsinki,a wesołym jak Paryż,zielonym jak angielski park a zorganizowanym jak japońskie lotnisko.”a następnie powiedział,że trudno nazwać to pytaniem, ponieważ czytając początek tej strategii-to można dostać boleści narodowych. To wszystko jest możliwe przy szczególnej baczności na uczciwość i rzetelność decydentów. Radnego osobiście przeraża to, co się dzieje w jednostkach, fałsz popędza fałsz, kłamstwo goni kłamstwo.Przedstawiciele naszej gminy wyjeżdżali na spotkania do Włoszech,Anglii i co to dało dla naszej społeczności ?
To miało spowodować nawiązanie współpracy,ale skończyło się tylko na wyjeździe na koszt gminy.Do tej pory nie nawiązano współpracy z gminami za granicą,a które są w Unii Europejskiej.Gmina Biała Piska jest gminą typową rolniczą- w przyszłym roku będziemy w Unii Europejskiej i co z tego mamy?
Ile lat toczy się sprawa ze stawem- a może byłby ten Paryż, więcej rozrywki jak w Paryżu.
Pan Bogdan Bednarski zapytał – ile wyniósł koszt opracowania tej strategii?
Pan Z.Zbikowski-Vice Burmistrz MiG wyjaśnił, że koszt opracowania strategii wyniósł
18 tys.zł.
Pan B. Bednarski stwierdził, że 18 tys. zł zapłacono za „bajkę dla dzieci” Ta strategia nic nowego nie wnosi i odczytał misję tej strategii ”Miasto i Gmina Biała Piska realizując społeczno-ekonomiczne ożywienie poprzez aktywizację mieszkańców miasta oraz wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich zmierza do poprawy wizerunku własnego i dobrobytu mieszkańców” i powiedział, że” to już Lenin o tym pisał”
Pan A.Sobolewski zapytał-czy gmina złożyła wnioski do instytucji, które mogą wesprzeć w działaniach w rozwoju turystyki i agroturystyki. Dodał, że rozmawiał z Radną Sejmiku Warmińsko Mazurskiego i jest zdziwiona, że w Białej Piskiej jest posucha, a są pewne środki
na działalność agroturystyczną i gmina nie złożyła wniosku.
Pan Z.Żbikowski-Vice Burmistrz MiG wyjaśnił, że gmina Biała Piska opracowała strategię do roku 2015.Jest to podstawowy dokument bez którego gmina nie mogłaby złożyć żadnego wniosku na fundusze pomocowe. Odnośnie gospodarstw agro turystycznych wyjaśnił, że są to środki dla stowarzyszeń i jeżeli stowarzyszenie wystąpi o pozyskanie środków – to gmina będzie wspierać.
Pani K.Niebrzydowska – Sekretarz MiG wróciła w swojej wypowiedzi do dyskusji nad strategią zrównoważonego rozwoju – wyjaśniając, że są różne sposoby opracowania strategii:
samodzielnymi siłami, partycypacyjna oraz metoda ekspercka – zespół liderów, który przygotowuje wizję. Kwota za wykonanie jest różna w zależności kto to przygotowuje i waha się od 10-60 tys.zł. Przewodniczący SM Pan B. Bednarski wskazał, że jest to nasza misja – suchy zapis, który powinien być realizowany. Strategia jest dokumentem, w którym są zawarte ogólne założenia i jest to początek drogi. W dalszej kolejności trzeba rozpisać zadania, opracować programy gospodarcze w poszczególnych dziedzinach. Ten dokument jest to ogólny zarys i na tym dokumencie trzeba pracować.
Pan J.Kamiński – sołtys wsi Kumielsk powiedział, że jego marzeniem jest żeby ta strategia była na plus, a jest na minus. Nie daje się mieszkańcom Białej Piskiej możliwości rozwoju, a wręcz blokuje się- podał za przykład kupno działki usługowej we wsi Kumielsk.Prosił, żeby Rada Miejska wzięła pod swoją opiekę mieszkańców gminy.
Pan Sł.Duda zapytał jak ma rozumieć- czy ta strategia jest na przyszłość?
Wyjaśnień udzieliła Pani K.Niebrzydowska, która wyjaśniła, że okres założeń tej strategii jest do roku 2015 i na tym dokumencie trzeba się skupić i pracować.
Pan J. Dobrzycki – Przewodniczący Rady stwierdził, że strategia jest zawsze zbiorem pobożnych życzeń, ale nie zawsze jest to stan faktyczny gminy. Trzeba zakładać kierunki rozwoju, poprawiać sposób życia mieszkańców, żeby nasze dzieci nie wyjeżdżały do innych regionów, a nawet zagranicę, ale trzeba informować uczciwie o swoich zamierzeniach radnych i mieszkańców. Należy sprawdzić tereny , które zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego przeznaczone są pod budownictwo usługowe. To, że plan przestrzennego zagospodarowania przewiduje różne usługi i budownictwo należy to sprawdzić jak jest w terenie. Nie podejmować decyzji za biurka. Wysłuchać głosu mieszkańców. Nie lekceważyć ich potrzeb i uwag. Mówić prawdę i podejmować uczciwe decyzje. Nie popełniać błędów z przeszłości. Nawiązał do sytuacji z poprzedniej kadencji Rady, gdzie była możliwość pozyskania środków finansowych z AWR SP na skanalizowanie niektórych wsi. Wówczas proponował pewne postępowanie , aby pozyskać dodatkowe środki dla gminy. Nie udało się, ponieważ grupa ludzi nie zrozumiała intencji. A środki agencyjne można byłoby wykorzystać. Z czego Burmistrz nie skorzystał. Podkreślił ,że Burmistrz decyduje o pewnej kulturze zachowań.
Stwierdził, że interes dla wszystkich jest jeden – „Żeby lepsze było jutro”
P. Sławomir Duda –podał przykład, że w 2001 r. złożył podanie o przekwalifikowanie nieużytków gruntów poniemieckich rolnych na działki budowlane do Urzędu Miasta i Gminy i do chwili obecnej nie otrzymał żadnej informacji, odpowiedzi. Urząd Miasta i Gminy i pracownicy Urzędu są dla mieszkańców i ich obowiązkiem jest udzielenie odpowiedzi bądź informacji-
Pan Jan Kamiński nawiązał do wypowiedzi swego przedmówcy i stwierdził , że pracownicy UMiG to „mafia wraz z Burmistrzem Miasta i Gminy”
Przewodniczący Rady Pan Jerzy Dobrzycki zaproponował dla Rady przyjęcie do wiadomości informacji na temat „ceny wdrażania uchwalonej Strategii Rozwoju Zrównoważonego Miasta i Gminy Biała Piska” z uwagami wskazanymi przez Radnych.

Ad. pkt 11
Przewodniczący Rady P. Jerzy Dobrzycki – poinformował, że „Informacja na temat remontów dróg i ulic w mieście i gminie Biała Piska” została przesłana dla radnych. Następnie otworzył dyskusję
Radny Adam Sobolewski – zapytał się - czy subwencja drogowa jest w całości wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem?. Ponadto poinformował, że Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Białej Piskiej zwróciła się z pismem do o udostępnienie mapki geodezyjnej działek Nr 151 i 158, które położone są przy Pl. Mickiewicza w Białej Piskiej na remont drogi asfaltowej i zapytał się – czy P. Ryszard Topka otrzymał pismo w tej sprawie?

P. Ryszard Topka – Insp. d)s drogownictwa UMiG – wyjaśnił ,że subwencja drogowa jest wykorzystywana zgodnie z potrzebami. Następnie przedstawił realizację budżetu w dz. 600 Transport i Łączność za okres 5 miesięcy 2003r i tak:
W § 4210 plan 43.000 zł wykonanie 8.376,49 zł . Wydatkowana kwota została przeznaczona na funkcjonowanie równiarki tuj. Zakup olejów: napędowego, silnikowego, hydraulicznego, płynów hamulcowego, płynu do chłodnicy, innych materiałów eksploatacyjnych do równiarki Dz. 180 oraz części zamiennych.
W § 4270 plan 130.000 zł – wydatkowano kwotę 19.335 ,91 zł na opłacenie faktur:
- za transport żwiru na drogi – 4.144,39 zł
- za wynajem sprzętu transportowego – 1.610,40 zł
- opłacenie robót geodezyjnych pomiarowych – 3.150,01 zł
- sporządzenie ewidencji działek pod drogami – 6731,01 zł
W § 4300 plan 25.000 zł , wydatkowano kwotę 15.666,52 zł na:
- zimowe utrzymanie dróg gminnych gruntowych sprzętem ciężkim (spycharki) – 15.582,52 zł
- naprawa opon do równiarki - 80.00 zł
- naprawa równiarki – 151,53 zł
Ogółem w dziale 600 Transport i Łączność wydatkowano kwotę 44.770,35 zł

Radny Adam Sobolewski – zapytał się – na jakie drogi gminne jest podjęta procedura przetargowa?
P. R. Topka – wyjasnił,że odbył się przetarg na dowóz żwiru i wygrała firma „Bialzuk” . Przedstawił propozycje wykonania modernizacji dróg gminnych gruntowych na terenie gminy Biała Piska w 2003r. i tak:
Droga od dr. Powiatowej Drygały – Dmusy do wsi Myszki 720 mb. 920 t.
Droga we wsi Wojny (kolonia) 400 mb. 410 t. żwiru
Droga we wsi Rolki 250mb – 200 t.
Droga Kumielsk – Długi Kąt ( do Żebrowskiego) – 300 mb. – 320 t. żwiru,
Droga Myśliki – Łodygowo – 610mb. – 500 t,
Droga Nowe Drygały – 400 mb. – 380 t,
Droga od ul. Łąkowej w kierunku wsi Konopki oraz kol. Biała Piska – 2380 mb. – 450 t .
Droga w Drygałach (od ul. Zielonej do wojew. oraz ul. Leśna – 380 mb. – 400 t.
Droga Kumielsk – Gruzy – Grodzisko(roboty w torowisku) m³ - 150 t
Droga Kumielsk – Guzki ( roboty w torowisku) m ³ - 150 t
Droga Zaskwierki – Dąbrówka – 208 mb- 200t.
Droga gruntowa Bełcząc – Kożuchy – 580 mb- 600 t.
Droga Zabielne w kierunku m Ruda – 370 mb- 410 t
Droga dojazdowa do gruntów wsi Grodzisko – 500 mb – 400 t.
Razem 5448 mb. – 5490 t
Zakup żwiru dla potrzeb gminy w ilości 2 960t (1645 m ³
.
Ponadto dodał ,że jest ogłoszony przetarg na wykonanie drogi asfaltowej Biała Piska - Szkody 670 m od bazy GS do miejsca , gdzie łączy się z drogą wykonaną w ramach Programu SAPARD ze środków otrzymanych z Urzędu Marszałkowskiego w wysokości 160 tys zł.

P. Adam Sobolewski – zapytał się – czy został ogłoszony przetarg i w jakiej formie?
P. Ryszard Topka – wyjasnił,że został ogłoszony przetarg nieograniczony na inwestycję pod nazwą „Budowa drogi Biała Piska – Szkody”, który odbędzie się w dniu 23 lipca 2003r.
P. Adam Sobolewski – podsumował wyjaśnienia P. Ryszarda Topki – insp. d)s drogownictwa i stwierdził ,że na budowę jednej drogi Biała Piska – Szkody UMiG ogłoszono 2 przetargi. Ten fakt jest dla niego niezrozumiały, ponieważ w tym samym czasie i na ten sam odcinek drogi ogłoszone zostały 2 przetargi. Zaprotestował przeciwko takiemu postępowaniu, ponieważ Burmistrz MiG takim postępowaniem wprowadził Radę i społeczeństwo w błąd.Do pracownika UMiG nie ma zastrzeżeń, bo wykonuje on swoją pracę. Natomiast jeżeli jest wykonywana inwestycja Biała Piska – Szkody , to nie może być ogłoszony na ten sam odcinek drogi drugi przetarg , co zostało uczynione.

Przewodniczący Rady P. Jerzy Dobrzycki – wyraził niezadowolenie z powodu tak wysokich kosztów poniesionych na inwestycję drogi tak mało znaczącej dla mieszkańców Gminy, z której korzystać będzie trzech rolników.
P. Wojciech Zieliński – zapytał się – czy w porównaniu do poprzednich lat w Dz. 600 Transport i Łączność zwiększają się środki finansowe na remonty dróg? - czy też zmniejszają się ? Czy został ogłoszony przetarg na remont ulicy Plac Mickiewicza w Białej Piskiej (odcinek drogi od starej poczty do ul. Targowej)
P. Ryszard Topka odpowiedział – że jeśli chodzi o środki finansowe w dz. 600 Transport i Łączność to one nie zwiększają się , a wręcz idą w dół. Natomiast jeśli chodzi o przetarg na remont ul. Mickiewicza w Białej Piskiej to dopiero będzie ogłoszony, a koszt wykonania tej drogi wynosi 84 tys zł.
Następnie ustosunkował się do zarzutów dotyczących budowy drogi „Biała Piska – Szkody „ wyjaśnił, że droga została podzielona i zamówienie publiczne zostało podzielone, dlatego zostały ogłoszone dwa przetargi. Jeden przetarg na odcinek drogi Biała Piska – Kózki wynoszący 3970 mb (od Gwardiaka do Pana Burmistrza) , drugi przetarg na odcinek drogi 1500 m od gospodarstwa Pana Gwardiaka do bazy GS.

P. Zarzecki – sołtys wsi Szkody – zapytał się – dlaczego prace budowlane są prowadzone na drodze Biała Piska – Kózki, a inwestycja jest pod nazwą Biała Piska – Szkody? I stwierdził, że z tego powodu mieszkańcy miejscowości Szkody są oburzeni.

P. Bogdan Kownacki – stwierdził, że ta nazwa jest zastosowana dla zmylenia przeciwnika.
P. Michał Żarski – wyraził niezadowolenie z powodu nagminnego wprowadzania przez Pana Burmistrz MiG Rady w błąd. Za przykład poddał remont ulicy Plac Mickiewicza w Białej Piskiej , gdzie mapka wypisu z rejestru gruntów została zmieniona. Dotyczyło to działki nr 187 oraz wykorzystania pieniędzy z budżetu gminy na remont nawierzchni drogi wojewódzkiej. Drugim przykładem jest inwestycja budowy drogi Biała Piska – Szkody, która w zasadzie powinna być pod inną nazwą Biała Piska – Kózki. Bo tak jest prowadzona inwestycja , a radnych i mieszkańców wprowadza się w błąd. Takie postępowanie Pana Burmistrza jest nie do zaakceptowania. Jego zdaniem zachowanie Pana Burmistrza w okresie 1)2 roku już powinno się zmienić i powinien on wyciągnąć właściwe wnioski. Lecz nadal uporczywie nie zmienia swego postępowania. Działa tak jak w poprzedniej kadencji Rady. Natomiast jeśli pracownik UMIG nie zgadza się z decyzją Burmistrza powinien wystąpić z pismem i wówczas nie odpowiadałby za taki stan rzeczy, który jest obecnie.

P. Ryszard Topka – wyjaśnił, że taką mapkę wypisu z rejestru gruntów otrzymał , na której była zaznaczona działka nr 187.

Przewodniczący Rady P. Jerzy Dobrzycki – nawiązał do wypoiwiedzi P. Ryszrda Topki i stwierdził, że z przerażeniem patrzy na ludzi, którzy publicznie kłamią i wprowadzają radnych i mieszkańców w błąd. Patrzą w oczy i kłamią i mówią ,że nic się nie dzieje. Takie postępowanie to wstyd i hańba.

P. Adam Sobolewski – powiedział ,że jako Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej zobowiązany jest to informowania społeczeństwa o nieprawidłowościach, niedociągnięciach które stwierdziła Komisja Rewizyjna po przeprowadzeniu kontroli.Jednym z zarzutów komisji jest to ,że Gmina poniosła szkody ze złego gospodarowania mieniem. Zachodzi obawa i uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa przez burmistrza MiG Pana Andrzeja Kurzątkowskiego w sprawach:
- remont ulicy Plac Mickiewicza w Białej Piskiej , sfałszowanie mapy wypisu z rejestru gruntów. Dotyczy to działki nr 187 oraz wykorzystania pieniędzy z budżetu gminy na remont nawierzchni drogi wojewódzkiej bez zgody Rady. Sprawę to zamierzają skierować do Prokuratury. Inną zaś sprawą są nieprawidłowości i niegospodarności jakich dopuścił się były Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej. Zostały one wykryte przez Komisje Rewizyjną. Uważa,że nie dopuszczalne jest, że przez okres 16 lat osoba oszukiwała ludzi, a teraz , gdy została odwołana z funkcji znajduje wielu obrońców. Oświadczył, że będzie przestrzegał prawa i spraw społeczeństwa. Bo każdy radny otrzymał mandat społeczeństwa i jako Przewodniczący Komisji Rewizyjnej nie dopuści do „ kanciarstwa”

W tym momencie na sali obrad rozległy się brawa dla przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący Rady Miejskiej P. Jerzy Dobrzycki – stwierdził, że informacja na temat „remontów dróg i ulic w mieście i gminie Biała Piska” został przyjęta do wiadomości z przedstawionymi uwagami.

Ad. pkt 12
P. Hanna Nawrocka – Dyrektor Ośrodka Kultury i Sportu w Białej Piskiej przedstawiła informację na temat „Działalności Ośrodka Kultury i Sportu oraz Biblioteki za 2002r i I kw 2003r „, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

P. Adam Sobolewski – zapytał – czy Kierownik Klubu Płomień – Znicz rozliczył się z pobranych bloczków biletów wstępu?

P. H. Nawrocka – odpowiedziała, że wysłała notę obciążeniową dla Pana Edwara Mroczkowskiego na kwotę ok. 500 zł.

P. Adam Sobolewski – zapytał się – czy Pani Dyrektor przewiduje w najbliższym czasie zmianę struktury organizacyjnej w OKiS.
P. H. Nawrocka – odpowiedziała ,że nie zastanawiała się nad zmianami , ale uważa ,że w obecnej sytuacji żadne zmiany nie następują. Jeśli chodzi o kadrę , to w OkiS są zatrudnieni odpowiedni ludzie na odpowiednich stanowiskach , z których mieszkańcy są zadowoleni.

P. Adam Sobolewski – zapytał się – czy Pani Dyrektor złożyła wniosek do Pana Burmistrza MiG o wstrzymanie procedury przetargowej odnośnie sprzedaży budynku Kina Muza” w Białej Piskiej.

P. H. Nawrocka – wyjaśniła, że wniosku takiego nie złożyła, ale rozmawiała z Panem Burmistrzem MiG , aby wstrzymać się od decyzji sprzedaży tego budynku.

P. Adam Sobolewski – zapytał się – czy Pani Dyrektor OKiS wystąpi z wnioskiem do Pana Burmistrza MiG o wstrzymanie procedury przetargowej na sprzedaż budynku Kina „Muza” uzasadniając to tym, że taka sala widowiskowa jest pożądana i wręcz niezbędna dla Ośrodka Kultury. Zwrócił się do Pani Dyrektor z prośbą o skierowanie wniosku do Pana Burmistrza MiG..
P. Dyrektor OKiS – oświadczyła, że taki wniosek zostanie prze nią złożony.

P. Adam Sobolewski – zgłosił formalny wniosek o poparcie działań Pani Dyrektor OKiS związanych z przeznaczeniem sali widowiskowej po byłym kinie „Muza” na organizowanie imprez kulturalnych, przedstawień, spotkań.
Następnie zapytał się Pani Dyrektor – jak długo będzie ona tolerowała brak przygotowania, kwalifikacji zawodowych Pani Głównej Księgowej OKiS?

Pani H. Nawrocka – wyjaśniła, że osoba zatrudniona na stanowisku Głównej Księgowej w OKiS posiada wykształcenie wyższe pedagogiczne, które ukończyła w ubiegłym roku. Od października br. nosi się z zamiarem podniesienia kwalifikacji w zakresie księgowości.
Ponadto realizując zalecenia pokontrolne Komisji Rewizyjnej dwie osoby w tym roku podejmą naukę na wyższych studiach. Zatrudnieni w OKiS są również osoby, które są w wieku emerytalnym.
P. Adam Sobolewski – przypomniał dla Pani Dyrektor ,że od dwóch lat miała zalecenia odnośnie podniesienia kwalifikacji pracowników szczególnie Głównej Księgowej. Zalecenia nie były realizowane. W związku z tym zwrócił się z wnioskiem , aby w trybie pilnym podjąć starania o zatrudnienie odpowiedniej osoby na tym stanowisku, posiadającej wymagane kwalifikacje.
P. Hanna Nawrocka - wyjaśniła ,że w latach poprzednich obsługę księgową prowadziła Pani Skarbnik Gminy. Po utworzeniu OKiS zostało utworzone stanowisko Głównej Księgowej, które zostało powierzone pracownikowi OKiS bez dodatkowego zatrudniania osoby z zewnątrz.
W tym czasie Pani ta kończyła studia pedagogiczne i nie mogła uzyskać kwalifikacji w zakresie obsługi księgowej. W tej chwili w roku bieżącym zobowiązała się ,że podejmie naukę i uzyska odpowiednie kwalifikacje na to stanowisko.

P. Zbigniew Mackiewicz- nawiązał do informacji na temat działalności sportu, którą przedstawiła Pani Dyrektor i stwierdził, że zawarta ocena działalności sportu jest pozytywna. Natomiast radni do wiadomości otrzymali pismo skierowane do Zarządu Klubu Sportowego „Płomień – Znicz” w Białej Piskiej od zawodników , którzy zwracają się z prośbą o usunięcie z funkcji Kierownika Klubu Pana Edwarda Mroczkowskietgo. W piśmie tym jest wiele zarzutów przeciwko tej osobie.
P. Dyrektor – wyjaśniła, że OKiS nie zajmuje się sprawami merytorycznymi Klubów Sportowych lecz tylko finansowymi.

P. Zbigniew Mackiewicz – poprosił Pana Prezesa Klubu Sportowego „Płomień – Znicz” o wyjaśnienie powyższej sprawy.
P. Zbigniew Żbikowski – Prezes Klubu „Płomień – Znicz” - wyjasnił,że w piątek odbyło się posiedzenie Zarządu Klubu , na którym Pan Kierownik złożył stosowne wyjaśnienia. Osoby, które podpisały się pod złożonym protestem zostaną poinformowani o złożonych wyjaśnieniach.
P. Adam Sobolewski – zapytał się – czy Komisja Rewizyjna Klubu Sportowego Płomień – Znicz” otrzymała wniesioną skargę do wyjaśnienia.
P. Zbigniew Żbikowski – odpowiedział, że odbyło się posiedzenie Zarządu Klubu Sportowego, natomiast o podjętych decyzjach dowiecie się Państwo w stosownym czasie.

P. Jan Kamiński – Sołtys wsi Kumielsk – zapytał się Pani Dyrektor OkiS – dlaczego tak się dzieje ,że w bibliotece zatrudniony jest nauczyciel emeryt, który posiada stałe środki na życie, natomiast jest wiele osób młodych, są wdowy z dziećmi bez środków do życia , a takie osoby są pomijane. W Kumielsku jest również biblioteka szkolna i zatrudnione są dwie osoby, między innymi Pani Dyrektor Szkoły. Taka sytuacja bulwersuje mieszkańców i osoby, które nie mają żadnych środków utryzmania.
Pani Hanna Nawrocka – wyjasniła,że w Bibliotece w Kumielsku jest zatrudniona Pani Kowalewska od 20 lat na 1)2 etatu. Jest to osoba , która posiada wyższe wykształcenie, ma odpowiednią wiedzę i zna się na tej pracy. Zapewniła, że w tym roku odejdzie ona na emeryturę
P. Sławomir Duda – zapytał się – ile wpłynęło podań o zatrudnienie w bibliotece w Kumielsku? Podkreślił, że osoby , które posiadają emerytury nie powinny być zatrudniane. Mają stały dochód, a jest wiele osób, które nie mają źródeł utrzymania i one powinny być brane pod uwagę.

P. Hanna Nawrocka – Dyrektor OKiS – zobowiązała się ,że z chwilą rozwiązania umowy o pracę z obecnie zatrudnionym pracownikiem przybędzie osobiście do Kumielska. Spotka się z Panem Sołtysem i radnym z tego okręgu w celu wyłonienia osoby, która zostanie zatrudniona do pracy w bibliotece w Kumielsku.

P. Adam Sobolewski – po zakończeniu dyskusji na temat „Działalności Ośrodka Kultury i Sportu oraz Biblioteki za 2002r i I kw. 2003r „ zawnioskował o poparcie działań Pani Dyrektor OkiS związanych z przeznaczeniem sali widowiskowej po byłym Kinie „Muza” na organizację imprez kulturalnych, przedstawień, spotkań. i wstrzymanie procedury przetargowej na sprzedaż Kina „ Muza” w Białej Piskiej.

Rada Miejska w obecności 13 radnych stosunkiem głosów 10 „
za”, przeciwnych nie było i 3 głosach „wstrzymujących się” podjęła wniosek popierający Panią Dyrektor OKiS o podjęcie działań dotyczących wstrzymania procedury przetargowej na sprzedaż Kina „Muza” w Białej Piskiej

Rada Miejska przyjęła informację na temat „ Działalności Ośrodka Kultury i Sportu oraz Biblioteki za 2002r i I kw. 2003r „ do akceptującej wiadomości wraz z podjętym wnioskiem

O godzinie 14,50 Sesję opuścił za zgodą Przewodniczącego Rady Radny Dariusz Charubin pomniejszając ilość członków Rady biorących udział w posiedzeniu do 12 osób.



Ad. pkt 13 podpunkt 1
Projekt uchwały w sprawie wstrzymania realizacji inwestycji , pod nazwą „ „Budowa drogi Biała Piska – Szkody” – przedstawił Pan Adam Sobolewski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej.

Uzasadnił to tym, że inwestycja realizowana jest niezgodnie z przedstawionymi dokumentami „Sapardowskimi”. Dla swoich korzyści Burmistrz MiG wprowadził Radę w błąd, na dowód tego jest protokół z IX Sesji Rady Miejskiej. W trybie pilnym wprowadził pod obrady Sesji uchwałę, w której przyznaje się środki na realizacje inwestycji, która dotyczyła inwestycji „Biała Piska – Szkody „ , a jest realizowana na innym odcinku tj. Kózki w kierunku Białej Piskiej i kończy się ok. 700 metrów przed Białą Piską.
Jest to trefna propozycja, gdzie burmistrz żeruje na niewiedzy radnych w tym temacie. De facto inwestycja ta nie jest skierowana do Szkód, jak przedstawiał to Pan Burmistrz na obradach IX Sesji , ale do miejscowości Kózki, gdzie zamieszkuje i ma swoje gospodarstwo rolne Burmistrz MiG Andrzej Kurzątkowski. Należy dodać ,że kolonia Kózki, gdzie gospodaruje Burmistrz to ledwie dwie zagrody.

Zaproponował wstrzymanie realizacji do momentu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości związanych z tą inwestycją. Zlecić Komisji Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego , Przestrzegania Prawa, Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska w połączeniu z Komisją Rewizyjną kontroli w zakresie , prawidłowości realizacji inwestycji „Budowa drogi Biała Piska – Szkody”

Dodał, że oprócz tego zamówienie publiczne nr 80 z dnia 11.06.2003r dotyczące przetargu na tą inwestycję koliduje ze złożonym wnioskiem. Koliduje to z wnioskiem złożonym do Programu SAPARD. Odbył się przetarg , na który nie ma środków finansowych.

P. Zbigniew Mackiewicz – zaproponował wniesienie poprawki w § 2 projektu uchwały poprzez dopisanie „:Komisji Rolnictwa Rady Miejskiej w Białej Piskiej”, której członkowie również wzięliby udział w kontroli.
Przewodniczący Rady – wyjasnił,że Ci sami radni, którzy są w składzie osobowym Komisji Rolnictwa są składzie osobowym Komisji Budownictwa i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej , dlatego nie ma potrzeby dopisywania „Komisji Rolnictwa”
P. Robert Barma – poparł zaprezentowany pogląd Pana Adama Sobolewskiego i potwierdził, że są pewne nieprawidłowości związane z przeprowadzeniem przetargu. Zamawiający nie może dzielić inwestycji na części. Przeprowadzone przetargi jego zdaniem są „mataczeniem” i wprowadzaniem radnych , społeczeństwo w błąd.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w obradach - 9 głosami „za”, przeciw nie było oraz 3 głosach wstrzymujących się podjęła :

U C H W A Ł Ę Nr X(55) 2003r


w sprawie wstrzymania realizacji inwestycji , pod nazwą „ Budowa drogi Biała Piska – Szkody”

Ad. pkt 13 podpunkt 2

Projekt uchwały w sprawie zawiadomienia Prokuratury Rejonowej w Piszu o podejrzeniu popełnienia przestępstwa – przedstawił Pan Adam Sobolewski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej

Uzasadnił , to tym ,że Gmina Biała Piska poniosła szkody ze złego gospodarowania mieniem Zachodzi obawa i uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa przez Burmistrza Miasta i Gminy Biała Piska Pana Andrzeja Kurzątkowskiego w sprawach:
1. Przerobienie mapy wypisu z rejestru gruntów, co skutkowała na wprowadzaniu w błąd Rady Miejskiej w Białej Piskiej w zakresie zakwalifikowania drogi wojewódzkiej do dróg gminnych, a następnie wydanie gminnych środków finansowych na remont drogi wojewódzkiej ul. Plac Mickiewicza w Białej Piskiej.
2. Przeprowadzone kontrole Komisji Rewizyjnej wykazały ,że Pan Burmistrz MiG Andrzej Kurzątkowski w latach 2001 / 2002 pobrał nienależne świadczenia z tytułu nagród z okazji „Dnia Samorządowca” – czym naraził gminę na straty.
3. Podejrzenie podrabiania i przerabiania (sfałszowania ) Uchwały Zarządu Miasta i Gminy nr 281)2002 z dnia 19 kwietnia 2002r w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Publicznego Gimnazjum w Białej Piskiej.
4. Podejrzenie sfałszowania Uchwały nr 175/2000 z dnia 28 grudnia 2000 w sprawie określenia stawek bazowych czynszu za lokale użytkowe na terenie Miasta i Gminy na 2001r .
5. Podejrzenie poświadczenia nieprawdy w decyzji z dnia 22.08.2002r (TIOŚ 7331(15)2002) o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu , działki nr 158 obręb Biała Piska
Podkreślił, że przedstawione zarzuty zostały stwierdzone w trakcie kontroli prowadzonych przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Białej Piskiej . Zostały sporządzone stosowne protokoły do każdej przeprowadzonej kontroli.

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w obradach - 9 głosami „za” 1 głosie przeciwnym oraz 2 głosach wstrzymujących się podjęła :

U C H W A Ł Ę Nr X(56) 2003r


w sprawie zawiadomienia Prokuratury Rejonowej w Piszu o popełnieniu przestępstwa.


Ad. pkt 13 podpunkt 3
Projekt uchwały w sprawie w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej kontroli realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa Gimnazjum z salą gimnastyczną 2000-2003” : etap I, etap II – przedstawił Pan Adam Sobolewski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej.
Uzasadnił to tym, że finansowanie inwestycji jest niezgodne , ponieważ Rada nie podejmowała uchwały o podzieleniu inwestycji na dwie części. Wysokość kwoty na budowę gimnazjum było ujmowane łącznie. Chcąc rozwikłać powstałe wątpliwości należy dokonać ponownego zbadania realizacji inwestycji.

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w obradach – 11 głosami „za” , 1 głosie „wstrzymującym się podjęła :

U C H W A Ł Ę Nr X(57) 2003r


w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej kontroli realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa Gimnazjum z salą gimnastyczną 2000-2003” : etap I, etap II

Ad..pkt 13 podpunkt 4

Projekt uchwały w sprawie ustalenia kierunków działania Burmistrza Miasta i Gminy Biała Piska – przedstawił Pan Zbigniew Mackiewicz – Przewodniczący Komisji Budownictwa Zagospodarowania Przestrzennego, przestrzegania Prawa, Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Białej Piskiej.
Przedstawił propozycje wykonania remontów budynków na terenie miasta i gminy Biała Piska, które stanowią załącznik do niniejszej uchwały.

W dyskusji za propozycją radnego Pana Zbigniewa Mackiewicza opowiedzieli się Przewodniczący Rady Miejskiej P. Jerzy Dobrzycki i P. Wiceprzewodniczący Rady Pan Wojciech Zieliński , natomiast odmienny pogląd zaprezentował P. Mirosław Kropiewnicki, który stwierdził, że projekt uchwały winien być przedstawiony na posiedzeniach komisji stałych Rady. Wówczas wszystkie komisje wniosły by swoje propozycje.
Następnie zawnioskował o umieszczenie w załączniku nr do uchwały wykonanie remontu budynku przy ul. Sienkiewicza 17 w Drygałach i ul. Kościuszki 21 w Drygałach.

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w posiedzeniu- 10 głosami „za 1 głosie „przeciwnym oraz 1 głosie wstrzymującym się - przyjęła wniosek Radnego M. Kropiewnickiego o wykonanie remontu budynków przy ul. Sienkiewicza 17 i ul. Kościuszki 21 w Drygałach.

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w posiedzeniu jednogłośnie podjęła

U C H W A Ł Ę Nr X(58)2003r.


w sprawie ustalenia kierunków działania Burmistrza Miasta i Gminy Biała Piska

Ad. pkt 13 podpunkt 5


Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w posiedzeniu – jednogłośnie podjęła :

U C H W A Ł Ę Nr X(59)2003r


w sprawie zmiany składów osobowych w stałych Komisjach Rady oraz zmiany Uchwały Nr II(6)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady.


Ad. pkt 13 podpunkt 6

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w posiedzeniu – jednogłośnie podjęła

U C H W A Ł Ę Nr X(60)2003r


w sprawie zmiany składów osobowych w stałych Komisjach Rady oraz zmiany Uchwały Nr II(6)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r w sprawie powołania składów osobowych stałych Komisji Rady.

Ad. pkt 13 podpunkt 7

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił projekt uchwały w sprawie odwołania członka Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej oraz zmiany Uchwały Nr II(7)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Białej Piskiej i zapytał się radnej Pani Elżbiety Sakowskiej – czy podtrzymuje ona swoją decyzję odnośnie rezygnacji z członka Komisji Rewizyjnej.
P. Elżbieta Sakowska – wycofała swoją rezygnację.

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w posiedzeniu – jednogłośnie odrzuciła w)w projekt uchwały

Ad. pkt 13 podpunkt 8
Rada Miejska w obecności 12 radnych - jednogłośnie przyjęła wniosek radnego Michała Żarskiego o dokonanie głębszej analizy i przesunięcie projektu uchwały w sprawie uchwalenia programu gospodarczego dla Miasta i Gminy Biała Piska na lata 2003-2006 na następną Sesję Rady.

Ad. pkt 13 podpunkt 9
Przewodniczący Rady P. Jerzy Dobrzycki – przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXI(158)2000 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 27 kwietnia 2000 w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Biała Piska i uzasadnił ,że wprowadzenie zmian jest spowodowane różnymi skargami mieszkańców naszej Gminy. Sprzedaż nieruchomości jest niekontrolowana przez Radę, ponieważ dokonuje ją Pan Burmistrz MiG.
Następnie zaproponował wniesienie następujących poprawek do w)w projektu uchwały i tak:


1. skreślić § 5
2. W § 6 w punkcie 2 skreślić zdanie „ „Nie dotyczy to zbycia na rzecz osoby bliskiej, o której mowa w ustawie o gospodarce nieruchomościami”
3. Skreślić § 9

P. Mirosław Kropiewnicki – zwrócił uwagę, że poprawki są zgłaszane zbyt szybko, a jego zdaniem należałoby je przedyskutować, na posiedzeniach Komisji stałych Rady.
Przewodniczący Rady wyjasnił,że radni otrzymali uchwałę w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Biała Piska, która jest na dzisiejszych obradach nowelizowana zgodnie z przesłanym projektem uchwały.
Następnie poddał pod głosowanie zgłoszone poprawki do uchwały, proponując głosowanie blokiem.
Radni nie zgłosili sprzeciwu do propozycji Przewodniczącego Rady.
Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w posiedzeniu 10 głosami „za”, przeciwnych nie było i 2 głosach „wstrzymujących się przyjęła następujące poprawki:
1 . skreślić § 5
2. W § 6 w punkcie 2 skreślić zdanie „ „Nie dotyczy to zbycia na rzecz osoby bliskiej, o której mowa w ustawie o gospodarce nieruchomościami”
4. Skreślić § 9

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXI(158)2000 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 27 kwietnia 2000 r w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Biała Piska.

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w posiedzeniu 9 głosami „za”, przeciwnych nie było i 3 głosach „wstrzymujących się Rada podjęła :

U C H W A Ł Ę Nr X(61)03


w sprawie zmiany Uchwały Nr XXI(158)2000 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 27 kwietnia 2000 r w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Biała Piska.

Ad. pkt. 13 podpunkt 10

Do składu Zespołu opiniującego kandydatów na ławników Sądu Rejonowego w Piszu wytypowano następujące osoby i tak:
P. Grażynę Marię Gołębiewską.
P. Sławomira Dudę.
P. Zbigniewa Mackiewicza
P. Elżbietę Sakowską.
P. Stanisław Kruszyńskiego
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w obradach celem ukonstytuowania się w)w Zespołu.

Po przerwie Przewodniczący Rady przedstawił ukonstytuowany Zespół opiniujący kandydatów w składzie:
1. P. Zbigniew Piotr Mackiewicz- Przewodniczący
2. P. Stanisław Kruszyński – Zastępca Przewodniczącego
3. P. Grażyna Maria Gołębiewska – członek
4. P. Elżbieta Sakowska – członek
5. P. Sławomir Duda- członek
Przewodniczący Rady - poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników Sądu Rejonowego w Piszu.

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w obradach – jednogłośnie podjęła:

U C H W A Ł Ę Nr X( 62)03


w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników Sądu Rejonowego w Piszu.

Ad. pkt 13 podpunkt 11

Rada Miejska w obecności 12 radnych uczestniczących w obradach - jednogłośnie podjęła

U C H W A Ł Ę Nr X( 63)03


w sprawie regulaminu przeprowadzania wyborów na ławników do0 Sądu Rejonowego w Piszu.
Ad. pkt 14

Przewodniczący Rady przypomniał, że punkt ten został zrealizowany w pierwszej częściobrad Sesji na prośbę Pana Burmistrza, który musiał opuścić obrady Sesji ze względu na uczestnictwo w odbiorze budowy Gimnazjum w Białej Piskiej.
Ad. pkt 15
Przewodniczący Rady Miejskiej P. Jerzy Dobrzycki stwierdził ,że porządek obrad został zrealizowany , dziękując wszystkim za udział o godzinie 15.50 zamknął obrady X Sesji Rady Miejskiej w Białej Piskiej.

Przewodniczył:
Przewodniczący Rady Miejskiej w Białej Piskiej
Jerzy Dobrzycki


Protokołowała:
Teresa Kowalczyk- inspektor
Data powstania: czwartek, 2 paź 2003 07:17
Data opublikowania: czwartek, 2 paź 2003 07:19
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 22 gru 2014 14:13
Opublikował(a): Damian Modzelewski
Zaakceptował(a): Damian Modzelewski
Artykuł był czytany: 4947 razy