BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Sprawozdanie z działalności

za okres od 30 października do 11 grudnia 2003 r.
W okresie sprawozdawczym wydałem:
1. Zarządzenie Nr 30/03 w sprawie zmian budżetu gminy na 2003 r.
Zarządzenie zostało przekazane Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie oraz Radzie Miejskiej w Białej Piskiej.
2.Zarządzenie Nr 31/03 w sprawie ustalenia stawek czynszu umownego za dzierżawę nieruchomości wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości.


Realizując ustalenia organu stanowiącego gminy w zakresie drogownictwa w części dotyczącej harmonogramu remontów dróg na rok bieżący wykonano :
-bieżący remont nawierzchni drogi w Drygałach na ulicy Szkolnej.
-w pasie drogi gminnej Nitki – Pogorzel Wielka usunięto drzewa zagrażające bezpieczeństwu ruchu.
-dokonano jesiennego przeglądu dróg gminnych pod kątem sporządzenia planu realizacji remontów
-ogłoszono przetarg na zimowe utrzymanie ulic w mieście Biała Piska.


Wykonując zadania odnoszące się do gospodarowania mieniem komunalnym gminy
i podjętych na tej podstawie uchwał tutejszej jednostki samorządu terytorialnego:
1. rozliczono inwestycję ,,Budowa linii oświetlenia ulicznego w Białej Piskiej przy ul.
Kolejowej i w Bemowie Piskim przy ul. Kętrzyńskiego.
2.rozliczono wykonanie remontów budynków mieszkalnych w Białej Piskiej Plac
Mickiewicza 20, w Drygałach ul. Kościuszki 21 i ul. Sienkiewicza 17.
3.ogłoszono przetarg i opracowano specyfikację istotnych warunków zamówienia na:
-dzierżawę targowisk gminnych w Białej Piskiej i w Drygałach,
-dzierżawę cmentarzy komunalnych w Białej Piskiej i w Drygałach,
-wyłapywanie bezdomnych zwierząt oraz opiekę nad nimi.
4. wydano 4 polecenia zawarcia umowy najmu na lokale mieszkalne, w tym:
2 zamiana z urzędu, 2 przydział w listy oraz prowadzono windykację należności
gminy po zlikwidowanym ABK.

Z zakresu realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami i podjętej na tej podstawie Uchwale Rady Miejskiej
w Białej Piskiej Nr XXXI(158)2000 z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Biała Piska:
1.sporządzono wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży:
-lokalu mieszkalnego w Drygałach przy ulicy Targowej 5/8,
-nieruchomości niezabudowanej w Sulimach,
-nieruchomości niezabudowanych położonych w Białej Piskiej przy ul. Kościuszki
o nr 214/6 i 213/5 o pow. 1295 m²
214/3 i 213/2 o pow.1346 m²
214/5 i 213/4 o pow.1538 m²
214/4 i 213/3 o pow.1362 m²
214/2 i 213/1 o pow. 1128 m²
-lokalu mieszkalnego w Drygałach przy ul. Targowej 5/7
-lokalu mieszkalnego w Białej Piskiej przy ul. Sienkiewicza 5/2
-nieruchomości niezabudowanej pod zabudowę usługową nr 106/63 o pow. 5 661 m2
w Białej Piskiej przy ul.Moniuszki,
-lokalu mieszkalnego w Skarżynie 17/2,
-nieruchomości rolnej 32/2 o pow.6 300 m2 położonej w Rolkach,
-działek pod budowę garaży 10/55 do 10/62 położonych w Bemowie Piskim.
-nieruchomości niezabudowanej 138/5 o pow.401 m2 w Białej Piskiej przy ul.
Żeromskiego,
2.Przeprowadzono przetarg na sprzedaż działki nr 35/10 w Białej Piskiej przy ul.
Piłsudskiego i wydano pięć decyzji o zatwierdzenie projektów podziału
nieruchomości.
3.Na wniosek zainteresowanych podejmowano także czynności w zakresie
przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności. W zakresie
windykacji opłat z tytułu wieczystego użytkowania wszczęto postępowanie
aktualizacji opłat dla osób prawnych poprzez aktualizację działek i powierzchni u
osób prawnych po czym zlecono rzeczoznawcy majątkowemu oszacowanie
wartości działek o czym powiadomiono strony postępowania.
4.w analizowanym okresie sporządzono 13 umów dzierżawy, w tym zawarto dwie
nowe umowy. Sporządzono dwie karty ewidencyjne, które zostały przekazane do
KRUS.

Realizując plan inwestycyjny gminy określony w załączniku do Uchwały Rady Miejskiej w Białej Piskiej w sprawie budżetu gminy na 2003 r.

1.przygotowano Kartę Projektu oraz prezentację w ramach Programu Aktywizacji
Obszarów Wiejskich.
2.przygotowano dokumentację do ogłoszenia przetargu nieograniczonego na zakup
i dostawę materiałów biurowych i paliwa do Urzędu.
3.przygotowano wniosek do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu o zmianę
terminu zakończenia budowy hali sportowej i transz dofinansowania.


Wykonując zadania ustawowe w zakresie poboru podatków i opłat lokalnych, a przede wszystkim uregulowania wynikające z Uchwał Rady Miejskiej w sprawie stawek podatków
i opłat lokalnych na bieżący rok kalendarzowy prowadzono egzekucję podatków i opłat lokalnych. Jednakże m.in. z uwagi na ważny interes podatników w omawianym okresie dokonano:
1. umorzeń odnoszących się do osób fizycznych na ogólną kwotę 5 695,50 zł.,
z czego:
- płatności podatku rolnego na kwotę – 3 245,59 zł.,
- płatności podatku leśnego na kwotę - 98,51 zł.,
- płatności podatku od nieruchomości na kwotę 2 351,40 zł.

2.odroczenia dot. osób fizycznych stanowią ogólną kwotę w wysokości
1.449,50zł. , z czego :
-1 087,59 zł. to odroczenia w płatnościach podatku rolnego,
-33,02 zł, w płatnościach podatku leśnego,
-328,89 zł. w płatnościach podatku od nieruchomości.

W odniesieniu do jednostek i osób prawnych w okresie od 30 października do 11 grudnia br. nie było umorzeń ani odroczeń w płatnościach podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.

Umorzenia podatku od środków transportowych stanowią kwotę 125 zł.

Ponadto wydano 205 decyzji administracyjnych wymiarowych.
7 szt. zaświadczeń uprawniających rolników do odebrania bonów paliwowych,
47 zaświadczeń o stanie majątkowym podatników.


Realizacja zadań gminy dotyczących naliczania wysokości i wypłaty dodatków mieszkaniowych przedstawia się następująco:
1.przyjęto 110 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego. Na tej
podstawie przygotowano i wydano wnioskodawcom oraz zarządcom
budynków 95 decyzje, w tym :
-89 decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego i 6 decyzji odmownych.
Łączna kwota przyznanych dodatków mieszkaniowych w omawianym okresie wynosi 10.827,26 zł.
2.wystawiono 14 decyzji o wznowieniu wypłat dodatków mieszkaniowych oraz
sporządzono listy wypłaty dodatków do banku dla poszczególnych zarządców.
I tak za miesiąc listopad br. jest to kwota 84 478, 15 zł. (682 decyzje),
Za miesiąc grudzień br. jest to kwota 82.659,59 zł. (663 decyzji)
3.Sporządzono wstępne rozliczenie dotacji celowej na wypłatę dodatków
mieszkaniowych za 2003 r.

W analizowanym okresie były zatrudnione 32 osoby bezrobotne, które
w ramach robót publicznych wykonywały prace związane z:
-utrzymaniem czystości na ulicach i placach w miejscowościach Biała Piska i Drygały,
-świadczyły pomoc przy sprzątaniu pomieszczeń szkół gminnych w Białej Piskiej,
w Drygałach i w Bemowie Piskim,
-dokonywały wycinki krzewów przy drodze Nitki – Pogorzel Mała oraz przycięcia koron
drzew na Pl. Mickiewicza, ul. Sienkiewicza i Placu Zabaw w Białej Piskiej,
-pracowały przy przełożeniu chodnika na ul. Różanej w Białej Piskiej , przygotowaniu
otworów okiennych i drzwiowych w budynku świetlicy wiejskiej w Kowalewie oraz
czyszczeniu studzienek burzowych w Białej Piskiej.


Ponadto w okresie od 30 października do 11 grudnia 2003 r. z zakresu spraw ogólnych i zagadnień dotyczących realizacji zadań przypisanych administracji rządowej tutejszy Urząd:
1.przekazał do ZUS w Olsztynie 19 skompletowanych wniosków o naliczenie kapitału
początkowego pracowników Urzędu.
2.przekazał do ZUS w Ełku 3 wnioski o emeryturę pracowników Urzędu,
3.w dalszym ciągu pracownikom byłych zakładów i instytucji wydawane są zaświadczenia
Rp - 7 oraz zaświadczenia o zarobkach i zatrudnieniu oraz organom ścigania zaświadczenia
o stanie majątkowym i rodzinnym,
4.dokonał zgłoszeń i wyrejestrowania w ZUS osób zatrudnionych w ramach robót
publicznych,
5.odznaczył jedną parę za długoletnie pożycie małżeńskie i złożył jeden wniosek do Urzędu
Wojewódzkiego o nadanie odznaczenia dla innej pary małżeńskiej,
6.za pośrednictwem Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie wydał dla Ambasady
Niemieckiej dwa zaświadczenia o braku aktów poniemieckich
7.wydał 176 aktów małżeństwa stanu cywilnego na podstawie wniesionych podań od osób
fizycznych i instytucji,
8.wprowadzono do bazy danych 463 wnioski, z tego wydano 217 dowodów osobistych i tyle
samo założono kopert dowodowych.
Pragnę poinformować, że zgodnie z przekazanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
i Administracji stanowiskiem w sprawie wymiany dowodów osobistych wydawanych
w latach 1962 – 1972 termin wymiany dowodów wskazany początkowo na koniec 2003 r. został wydłużony do 2007 r. Jednakże z uwagi na konieczność wymiany dowodów wydanych w następnych latach kalendarzowych prosimy aby sukcesywnie, bez zbędnej zwłoki dokonywać wymiany starych dowodów. Proponowana forma z pewnością pozwoli uniknąć kolejek, zbędnego zdenerwowania i pozwoli racjonalnie zaplanować pracę USC.

Ponadto w okresie sprawozdawczym:
1.Świadczeniobiorcom Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wydawana jest żywność w postaci konserw, dokonywana zbiórka i wydawana używana odzież.
Informuję, że ostatnia wypłata w tym roku świadczeń fakultatywnych i obligatoryjnych nastąpi w dniu 18 grudnia .

Realizując zadania w zakresie ustawy o systemie oświaty i uchwalonych na tej podstawie uregulowań wewnętrznych:
1.Przygotowano i ogłoszono przetarg na dowóz uczniów do szkół w 2004 r.
2.Przeprowadzono akcję zbiórki pieniędzy na sprzęt medyczny dla szpitali. Udział w akcji
brali uczniowie szkół z terenu Gminy Biała Piska,
3.Dokonano oceny pracy cząstkowej p. Wiesławy Grońskiej Dyrektor Publicznego
Gimnazjum w Drygałach,
4.Zorganizowano spotkanie komisji rozpatrującej wnioski nauczycieli studiujących
i ubiegających się o zwrot kosztów dokształcania tzw. czesnego,
5.Dokonano kontroli dowozu uczniów na dwóch trasach w obrębie obwodu szkolnego
Kumielsk, tj. trasa Biała Piska – Kumielsk oraz na trasie Biała Piska – Świdry.

Ponadto w najbliższym czasie:
1.ODR i ARiMR odbędzie cykl szkoleń dla rolników,
2.Urząd Miasta i Gminy w Białej Piskiej będzie pomagał rolnikom w wypełnianiu wniosków
o dotacje unijne,
3.zostanie skierowana interpelacja do Posła Żelichowskiego,
4.trwają prace nad budżetem gminy na 2004 r.
Poinformował także o sprawach własności i zagospodarowania terenu, sprzedaży gruntów, która odbywa się na terenie Gminy Biała Piska i jak to się ma do ustawy o obrocie ziemią,
oraz zmianach dotyczących obsady personalnej w Komisariacie Policji w Białej Piskiej.
Pan Robert Kubiak otrzymał awans na Naczelnika Sekcji Kryminalnej w Komendzie Powiatowej w Piszu, p.o. Komendanta Komisariatu Policji w Białej Piskiej powierzono P. Waldemarowi Walasowi.
Data powstania: poniedziałek, 19 sty 2004 14:51
Data opublikowania: poniedziałek, 19 sty 2004 14:54
Data przejścia do archiwum: czwartek, 19 sty 2006 14:02
Opublikował(a): Damian Modzelewski
Zaakceptował(a): Damian Modzelewski
Artykuł był czytany: 2428 razy