BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Plany i Zamierzenia

PLAN PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KOŻUCHACH
na rok szkolny 2003/2004


Opracowany w oparciu o :

1.Wnioski przyjęte na zebraniu rady pedagogicznej podsumowującej wyniki nauczania i wychowania w ubiegłym roku szkolnym 2002/03
2.Statut szkoły .
3.Program wychowawczy szkoły.
4.Wewnątrzszkolny system oceniania .
5.Zadania szkoły określone ustawą z dnia 07 września 1991r. z późniejszymi zmianami.
6.Program rozwoju szkoły.
7.Plan doskonalenia na rok szkolny 2003/04.
8.Harmonogram mierzenia jakości pracy szkoły na rok szkolny 2003/04.
9.Program profilaktyki szkoły.

WRZESIEŃ

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1.Opracowanie wymagań edukacyjnych. Informowanie o tych wymaganiach uczniów i rodziców.
2.Współpraca z Agencją , MGOPS itd.
3. Opracowanie tematyki do dyspozycji wychowawcy.
4.Uwzględnienie w planach zajęć zagadnień ćwiczących czytanie ze zrozumieniem.

IMPREZY SZKOLNE i ŚRODOWISKOWE

1.Dzień Chłopca
2.Masowy bieg uliczny.
3.Sprzątanie Świata.

WYCHOWANIE I OPIEKA

1.Prowadzenie zajęć integracyjnych sprzyjających nawiązywaniu poprawnych kontaktów w relacjach u-u,u-n,u-n-r


UDZIAŁ UCZNIÓW W ŻYCIU SZKOŁY

1.Zapoznanie uczniów ze Statutem szkoły, WSO ,szkolnym programem wychowawczym, obowiązującymi aktami prawnymi i programem profilaktyki.
2.W klasach opracowane są kontrakty.

WARUNKI BHP

1.Pogadanka na temat bezpieczeństwa w szkole i w drodze z domu i do domu
2. Dopasowanie ławek do wzrostu uczniów

PAŹDZIERNIK

PGOGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1.Informacja dla uczniów i rodziców o częstotliwości oceniania , co oceniamy, kiedy oceniamy, stosowanie różnorodnych form oceniania. Spotkanie w grupach I-III,IV-VI
2.Ogłoszenie konkursu na najlepiej czytającą klasę i konkursu czytelniczego” Nasze lektury”
3.Opracowanie harmonogramu wycieczek.
4.Korelacja treści realizowanych ścieżek z planami nauczania poszczególnych przedmiotów, zajęć pozalekcyjnych, świetlicy środowiskowe, kół pozalekcyjnych.
5.Powołanie zespołu opracowania ceremoniału szkolnego.
6.Zorganizowanie zespołu redakcyjnego gazetki szkolnej.
7.Zaopiniowanie tematyki lekcji do dyspozycji wychowawcy według zainteresowań i potrzeb uczniów . Uzgodnienie planu z rodzicami.

IMPREZY SZKOLNE I ŚRODOWISKOWE

1.Ślubowanie klas I.
2.„Ziemniaczany Dzień”- impreza środowiskowa.
3.Koncert życzeń dla nauczycieli.

DOSKONALENIE

1.Opracowanie planów pracy zespołów: naucz. zintegrowanego, blokowego , wychowawczego.
2.Opracowanie projektu europejskiego.

MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

1.Opracowanie narzędzi i procedur mierzenia jakości pracy szkoły.
2.Analiza dokumentów. Sporządzenie raportu.

UDZIAŁ UCZNIÓW W ŻYCIU SZKOŁY

Uczniowie znają swoje prawa i obowiązki.
1.Wybór Zarządu S.U.


WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Zapoznanie rodziców z prawem oświatowym, statutem, WSO, programem wych., wymag. eduk.

1.Wybór trójek klasowych .

WARUNKI BHP

1.Ubezpieczenie uczniów.
2.Okresowe przeglądy czystości pomieszczeń , otoczenia szkoły i uczniów.
3.Pogadanka na temat bezpieczeństwa w szkole i w drodze z domu i do domu. Bezpieczne spędzania czasu wolnego.

LISTOPAD

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1.Warsztaty dla rodziców” Jak pomóc dziecku w trudnych sytuacjach.
2.Wydanie gazetki szkolnej.
3.. Przeprowadzenie konkursu :szybkość czytania ze zrozumieniem.

IMPREZY SZKOLNE I ŚRODOWISKOWE

Kształtowanie do samodzielności i odpowiedzialności.
Rozwijanie zainteresowań
1.„Pożegnanie jesieni”- konkurs międzyklasowy 0-III
2.„Andrzejki”
3.Wyjazd na cmentarz.
4.„Obraz z przeszłości”- apel

DOSKONALENIE

1.Wyrażanie opinii na temat planu finansowego.
2.Lekcja otwarta dla nauczycieli.

BAZA DYDAKTYCZNA

1.Zakup wyposażenia i pomocy dydaktycznych w miarę posiadanych środków finansowych.
2.Zakup lektur szkolnych .

WARUNKI BHP

1.Prowadzenie rejestru wypadków uczniów.

Program profilaktyki

Skutki niepowodzeń szkolnych
1. Pogadanka z przedstawicielem policji.
Ewaluacja

1.Sporządzenie sprawozdań przez wychowawców.
2 . Analiza statutu i WSO.

GRUDZIEŃ

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1.Przedstawienie teatralne ukazujące piękno miłości.
2.Wydanie ulotki informacyjnej dla rodziców.
3.Monitorowanie zagrożeń cywilizacyjnych.

IMPREZY SZKOLNE I ŚRODOWISKOWE

1.„Jaka pyszna sanna”.
2.Mikołajki.
3.Wigilia.
4.Konkurs plastyczny-ŚWIĘTA W ROKU LITURGICZNYM.
5.Konkurs plastyczny – PORY ROKU.

DOSKONALENIE

1.Lekcja otwarta dla n-li stażystów uwzględnienie problematyki hospitacyjnej.
2.Szkolenie rady z zakresu technik szybkiego czytania.

DYDAKTYKA

1. Samokontrolne badanie efektów pracy dydaktycznej.

WYCHOWANIE I OPIEKA

1. Prowadzenie porad dla uczniów w zakresie higieny osobistej i zdrowia.

WARUNKI BHP

1. Pogadanka na temat bezpieczeństwa w szkole i w drodze z domu i do domu.

STYCZEŃ

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1.Określenie modelu ucznia i n-la.
2.Wydanie gazetki szkolnej
3.Zatwierdzenie ceremoniału szkolnego.

IMPREZY SZKOLNE IŚRODOWISKOWE

1.„Herbatka dla babci i dziadka”.
2.Zabawa karnawałowa.
DOSKONALENIE

1. Posiedzenie rady pedag. klasyfikacyjne .

WYCHOWANIE i OPIEKA

1. Analiza problemów wychowawczych i formy ich przeciwdziałania.

WARUNKI BHP

1. Pogadanka na temat bezpieczeństwa w szkole i w drodze z domu i do domu.Bezpieczne spędzanie czasu wolnego.

LUTY

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1. Realizacja programów profilaktycznych.

IMPREZI SZKOLNE i ŚRODOWISKOWE

1.Słowami poruszmy serca-konkurs recytatorski o regionie
2.Podsumowanie ścieżki edukacyjnej.

DOSKONALENIE

1.Lekcja otwarta dla n-li.

KONKURSY

1. Ogółnopolski Turniej Wiedzy BRD.

Mierzenie jakości pracy szkoły.

1. Badanie kwestionariuszowe.

MARZEC

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1.Wydanie ulotki dla rodziców.
2.Realizacja programu profilaktycznego.
3.Pedagogizacja rodziców dotycząca promocji zdrowia.
4.Analiza ankiet dot.organizacji miejsca pracy i wypoczynku ucznia.

IMPREZY SZKOLNE I ŚRODOWISKOWE

1.Powitanie wiosny – święto wiosny.
2.Dzień Dziewczynek.
3.„Jeśli nie chcesz mojej zguby krokodyla-daj mi luby”.
4.Rekolekcje Wielkopostne.

DOSKONALENIE

1.Posiedzenie rady pedag. organizacyjne „Zreferowanie nowych zarządzeń władz oświatowych”.

WARUNKI BHP

1.Pogadanka na temat bezpieczeństwa w szkole i w drodze do domu i z domu .
Zachowanie na wycieczce.
2.Bezpieczne spędzanie czasu wolnego.

KWIECIEŃ

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1.MILIARD W ROZUMIE- WIEM WSZYSTKO.
2..Zabezpieczenie w projekcie organizacyjnym godzin na koła przedmiotowe.
3.Szkolne konkursy przedmiotowe.
4.Zorganizowanie imprezy sportowo-rekreacyjnej”Mamo, tato baw się z nami”.

IMPREZY SZKOLNE I ŚRODOWISKOWE

1.„Ziemia naszym domem – eko kwiecień”
2.Prima Aprilis.
3.Piknik rodzinny.
4.Światowy Dzień Służby Zdrowia.

DOSKONALENIE

1.Posiedzenie rady pedag.

MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY

1. Sprawdzian w klasie VI.
WYCHOWANIE I OPIEKA

1. Prowadzenie porad dla uczniów w zakresie higieny osobistej i zdrowia.

WARUNKI BHP

1.Pogadanka na temat bezpieczeństwa w szkole i w drodze z domu i do domu. Bezpieczne spędzanie wolnego czasu .

MAJ

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1 Podsumowanie kół zainteresowań.
2. Przeprowadzenie II etapu konkursu „SprechenDeutsch”
3. Wycieczki po Mazurach
4. Wydanie gazetki szkolnej
5. Podsumowanie konkursu ”Zeszyty lektur”.
6. Podsumowanie zebranych kwestionariuszy –m. aktywne.

IMPREZY SZKOLNE I ŚRODOWISKOWE

1.Moja rodzina i ja – piknik.
2. Rocznica uchwalenia Konstytucji 3-go Maja.
3.Podsumowanie treści ścieżek edukacyjnych.

DOSKONALENIE

1.Posiedzenie rady pedag. analityczno – programującej „Analiza wyników mierzenia jakości pracyszkoły”.
Zaopiniowanie szkolnego zestawu programów.

KONKURSY PRZEDMIOTOWE

1. Unia Europejska- zgodnie z projektem.

Ewaluacja

Program rozwoju.
Szkolny zestaw programów.
Mocne i słabe działania.
Dyskusja dotycząca programów nauczania.

Mierzenie jakości pracy szkoły

Organizacja oraz przebieg pracy wychowawczej.
Badanie kwestionariuszowe.

Diagnoza

Umiejętności talentów i predyspozycji uczniów.
Badania kwestionariuszowe.

CZERWIEC

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

1.Konkurs na najlepiej czytająco klasę.
2.IV Edycja obchodów Dnia Dziecka.
3.Wybory sportowca.

IMPREZY SZKOLNE I ŚRODOWISKOWE
Inspirowanie do twórczego myślenia. Możliwość zaprezentowania się dla każdego.
1.Wakacje tuż , tuż.
DOSKONALENIE

1. Posiedzenie rady pedag.klasyfikacyjno – podsumowującej. Podsumowanie pracy ze stanem poprzednim.

WYCHOWANIE I OPIEKA

Integracja społeczności szkolnej.
1.Uroczyste zakończenie roku szkolnego.

Warunki BHP

1. Pogadanka na temat bezpieczeństwa w drodze do domu i z domu. Bezpieczne spędzanie czasu wolnego.

BAZA DYDAKTYCZNA
1.Zakup nagród dla uczniów wyróżnionych .





PROJEKT EDUKACYJNY

„WĘDRÓWKI PO KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ ”



Cele projektu – Uczeń:

-wie, czym jest Unia Europejska
- rozróżnia flagę i śpiewa hymn Unii Europejskiej
-wymienia kraje Unii Europejskiej
-gromadzi i opracowuje informacje o wybranym kraju Unii Europejskim
- opisze historię, przyrodę i kulturę krajów Unii Europejskiej
-wykazuje postawę szacunku wobec ludzi z innych kultur i poszanowania ich prawa

Formy pracy:

-praca w zespołach klasowych, między klasowych i szkolnych
-praca indywidualna i grupowa

Uzasadnienie wyboru tematu:

Wejście Polski w 2004 roku do Unii Europejskiej stało się inspiracją do poszukiwania wspólnej europejskiej tożsamości przy zachowaniu i uznaniu istniejących różnic i różnorodności. Promowanie wiedzy na temat Europy i Unii Europejskiej wśród uczniów będzie okazją do pielęgnowania i rozwijania tradycji, które nas łączą oraz przygotowaniem do życia w zjednoczonej Europie.

Czas trwania projektu:

listopad – kwiecień roku szkolnego 2003/04

Uczestnicy:

Uczniowie klas I – VI Szkoły Podstawowej w Kożuchach i Drygałach

Prezentacja projektu:

prezentacja odbędzie się w ostatnim tygodniu kwietnia 2004 roku



HARMONOGRAM DZIAŁAŃ: Zadania do wykonania:

1. Wyłonienie w wyniku losowania krajów, które będą zaprezentowane przez poszczególne zespoły klasowe.Zapoznanie z projektem i losowanie krajów przez gospodarzy klas. XI 2. Zapoznanie z barwami flagi i hymnem Unii Europejskiej. Poznanie flagi i hymnu UE. XI
3. Wykonanie gazetki „Droga Polski do Unii Europejskiej”. Wykonanie gazetki ściennej. XI
4. Zapoznanie z mapą zjednoczonej Europy. Poznanie znaczenia zjednoczonej Europy. XII
5. Wykonanie plakatów: „Najciekawsze informacje o wylosowanym kraju”. Wykonanie plakatów. I
Kryteria oceny:
-zgodność treści plakatu z tematem
-oryginalność formy plakatu
-wartość merytoryczna plakatu
-estetyka wykonania
6.Wykonanie albumów charakteryzujących wylosowany kraj z uwzględnieniem rozdziałów:
-przyroda-historia / kultura-ciekawostki.
Wykonanie albumów. II-III
Kryteria oceny:
-zawartość merytoryczna albumu
-różnorodność źródeł informacji
-estetyka wykonania
7.Turniej wiedzy o Unii Europejskiej.
Uczniowie uzupełniają przygotowany test. IV 8. Prezentacja „Co najbardziej zafascynowało mnie w wylosowanym kraju UE ?”.
Krótkie wystąpienie z pokazem plakatu i albumu oraz pokazem artystycznym. IV
Kryteria oceny:
-uwzględnienie w prezentacjach charakterystycznych cech prezentowanego kraju
-atrakcyjność form przekazu
-przedstawienie istotnych informacji w określonym czasie (10 minut) 9. Podsumowanie realizacji projektu i ocena według podanych kryteriów. Podanie wyników oraz wręczenie dyplomów i nagród.
Data powstania: poniedziałek, 1 gru 2003 08:47
Data opublikowania: wtorek, 2 gru 2003 10:25
Opublikował(a): Jan Archacki
Zaakceptował(a): Damian Modzelewski
Artykuł był czytany: 7405 razy