Sprawozdanie z działalności Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu Rady Miejskiej w Białej Piskiej za 2003r.
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Zgodnie ze Statutem Miasta i Gminy Biała Piska Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu Rady Miejskiej przygotowała projekt planu pracy na 2003r., który zatwierdzony został Uchwałą Rady Miejskiej Nr IV(22)2002 z dnia 30 grudnia 2002r.
Stan Komisji na początku kadencji 2002-2006 liczył 6 osób.
Dnia 30 czerwca 2003r Uchwałą Rady Miejskiej Nr X(59)03 odwołano ze składu osobowego P. Mirosława Kropiewnickiego. Decyzję powyższą Rada podjęła na wniosek odwołanego.
Na dzień dzisiejszy skład osobowy Komisji przedstawia się następująco:
1. P. Michał Żarski – Przewodniczący Komisji
2. P. Adam Sobolewski – Zastępca Przewodniczącego
3. P. Jarosław Wysocki – członek
4. P. Grażyna Maria Gołębiewska – członek
5. P. Dariusz Charubin – członek
Średnia frekwencja udziału członków Komisji w jej posiedzeniach w roku 2003r wynosiła 80,66%.
W posiedzeniu Komisji brały udział osoby przygotowujące merytorycznie materiały ujęte w tematyce posiedzeń.
Tematyka , którą Komisja zajmowała się w 2003r to m. innymi:
- zaopiniowanie materiałów dotyczących struktury organizacyjnej sieci szkolnej gminnej oświaty i jej zasadność funkcjonowania w roku szkolnym 2003/2004.
- Stan czytelnictwa w bibliotekach publicznych , w tym dzieci i młodzieży za rok 2002 , księgozbiór i jego doposażenie w latach 1998-2002,
- Projekt budżetu gminy na 2003r,
- Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2002r,
- Zaangażowanie środków finansowych w działalność Klubów Sportowych w roku 2002r – efekty ich działalności,
- Realizacja zadań i wydatków określonych w Miejsko- Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2002r.
- Stan opieki higieniczno – lekarskiej w podległych placówkach oświatowo- wychowawczych,
- Sposób wyłaniania kandydatów na stanowisko dyrektorów szkół i przedszkoli w latach 2000- 2003r – ustalenia i wnioski.
- Struktura organizacyjna , zarządzanie i obsługi finansowej placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę , realizacja zadań statutowych – wniosków i ustaleń komisji,
- Rozpatrzenie i zaopiniowanie planu realizacji inwestycji i remontów w zakresie oświaty w 2003r.
- Informacja o przygotowaniu szkół i przedszkoli do rozpoczęcia roku szkolnego 2003/2004.
- Wykonanie budżetu za I półrocze , ze szczególną analizą w Dz. 801 Oświata, Dz. 851 – Ochrona Zdrowia, Dz. 854 Edukacyjna Opieka Wychowawcza, Dz. 921 Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego,
- Zdrowie i Profilaktyka przeciwdziałania alkoholizmowi – przestrzeganie przepisów ustawowych w zakresie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
- Informacja o pomocy społecznej w gminie w 2003r,
- Rozpatrzenie uchwały Rady Miejskiej w zakresie realizacji zadań szkoleniowo – dydaktycznych w Gminie w 2003r.
- Zespoły kontrolne Komisji dokonały wybiórczej kontroli w zakresie polityki kadrowej dyrektorów szkół i przedszkoli w zakresie realizacji podstawowych funkcji. Placówek oraz przestrzeganie prawa oświatowego. Dokonano oceny funkcjonowania Uchwały Nr XXVI(198)2000 z dnia 30.10.2000 Rady Miejskiej w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.
Ponadto rozpatrzono możliwość realizacji art. 48,50,51 ustawy o systemie oświaty w zakresie powołania gminnej rady oświatowej oraz rad szkół w podległych placówkach oświatowo- wychowawczych . Zgodnie z oczekiwaniami rad w)w ciał nie powołano.
Na każdym posiedzeniu komisji były omawiane sprawy bieżące, zlecone komisji, jak również analizowano i rozpatrywano materiały sesyjne.
Komisja dokonała podziału projektu środków finansowych uwzględnionych w budżecie na 2003 na działalność sportową zatwierdzoną Uchwałą Rady.
Członkowie Komisji uczestniczyli w spotkaniach z rodzicami, Radą Pedagogiczną , odnośnie dalszego funkcjonowania szkół podstawowych i punktów filialnych.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że w zdecydowanej większości posiedzenia kończyły się wnioskami i rozpatrzeniem ich realizacji na następnym posiedzeniu komisji.
W 2003r Komisja zgłosiła do odpowiednich organów gminy i jednostek organizacyjnych w sumie .34 wniosków.
Sposób załatwienia w)w wniosków przedstawia się następująco:
- pozytywnie:10
- negatywnie .5
- udzielono odpowiedzi informacyjno – wyjaśniającej -19
Stwierdzić należy, że były przypadki zwłoki, jak również odpowiedzi enigmatycznej adresatów wniosków . Należy stwierdzić ,że najwięcej czasu w 2003r komisja przeznaczyła na sprawy oświatowe, kulturalne, zdrowia i sportu.
Analizując działalność oraz potrzeby jednostek oświatowych , kulturalnych należy w przyszłości zwiększyć udział środków budżetowych na rzecz działań, którymi zajmuje się nasza komisja stała.
Reasumując należy podkreślić, że posiedzenia odbywały się zgodnie z przyjętym harmonogramem, odbywały się raz w miesiącu.
Dlatego też za pracę wszystkim członkom komisji oraz osobom przygotowującym materiały jak również gościom zaproszonym składam serdeczne podziękowanie.
Stan Komisji na początku kadencji 2002-2006 liczył 6 osób.
Dnia 30 czerwca 2003r Uchwałą Rady Miejskiej Nr X(59)03 odwołano ze składu osobowego P. Mirosława Kropiewnickiego. Decyzję powyższą Rada podjęła na wniosek odwołanego.
Na dzień dzisiejszy skład osobowy Komisji przedstawia się następująco:
1. P. Michał Żarski – Przewodniczący Komisji
2. P. Adam Sobolewski – Zastępca Przewodniczącego
3. P. Jarosław Wysocki – członek
4. P. Grażyna Maria Gołębiewska – członek
5. P. Dariusz Charubin – członek
Średnia frekwencja udziału członków Komisji w jej posiedzeniach w roku 2003r wynosiła 80,66%.
W posiedzeniu Komisji brały udział osoby przygotowujące merytorycznie materiały ujęte w tematyce posiedzeń.
Tematyka , którą Komisja zajmowała się w 2003r to m. innymi:
- zaopiniowanie materiałów dotyczących struktury organizacyjnej sieci szkolnej gminnej oświaty i jej zasadność funkcjonowania w roku szkolnym 2003/2004.
- Stan czytelnictwa w bibliotekach publicznych , w tym dzieci i młodzieży za rok 2002 , księgozbiór i jego doposażenie w latach 1998-2002,
- Projekt budżetu gminy na 2003r,
- Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2002r,
- Zaangażowanie środków finansowych w działalność Klubów Sportowych w roku 2002r – efekty ich działalności,
- Realizacja zadań i wydatków określonych w Miejsko- Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2002r.
- Stan opieki higieniczno – lekarskiej w podległych placówkach oświatowo- wychowawczych,
- Sposób wyłaniania kandydatów na stanowisko dyrektorów szkół i przedszkoli w latach 2000- 2003r – ustalenia i wnioski.
- Struktura organizacyjna , zarządzanie i obsługi finansowej placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę , realizacja zadań statutowych – wniosków i ustaleń komisji,
- Rozpatrzenie i zaopiniowanie planu realizacji inwestycji i remontów w zakresie oświaty w 2003r.
- Informacja o przygotowaniu szkół i przedszkoli do rozpoczęcia roku szkolnego 2003/2004.
- Wykonanie budżetu za I półrocze , ze szczególną analizą w Dz. 801 Oświata, Dz. 851 – Ochrona Zdrowia, Dz. 854 Edukacyjna Opieka Wychowawcza, Dz. 921 Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego,
- Zdrowie i Profilaktyka przeciwdziałania alkoholizmowi – przestrzeganie przepisów ustawowych w zakresie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
- Informacja o pomocy społecznej w gminie w 2003r,
- Rozpatrzenie uchwały Rady Miejskiej w zakresie realizacji zadań szkoleniowo – dydaktycznych w Gminie w 2003r.
- Zespoły kontrolne Komisji dokonały wybiórczej kontroli w zakresie polityki kadrowej dyrektorów szkół i przedszkoli w zakresie realizacji podstawowych funkcji. Placówek oraz przestrzeganie prawa oświatowego. Dokonano oceny funkcjonowania Uchwały Nr XXVI(198)2000 z dnia 30.10.2000 Rady Miejskiej w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.
Ponadto rozpatrzono możliwość realizacji art. 48,50,51 ustawy o systemie oświaty w zakresie powołania gminnej rady oświatowej oraz rad szkół w podległych placówkach oświatowo- wychowawczych . Zgodnie z oczekiwaniami rad w)w ciał nie powołano.
Na każdym posiedzeniu komisji były omawiane sprawy bieżące, zlecone komisji, jak również analizowano i rozpatrywano materiały sesyjne.
Komisja dokonała podziału projektu środków finansowych uwzględnionych w budżecie na 2003 na działalność sportową zatwierdzoną Uchwałą Rady.
Członkowie Komisji uczestniczyli w spotkaniach z rodzicami, Radą Pedagogiczną , odnośnie dalszego funkcjonowania szkół podstawowych i punktów filialnych.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że w zdecydowanej większości posiedzenia kończyły się wnioskami i rozpatrzeniem ich realizacji na następnym posiedzeniu komisji.
W 2003r Komisja zgłosiła do odpowiednich organów gminy i jednostek organizacyjnych w sumie .34 wniosków.
Sposób załatwienia w)w wniosków przedstawia się następująco:
- pozytywnie:10
- negatywnie .5
- udzielono odpowiedzi informacyjno – wyjaśniającej -19
Stwierdzić należy, że były przypadki zwłoki, jak również odpowiedzi enigmatycznej adresatów wniosków . Należy stwierdzić ,że najwięcej czasu w 2003r komisja przeznaczyła na sprawy oświatowe, kulturalne, zdrowia i sportu.
Analizując działalność oraz potrzeby jednostek oświatowych , kulturalnych należy w przyszłości zwiększyć udział środków budżetowych na rzecz działań, którymi zajmuje się nasza komisja stała.
Reasumując należy podkreślić, że posiedzenia odbywały się zgodnie z przyjętym harmonogramem, odbywały się raz w miesiącu.
Dlatego też za pracę wszystkim członkom komisji oraz osobom przygotowującym materiały jak również gościom zaproszonym składam serdeczne podziękowanie.