BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

INFORMACJE

» W dniu 13 lutego 2006 r. Burmistrz Białej Piskiej będzie uczestniczył w Zgromadzeniu Związku Gmin Warmińsko – Mazurskich. Po raz pierwszy w Zgromadzeniu Związku weźmie udział Wojewoda Warmińsko – Mazurski. Spotkanie gmin członkowskich będzie przeznaczone omówieniu propozycji Koncernu Energetycznego ENERGA SA złożonej gminom w sprawie utworzenia spółki oświetleniowej.

» Na zlecenie Burmistrza Białej Piskiej został przygotowany projekt Planu Aglomeracji Gminy Biała Piska.

» Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości oraz na terenach użytku publicznego
(wyciąg z Załącznika do Uchwały Nr XI/ 376 /06 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia
2 lutego 2006 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Biała Piska)
1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymania czystości i porządku oraz
należytego stanu sanitarno – higienicznego na terenie nieruchomości
2.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymania czystości tras komunikacyjnych dla pieszych (chodniki, ścieżki itp.) położonych wzdłuż nieruchomości stanowiących ich własność, a w szczególności usuwania śniegu, błota, lodu, chwastów, liści i innych zanieczyszczeń. Usuwanie błota, śniegu i lodu powinno odbywać się niezwłocznie, tak aby nie dopuścić do ich zalegania. Inne zanieczyszczenia powinny być usuwane nie rzadziej niż raz w tygodniu.
3.Do właścicieli nieruchomości należy również zwalczanie gołoledzi i śliskości pośniegowej materiałami szorstkimi (piasek, żużel), a w razie potrzeby wywożenie nagrodzonego śniegu, tak aby nie dopuścić do ich zalegania. Materiały szorstkie użyte do powyższych celów powinny być usunięte z chodnika i dróg, niezwłocznie po ustaniu przyczyn ich zastosowania.
4.Właściciele nieruchomości w zakresie, który nie reguluje ustawa z dnia 12 lipca 1995 r.
o ochronie roślin oraz ustawa o ochronie gruntów rolnych z dnia 3 lutego 1995 r. zobowiązani są do niezwłocznego usuwania na nieruchomościach chwastów szpecących i powodujących zagrożenie dla gruntów sąsiednich, na koszt własny.
5.Właściciele nieruchomości są zobowiązani do usunięcia odpadów budowlanych
z remontów oraz odpadów wielkogabarytowych. Odpady budowlane i wielkogabarytowe należy składować w miejscach ogrodzonych, oznakowanych tak aby nie stwarzały one zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi. Nie mogą one zalegać na terenie posesji powyżej 14 dni.
6.Obowiązek utrzymania czystości i porządku na terenie dróg publicznych należy do ich zarządców, a w przypadku przystanków komunikacyjnych należy do jednostek użytkujących tereny służące komunikacji publicznej
7.Wykonanie obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie budowy należy do kierownika budowy
8. Obowiązek utrzymania czystości i porządku na terenie nie wymienionych w ustawie oraz
w regulaminie należy do gminy.
9.Właściciele nieruchomości mają obowiązek wyposażenia zajmowanej przez siebie nieruchomości w pojemniki służące do gromadzenia odpadów komunalnych i utrzymywanie ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym
10.Właściciele nieruchomości mają obowiązek usuwania nawisów (sopli) z okapów, rynien
i innych części nieruchomości oraz utrzymanie w należytym stanie połaci dachowych na których zalega śnieg.
11.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania ze ścian budynków, ogrodzeń
i innych obiektów ogłoszeń, plakatów, napisów, rysunków itp. umieszczonych tam bez zachowania trybu przewidzianego przepisami prawa.
12. Mycie i naprawa pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami może odbywać się pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub zbiorników bezodpływowych, po uprzednim ich przejściu przez łapacz oleju i odstojnik, tak aby uniemożliwić przedostanie się ich do gleby, wód gruntowych i powierzchniowych.
13.Organizatorzy imprez mają obowiązek utrzymania porządku w czasie imprezy (zapewnienie odpowiedniej ilości koszy i szaletów publicznych) oraz uporządkowania terenu po ich zakończeniu.
14.Na terenie Gminy Biała Piska dopuszcza się kompostowanie odpadów roślinnych we własnym zakresie i na własne potrzeby oraz spalanie pozostałości roślinnych poza urządzeniami i instalacjami do tego przewidzianymi, o ile nie narusza to odrębnych przepisów.
Data powstania: wtorek, 7 lut 2006 14:43
Data opublikowania:
Data przejścia do archiwum: środa, 1 mar 2006 07:26
Opublikował(a): Łukasz Statkiewicz
Zaakceptował(a): Łukasz Statkiewicz
Artykuł był czytany: 1734 razy