Sprawozdanie z działalności Komisji Finansów Rozwoju Gospodarczego i d)s Bezrobocia Rady Miejskiej w Białej Piskiej za 2003r.
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Zgodnie ze Statutem Miasta i Gminy Biała Piska Komisja Finansów Rozwoju Gospodarczego i d)s Bezrobocia Rady Miejskiej przygotowała projekt planu pracy na 2003r., który zatwierdzony został Uchwałą Rady Miejskiej Nr IV(22)2002 z dnia 30 grudnia 2002r.
Uchwałą Nr II(6)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r został ustalony skład osobowy komisji i przedstawia się następująco:
1. P. Bazyl Adamiec – Przewodniczący Komisji
2. P. Edward Dąbkowski – Zastępca Przewodniczącego
3. P. Wojciech Zieliński– członek
4. P. Grażyna Maria Gołębiewska – członek
Średnia frekwencja udziału członków Komisji w jej posiedzeniach w roku 2003r wynosiła 86,36%.
W posiedzeniu Komisji brały udział osoby przygotowujące merytorycznie materiały ujęte w tematyce posiedzeń.
Tematyka , którą Komisja zajmowała się w 2003r to m. innymi:
- projekt budżetu gminy na 2003r.
- ocena wykorzystania środków finansowych w 2002r. przez MGOPS, Stację „Caritas” i Kluby Sportowe.
- analiza planu wykonania remontów budynków mieszkalnych na terenie MiG Biała Piska,
- sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2002r.
- informacja na temat pozyskiwania środków pozabudżetowych,
- informacja na temat realizacji Uchwały Nr XLI(289)02 w sprawie przyjęcia programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Biała Piska na lata 2002-2006.
- realizacja budżetu gminy w Dz. 600 Transport i Łączność za I kw. 2003r.
- efekty rzeczowo- finansowe Spółek z o.o. za 2002r i I kw. 2003r.
- realizacja środków finansowych w Dz. 801 Oświata i Wychowanie za I kw. 2003r.,
- ocena wdrażania uchwalonej strategii rozwoju miasta i gminy Biała Piska,
- realizacja środków finansowych w Dz 853 Opika Społeczna w 2003r.
- realizacja budżetu gminy za I półrocze 2003r. ,
- realizacja budżetu gminy w Dz. Transport i Łączność za II kw. 2003r.
- informacja i ocena realizacji finansowania inwestycji na terenie MiG Biała Piska,
- ocena ściągalności dochodów własnych gminy z uwzględnieniem ulg i umorzeń podatków,
- ustalenie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych.
Dochody oraz wydatki na realizację wszystkich zadań związanych z zaspokojeniem naszej wspólnoty samorządowej stanowiły pole działania naszej komisji. Udział w przygotowaniu budżetu oraz ocena jego realizacji, bieżące monitowanie i kontrola racjonalności gospodarowania finansami Gminy stanowiły jej permanentne zajęcie. Konieczność realizacji niezbędnych inwestycji przy niewystarczających środkach finansowych spowodował powstanie zadłużenia. Zdolność Gminy do regulowania zobowiązań oceniana jest niezbyt optymistycznie Inwestycje były przedmiotem zainteresowania, dyskusji oraz podejmowanych decyzji zarówno przez komisję jak i całą Radę.
Przedmiotem posiedzeń były także wnioski i propozycje do projektu budżetu na 2003r składane przez pozostałe komisje stałe Rady.
Komisja dokonała zgodnie z obowiązującymi przepisami analizy wykonania budżetu gminy za I półrocze 2003r.
Na każdym posiedzeniu komisji były omawiano sprawy bieżące, zlecone komisji, jak również analizowano i rozpatrywano materiały sesyjne.
Komisja opiniowała wnioski o umorzenia , zwolnienia od podatków.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że w zdecydowanej większości posiedzenia kończyły się wnioskami i wydaniem opinii.
W 2003r Komisja zgłosiła do odpowiednich organów gminy i jednostek organizacyjnych w sumie 25 wniosków, opinii.
Sposób załatwienia w)w wniosków przedstawia się następująco:
- pozytywnie: 10 wniosków
- udzielono odpowiedzi - informacyjno – wyjaśniającej: 15 wniosków
Stwierdzić należy, że były przypadki zwłoki, jak również odpowiedzi enigmatycznej adresatów wniosków . Należy podkreślić ,że najwięcej czasu w 2003r komisja poświęciła bieżącej analizy wykonania dochodów i wydatków budżetowych z uwzględnieniem danych sfer finansowania..
Analizując działalność oraz potrzeby gminy należy w przyszłości zastanowić nad zdolnością finansowania gminy.
Reasumując należy podkreślić, że posiedzenia odbywały się zgodnie z przyjętym harmonogramem, odbywały się raz w miesiącu.
Dlatego też za pracę wszystkim członkom komisji oraz osobom przygotowującym materiały jak również gościom zaproszonym składam serdeczne podziękowanie.
Uchwałą Nr II(6)02 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 9 grudnia 2002r został ustalony skład osobowy komisji i przedstawia się następująco:
1. P. Bazyl Adamiec – Przewodniczący Komisji
2. P. Edward Dąbkowski – Zastępca Przewodniczącego
3. P. Wojciech Zieliński– członek
4. P. Grażyna Maria Gołębiewska – członek
Średnia frekwencja udziału członków Komisji w jej posiedzeniach w roku 2003r wynosiła 86,36%.
W posiedzeniu Komisji brały udział osoby przygotowujące merytorycznie materiały ujęte w tematyce posiedzeń.
Tematyka , którą Komisja zajmowała się w 2003r to m. innymi:
- projekt budżetu gminy na 2003r.
- ocena wykorzystania środków finansowych w 2002r. przez MGOPS, Stację „Caritas” i Kluby Sportowe.
- analiza planu wykonania remontów budynków mieszkalnych na terenie MiG Biała Piska,
- sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2002r.
- informacja na temat pozyskiwania środków pozabudżetowych,
- informacja na temat realizacji Uchwały Nr XLI(289)02 w sprawie przyjęcia programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Biała Piska na lata 2002-2006.
- realizacja budżetu gminy w Dz. 600 Transport i Łączność za I kw. 2003r.
- efekty rzeczowo- finansowe Spółek z o.o. za 2002r i I kw. 2003r.
- realizacja środków finansowych w Dz. 801 Oświata i Wychowanie za I kw. 2003r.,
- ocena wdrażania uchwalonej strategii rozwoju miasta i gminy Biała Piska,
- realizacja środków finansowych w Dz 853 Opika Społeczna w 2003r.
- realizacja budżetu gminy za I półrocze 2003r. ,
- realizacja budżetu gminy w Dz. Transport i Łączność za II kw. 2003r.
- informacja i ocena realizacji finansowania inwestycji na terenie MiG Biała Piska,
- ocena ściągalności dochodów własnych gminy z uwzględnieniem ulg i umorzeń podatków,
- ustalenie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych.
Dochody oraz wydatki na realizację wszystkich zadań związanych z zaspokojeniem naszej wspólnoty samorządowej stanowiły pole działania naszej komisji. Udział w przygotowaniu budżetu oraz ocena jego realizacji, bieżące monitowanie i kontrola racjonalności gospodarowania finansami Gminy stanowiły jej permanentne zajęcie. Konieczność realizacji niezbędnych inwestycji przy niewystarczających środkach finansowych spowodował powstanie zadłużenia. Zdolność Gminy do regulowania zobowiązań oceniana jest niezbyt optymistycznie Inwestycje były przedmiotem zainteresowania, dyskusji oraz podejmowanych decyzji zarówno przez komisję jak i całą Radę.
Przedmiotem posiedzeń były także wnioski i propozycje do projektu budżetu na 2003r składane przez pozostałe komisje stałe Rady.
Komisja dokonała zgodnie z obowiązującymi przepisami analizy wykonania budżetu gminy za I półrocze 2003r.
Na każdym posiedzeniu komisji były omawiano sprawy bieżące, zlecone komisji, jak również analizowano i rozpatrywano materiały sesyjne.
Komisja opiniowała wnioski o umorzenia , zwolnienia od podatków.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że w zdecydowanej większości posiedzenia kończyły się wnioskami i wydaniem opinii.
W 2003r Komisja zgłosiła do odpowiednich organów gminy i jednostek organizacyjnych w sumie 25 wniosków, opinii.
Sposób załatwienia w)w wniosków przedstawia się następująco:
- pozytywnie: 10 wniosków
- udzielono odpowiedzi - informacyjno – wyjaśniającej: 15 wniosków
Stwierdzić należy, że były przypadki zwłoki, jak również odpowiedzi enigmatycznej adresatów wniosków . Należy podkreślić ,że najwięcej czasu w 2003r komisja poświęciła bieżącej analizy wykonania dochodów i wydatków budżetowych z uwzględnieniem danych sfer finansowania..
Analizując działalność oraz potrzeby gminy należy w przyszłości zastanowić nad zdolnością finansowania gminy.
Reasumując należy podkreślić, że posiedzenia odbywały się zgodnie z przyjętym harmonogramem, odbywały się raz w miesiącu.
Dlatego też za pracę wszystkim członkom komisji oraz osobom przygotowującym materiały jak również gościom zaproszonym składam serdeczne podziękowanie.