Jak załatwić sprawę /Procedury/
JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ
1.Zasady rozwiązywania konfliktów zgodnie ze Statutem Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim.
Dyrektor jest przewodniczącym Rady Pedagogicznej, w związku z tym rozstrzyga sprawy sporne wśród członków rady, jeżeli w regulaminie je pominięto. Reprezentuje interesy Rady Pedagogicznej na zewnątrz i dba o jej autorytet. Przyjmuje wnioski i bada skargi dotyczące nauczycieli i pracowników niepedagogicznych. Jest negocjatorem w sytuacjach konfliktowych pomiędzy nauczycielem a rodzicem. W swej działalności kieruje się zasadą partnerstwa i obiektywizmu.
Wnoszone sprawy rozstrzyga z zachowaniem prawa oraz dobra publicznego, w związku z tym wydaje zalecenia wszystkim statutowym organom szkoły, jeżeli działalność tych organów narusza interesy szkoły i nie służy rozwojowi jej wychowanków.
Jeżeli uchwała Komitetu Rodzicielskiego jest sprzeczna z prawem lub interesem szkoły, dyrektor zawiesza jej wykonanie i uzgadnia z rodzicami sposób postępowania w sprawie będącej przedmiotem uchwały. W przypadku braku uzgodnienia, dyrektor przekazuje sprawę do rozstrzygnięcia organowi prowadzącemu.
W sprawach spornych ustala się:
-uczeń zgłasza swoje zastrzeżenia do przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego za pośrednictwem przewodniczącego klasy,
-przewodniczący Samorządu Uczniowskiego w uzgodnieniu z nauczycielem opiekunem, przedstawia sprawę nauczycielowi lub wychowawcy, który wraz z przedstawicielem samorządu rozstrzyga sporne kwestie,
-sprawy nie rozstrzygnięte kierowane są do dyrektora, który sprawę rozstrzyga lub ustala dalszy tok postępowania.
2.Procedury postępowania w sytuacjach wymagających interwencji na podstawie Programu profilaktyki.
Niewłaściwe zachowania ucznia monitowane są w pierwszej kolejności do nauczycieli dyżurujących, wychowawcy klasy, jeżeli problem nie zostanie rozwiązany przez w/w, zgłoszony zostaje do dyrektora szkoły. Dyrektor w porozumieniu z wychowawcą i rodzicami rozwiązuje problem lub w szczególnych przypadkach zwraca się z prośbą o pomoc do Kuratora Sądu dla Nieletnich lub policji. Z każdego zajścia monitowanego na zewnątrz sporządzona zostaje notatka służbowa dołączona do dokumentacji szkoły.
W każdym przypadku interwencji nauczyciela prowadzone są działania profilaktyczne zapobiegające powtórzeniu się zdarzenia.
1.Zasady rozwiązywania konfliktów zgodnie ze Statutem Szkoły Podstawowej w Bemowie Piskim.
Dyrektor jest przewodniczącym Rady Pedagogicznej, w związku z tym rozstrzyga sprawy sporne wśród członków rady, jeżeli w regulaminie je pominięto. Reprezentuje interesy Rady Pedagogicznej na zewnątrz i dba o jej autorytet. Przyjmuje wnioski i bada skargi dotyczące nauczycieli i pracowników niepedagogicznych. Jest negocjatorem w sytuacjach konfliktowych pomiędzy nauczycielem a rodzicem. W swej działalności kieruje się zasadą partnerstwa i obiektywizmu.
Wnoszone sprawy rozstrzyga z zachowaniem prawa oraz dobra publicznego, w związku z tym wydaje zalecenia wszystkim statutowym organom szkoły, jeżeli działalność tych organów narusza interesy szkoły i nie służy rozwojowi jej wychowanków.
Jeżeli uchwała Komitetu Rodzicielskiego jest sprzeczna z prawem lub interesem szkoły, dyrektor zawiesza jej wykonanie i uzgadnia z rodzicami sposób postępowania w sprawie będącej przedmiotem uchwały. W przypadku braku uzgodnienia, dyrektor przekazuje sprawę do rozstrzygnięcia organowi prowadzącemu.
W sprawach spornych ustala się:
-uczeń zgłasza swoje zastrzeżenia do przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego za pośrednictwem przewodniczącego klasy,
-przewodniczący Samorządu Uczniowskiego w uzgodnieniu z nauczycielem opiekunem, przedstawia sprawę nauczycielowi lub wychowawcy, który wraz z przedstawicielem samorządu rozstrzyga sporne kwestie,
-sprawy nie rozstrzygnięte kierowane są do dyrektora, który sprawę rozstrzyga lub ustala dalszy tok postępowania.
2.Procedury postępowania w sytuacjach wymagających interwencji na podstawie Programu profilaktyki.
Niewłaściwe zachowania ucznia monitowane są w pierwszej kolejności do nauczycieli dyżurujących, wychowawcy klasy, jeżeli problem nie zostanie rozwiązany przez w/w, zgłoszony zostaje do dyrektora szkoły. Dyrektor w porozumieniu z wychowawcą i rodzicami rozwiązuje problem lub w szczególnych przypadkach zwraca się z prośbą o pomoc do Kuratora Sądu dla Nieletnich lub policji. Z każdego zajścia monitowanego na zewnątrz sporządzona zostaje notatka służbowa dołączona do dokumentacji szkoły.
W każdym przypadku interwencji nauczyciela prowadzone są działania profilaktyczne zapobiegające powtórzeniu się zdarzenia.