Szacowanie szkód spowodowanych przez suszę
W ramach prowadzonych działań w sprawie szacowania szkód spowodowanych przez suszę, informuję, że Gmina Biała Piska poinformowała sołtysów z prośbą o powiadomienie rolników o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód.
28.06.2018 r., w trakcie Sesji Rady Miejskiej, Burmistrz Białej Piskiej Pan Wojciech Stępniak osobiście przekazał i omówił procedury związane z szacowaniem.
W dniu 27.06.2018 r. wystąpiłem do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z wnioskiem o uruchomienie komisji ds. szacowania szkód spowodowanych suszą rolniczą na terenie Gminy Biała Piska.
Na bieżąco przekazywane są do Pana Wojewody wykazy wniosków złożonych przez poszkodowanych rolników:
- 27.06.2018 r. przesłano wykaz obejmujący 46 wniosków,
- 29.06.2018 r. przesłano wykaz obejmujący 163 wnioski,
- 03.07.2018 r. przesłano wykaz obejmujący 183 wnioski,
- 05.07.2018 r. przesłano wykaz obejmujący 106 wniosków,
- 10.07.2018 r. przesłano wykaz obejmujący 32 wnioski,
- 13.07.2018 r. przesłano wykaz obejmujący 29 wniosków.
Jednocześnie od 29.06.2018 r. wnioski rolników są przekazywane do Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego w Piszu Biuro w Białej Piskiej.
- 29.06.2018 r. przekazano 46 wniosków,
- 02.07.2018 r. przekazano 163 wnioski,
- 03.07.2018 r. przekazano 183 wnioski,
- 05.07.2018 r. przekazano 106 wniosków,
- 10.07.2018 r. przekazano 32 wnioski,
- 16.07.2018 r. przekazano 29 wniosków.
Na sesji w dniu 28.06.2018 r. Rada Miejska przyjęła jednogłośnie przygotowany przez Burmistrza Białej Piskiej i Przewodniczącego Rady Miejskiej w Białej Piskiej apel do Premiera Rzeczypospolitej Polskiej z prośbą o wsparcie rolników w związku z klęską suszy.
Zarządzeniem nr 38 z dnia 07 lutego 2018 r. Wojewoda Warmińsko- Mazurski powołał komisję do oszacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi na terenie powiatu piskiego.
Komisji przewodniczy Kierownik Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego w Piszu. Zadaniem przewodniczącego jest organizacja i nadzór prac komisji oraz prowadzenie szkoleń członków komisji. Przewodniczący odpowiada za prawidłowe dokonanie szacunków szkód, zgodnie z ustaloną procedurą. Do udziału w pracach komisji zostało oddelegowanych dwóch pracowników Urzędu Miejskiego. W teren wyruszą dwa zespoły szacujące, Urząd Miejski w Białej Piskiej zapewnia transport jednego zespołu, a PZDR odpowiada za transport drugiego zespołu.
Wszystkie sprawy związane z suszą załatwiane są przez pracowników Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej na bieżąco.
O terminach szacowania rolnicy będą informowani indywidualnie.
Zastępca Burmistrza
Andrzej Braun
- Apel do Prezesa Rady Ministrów w sprawie pomocy rolnikom w związku z suszą (pdf) 13 lip 2018 14:10 0,83 MB
- Pismo do Wojewody odnośnie skierowania dodatkowych zespołów do szacowania szkód (pdf) 12 lip 2018 14:04 0,39 MB