BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Sprawozdanie Burmistrza Białej Piskiej

Realizacja uchwał Rady Miejskiej w Białej Piskiej i z działalności za okres od dnia 26 stycznia 2007 roku do dnia 26 marca 2006 roku

W okresie sprawozdawczym realizowałem uchwały Rady Miejskiej w Białej Piskiej, zadania gminy określone przepisami prawa i wykonywałem zadania kierownika urzędu gminy.
Realizacja powyższych czynności przedstawia się
w następujący sposób:
I.Wydałem niżej wymienione akty normatywne:

1)zarządzenia burmistrza jako organu gminy
w sprawach dotyczących:
- zmiany Zarządzenia Burmistrza Białej Piskiej
Nr 98/06 z dnia 20.01.2006 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej. W tej sprawie wydano dwa zarządzenia zmieniające.
-ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Gen Bema w Bemowie Piskim i powołania komisji konkursowej. Do konkursu przystąpiła jedna kandydatka. Po przeprowadzonej procedurze konkursowej stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej
w Bemowie Piskim zostało powierzone P.Barbarze Dąbrowskiej
- odwołania Kierownika Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej
- ogłoszenia konkursu na stanowisko Kierownika ZOPO w Białej Piskiej, powołania komisji konkursowej. Informuję, że do konkursu zgłosił się jeden kandydat. Stanowisko Kierownika Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej zostało powierzone P.Dariuszowi Jurczykowskiemu. W tej sprawie także wydano stosowne zarządzenie
-udzielenia upoważnienia do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej. Upoważnienia udzielono P.Helenie Łuba do czasu powołania Kierownika ZOPO w Białej Piskiej.
- zmiany zarządzenia w sprawie zasad dofinansowania, dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w szkołach
i przedszkolu na terenie Gminy Biała Piska
- odwołania ze stanowiska dyrektora szkoły.
W związku ze złożoną rezygnacją, z dniem 23 lutego 2007 r. odwołałem Panią Krystynę Doroszkiewicz ze stanowiska dyrektora Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Białej Piskiej.
Po czym w drodze stosownego zarządzenia powierzyłem pełnienie obowiązków dyrektora
w/w gimnazjum P.Agnieszce Kowalczyk, na czas określony, jednak nie dłużej niż 6 miesięcy.
- wydałem zarządzenie w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy Biała Piska na 2007 r.

Zarządzenia kierownika urzędu dotyczyły:
1.zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich oraz w osiedlowych jednostkach pomocniczych Gminy Biała Piska. Informuję, że zostały dokonane wybory sołtysów, rad sołeckich i rad osiedli. Z uwagi na odwołania mieszkańców od wyniku wyborów ustaliłem kolejne terminy zebrań wyborczych sołectw: Pogorzel Wielka i Mikuty.
2. powołanie Społecznej Komisji Mieszkaniowej oraz ustalenia Regulaminu jej działalności
3.ogłoszenia konkursu na stanowisko specjalisty do spraw pozyskiwania środków z funduszy europejskich w Urzędzie Miejskim w Białej Piskiej. Informuję, że z uwagi na brak spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o konkursie, dwukrotnie ogłoszono konkurs na to stanowisko, po czym zdecydowano o zatrudnieniu na czas określony P.Sławomira Słonawskiego.
4. powołania komisji do zniszczenia zmakulowanych formularzy do wydawania dowodów osobistych
5.zatwierdzenia planu kontroli wewnętrznej
w Urzędzie Miejskim w Białej Piskiej.
6. ogłoszenia Otwartego Konkursu Ofert na realizację zadań publicznych w zakresie organizacji imprez sportowych w 2007 r. i zadań w zakresie medycznej i pielęgnacyjnej opieki nad chorymi
i niepełnosprawnymi osobami w wieku starszym.
W dniu 26 marca 2007 roku minął termin składania ofert.
7.ogłoszenia konkursu na stanowisko informatyka. Po przeprowadzonej procedurze konkursowej, realizacja zadań informatycznych została powierzona P.M.Demiańczuk na okres 1 roku. Forma zatrudnienia – umowa zlecenie.
8. ponadto powołałem komisję przetargową do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie usług
w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
i parkowego na terenie Gminy Biała Piska.

Zadania z zakresu rolnictwa wykonywane były następująco:

1. Na potrzeby GUS prowadzono badania
w wylosowanych gospodarstwach indywidualnych na terenie gminy w zakresie pogłowia zwierząt oraz produkcji żywca
2. Sporządzono wykazy dzierżawy gruntu w trybie bezprzetargowym oraz wykazy na dzierżawę w trybie przetargu nieograniczonego (Nowe Drygały, Biała Piska).
3. Sporządzono umowy dzierżawy
i dokonano obmiaru działek gruntu na terenie Białej Piskiej, Kowalewa i Sulim przeznaczonych do dzierżawy.
a) Analizowano zasadność przyjętych zgłoszeń i opracowano stosowną dokumentację na wycięcie drzew zagrażających bezpieczeństwu
w miejscowościach: Skarżyn, Kożuchy, Bemowo Piskie, Biała Piska, Drygały, Kumielsk, Szkody, Komorowo.
b) nadzorowano realizację umowy na wykonanie wycięcia 65 drzew,ogłowienia lub podkrzesania koron 21 szt. drzew, które zagrażały bezpieczeństwu ludzi i mieniu
i stanowiły własność Gminy Biała Piska.
c) rozpatrzono i załatwiono pozytywnie wnioski o wycinkę drzew będących własnością osób fizycznych (29 szt. decyzji) i osób prawnych (5 szt. decyzji).
W zakresie zadań z gospodarki łowieckiej:
a) we współpracy z kołami łowieckimi opracowano informację na posiedzenie Komisji Rolnictwa Rady Miejskiej Biała Piska.
b) windykowano opłaty z tytułu wieczystego użytkowania:

Z zakresu ochrony przeciwpożarowej:
1. Przeprowadzono inwentaryzację sprzętu strażackiego we wszystkich jednostkach Ochotniczych Straży Pożarnych
2. Dokonano rozliczeń paliwa przez pojazdy pożarnicze i sprzęt specjalistyczny, który był używany przy pożarach i innych zdarzeniach
3. prowadzono bieżący nadzór i kontrolę nad eksploatacją samochodów pożarniczych, motopomp i innym sprzętem specjalistycznym,
w który są wyposażone jednostki OSP

Ponadto dokonano sprzedaży, w formie zawartych aktów notarialnych, niżej wymienionych nieruchomości:

a) nieruchomości niezabudowanych działek budowlanych pod zabudowę mieszkaniową o numerach 785/1 i pow.675 m² oraz nr 783/1
i pow.676 m² położonych w Białej Piskiej przy ul. Cichej w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.

Sporządzono wykazy do sprzedaży na następujące nieruchomości:
a) na lokal mieszkalny w Białej Piskiej przy ul. Moniuszki 4/6 przeznaczony do sprzedaży
w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy,
b) na lokal mieszkalny w Białej Piskiej przy ul. Kościuszki 11/13 przeznaczony do sprzedaży
w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy,
c) na lokal mieszkalny w Białej Piskiej przy ul. Targowej 1/23 przeznaczony do sprzedaży
w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy,
d) na nieruchomość niezabudowaną – działkę budowlaną numer 10/65 o powierzchni 946 m2, położoną w Bemowie Piskim przy ul. Pocztowej, przeznaczoną do sprzedaży w trybie przetargu ustnego nieogranniczonego,
e) na nieruchomość niezabudowaną – działkę rolną numer 406/1 o powierzchni 4300 m2, położoną w Kaliszkach, przeznaczoną do sprzedaży w trybie przetargu
ustnego nieogranniczonego,
f) na nieruchomość gruntową numer 74/5
o powierzchni 6439 m2 położoną przy
ul. Piłsudskiego, przeznaczoną do sprzedaży
w trybie bezprzetargowym, na rzecz wieczystego użytkownika

Wydano także 6 decyzji w sprawie zatwierdzenia podziału nieruchomości gruntowych stanowiących własność: Gminy Biała Piska i innych podmiotów.
Sporządzono projekty uchwał będące przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji Rady Miejskiej
w Białej Piskiej.

Realizacja uchwał Rady Miejskiej
w Białej Piskiej w zakresie podatków i opłat lokalnych ustalonych na 2007 r. przedstawia się następująco:
1. dokonano wymiaru i zaksięgowania podatku dla podatników z terenu gminy
i zaksięgowano go.
2. wydrukowano rejestry łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości oraz statystyki na poszczególne wsie po dokonanym wymiarze.
3. wydawano zaświadczenia o stanie majątkowym i zaświadczenia o ustroju rolnym dla rolników.
4. sporządzono spis wyborców uprawnionych do głosowania w wyborach do Rad Powiatowych Warmińsko – Mazurskiej Izby Rolniczej z terenu gminy
5. przyjęto 216 wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
6. wystawiono 61 decyzji ustalającej limit do zwrotu podatku akcyzowego, kwotę zwrotu podatku i część limitu pozostałą do wykorzystania.

Z zakresu zagadnień inwestycyjnych wykonano:
 Przygotowywano projekty oraz dokumenty związane z wydaniem decyzji
o warunkach zabudowy oraz o lokalizacji inwestycji celu publicznego
 Przygotowano materiały do analiz celem wydania decyzji o warunkach zabudowy,
 Realizowano sprawy z zakresu budownictwa ogólnego oraz zmiany architektury budynków
 Przygotowywano pisma dotyczące poprawy estetyki istniejących budynków oraz właściwego zagospodarowania terenu,
 Przygotowywano pisma dotyczących rozbiórki obiektów w złym stanie technicznym
i estetycznym.
 Załatwiano sprawy z zakresu przepisów
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
 Wydawano zaświadczenia o dotychczasowym i aktualnym przeznaczeniu terenów
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
 Wydawano wypisy i wyrysy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
 Przygotowano procedurę przetargową
w sprawie wyboru wykonawcy usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie gminy Biała Piska.
 Nadzorowano zachowanie porządku, czystości i przestrzegania przepisów ochrony środowiska, na terenie Miasta i Gminy Biała Piska - interwencje, prowadzenie spraw
z w/w zakresu.
 Bieżące realizacja zagadnień z zakresu oświetlenia ulicznego, funkcjonowania świetlic wiejskich,
 Nadawano numery porządkowe nieruchomości.
 Nadzorowano działalność schroniska dla bezdomnych zwierząt – bieżące interwencje.
 Przygotowano dokumenty i prowadzono postępowania związane z wydawaniem decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, opiniowano programy gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz działalności wydobywczej kruszywa naturalnego.

Drogownictwo

 sporządzono pisemne porozumienie
w sprawie wykonania remontu mostu drogowego we wsi Grodzisko z gminą Kolno.
 uczestniczono w przeglądzie dróg w terenie z Powiatowym Zarządem Dróg w Piszu –
wieś Mikuty, Kowalewo, Zalesie, Zabielne, Lipińskie.
 prowadzono stałą współpracę z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych na terenie gminy Biała Piska(przekazywanie problemów mieszkańców gminy
o stanie dróg do zarządców)
 sporządzono dokumentację przetargową na usługi transportowe.
 prowadzono nadzór przy remontach cząstkowych dróg gminnych i dojazdowych na terenie miejscowości: Lipińskie, Wojny, Pogorzel Wielka , Gruzy, Rogale Wielkie, Zacieczki, Biała Piska Zatorze , Łąkowa, Sulimy, Zaskwierki, Dąbrówka, Kózki.

Realizacja zadań z zakresu administracji rządowej zleconej gminie przedstawia się następująco:

1. wydawano wpisy, zmiany wpisów oraz decyzje o likwidacji działalności gospodarczej.
2. wydawano zaświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej przez podmioty dla ZUS, organów administracji publicznej oraz osób fizycznych.
3. wydawano zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
4. przygotowano listy poborowych rocznika 1988 oraz pełną dokumentację niezbędną do przeprowadzenia poboru ( pobór jest przeprowadzany w dniach 26-30 marca 2007r. )
5. wydawano decyzje na wykonanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju na wniosek Wojskowej Komendy Uzupełnień w Ełku.
6. codzienne przekazywano meldunki do Starostwa Powiatowego w Piszu dotyczące występowania zagrożeń na terenie gminy.
7. prowadzono postępowania administracyjne w sprawach o wymeldowanie
z pobytu stałego.
8. przetwarzano dokumentację dotyczącą ewidencji ludności, USC, dla Terenowego Banku Danych i MSWiA.
9. wydawano poświadczenia o stałym
i czasowym zameldowaniu.
10. współpracowano z organami administracji odnośnie zmian wynikających z ewidencji ludności
i USC.

Z zakresu zagadnień dotyczących gospodarki komunalnej gminy:
1. Przyjęto 193 wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego ,z czego rozpatrzono:
- 149 pozytywnie /decyzje o przyznaniu dodatku/
- 0 negatywnie / decyzje odmowne/
- pozostało do rozpatrzenia 44 wnioski
Łączna kwota przyznanych dodatków mieszkaniowych z decyzji w w/w okresie-23 935,52 zł
2. Sporządzono listy wypłat dodatków ryczałtów do banku oraz dla poszczególnych zarządców na luty i marzec 2007r.
Ogółem wypłacono 161 345,34 zł ( luty 567 osób, marzec 563 osoby ) w tym :
- dla zarządców - 126 321,30 zł
- dla wnioskodawców - 35 024,04 zł

Informuję, że w celu usprawnienia jakości obsługi Klientów Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej
i skrócenia czasu oczekiwania na rozmowę
z Burmistrzami Białej Piskiej, od dnia
02 kwietnia 2007 r. wprowadza się telefoniczne lub osobiste zapisy na przyjęcia przez Burmistrzów Białej Piskiej w dniu przyjęć interesantów. Dla każdego
z Klientów Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej rezerwuje się 15 - to minutowy czas rozmowy. Zgłoszeń osobistych należy dokonywać
w Sekretariacie Urzędu lub telefoniczne na numer 087/424 13 50.
Podaję do wiadomości, że siedziba Punktu potwierdzania gotowości do pracy mieści się
w Ośrodku Zdrowia w Białej Piskiej (pomieszczenie Stacji CARITAS). Zmiana lokalu ma na celu polepszenie warunków przyjmowania Klientów Punktu sąsiadującego z Miejsko – Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Stacją CARITAS, Ośrodkiem Zdrowia w Białej Piskiej i poprawić warunki pracy pracownika w/w Punktu.
Od dnia 21 marca 2007 r. paszporty zwierząt są wydawane w Referacie Rolnictwa (pok.nr 7)
w Urzędzie Miejskim w Białej Piskiej.

Burmistrz Białej Piskiej
Ryszard Sławomir Szumowski
Data powstania: wtorek, 3 kwi 2007 16:02
Data opublikowania: wtorek, 3 kwi 2007 16:06
Data przejścia do archiwum: środa, 11 kwi 2007 09:59
Opublikował(a): Krystyna Marcińczyk
Zaakceptował(a): Krystyna Marcińczyk
Artykuł był czytany: 1473 razy