BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Aktualności

Sprawozdanie
z działalności Rady Miejskiej w Białej Piskiej za okres I półrocza 2007r.



W dniu 12 listopada 2006r. rozpoczęła się V kadencja samorządu terytorialnego. Ustanowiona Rada Miejska jako reprezentant mieszkańców miasta i gminy stała się organem stanowiącym
i kontrolnym gminy. Skład osobowy Rady stanowi
15 osób.

W dniu 27 listopada 2007 r. Radni dokonali wyboru władz samorządowych powierzając funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej P. Adamowi Kazimierzowi Sobolewskiemu.Wiceprzewodniczących Rady : P. Elżbiecie Sakowskiej i P. Larysie Truszkowskiej.
W okresie sprawozdawczym Rada Miejska w Białej Piskiej odbyła 10 Sesji w tym 2 ponadplanowe zwołane na wniosek Burmistrza Białej Piskiej tj.
w dniu 18 kwietnia 2007 roku i 15 maja 2007 r.
Mając na uwadze konieczność przystąpienia Gminy Biała Piska do realizacji inwestycji wspólnej pn. ,,Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodno-ściekowej w Regionie Wielkich Jezior Mazurskich” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Pan Burmistrz wystąpił z wnioskiem do Rady Miejskiej w Białej Piskiej o podjęcie uchwał
w sprawach dotyczących: realizacji inwestycji wspólnej dla Regionu Wielkich Jezior Mazurskich
i wieloletniego planu inwestycyjnego w zakresie gospodarki wodno-ściekowej. Zakłada się, że w/w inwestycja będzie realizowana m.in. przez Miasta
i Gminy: Biała Piska, Gołdap, Mikołajki, Ruciane Nida, Gminę Ryn i Gminę Dźwierzuty. Jednostką wdrażającą program oraz koordynatorem realizacji inwestycji będzie Fundacja Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich w Giżycku. Informuję, że wieloletni plan inwestycyjny na lata 2007–2013 przewiduje dwanaście etapów obejmujących kolejno: budowę sieci wodociągowej Orłowo–Zabielne-Oblewo, budowę sieci wodociągowej Jakuby –Kumielsk-Szkody –Kukły, modernizację oczyszczalni ścieków w Białej Piskiej, budowę kanalizacji sanitarnej Bemowo Piskie–Drygały, budowę kanalizacji sanitarnej Danowo-Pawłocin-Kożuchy-Świdry Kościelne-Cibory, kanalizację sanitarną Kumielsk-Szkody-Radysy, modernizację stacji uzdatniania wody oraz sieci wodociągowej w Białej Piskiej, kanalizację sanitarną Nowe Drygały-Sulimy-Iłki, kanalizację sanitarną Komorowo, kanalizację sanitarną Ruda-Giętkie-Orłowo-Kaliszki, kanalizację sanitarną Myszki-Dmusy-Lisy-Kruszewo-Konopki, kanalizację sanitarną Rakowo Małe-Monety-Pogorzel Wielka-Pogorzel Mała.

Ponadto Rada Miejska odbyła jedną uroczystą Sesję w dniu 13 marca 2007 r. poświeconą obchodom 285-lecia Nadania Praw Miejskich w Białej Piskiej.

Uchwałą Nr V/20/06 Rady Miejskiej w Białej Piskiej
z dnia 29 grudnia 2006r. Rada Miejska
w Białej Piskiej uchwaliła plan pracy na 2007 r.
W planie pracy wyznaczono osoby odpowiedzialne za przygotowanie tematyki posiedzeń oraz określono osoby przewidziane do zaproszenia na obrady. Posiedzenia odbywały się w Miejsko - Gminnym Ośrodku Kultury w Białej Piskiej, a Sesja uroczysta na auli Publicznego Gimnazjum w Białej Piskiej.
Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, jak
i uregulowaniami statutowymi, w posiedzeniach brali udział Burmistrz Białej Piskiej P. Ryszard Sławomir Szumowski, jego Zastępca Pan Wojciech Stępniak wraz z pracownikami merytorycznymi Urzędu, zaproszeni goście, przedstawiciele gminnych jednostek organizacyjnych oraz mieszkańcy Miasta
i Gminy Biała Piska.

Tematyka uchwalona w planie pracy na 2007 r. przedstawia się następująco:

Styczeń – luty
1. Uchwalenie budżetu gminy na 2007 r.
2. Informacja na temat sytuacji finansowej w Zakładzie Energetyki Cieplnej Spółka z o.o.
w Białej Piskiej oraz stan zabezpieczenia w opłat na sezon grzewczy.
3. Informacja na temat zarządzania wspólnotami mieszkaniowymi prowadzonymi przez Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o. o. w Białej Piskiej za cały okres działalności.
4. Informacja na temat rozwiązania problemów związanych z wypłatą nadpłat za co. wobec wspólnot mieszkaniowych w ramach zawartej umowy o zarządzanie zasobami lokalowymi gminy. Stanowisko Gminy w kwestii zakończenia długotrwałego sporu pomiędzy Spółdzielnią Mieszkaniową , a Gminą Biała Piska.
5. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej ze swojej działalności w 2006 r.
6. Sprawy wynikające z potrzeb.

Marzec – kwiecień
1. Analiza i ocena wykonania budżetu gminy za 2006r. z uwzględnieniem zadań rzeczowo- finansowych – udzielenie absolutorium Burmistrzowi Białej Piskiej.
2. Planowana struktura organizacyjna sieci szkolnej gminnej oświaty przez organ wykonawczy Rady Miejskiej – Burmistrza Białej Piskiej na rok szkolny 2006/2007.
3. Informacja na temat stanu zaległości
w opłatach czynszowych za lokale komunalne
i prowadzonej windykacji w tym zakresie za 2006r.
2. Sprawy wynikające z potrzeb.

Maj
1. Efekty rzeczowo –finansowe Spółek
z o.o. ZEC, ZWiK oraz zarządzanie mieszkaniowym zasobem gminy za 2006r i I kw. 2007r.
2. Sprawy bieżące.

Czerwiec
1. Formy pomocy społecznej realizowane przez Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Białej Piskiej oraz Stację „Caritas” za 2006 r.
i I kw. 2007 r.
2. Sprawy bieżące.

W pierwszym półroczu 2007 r. Rada Miejska podjęła 100 uchwał. Analizując szczegółowo zakres spraw uchwalonych uchwał należy stwierdzić, że 14 uchwał zostało podjętych w sprawach finansowych , a dotyczyły one uchwalenia i zmian budżetu gminy oraz ustalenia wysokości podatków i opłat lokalnych,
Uchwaliła 48 uchwał w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność gminy Biała Piska., 31 uchwał w sprawach organizacyjnych
i sprawach różnych, 7 uchwał w sprawach oświatowych, w tym utworzenie Zespołu Szkół
w Drygałach i nadania tejże szkole statutu.

Dokonując analizy tak krótkiego okresu działania Rady należy podkreślić wysoką frekwencję radnych w obradach Sesji, która kształtuje się na poziomie 81,9 % .W każdej Sesji uczestniczył P. Adam Kazimierz Sobolewski i P. Elżbieta Sakowska – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej w Białej Piskiej.

W celu usprawnienia pracy Rady Miejskiej w Białej Piskiej powołano 5 komisji, tj. :
1. Komisję Rewizyjną - Przewodniczący P. Arkadiusz Józef Zyskowski. Komisja odbyła 8 posiedzeń, frekwencja stanowi 85,24 %
2. Komisję Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu – Przewodnicząca komisji P. Grażyna Maria
Gołębiewska. Komisja odbyła 8 posiedzeń, frekwencja stanowi 82,5%
3. Komisję Rolnictwa - Przewodniczący Komisji P. Jerzy Brzózka. Komisja odbyła
8 posiedzeń. Frekwencja stanowi 75,25 %
4. Komisję Finansów, Rozwoju Gospodarczego ds. Bezrobocia - Przewodniczący Komisji P. Bazyl Adamiec. Komisja odbyła 9 posiedzeń. Frekwencja stanowi 79,3 %
5. Komisję Budownictwa, Zagospodarowania Przestrzennego, Przestrzegania Prawa, Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska – Przewodniczący Komisji P. Tadeusz Kamiński. Komisja odbyła 8 posiedzeń . Frekwencja stanowi 76 %

Należy podkreślić, że wszystkie tematy, które komisja przyjęła w rocznym planie pracy zostały zrealizowane. Analizując działalność Rady w okresie sprawozdawczym należy stwierdzić, że ma już za sobą dorobek i doświadczenie.Za całokształt włożonej pracy chciałbym podziękować Radnym , wszystkim komisjom stałym Rady Miejskiej za pracę podejmowaną na rzecz poprawy warunków funkcjonowania jednostek wykonawczych gminy, za przeznaczony czas i aktywne uczestnictwo w życiu społeczno - gospodarczym gminy. Za wspólny wysiłek i zaangażowanie, trud i poświecenie czasu prywatnego składam serdeczne podziękowanie.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Adam Kazimierz Sobolewski


OGŁOSZENIE
o przystąpieniu do zmiany Studium Uwarunkowań
i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Biała Piska


Na podstawie art. 11 pkt. 1 oraz art.27 ustawy
z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z2003 r. Nr 80 poz.717 z późn. zm.), zawiadamiam
o podjęciu przez Radę Miejską w Białej Piskiej Uchwały Nr XV/124/07 z dnia 28 czerwca 2007 r.
w sprawie przystąpienia do zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Biała Piska przyjętego Uchwałą Nr XXXV/248/2001 Rady Miejskiej w Białej Piskiej z dnia 28 czerwca 2001 r.
Zainteresowani mogą składać wnioski dotyczące zmiany studium w okresie do 30 października 2007 r. na adres: Urząd Miejski w Białej Piskiej, Pl.Mickiewicza 25, 12-230 Biała Piska. Informuje się, że wniosek winien zawierać: nazwisko i imię lub nazwę wnoszącego, adres, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczyć ma zmiana.

Burmistrz Białej Piskiej
Ryszard Sławomir Szumowski

Uwaga

WSZYSTKIE OSOBY ODDAJĄCE KREW W RAMACH DZIAŁALNOŚCI HONOROWEGO KRWIODAWSTWA, JAK TEŻ OSOBY PRAGNĄCE ZOSTAĆ HONOROWYM KRWIODAWCĄ informujemy, że:
w Piszu przy ul. Warszawskiej 1 (budynek internatu Liceum Ogólnokształcącego) nadal mieści się siedziba Piskiego Klubu Honorowych Dawców Krwi. Klub ten obejmuje swym działaniem teren całego Powiatu Piskiego. Zarząd klubu serdecznie zaprasza wszystkie osoby chętne do udziału w naszym klubie.
Osoby chętne do oddawania krwi muszą spełniać następujące warunki: ukończone 18 lat
i dobry stan zdrowia. Wszystkie osoby, które zgłoszą się każdorazowo celem oddania krwi przechodzą badanie lekarskie. Sprzęt służący do pobierania krwi jest jednorazowego użytku. Ponadto osobie, która w danym dniu oddała krew przysługuje:
-dzień wolny z pracy (płatny) lub z zajęć szkolnych,
-zwrot kosztów dojazdu w cenie biletu autobusowego ( w obie strony)
-słodycze w postaci tabliczek czekolady.
Terminy akcji pobierania krwi: 3,17 i 31 października, 7 i 21 listopada, 5 i 19 grudnia.


Wykaz nieruchomości gruntowych przeznaczonych do dzierżawy w trybie bezprzetargowym

Przeznacza się do dzierżawy: cz. dz. 754 o pow. 6,80 arów 7,92 arów, cz.dz.754 o pow.10,00 arów, położone w Białej Piskiej przy ul. Polnej, cz.dz.284/10 o pow.5,00 arów, cz. dz. 162/17 o pow. 10 m², cz. dz. 296/10 o pow.20 m², cz.dz.296/10
o pow.2,50 arów, pow.2,50 arów, o pow.3,20 arów
i pow.20 m² położone w Białej Piskiej przy
ul. Witosa,cz.dz.296/10 o pow.1,50 arów położoną
w Białej Piskiej przy ul. Sienkiewicza,cz.dz.143/9
o pow.20 m² położoną w Białej Piskiej przy ul. Mickiewicza, cz.dz.71/2 o pow.3,00 arów położoną
w Białej Piskiej przy ul. Piłsudskiego, dz. 42/2
o pow.134 arów położoną w Białej Piskiej przy
ul. Kolejowej, cz.dz.457/1 o pow.19 m² położoną
w Bemowie Piskim, dz.22/2 o pow.28,00 arów położoną w Sulimach, dz.91/1 o pow.27,00 i nr 227 o pow.29,00 arów położone w Orłowie.
Data powstania: środa, 3 paź 2007 13:09
Data opublikowania: środa, 3 paź 2007 13:34
Data przejścia do archiwum: czwartek, 8 sty 2015 09:17
Opublikował(a): Krystyna Marcińczyk
Zaakceptował(a): Krystyna Marcińczyk
Artykuł był czytany: 3644 razy