BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Biuletyn Informacji Publicznej

Zapytanie ofertowe na remont oraz ocieplenie budynku mieszkalnego położonego przy ul. Moniuszki 4 w Białej Piskiej

Zapytanie ofertowe na remont oraz ocieplenie budynku mieszkalnego położonego przy ul. Moniuszki 4 w Białej Piskiej

Znak sprawy 01/ZEC/WM/2015 Biała Piska, dnia 19.05.2015r.

ZAPYTANIE OFERTOWE

„ Remont oraz ocieplenie budynku mieszkalnego położonego przy ul. Moniuszki 4 w Białej Piskiej”

Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. ul. Targowa 1 12-230 Biała Piska działając w imieniu i na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej nieruchomości wspólnej przy ul. Moniuszki 4, w Białej Piskiej zaprasza do złożenia ofert na Remont oraz ocieplenie budynku mieszkalnego położonego przy ul. Moniuszki 4 w Białej Piskiej

I.Informacje ogólne

1.Zamawiający :

Wspólnota Mieszkaniowa

ul. Moniuszki 4, 12-230 Biała Piska NIP 849-14-80-403

Osoba uprawniona do kontaktów z wykonawcami :

Jan Bąbka

Wiesław Brzozowy

2.Niniejszym zamówienie będzie udzielane na podstawie decyzji Zarządu Wspólnoty w oparciu o cenę , referencje i udzieloną gwarancję .

II . Informacje szczegółowe:

1.Przedmiot zamówienia :

Przedmiotem zamówienia jest „Remont oraz ocieplenie budynku mieszkalnego położonego przy ul. Moniuszki 4 w Białej Piskiej”

2.Zakres i warunki robót objętych niniejszym zapytaniem :

2.1.Zakres robót obejmuje :

● skucie zniszczonych tynków na elewacji frontowej , oczyszczenie zagruntowanie oraz wyrównanie tynkiem renowacyjnym oraz przemalowanie wg proj. kolorystyki,

● skucie zniszczonych tzw. „głuchych” tynków na elewacji ścian szczytowych oraz elewacji tylnej, oczyszczenie, zagruntowanie oraz przygotowanie powierzchni do wykonania docieplenia,

● odkopanie, oczyszczenie ścian fundamentowych do poziomu 15 cm poniżej poziomu gruntu skucie tynku, ponowne otynkowanie na siatce Rabitza, malowanie farbą egalizacyjną, (np. Weber FZ375) – nie dotyczy elewacji frontowej,

● podbicie ław fundamentowych, wzmocnienie pęknięć na ścianie przybudówki profilami stalowymi wg projektu konstrukcji,

● docieplenie elewacji ścian szczytowych oraz elewacji tylnej styropianem 10 cm grafitowym typu Sonarol premium premium λ=0,031, należy uwzglednić glify okienne – 2 cm,wyprawa tynkarska na bazie tynku silikatowo – silikonowego 1,5 mm, podwójna siatka elewacyjna do wys. 2 m, wyprawa tynkarska na bazie systemu WEBER,

● wykonanie pasów styropianowych w formie gzymsów międzypietrowych (typu ADAMS nr 4 ) oraz wzmocnienie obróbka malarską (wg rys.), odtworzenie gzymsu zwieńczającego tylną elewację,

● wymiana obróbek blacharskich pasów elewacyjnych od strony ulicy Moniuszki oraz podokienników – blacha powlekana w kolorze brązowym,

● wymiana rynien, rur spustowych – blacha powlekana w kolorze brązowym,

● wykonanie opaski betonowej wokół budynku 50 cm z uwzględnieniem studzienek od okien piwnicznych,

● wykonanie pokryw metalowych zabezpieczających studzienki od okien piwnicznych – 5szt.

● oczyszczenie i wypoziomowanie schodów wejściowych od strony podwórka, wykonanie metalowego pochwytu,

● profilowanie gruntu w celu odprowadzenia wody deszczowej. REMONT BALKONÓW

● skucie starego tynku, zerwanie starych posadzek, oczyszczenie i wyrównanie powierzchni,

● oczyszczenie mechaniczne skorodowanych profili konstrukcyjnych oraz oczyszczenie barierek balkonowych, dokładne zabezpieczenie antykorozyjne farbą,

● zagruntowanie oraz nałożenie nowego tynku cementowo – wapiennego, tynk nałożyć od strony bocznej oraz od spodu jako otulinę dla starych konstrukcji, należy wszystko wzmocnić zatopiona siatką metalową, po wyschnięciu wyrównać kolejną warstwą tynku,

● wykończenie odróbką blacharską, ● pokrycie górnej strony balkonu hydroizolacją system WEBER,

● malowanie barierek ozdobna farbą do metalu wysokiej jakości – kolor ciemny grafit,

● wyłożenie balkonu mrozoodpornymi płytkami gresowymi, REMONT DACHU ● wymiana deskowania oraz uszkodzonych krokwi, należy sprawdzić stan konstrukcji drewnianej dachu. Należy uwzględnić wzmocnienie nawątlonych elementów konstrukcji dachu.

● oczyszczenie powierzchni dachu, demontaż pasów nadrynnowych, rynien, kołnierzy wokół kominów oraz obróbek blacharskich na ogniomurze.

● montaż kontrłat w miejscach krokwi dachu min. 32 x 50 mm, nowych łat, obróbek blacharskich montowanych przed położeniem blachy dachowej,

● przemurowanie kominów od około 20 cm poniżej deskowania z użyciem cegły klinkierowej pełnej na nanozaprawie do klinkieru,

● pokrycie dachu blacha trapezową powlekaną w kolorze brąz – wg zaleceń producenta,

● montaż obróbek blacharskich na ogniomurze, kołnierzy wokół kominów, pasów nadrynnowych, rynien z blachy powlekanej koloru brązowego , oraz wyłazu dachowego, REMONT KLATKI SCHODOWEJ :

● zerwanie starych drewnianych stopnic, demontaż balustrady, oczyszczenie zniszczonego tynku podstopnic oraz ścianki schodowej ( remont obejmuje schody w części parterowej, posadzkę spocznika międzypiętrowego oraz klatki schodowej na piętrze,

● wyrównanie podłoża masą szpachlową, przyklejenie płytek gresowych: na stopnice płytka bazowa z kapinoskiem, należy uwzględnić również podstopnice oraz cokół wys. 8-10 cm, projekt zakłada wykorzystanie płytek gresowych antypoślizgowych o wysokiej klasie ścieralności oraz trwałości, kolor grafitowy , jako klej uwzględniono specjalistyczną zaprawę do płytek gresowych, kolor zaprawy spoinującej – ciemny grafit,

● montaż drewnianych elementów balustrady poprzez kotwy mocujące beton – drewno, ● projekt zakłada odtworzenie tralek, pochwytu oraz słupków wg oryginalnego wzoru, materiał drewno dębowe chronione lakierem półmatowym (np. Domalux)

● wykonanie drzwi wejściowych do budynku od strony ul. Moniuszki oraz drzwi wahadłowych w klatce schodowej z drewna dębowego zabezpieczonego lakierobejcą wg rysunku.

● wykonanie systemowego zadaszenia nad wejściem do budynku od strony podwórka wg projektu . Szczegółowy opis robót przedstawiony jest w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej oraz przedmiarze robót . 2.2. Wykonawca składa ofertę na cały przedmiot zamówienia.

2.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia lub zwiększenia w/w zakresu zamówienia.

2.4. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i przedłożyć szczegółowy kosztorys ofertowy,

2.5. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę pisemnej gwarancji jakości na wykonane zamówienie na okres nie krótszy niż 5 lat . Gwarancja jakości obowiązuje od chwili odbioru końcowego robót

2.6. Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzone działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł.

2.7. Zamawiający wymaga posiadania odpowiedniego doświadczenia przy wykonaniu robót w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest wykazać , że w ostatnich 5 latach przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej 3 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, (potwierdzone dokumentami że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz, że zostały prawidłowo ukończone

2.8. Zamawiający wymaga zapewnienia przez Wykonawcę kierowania prowadzonymi robotami przez kierownika robót Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku przez Wykonawcę, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, które zapewnią kierowanie budową i robotami tj. kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowanie robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623) wpisanym na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (art. 6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów – Dz. U. Z 2001r. Nr 5, poz.42 z późn. zm. ) oraz posiadających aktualne zaświadczenie o członkostwie w izbie samorządu zawodowego.

2.9. Dokumentacja ( Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, przedmiar robót, Projekt arch. - bud.) załączniki do zapytania ofertowego oraz wzór umowy - znajdują się w siedzibie ZEC Sp. z o.o. ul. Targowa 1 12-200 Biała Piska w godz. 7.00 – 15.00 oraz na stronie internetowej : bip.bialapiska.pl – Jednostki organizacyjne gminy – Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. - Wspólnoty Mieszkaniowe

2.10. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej a także zdobył na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszystkie dodatkowe informacje , które mogą być konieczne do przygotowanie oferty oraz zawarcia przyszłej umowy i wykonania zamówienia.

2.11. Zamawiający zastrzega, aby Wykonawca na etapie ubiegania się o udzielenia zamówienia jak również w jego realizacji nie zatrudniał i nie współpracował z pracownikami Zamawiającego w sposób, w którym zachodziłoby podejrzenie o naruszenie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. 2003r Nr 153, poz. 1503 z późniejszymi zmianami).

2.12. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującym prawem, w tym między innymi ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r o ochronie przyrody (Dz.U. Z 2004 r Nr 92, poz.880 z późn. zm.)

2.13. Podczas realizacji zadania budynek będzie czynny i użytkowany. Wszelkie prace uciążliwe dla użytkowników należy na bieżąco uzgadniać z zamawiającym.

2.14. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie szkody powstałe podczas prowadzenia prac remontowych w tym za prawidłowe zabezpieczenie dachu w przypadku wystąpienia opadów deszczu.

3. Termin wykonania zamówienia : Zamawiający wymaga , aby cały przedmiot zamówienia został zrealizowany w nieprzekraczalnym terminie od dnia zawarcia umowy do dnia 22.08.2015r.

4.Wykaz dokumentów i oświadczeń jakie powinni złożyć Wykonawcy składający ofertę w niniejszym postępowaniu:

a) Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez Wykonawcę. Wykonawca składa Formularz ofertowy na całe przedsięwzięcie budowlane. (Załącznik nr 1 ). (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, dokument należy złożyć wspólnie).

b) Oświadczenie Wykonawcy (zał. nr 2).

c)Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 2.

d)Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

e) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300,000,00zł . (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, dokument ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy wykazywać będą spełnienie danego warunku).

f) Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował minimum 3 roboty, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (potwierdzone dokumentami, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz, że zostały prawidłowo ukończone) Zał. Nr 3

g) Wykaz osób, z którego wynikać będzie dysponowanie lub możliwość dysponowania - - - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623) w specjalności konstrukcyjno – budowlanej (Załącznik nr 4 )

h) Oświadczenie, że osoba/(y), o której/(ych) mowa w ppkt „g” posiada/(ją) odpowiednie uprawnienia budowlane oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów – Dz. U. z dnia 24 stycznia 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.) (Załącznik nr 5 ). Wykonawca zamiast w/w oświadczenia może dołączyć dokumenty stwierdzające, że osoba, która uczestniczyć będzie w wykonaniu zamówienia posiada wymagane uprawnienia oraz aktualny dokument stwierdzający przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

i)W przypadku gdy Wykonawca przewiduje wykonanie prac przez podwykonawców zobowiązany jest wskazać w ofercie zakres i wartość tych prac.

j) Parafowany wzór umowy z załącznikiem .( Zał. nr 6)

k) Kosztorys ofertowy- szczegółowy

5. Sposób przygotowania oferty.

1.Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Złożenie przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania wariantowe spowoduje jej odrzucenie. Ofertę oraz wszystkie wymagane załączniki należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim, w sposób trwały (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem lub nieścieralnym atramentem). Uprawnienie do podpisania oferty lub/i poświadczenia za zgodność z oryginałem powinno wynikać z treści dokumentów załączonych do oferty. Jeżeli Wykonawca składa ofertę poprzez ustanowionego pełnomocnika, Zamawiający , pod rygorem odrzucenia oferty, wymaga załączenia do oferty stosownego pełnomocnictwa rodzajowego.

2.Oferta powinna zawierać: a) Wypełniony formularz oferty - zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 .

3. Oświadczenia i dokumenty wymagane postanowieniami – pkt.4.

4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

5 Wszystkie wymagane od wykonawców dokumenty, oświadczenia i zaświadczenia powinny przedstawiać aktualny stan faktyczny i prawny na dzień otwarcia ofert.

6. Wszystkie strony oferty muszą być podpisane przez wykonawcę lub upoważnionego przedstawiciela wykonawcy i kolejno ponumerowane.

7. Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany powinny być podpisane przez osobę/(y) podpisującą/(e) ofertę. Poprawki mogą być dokonane jedynie poprzez czytelne przekreślenie błędnego zapisu i wstawienie poprawnego.

8. Wymagane w Zapytaniu ofertowym dokumenty winny być złożone w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

9. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Wprowadzone zmiany do złożonej oferty należy umieścić w dodatkowej kopercie z napisem „ Remont oraz ocieplenie budynku mieszkalnego położonego przy ul. Moniuszki 4 w Białej Piskiej”oraz dane wykonawcy (pełna nazwa firmy i adres).

10. Wykonawca może wycofać złożoną ofertę wyłącznie w formie pisma wycofującego ofertę przed upływem terminu składania ofert.

11. Ofertę należy umieścić w zabezpieczonej kopercie opatrzonej adnotacją : „ Remont oraz ocieplenie budynku mieszkalnego położonego przy ul. Moniuszki 4 w Białej Piskiej”

12. W sprawach nieuregulowanych niniejszym zapytaniem ofertowym mają zastosowanie .przepisy kodeksu cywilnego.

13.Wykonawca powinien zdobyć wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy.

14. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

6. Opis sposobu obliczenia ceny oraz okresu gwarancji

Wykonawca w oparciu o szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i dokumentację techniczną , ustali cenę ryczałtową oferty. Przedmiary robót które są załączone do Zapytania ofertowego są orientacyjne i stanowią materiał pomocniczy do ustalenia ceny składanej oferty i mają stanowić jedynie ułatwienie do sporządzenia przez Wykonawcę własnych przedmiarów oraz szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia. Załączone przedmiary wykonawca wykorzystuje wyłącznie na własne ryzyko. W celu dokonania pełnej wyceny robót każdy z wykonawców jest zobowiązany przed złożeniem oferty dokonać wizji lokalnej oraz zweryfikować dane z przedmiaru ze stanem rzeczywistym i dokumentacją projektową.

Zamawiający nie przewiduje rozliczenia powykonawczego, z wyjątkiem wytrącenia kosztu robót zaniechanych i niewykonanych oraz rozliczenia robót dodatkowych potwierdzonych protokołem konieczności przez Inspektora Nadzoru. W przypadku wytrącenia kosztu robót zaniechanych i niewykonanych ich wartość zostanie określona w oparciu o złożony kosztorys ofertowy Wykonawcy

1.Cenę oferty należy podać w złotych polskich w formularzu „FORMULARZ OFERTOWY” (Załącznik Nr 1 ) – w kwocie brutto z wyodrębnieniem wartości podatku VAT. Cena oferty musi obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem zamówienia.

2.Cena oferty musi być podana w PLN cyfrowo do dwóch miejsc po przecinku i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.

3.Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego jak również następujące koszty:

- koszty wszystkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, koszty związane z odbiorami wykonanych robót oraz inne koszty wynikające z umowy, której wzór stanowi załącznik nr .6 )

- koszty podłączenia do instalacji elektrycznej i wodociągowej dla potrzeb budowy w uzgodnieniu z Zakładem Energetycznym i Zakładem Wodociągów i Kanalizacji.

- koszty zajęcia pasa drogowego

4.Cena oferty może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.

5.Cena oferty nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania ofertą).

6.Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w projekcie umowy (Załącznik nr 6 ).

7.Okres gwarancji należy podać w pełnych miesiącach.

8. Przyjmuje się , że prawidłowo podano cenę oferty bez względu na sposób jej obliczenia.

9. Jeżeli cena oferty podana liczbą nie odpowiada cenie podanej słownie, przyjmuje się za prawidłową cenę podaną słownie.

10. Podana cena oferty powinna gwarantować pełną realizację zamówienia.

7.Ocena ofert .

Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o podaną cenę , dołączone referencje, udzieloną gwarancję. Zamawiający oceni i porówna tylko te oferty, które odpowiadają treści i wymogom niniejszego zapytania ofertowego.

8.Miejsce i termin złożenia oferty

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. ul. Targowa 1 12-230 Biała Piska do dnia 10.06.2015r. do godz. 15.00

9. Zakończenie postępowania :

1)Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy w oparciu o kryteria wskazane w pkt.7 zapytania ofertowego.

2)Z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa z uwzględnieniem zapisów zawartych w zapytaniu ofertowym i ofercie. Zamawiający dopuszcza istotne zmiany w umowie w przypadku zaistnienia trudnych do przewidzenia okoliczności faktycznych i prawnych mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, a mających takie znaczenie dla przedmiotu umowy, że potrzeba dokonanej zmiany umowy ma na celu wykonanie zadania, przy zachowaniu słusznego interesu Stron umowy. Wykonawca jest zobowiązany do zaakceptowania warunków umowy.

3)Zamawiający zastrzega sobie prawo do :

a) dokonania czynności wstrzymujących postępowanie w każdym czasie i na każdym etapie ,

b) dokonania swobodnego wyboru Wykonawcy przy jednoczesnym zastosowaniu oceny ofert określonych w zapytaniu ofertowym.

Załączniki :

1/ Formularz ofertowy

2/ Oświadczenie Wykonawcy

3/ Wykaz zrealizowanych robót budowlanych

4/ Wykaz osób które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia

5/ Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.

6/ Wzór umowy

7/ Przedmiary robót

8/ Projekt arch.-bud. cz. I i II

9/ STWiORB

Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót , przedmiar robót , projekt arch. - bud. , znajduje się w siedzibie ZEC Sp. z o.o. ul. Targowa 1 12 230 Biała Piska w godz. 7.00 – 15.00 oraz na stronie internetowej : bip.bialapiska.pl – Jednostki organizacyjne gminy – Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. - Wspólnoty Mieszkaniowe.

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 20 maj 2015 07:30
Data opublikowania: środa, 20 maj 2015 08:16
Opublikował(a): Jan Bąbka
Zaakceptował(a): Jan Bąbka
Artykuł był czytany: 1876 razy